Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 12:04

Antwoord op onderwerp  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
chiptuning 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
965 L
gemonde
Bericht Re: chip
MarkS schreef:
sev schreef:
Ik ben ook al een tijdje aan het orienteren. Voor p911 chips moet je eens zoeken bij rennlist.com onze amerikaanse evenknie, Daar doen ze veel met 911chips.com Website ziet er zeer goed uit en ze sturen ook naar europa. Ik heb ze wel eens info gevraagd en ze antwoorden direkt en zeer uitgebreid. Prijzen zijn ook goed.

Heel mooi allemaal maar is er nu niemand die z'n 3.2 inmiddels ook echt heeft laten voorzien van zo'n chip? Ben vooral benieuwd naar praktijk ervaringen.

ikke :D

maar dat is meer een ander motormanagement, grotere injectoren andere kleppen enne een ssi uitlaat klappersysteem zitten er ook op

06 jun 2005 23:08
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: chip
robbie965 schreef:
ikke :D

maar dat is meer een ander motormanagement, grotere injectoren andere kleppen enne een ssi uitlaat klappersysteem zitten er ook op

Heb jij je chip ook van 911chips.com??

07 jun 2005 9:49
Profiel
PorscheForum Junkie
965 L
gemonde
Bericht 
nee 8)

07 jun 2005 23:20
Profiel
PorscheForum Rakker
997S
Belgische kust
Bericht 
Heeft er iemand enig idee of het opvoeren van het koppel wel kan worden opgevangen door de versnellingsbak ??

Ik heb het dan over mijn dieseltje, dat beweerdelijk van 390 Nm naar 500 Nm kan worden gechipt !! (van 183 naar 225 pk)

Ik heb dit niet laten doen :

1° omdat ik al een P heb om snel mee te rijden
2° omdat ik vrees voor de levensduur van mijn dieselmotor als die zo opgevoerd wordt.

08 jun 2005 15:15
Profiel
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht 
Carrera4s schreef:
Heeft er iemand enig idee of het opvoeren van het koppel wel kan worden opgevangen door de versnellingsbak ??

Ik heb het dan over mijn dieseltje, dat beweerdelijk van 390 Nm naar 500 Nm kan worden gechipt !! (van 183 naar 225 pk)

Ik heb dit niet laten doen :

1° omdat ik al een P heb om snel mee te rijden
2° omdat ik vrees voor de levensduur van mijn dieselmotor als die zo opgevoerd wordt.

Mijn Bora (standaard 130PK 310Nm) af fabriek laten tunen (ABT naar 155PK en 360Nm) en zelfs dan merk je (soms) dat de koppeling het niet helemaal aankan. Weet dus niet voor voor diesel je hebt maar van 390Nm naar 500Nm lijkt me oppassen!

08 jun 2005 15:51
Profiel
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht 
Mijn 944 is voorzien van een chip van DBM-engineering. Toen die erin kwam is de auto ook voorzien van een throttle-cam.

Vóór het plaatsen van de chip is de auto -helaas- niet op de vermogensbank gezet. Dat was toen vanwege omstandigheden niet mogelijk. Ik heb deze chip overigens voor het vriendenprijsje van € 50,00 'gekregen' en hij komt uit een 944 die aan flenters was/is gereden, met de afspraak dat als hij niet zou bevallen de originele chip er kostenloos weer ingezet zou worden...

Inmiddels rijd ik alweer zo'n half jaar met deze chip in de rondte en om nou te zeggen dat ik noemenswaardig verschil bemerk(te)... Nou, nee!

De auto loopt -voor m'n gevoel- wel wat soepeler, gaat wat sneller door het toerenbereik heen en heeft 500 toeren meer gekregen vooraleer de toerenbegrenzer 'ingrijpt'. Het verbruik is -wederom naar m'n gevoel- een ietsiepietsie toegenomen en ik móet nu benzine met 98 octaan tanken (dus geen Euro 95 meer :? ) anders loopt de auto een stuk minder 'mooi'...

Onlangs issie dan tóch op de vermogensbank gezet. Er zijn -dus- geen gegevens beschikbaar over het aantal pk's vóór het plaatsen van de chip.
Nu heeft de auto 172 PK. Volgens de fabrieksgegevens zou een 944 N/A 163 pk moeten hebben en daar moeten we -dus- maar vanuit gaan*.

Dat betekent 9 pk meer door de chip (i.c.m. de throttle-cam) en dat valt toch alleszins tegen! Niet dat ik meer had verwacht, maar je hoopt natuurlijk wel...

Die 9 pk zijn -dus- nauwelijks voelbaar; hooguit is de 'Laufkultur' van de auto verbeterd.

Zou ik hier de € 499,00 voor over hebben gehad die de chip normaliter kost? No Way!

* De auto is natuurlijk wel al bijna 20 jaar oud en heeft 249.000 km op de teller. Dat zou natuurlijk voor een lager aantal pk's gezorgd kunnen hebben. Dat de auto vóór het plaatsen van de chip (nog) 163 pk had, staat dus geenszins vast, maar is een veronderstelling... De compressie per cilinder was voor het plaatsen van de chip echter wel nog dik in orde evenals de overige zaken.

31 aug 2005 16:36
Profiel
PorscheForum Rakker
Ex. 964 C2 Zwart/Zwart, California T5, Kever 1303 Karmann Cabrio
Rotterdam
Bericht 
Wil een sportkatalysator laten monteren. Levert ca. 15pk zeggen ze....
Twijfel dus ook of je het merkt die paar pk erbij, ding kost wel 1000,-

31 aug 2005 16:59
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Boortmeerbeek (B)
Bericht 
Citaat:
Levert ca. 15pk zeggen ze....

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Doe er vlot 10 a 12 vanaf .... :wink:

31 aug 2005 17:13
Profiel
Forum Admin
Cayenne
Bericht 
porscheware schreef:
Wil een sportkatalysator laten monteren. Levert ca. 15pk zeggen ze....

Bij mij 9 pk erbij, merkbaar vooral geluid.

31 aug 2005 20:08
Profiel
PorscheForum Rakker
Ex. 964 C2 Zwart/Zwart, California T5, Kever 1303 Karmann Cabrio
Rotterdam
Bericht 
heb je het getest die 9 pk? Merk je er helemaal niets van?

31 aug 2005 20:51
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Bericht 
SPEEDY944 schreef:
Nu heeft de auto 172 PK. Volgens de fabrieksgegevens zou een 944 N/A 163 pk moeten hebben en daar moeten we -dus- maar vanuit gaan.

Laatst een artikel gelezen over shell v-power waarin ze de test uitvoerden met een 997. Voor de test werd hij eerst even op de vermogensbank gezet, en de 325 beloofde paardjes bleken er iets meer dan 350 te zijn :P ! Aangezien P ook altijd al met acceleratiecijfers en topsnelheden onderdrijft (=tegenovergestelde van overdrijft), heb je goed kans dat die 172 bronstige hengsten er voor die tijd ook al in zaten.

Toen ik in '98 een 944 (1983) kocht heb ik hem ook op de vermogensbank gehad. Er kwam toen 104kW aan de wielen uit. In een autovisie uit 1984 stond een test met een toen nieuwe 944 (tegen een 300zx), en deze leverde toen 103kW. Dus na 15 jaar leverde mijn 944 nog hetzelfde als de nieuwe in 1984, zelfs 1kW meer! Maar ga er maar vanuit dat elke 944 die de fabriek toen verliet MINIMAAL 163 pk aan boord had. Dat is nou eenmaal P eigen :mrgreen: :ba: :mrgreen:

01 sep 2005 20:35
Profiel
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
dirkie schreef:
@ PPP ... bedoel er maar mee dat die gasten graag overdrijven ... dat je A6 een stuk sneller is dan voorheen ... daar twijfel ik echt nie aan :wink:

eneuuu de 14pk minder ... weer een fiscale zet veronderstel ik :roll: :?:

Dirk
:wink:

Ondertussen hebben al enkel forumleden, het achterkantje van de A6 mogen zien, het is echt een enorm verschil.

Dat de versnellingsbak of iets anders het vroegtijdig begeeft, zal me worst wezen. Ik heb er nu toch het plezier van, :bounce: zeker nu de benzine weer eens €0.10 de hoogte is gegaan.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

01 sep 2005 21:45
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
965 L
gemonde
Bericht 
MarkS schreef:
robbie965 schreef:
nee 8)

Croky Chips :?:

lays :wink:

01 sep 2005 22:33
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
ppp 356 schreef:
Ondertussen hebben al enkel forumleden, het achterkantje van de A6 mogen zien, het is echt een enorm verschil.

:oops: :oops: :oops: :cry: :wink:

Rij je met een cooper s met 210 pk achter dat ding aan. Zegt hij nog 'als je me niet bij kan houden, daar en daar gaan we heen'.

'jaja, denk je dan nog', vol vertrouwen in je s'je tegen een diesel...

doei he. pas bij hem thuis kwamen we hem weer tegen... :roll: :wink:

01 sep 2005 23:27
Profiel
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Maar de Cooper S heeft zeker niet aan symphatie ingeboet :D :D :D :wink:

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

01 sep 2005 23:29
Profiel WWW
Moderator
PF #57
Bericht 
ppp 356 schreef:
Maar de Cooper S heeft zeker niet aan symphatie ingeboet :D :D :D :wink:

:wink:

Opleuken voor weinig... :wink:

Afbeelding Afbeelding

wordt binnenkort ook gechipped naar 230 pk, maar dan voornamelijk om het lage toerenbereik wat 'egaler' te krijgen. Topsnelheid is goed zat.

01 sep 2005 23:33
Profiel
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Ben benieuwd naar het verschil tussen de 210 en 230pk. Wat voor prijskaartje hangt hier aan vast?

Gewoon nieuwsgierig :mrgreen:

01 sep 2005 23:37
Profiel WWW
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
ppp 356 schreef:
Gewoon nieuwsgierig :mrgreen:

Jaja, laat Linda het maar niet te weten komen ..... Afbeelding

02 sep 2005 9:42
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Op deze manier kan je ook veel extra PK-tjes winnen :shock: :twisted: :lol:

Laatste update 22/10/2013

12 sep 2005 12:52
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Middelburg
Bericht 
911-lover schreef:
Op deze manier kan je ook veel extra PK-tjes winnen :shock: :twisted: :lol:

Goedkope elektrische turbo met NOS :jocolor: