Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 30 nov 2024 14:42

Antwoord op onderwerp  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
'oldtimers weren uit bebouwde kom' 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
981 Boxster GTS
Bericht Re: 'oldtimers weren uit bebouwde kom'
mbembe schreef:
Balkenende heeft een Panamera

Maar wel een S Hybrid :wink:

Ben geen fan van hem, maar hij is gelukkig wel een autofiel.
Ik kom hem jaarlijks bij de ZZF Rally tegen, waar hij samen met Gijs (van Lennep) rijdt in de State of Art 911 S.
Voor de goede orde, JP rijdt en Gijs zit er naast en het gaspedaal weet JP zeker te vinden.

01 aug 2012 23:33
Profiel
PorscheForum Rakker
911 carrera coupe 1989 3.2 (G50)
Vlaardingen
Robbierob schreef:
Zelfs mijn 3.2, zonder kat, heeft een groene sticker gekregen :o

Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?

02 aug 2012 2:30
Profiel
PorscheForum Rakker
986 S
040
bjft schreef:
Al die zogenaamde schone hybrides die je met 150+ voorbij komen gillen op de linker rijstrook betalen geen belasting. Er is ook nog iets met minder BPM dacht ik voor die achterlijke Primussen. Zo hypocriet als de pest. Die accus in die auto's worden natuurlijk van zuiver bronwater gefabriekt zodat het milieu niet al te veel belast wordt :ba: Laat me niet lachen.

Dat is idd het echte verhaal. Jammer dat niemand dat in Den Haag begrijpt / wil begrijpen.

02 aug 2012 8:33
Profiel
981 Boxster GTS
bjft schreef:
Al die zogenaamde schone hybrides die je met 150+ voorbij komen gillen...

En ze "vervuilen" het straatbeeld ook nog eens . . . al die rijdende orthopedische schoenen (Toyota Prius) :evil: Zien er echt niet uit.

Ik zou er op m'n 80e nog niet dood in gevonden willen worden :roll:

Maar als je je inderdaad verdiept in het fenomeen "hybride rijden" dan gaat het helemaal nergens over . . . er is allang aangetoond dat de gehele levenscyclus van zo 'n auto MEER vervuilend is dan menig andere auto.

Ga zo wel ff de deur uit met m 'n 25% bijtelling BMW . . . gelukkig vol met emoties :wink:

02 aug 2012 9:57
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Carrera 4 Coupé, zwart, '92
Grootenbosch
bijtelling privégebruik = jalouzie heffing

daarom betaal ik dus 35% :shock:

02 aug 2012 10:12
Profiel
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Als ze wat aan de verschoning van de lucht willen doen dan zou ik eerst eens wat stoplichten verwijderen of beter afstellen. Maar het zal er uiteindelijk wel op uitdraaien dat bezitters van oldtimers hun belastingvoordeel kwijtraken waardoor de staatskas weer gespekt wordt. Je zult ze er dan in Den Haag voorlopig niet meer over horen. Het milieu wordt tenslotte al jaren misbruikt als ordinair belastingmiddel.

02 aug 2012 10:19
Profiel
PorscheForum Rakker
911 SC cabrio 1983, 911 Turbo coupe 1988, Cayenne GTS 2008
Het gaat er toch om dat ze de oldtimers die als dagelijkse auto gebruikt worden willen aanpakken? Op zich niks mis mee, want er komen inderdaad soms wat stinkende 190d's voorbij rijden. Laten ze dan een koppeling maken met maximaal aantal kilometers per jaar. Verzekeringen doen dat al jaren, waarom de RDW niet met wegenbelasting? Is eenvoudig te controleren bij jaarlijkse APK (afgezien van enkelen die dan gaan prutsen met hun kilometerteller, maar die hou je altijd). Degenen die hun oldtimer dan hebben waarvoor deze bedoeld is (lekker genieten op zomerse dagen en zo het straatbeeld verfraaien) kunnen dit dan blijven doen zonder dat ook zij hiervoor weer worden gestraft.

02 aug 2012 11:08
Profiel
PorscheForum Junkie
Ex. 911 Carrera 3.2 Moosgrün metallic, nu Alpine A110 Legende Iriswit
Regio 077
Intersound schreef:
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?

Dat heeft Rufie destijds geregeld i.v.m. een uitstapje naar
o.a. Techart in Leonberg en het Porsche museum in Stuttgart :thumleft:
Ik was toen ook wel enigzins verbaasd want en reisgenoot met
een 964 kreeg een rode sticker :?
De sticker zelf komt ook uit Stuttgart :salut:

02 aug 2012 11:29
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Targa, 911T hotrod ('70) EX: 3.2 Coupe
En toch is het denk ik wel de toekomst die EVs. Mijn Volt komt in november als lease. En ja de afweging Volt versus nieuwe BMW 3 was best een moeilijke. Maar ik heb me de vraag gesteld rijdt een BMW 3 netto per maand 450 euro beter dan een Volt. Antwoord is Nee. Als we in een land zouden wonen met veel rustige wegen en mooie bergweggetjes zou het een ander verhaal zijn. Maar als DD met veel snelweg en regelmatig file, waar je gemiddeld niet harder rijdt dan 80 is het verschil te klein. En kunnen die bespaarde pecunia's gebruikt worden voor de Elfers :mrgreen:

