Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 16:34

Antwoord op onderwerp  [ 95 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
964 autolenders 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
Bericht Re: 964 autolenders
voor 27.5 kunje elders wel wat mooiers vinden volgens mij :idea:

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:

07 aug 2012 21:32
Profiel WWW Facebook 
Ex 993 c2, Ex 997 4S, Ex 964 c2 '92, 991.2 S
Sint Pancras
Delnoy schreef:

Mauken :?:

:cheers: :thumleft: :wink:

07 aug 2012 21:48
Profiel
997 4S cabrio ex 964 cabrio 92 midnight blue
Ik ben bang dat hij nu niet meer durft te posten boys. :roll:

07 aug 2012 22:04
Profiel
997 GTS C2 cabrio '11 zwart ex 964 Jubi #445 '93 viola ex 996TT '03 zwart ex 993 TT '98 ex 993 cabrio '94 ex 997 C2 '05
vlakbij de Koekstad....
Daar is dan ook wel weer iets bij voor te stellen....

07 aug 2012 22:40
Profiel
Lada
Helemaal in het zuiden.
Nou ja, je niet laten kennen dunkt me. Ti's voor sommigen wellicht niet makkelijk om je zuur verdiende centen in een evt. miskoop te stoppen. De wagens die hij naar kijkt zijn immers al aardig op leeftijd en dat kan consequenties hebben. En ook de nieuwere zijn niet vrij van enige vorm van spot op dit forum. ( en ja, ook storing)

Terecht ? Tja, wie zal het zeggen. De liefde voor Porsche is wel duidelijk. Maar dat ons favoriete merk in het verleden wel meerdere steekjes heeft laten vallen ook. Daarnaast heb je nog te kampen met het fenomeen "onderhoud". De wagens worden steeds meer bereikbaar voor een breder publiek maar onderhoud blijkt dan toch wel een bottleneck.

De wagens wisselen wederom naar een andere "liefhebber" die vervolgens met de brokken zit. Tja, kan me zo voorstellen dat je dan wat voorzichtig word.

Ben ik blij dat mijn eerste een impuls aankoop is geweest en dat ik het forum nog helemaal niet kon. De tweede was eveneens een impuls aankoop maar dan wel met de gouden tip. AKK. Niet zalig makend maar geeft toch een beter gevoel.

@TS, succes met je zoektocht :thumleft:
Maar grow a pair, ga rijden en koop dat ding nou gewoon voordat Wilco'n een nieuw werkwoord op het form en wellicht in de Van Dale gaat worden voor besluiteloosheid :wink:

En vergeet die AKK niet :twisted:

08 aug 2012 0:19
Profiel
981 Boxster GTS
Delnoy schreef:
. . . voordat Wilco'n een nieuw werkwoord op het forum gaat worden voor besluiteloosheid . . .

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Voor de rest een duidelijk verhaal en vrijwel niets aan toe te voegen, behoudens nog één tip:

Koop een Porsche niet van je allerlaatste centen, ondanks een AKK (momentopname, waarbij niet in de motor of de bak kan worden gekeken of dikte van de koppelingsplaat e.d.) krijg je te maken met het fenomeen onderhoud.
En of het nu een jonge- of iets ouder gebruikte Porsche betreft . . . onderhoud kan bij een Porsche behoorlijk in de papieren lopen.

My 2 cents

08 aug 2012 10:09
Profiel
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2
Den Haag
+1

Onderhoud gaat in duizenden euro's bij zo'n oud ding, niet in honderden...

08 aug 2012 10:16
Profiel WWW
ex 928-S4 ClubSport ex 928-S4 ex 928-S3
nu Alpine en Lotus
Daarom moet je hem ook alleen voor "erbij" aanschaffen.
Toen ik 18jr geleden een 928S als daily driver had werd het na 2jr toch minder leuk.
In het begin is alles leuk en nieuw en maken die onderhoudskosten je niets uit, maar na 2jr dagelijks rijden zit je niet meer op duur onderhoud te wachten voor de auto waar het speciale van af is.

Voor "erbij" maak je veel minder km's en liggen de beurten verder uit elkaar en heb je er vrede mee.
En Porsche blijft technisch een betere auto dan bijv. de Italianen...

Ik zie wel eens een oude Lancia Delta Integrale rijden en daar heb ik dan diep respect voor.
Na elke rit valt hier wel weer iets te repareren, zo'n ding betaal je dubbel of trio...
Nu is dat met de meeste 928's die je "als koopje" kunt aanschaffen helaas ook zo :mrgreen:

08 aug 2012 10:48
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
964 Targa, 911T hotrod ('70) EX: 3.2 Coupe
Remmel schreef:
Ik zie wel eens een oude Lancia Delta Integrale rijden en daar heb ik dan diep respect voor.
Na elke rit valt hier wel weer iets te repareren, zo'n ding betaal je dubbel of trio...
Nu is dat met de meeste 928's die je "als koopje" kunt aanschaffen helaas ook zo :mrgreen:

Zo'n delta integrale is inderdaad super, maar er gaat inderdaad vaak iets aan stuk en vervelende is je kan er niet goed bij, dus moet vaak halve auto gedemonteerd worden :?

08 aug 2012 12:09
Profiel
Cayman S 2009, 924 1977
Delnoy schreef:
Maar grow a pair, ga rijden en koop dat ding nou gewoon

medeforummers, ik ben het hier toch niet helemaal mee eens.
ja TS opent voor elke wagen die hij ziet een nieuw topic, dat is voor velen een frustratie en ik ben het er wel mee eens dat dit onnodig is.
het is duidelijk dat TS graag een P wil aanschaffen, maar van hot naar her vliegt in types omdat hij blijkbaar alles mooi vindt, of niet kan kiezen of whatever the reason may be.
daarom vraagt hij ook om tips via dit forum. en daar is het ook voor bedoeld toch? elkaar helpen?
ja de 1 beslist sneller dan de ander, maar je HOEFT niet overal op te reageren he.
ik vind het niet goed om iemand aan te zetten om dan maar 'dat ding gewoon te kopen'; geef m tips als je daar behoefte aan hebt en als het je irriteert laat het topic dan gewoon links liggen.
@ TS; zoals al eerder aangegeven maak 1 topic aan waarin je de auto's die jouw interesse wekken kunt plaatsen. je kunt tips vragen over een bepaald type, het telkens vragen of iemand de wagen kent heeft niet zo heel veel zin omdat er veel meer P's rondrijden dan dat er actieve forummers zijn. Zorg dat je wat gestructureerder topics aanmaakt. uiteindelijk kan een AKK je overtuigen de auto wel of niet aan te schaffen. Succes met je zoektocht!

08 aug 2012 13:04
Profiel
Citaat:
Daarom moet je hem ook alleen voor "erbij" aanschaffen.
Kom op JP, het is een auto :mrgreen: stilstand is nog erger :wink:

08 aug 2012 13:07
Profiel
nu Alpine en Lotus
Elk weekend ff rijden natuurlijk!, maar niet elke dag woon/werk :roll:

08 aug 2012 13:35
Profiel WWW Facebook 
981 Boxster GTS
@mbembe

Netjes verwoord, vlag dekt volledig de lading . . . zo horen wij met elkaar om te gaan.

:thumleft:

08 aug 2012 14:22
Profiel
PorscheForum Rakker
200D automaat bj 77, van Jasser Klavet gekocht.
Immer volle pulle
beste porsche vrienden, mijn excusses voor het openen van steeds een nieuw topic, ben niet zo goed met computers, maar ik dacht ander onderwerp ander topic,
zal vanaf nu af al mijn vragen stellen onder mijn topic van keuze 3.2 , 964, 993, zodat sommigge van jullie ook tevreden kunnen gaan slapen,\
een topic openen of iemand een auto kent heeft voor mij al heel veel zin gehad hier op het forum zo ben ik er achter gekomen dat de orginele nl porsche van bj 85 bij asn in heteren een keer gestolen is geweest enz hij was 14jaar van een mede forummer geweest.
porsche onderhouden is totaal geen probleem, maar heb 4 oldtimers in mijn bezit en weet dus wel een beetje waar ik over praat qua onderhoud enz
ik wil heel graag een porsche kopen maar dan wel graag een goede ik heb niet altijd de tijd om te gaan kijken en akk te laten doen, dat wil ik pas gaan doen als ik vrij zeker ben over de porsche, daarom vraag ik jullie altijd om jullie mening kan mij veel tijd schelen
sommige van jullie zijn altijd heel behulpzaam bedankt daar voor

gelukkig zijn er hier nog wat porsche vrienden die het begrijpen en er anders over denken of geen probleem mee hebben dat ik twijfel
wilde me al afmelden bij dit forum als dat zou kunnen.
maar 1 ding weet ik zeker de porsche komt er!!!!!!! maar welke?

groeten wilcop

08 aug 2012 16:37
Profiel
nu Alpine en Lotus
Die keuze hangt af van de goede mix tussen hart/verstand/staat en prijs.
Een Porsche koop je niet alleen met je verstand, een auto is een artikel met emotie en een Porsche helemáál.
Dus de "klik" tussen jou en de auto moet er zijn, is daarna de prijs conform de staat van de auto dan is het een go....

Het is alleen lastig om "de staat" betrouwbaar boven water te krijgen, daarvoor heb je feitelijk de AKK nodig of een betrouwbare vorige eigenaar die hem vele jaren gehad heeft en eerlijk alles vertelt.

En als je het dan ECHT niet meer weet;
1 en 4 = 3.2
2 en 5 = 964
3 en 6 = 993

Neem vervolgens een dobbelsteen en... :mrgreen:

08 aug 2012 16:50
Profiel WWW Facebook 
Lada
Helemaal in het zuiden.
Excuus voor het onzorgvuldig uitdrukken :salut:

08 aug 2012 16:58
Profiel
911 3.2 Carrera
Kom op ww,

Laat je niet van de wijs brengen. Ik heb een dik jaar moeten zoeken voor een goede 911. En na het vullen van 250cc olie op ruim 2000km was ik helemaal tevreden....en ik heb een goede te pakken, dat is nu duidelijk.

