Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 17:30

Antwoord op onderwerp  [ 842 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 ... 34  Volgende
M'n eigen 356 speedster bouwen: BIJNA KLAAR! 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht Re: M'n eigen 356 speedster bouwen: het opbouwen is begonnen
Sneak preview...

Op dit moment hard bezig om alle elektra (want elektronica zit er niet in) correct aan te sluiten, de relais worden netjes in de zekeringenkast gemaakt, alle kabels worden met goede kabelschoentjes over de betreffende lipjes geschoven, de klokken worden weer netjes gemonteerd, de startknop zit erin, het startslot, de verlichtingsknop, enzovoorts, enzoverder...

De foto's zijn met m'n mobiel gemaakt bij tl-licht en op de een of andere manier worden die foto's nooit mooi scherp:

Afbeelding

de klokken zitten al in de gaten en de stekkers zijn aangesloten; de verlichting werkt.

De discussie over waar nou de kilometerteller moest en waar het combi-instrument kwam weer in volle omvang op gang. Op internet gezocht naar dashboards van originele Speedsters en ook daaruit is niet af te leiden of de kilometerteller nou links of rechts naast de toerenteller moet.

Tja...

Dus maar voor deze indeling gekozen (kilometerteller rechts):
Afbeelding

Als het een beetje meezit, is alles zondag helemaal af. Dan kan de stoffeerder volgende week aan de slag!

19 jul 2012 11:49
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
:thumleft:

Heb je de kabeltjes lang genoeg te gehouden om bij een evt. latere ontdekking van "wat juist is" de Km-teller te verplaatsen :?:

19 jul 2012 12:00
Profiel WWW Facebook 
Vinkeveen
Tuurlijk! :wink:

19 jul 2012 12:23
Profiel
PorscheForum Rakker
911 T Targa 1970
Ziet er goed uit! Het einde komt in zicht. :thumleft:

19 jul 2012 13:02
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 914, nu Ferrari 208 GTB
Haacht
Speedy356 schreef:
sarsrich schreef:
Speedy,

Ik wil graag al je foto's bekijken in een diashow.
Staan die allemaal in Photobucket en kan ik (en nu dus "we") daar toegang voor krijgen?

BVD
Mvg
Richard

Ik zou dat erg graag willen, maar m'n Photobucketfolder waar m'n bouwfoto's in staan is ook gelardeerd met foto's die niets met de bouw te maken hebben. Ik wil die folder dan ook eigenlijk niet openbaar maken. Ik heb geprobeerd om een aparte 'bouwfolder' te maken, maar dat betekende dat alle foto's die je daar naartoe verplaatst niet meer in topics als dit zichtbaar zouden zijn...

kan je de foto's dan niet naar een aparte 'bouwfolder' kopieren ipv verplaatsen, dan blijven de originele foto's staan..... :?:

19 jul 2012 13:48
Profiel
Moderator
PF #57
ja, of al die foto's die er niks mee te maken hebben in een folder 'niks mee te maken' zetten :idea:

19 jul 2012 15:23
Profiel
996 3.6 - 2002
Gent - België
Geen woorden voor, machtig mooi !

Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt :
http://www.RUFIE.be

19 jul 2012 16:44
Profiel WWW Facebook 
997 GTS C2 cabrio '11 zwart ex 964 Jubi #445 '93 viola ex 996TT '03 zwart ex 993 TT '98 ex 993 cabrio '94 ex 997 C2 '05
vlakbij de Koekstad....
Speedy356 schreef:

De discussie over waar nou de kilometerteller moest en waar het combi-instrument kwam weer in volle omvang op gang. Op internet gezocht naar dashboards van originele Speedsters en ook daaruit is niet af te leiden of de kilometerteller nou links of rechts naast de toerenteller moet.

Een vriend van mij heeft een 356 speedster carrera, en heeft de km teller dus links....
Afbeelding

FYI

20 jul 2012 9:56
Profiel
Vinkeveen
Maar dat is geen originele (althans die op de foto), maar -ook- een replica...

Het is de vraag waar de kilometerteller bij een originele zit/zat :wink:

Bij de meeste replica's zittie inderdaad links, maar dat is niet omdat het dan het origineelst lijkt, maar omdat de kilometertellerkabel niet lang genoeg is om 'm rechts te zetten :lol:

Ik heb een kilometerkabel van een type 3 gebruikt en die is lang genoeg om de kilometerteller zowel links als rechts te kunnen plaatsen...

Dit zijn de plaatjes die ik op internet heb gevonden van originele Speedsters en guess what: de kilometerteller zit rechts:

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

En dan zoek je even wat verder en dan vind je ook deze plaatjes:
Afbeelding
Afbeelding

20 jul 2012 10:16
Profiel
997 GTS C2 cabrio '11 zwart ex 964 Jubi #445 '93 viola ex 996TT '03 zwart ex 993 TT '98 ex 993 cabrio '94 ex 997 C2 '05
vlakbij de Koekstad....
Lol, dat is dus nooit helemaal te bepalen.... Succes!

20 jul 2012 11:01
Profiel
PorscheForum Junkie
997 Carrera S Cabriolet tiptronic 2005, Ex 996 Carrera 4S Cabriolet tiptronic 2003, Ex 356 Speedster Carrera GS de Luxe 1958 Replica
Lelystad
in jouw vorige (mijn huidige :wink: ) zit de kilometer teller links dus als je consequent wilt blijven...... of ben je na 10 jaar toch tot andere inzichten gekomen?

Afbeelding

20 jul 2012 11:21
Profiel Facebook 
Vinkeveen
Die auto had ik 'kant-en-klaar' gekocht (en alleen maar verbeteringen aan uitgevoerd) en ik was toen niet zo bezig met dit soort details.

Dat wordt toch anders -merk ik- als je zo'n auto helemaal van grond af zelf opbouwt...

Ander voorbeeld: mijn vorige Speedster -nu (nog) die van jou- had ik helemaal met leer laten bekleden (inclusief leren rode piping). Originele Speedsters zijn echter nooit met echt leer geleverd (tenzij de koper dat als extra optie vroeg en dan werden alleen het zitvlak van de zittingen en de rugpanden in echt leer uitgevoerd), dus in de Speedster die ik nu aan het bouwen ben, komt skai dat vergelijkbaar is qua uitstraling met het originele skai dat destijds door Porsche werd gebruikt. Dat heeft er dus niets mee te maken dat leer duurder zou zijn dan skai (dat zou voor mijn auto hooguit een paar honderd euro schelen), maar om het toch een wat authentiekere uitstraling te geven (al blijft het natuurlijk een nepperd).

20 jul 2012 11:41
Profiel
997 4S Cabrio MK2 Exen: 997 4S Cabrio MK1, Boxster 1997,Dodge Dart Swinger, Mustang, Herald, Spitfire, GT6 en TR6
Heeze
Ik heb nooit bewondering gehad voor een mierenneuker maar nu ECHT WEL :res:

20 jul 2012 12:01
Profiel
Cayman S 2009, 924 1977
t zit 'm uiteindelijk in de details! :res: dat je er zoveel research in stopt om 'm zo authentiek mogelijk te krijgen. errug gaaf!

20 jul 2012 15:16
Profiel
Vinkeveen
Net thuis na een lang avondje klussen.

Wel lekker ver gekomen!

Alle elektra is aangesloten en functioneert, alle relais zitten in de houder en het zekeringenkastje heeft z'n definitieve plek gevonden. De tellers zijn aangesloten en alle lampjes in de teller hebben een functie. De klokkenwinkel doet 't en de dashboardverlichting werkt, net als alle overige verlichting.

Hier een paar fotootjes van wat we hebben gedaan. Er is helaas niet zoveel te zien, maar neem van mij aan dat het best tegenviel om alles weer aan te sluiten (dit keer netjes met de juiste kabelschoentjes enz.):

Afbeelding
Het zekeringenkastje zit aan de bijrijderszijde onder het dash. Gemakkelijk te bereiken en de relais zitten erachter gemonteerd. Twee gripmoeren losdraaien en je pakt de hele zekeringenkast eronderuit.

Het dashboard bij licht (klotefoto vanwege het tl-licht):
Afbeelding

Bij schemer:
Afbeelding

En bij donker:
Afbeelding

En toen alles aangesloten was en funtioneerde, hebben we 5 liter benzine in de tank gegooid (die gelukkig niet bleek te lekken; dus goed gemonteerd) en probeerden we de motor te starten. Die heeft nu al ruim een jaar niet meer gelopen, dus het was best spannend offie wel weer aan zou willen springen...

http://s79.photobucket.com/albums/j140/ ... -52-06.mp4

Het geluid is klote, maar neem van mij aan dat de motor lekker klonk (een heerlijk diepe roffel). Dat hoor je niet op het filmpje (dat ik met m'n mobiel heb gemaakt).

Aanvankelijk liep de motor niet fijn rond (het leek wel een Harley), maar op een gegeven moment liep ie weer lekker.

Weer een mijlpaal...

24 jul 2012 0:28
Profiel
Vinkeveen
ironpatje schreef:
Speedy356 schreef:
sarsrich schreef:
Speedy,

Ik wil graag al je foto's bekijken in een diashow.
Staan die allemaal in Photobucket en kan ik (en nu dus "we") daar toegang voor krijgen?

BVD
Mvg
Richard

Ik zou dat erg graag willen, maar m'n Photobucketfolder waar m'n bouwfoto's in staan is ook gelardeerd met foto's die niets met de bouw te maken hebben. Ik wil die folder dan ook eigenlijk niet openbaar maken. Ik heb geprobeerd om een aparte 'bouwfolder' te maken, maar dat betekende dat alle foto's die je daar naartoe verplaatst niet meer in topics als dit zichtbaar zouden zijn...

kan je de foto's dan niet naar een aparte 'bouwfolder' kopieren ipv verplaatsen, dan blijven de originele foto's staan..... :?:

Oké, volgens mij lukt het zo...

Klik op deze link. Je komt dan bij het filmpje van mijn motor en volgens mij kun je dan de foto's bekijken die in die folder zitten (en dat zijn volgens mij alleen de bouwfoto's).

24 jul 2012 12:55
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 914, nu Ferrari 208 GTB
Haacht
is volledig gelukt :!: :cheers: :res:

24 jul 2012 13:05
Profiel
Cayman S 2009, 924 1977
lekkerrrrrrrr hoor!
wat een gaaf project is dit toch, petje af :salut:

24 jul 2012 13:35
Profiel
997 4S Cabrio MK2 Exen: 997 4S Cabrio MK1, Boxster 1997,Dodge Dart Swinger, Mustang, Herald, Spitfire, GT6 en TR6
Heeze
Yes :thumleft:

24 jul 2012 16:16
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
sarsrich schreef:
Ik heb nooit bewondering gehad voor een mierenneuker maar nu ECHT WEL :res:

:thumleft: :thumleft: :thumleft:

24 jul 2012 16:22
Profiel WWW Facebook 
Hij gaat lekkerrr Antoine 8)

24 jul 2012 16:24
Profiel
Heeze
We volgen dit intensief met velen.
Kunnen we (iemand in de buurt of zo) niet een soort van " The presentation of........." organiseren als de auto af is?
Een leuke lokatie, een paar knaken de man en hopla.......
Idee?

24 jul 2012 16:42
Profiel
PorscheForum Junkie
997 Carrera S Cabriolet tiptronic 2005, Ex 996 Carrera 4S Cabriolet tiptronic 2003, Ex 356 Speedster Carrera GS de Luxe 1958 Replica
Lelystad
Ik ben voor en daar heb ik ook wel een paar knaken voor over. Zo'n project moet waardig afgesloten worden! :res:

24 jul 2012 18:32
Profiel Facebook 
Vinkeveen
Tadaaaaa:
http://s79.photobucket.com/albums/j140/ ... -35-10.mp4

Afbeelding

Afbeelding

Thanx Sarsrich!

Leuk idee! Straks als de auto écht klaar is, stel ik voor om een leuke BBQ voor Porscheforummers te organiseren ter ere van het feit dat Black Betty klaar is. Aangezien je aangeeft dat je er best een paar knaken voor over hebt, stel ik voor om er een 'Dutch Treat BBQ' van te maken... :wink:

De BB in BBQ staat dan voor Black Betty en waar de Q voor staat moeten we dan nog even verzinnen :lol:

24 jul 2012 22:47
Profiel
Cayman S 2009, 924 1977
Queen??
zou leuk zijn om m in het echt te zien als in een presentatie 8)

het leven is tenslotte een groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen :wink:

24 jul 2012 23:04
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 842 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 ... 34  Volgende