02 aug 2012 12:08
Profiel
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Dus is het ook heel begrijpelijk dat een bepaalde doelgroep kiest voor die vervuilende belastingvrije diesel. Grotendeels dezelfde argumentatie. :wink:

02 aug 2012 12:28
Profiel
PorscheForum Junkie
911 3.0 SC & 911 2.4E Targa & Boxster 3.2S
Uit bovenstaande 'posts' maak ik op dat er wat verwarring is mbt Duitse Umweltplakette (Milieusticker) regeling en de titel van het onderwerp van dit topic (oldtimers weren uit bebouwde kom)

In Duitsland vallen oldtimers buiten deze regeling, je mag dus met je dampende klassieker gewoon door alle zones tuffen zonder een Milieusticker, sterker nog je krijgt er niet eens een als je hem aanvraagt.
Deze regeling/uitzondering geld overigens ook voor alle auto's van andere landen als deze voertuigen in eigen land de oldtimer/klassieker status hebben.

Citaat Uit het artikel "Ausnahme regelungen" van de Umweltplakette wet:

Folgende Kraftfahrzeuge sind von Verkehrsverboten nach § 40 Abs. 1 des Bundes-
Immissionsschutzgesetzes auch dann ausgenommen, wenn sie nicht gemäß § 2 Abs. 1 mit einer Plakette gekennzeichnet sind:

10. Oldtimer (gemäß § 2 Nr. 22 der Fahrzeug-Zulassungsverordnung), die ein Kennzeichen nach § 9 Abs. 1 oder § 17 der Fahrzeug-Zulassungsverordnung führen, sowie Fahrzeuge, die in einem anderen Mitgliedstaat der Europäischen Union, einer anderen Vertragspartei des Abkommens über den Europäischen Wirtschaftsraum oder der Türkei zugelassen sind, wenn sie gleichwertige Anforderungen erfüllen.

Integenstelling tot de Nederlandse luchtballon zijn de oudjes dus zeer welkom in Duitsland IN de bebouwde kom en centrum.

02 aug 2012 13:10
Profiel
997 4S Cabrio ex. 993 4S, ex. 964 C4, ex. 968
Nederland
Ach het is weer verkiezingstijd :cry:

02 aug 2012 13:13
Profiel
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Over overheid en milieu gesproken:
Ik rij mijn leaseauto al jaren alleen zakelijk met 0% bijtelling. Prive kilometers met de andere auto zijn dus variabele kosten. Daardoor ben ik wel kritischer tav kosten.
Per 1 januari gaat dit fiscaal op de schop. Omdat ik toch moet gaan betalen ga ikde lease auto weer prive rijden en komt er binnenkort een grotere leaseauto. Auto is volgend jaar vaste kostenpost dus ik ga geheid veel meer kms maken.

02 aug 2012 21:19
Profiel
Lada
Helemaal in het zuiden.
Heb nog een Civic Hybride. Snap zelf niet waarom, lelijk hok. Rij er nooit in en staat meer bij mijn schoonouders dan hier, is schoonma iig mobiel. Wel eens handig met ophalen van de kids enzo. Aan de andere kant kost dat ding geen ruk dus ik snap wel waarom mensen dit rijden. Niet voor je plezier in ieder geval :mrgreen:

Laatst moest er een nieuw accu pack in, 1800 ex Btw. Nog geen 40.000 op de klok. Lekker duurzaam en milieu vriendelijk :roll:

02 aug 2012 23:36
Profiel
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
MetalGreen911SC schreef:
10. Oldtimer (gemäß § 2 Nr. 22 der Fahrzeug-Zulassungsverordnung), die ein Kennzeichen nach § 9 Abs. 1 oder § 17 der Fahrzeug-Zulassungsverordnung führen, sowie Fahrzeuge, die in einem anderen Mitgliedstaat der Europäischen Union, einer anderen Vertragspartei des Abkommens über den Europäischen Wirtschaftsraum oder der Türkei zugelassen sind, wenn sie gleichwertige Anforderungen erfüllen.

let op het vetgedrukte...

Dat geldt in Duitsland alleen voor oldtimers met een 'rood kenteken' of H-kenteken hebben:
http://www.neelix.de/kfz-kz-arten.html

Oldtimers met een historisch kenteken die in Duitsland als zodanig geregistreerd staan (het voertuig moet tenminste 30 jaar oud zijn en voorzien zijn van het "H"-kenteken of het rode "07"-kenteken) of oldtimers geregistreerd in andere landen van de EU die aan overeenkomstige voorwaarden voldoen, hebben een permanente ontheffing voor de milieusticker. Indien uw oldtimer in Nederland geregistreerd is, een datum eerste toelating heeft van vóór 1 januari 1978, en het voertuig voorzien is van Nederlandse historische kentekenplaten (de blauwe platen) heeft u dus geen milieusticker nodig. Om een Umweltzone in te mogen rijden, heeft u nog wel een FIVA Identity Card nodig. Deze kunt u in Nederland bij de FEHAC aanvragen. Nadere informatie over deze Identity Card vindt u op: www.fiva.nu. Indien u uw oldtimer binnen de Umweltzone parkeert, dient u een kopie van uw Nederlandse kentekenbewijs of de genoemde Identity Card duidelijk zichtbaar te plaatsen.

Komt van deze site:
https://shop.dekra.nl/Shop/Default.aspx?type=2

03 aug 2012 8:38
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 40 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2