Maar ik heb bewust niet gekozen om alles tijdens mijn zoektocht hier neer te plempen.....want commentaar op forum krijg je geheid....

Kortom, succes met je keuze en dan zoektocht en we zien vanzelf het resultaat..... :thumleft:

08 aug 2012 17:22
Profiel
PorscheForum Rakker
porsche964 schreef:
Remmel schreef:

Zo'n delta integrale is inderdaad super, maar er gaat inderdaad vaak iets aan stuk en vervelende is je kan er niet goed bij, dus moet vaak halve auto gedemonteerd worden :?

Valt wel mee hoor hoe vaak het kapot gaat, grootste probleem als er iets stuk is dat de onderdelen voorziening via het officiele Fiat/Lancia dealercircuit sinds een jaar of 4 praktisch nihil is....

....aan de OP; koop gewoon de allermooiste Porsche die je kunt vinden qua interieur, lakwerk en carosserie. Natuurlijk ook naar het mechanische gedeelte kijken, maar een motorrevisie gaat er toch ooit een keer aankomen en is met een 8K vele malen goedkoper en overzichtelijker dan serieus plaatwerken, spuiten bekleden etc.

08 aug 2012 19:01
Profiel
Wilco, wat vindt je van deze?........

08 aug 2012 19:06
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 964 C2 coupe, ex 996 C2, ex 964 cabriolet C2, ex Cayenne 4.5S, Cayenne 3.2S, ex Cayenne 4.5S, ex 993 C2 en huidige Porsche 997 4S
DenHaag
bully schreef:

De ventieldopjes zal wel weer de verkeerde kleur hebben :lol: sorry geintje...succes met je zoektocht wilco :res:

08 aug 2012 19:11
Profiel
981 Boxster GTS
bully schreef:

Van de kleur moet je houden . . . lijkt mij verder een prima exemplaar en zo te lezen goed onderhouden.

08 aug 2012 19:21
Profiel
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Wilco, wat mij betreft is je werkwijze niet geheel juist (maar da's mijn mening). Bepaal eerst ZELF welk model je het meest aanspreekt. Kijk vervolgens of deze binnen je budget past. Knal dan in een topic dat je zoekt naar een Porsche model XXXX met de volgende kleur bla bla bla. Dan krijg je vervolgens tal van nuttige adviezen die je ook echt kunt gebruiken.

Als je vooraf door het forum het model laat bepalen, dan kun je komende weken veel op dit forum lezen. Iedereen heeft zijn mening klaar waarom een 964, 993 of een 3,2etc Ook over de voor-en nadelen zijn al tig topics geschreven.

Succes :salut:

08 aug 2012 19:30
Profiel
Lada
Helemaal in het zuiden.
Vind de combinatie groen met grijs interieur best mooi.
Afbeelding Afbeelding

Interieur ziet er ook nog eens netjes uit.

08 aug 2012 19:31
Profiel
PorscheForum Rakker
Ex 964 nu R107
010
@W.W.Doet: als mede P zoeker met weinig vrije tijd kan ik je wel wat meegeven. Er is zat te koop als je niet weet wat je wilt maar dat wordt minder naarmate je wel weet wat je zoekt.

Vind je wat op internet wat in jouw profiel (van 3.2 tot 993) past en de auto wordt door een autobedrijf aangeboden zoek dan of er op het forum reeds iets over dit autobedrijf geschreven is, gebruik de zoekfunctie, daar is deze voor. Voer anders ook eens het kenteken in op www.rdw.nl en lees wat over de historie. Als dit alles naar je zin is slaap er dan eens een nachtje over cq lig er een nacht wakker van. Mocht je meer willen weten over de aangebodene auto bel de volgende morgen gewoon de verkoper(s) op en vraag gewoon datgene wat jij wilt weten en vraag evt om meer foto's (mn die van de sticker(s) binnenin). Zowel (serieuze) bedrijven als particulieren zullen dat graag doen. Kortom : doe eerst wat huiswerk, is nog leuk ook.
(Porsche liefhebbende particulieren die hun P te koop aanbieden hebben toch vaak meer foto's van hun P in hun computer staan dan van hun kinderen dus ze kunnen er wel een paar doorsturen). Zijn er dan nog vragen of twijfels vraag dan de hulp in van de mede forummers. Mocht daarna alles je nog steeds bevallen en de prijs is naar je zin wacht dan niet te lang en ga gewoon langs.

Het vinden en kopen van een Porsche is zo gepiept, het vinden/kopen van een goede die tevens aan jouw wensen voldoet zal wat meer tijd en energie kosten. Het kopen van iets wat je niet weet wat je moet kopen gaat heeeel lang duren.

Succes in je zoektocht.

08 aug 2012 22:41
Profiel
Lada
Helemaal in het zuiden.
Citaat:
vaak meer foto's van hun P in hun computer staan dan van hun kinderen

Schande..... maar waar :shock:

Mocht je iets bekoren buiten je regio, drop dat hier, er is wellicht een mede liefhebber bereid om eens een kijkje te gaan nemen en zijn of haar bevindingen te posten. Zou zeker niet de eerste keer zijn.

08 aug 2012 23:15
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 95 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende