Auteur |
Bericht |
aher
911 2.2e targa 1971noord brabant
|
skibob
wie kent deze skibob?Ik heb deze nog nooit gezien vond het wel een geinig ding. http://www.ebay.de/itm/1970-Porsche-911 ... 3cc97f85ad
_________________________________________ orgineel hellgelb
|
11 aug 2012 19:58 |
|
|
JorisLoet
Ex 3.2 Carrera cabriolet 1987 - ex 911 3.2 Coupé 1986Zürich
|
Re: skibob
Nog nooit gebruikt, maar wel een bekend en zeer collectible Porsche ontwerp. Vorige keer dat er een te koop was op Ebay geboden en gemist - dingen gaan voor tegen de 1000 euro. Lijkt me wel mooi om eensteproberen. Of een ouderwetse Top Gear race te houden tussen een 911 uit de periode en de Skibob!
_________________________________________ There is no try - just do or do not!
|
11 aug 2012 20:30 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Ik heb ze ook vaker gezien. Ligt er al weer sneeuw?
|
11 aug 2012 20:46 |
|
|
JorisLoet
|
Ja - op de top van de Grossglockner (daar ben ik nu) ligt er een beetje. Verder helemaal niets
|
11 aug 2012 21:04 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Nog geen tochtjes dus... Duurt ook altijd veel te lang. Ze zouden het om moeten gooien: 8 maanden wintersportseizoen, ipv 4 maanden.
|
11 aug 2012 21:08 |
|
|
JorisLoet
|
Eens. Ik wil graag nog een meer met een oud elfje door de sneeuw rijden. En langer wintersportseizoen lijkt me briljant! Maar dan is de Grossglockner doorgaans dicht... Morgen via de Staller Sattel richting de Alto Adige - daar ski ik altijd in de winter, wil ik wel eens in de zomer zien!
|
11 aug 2012 21:23 |
|
|
Devils son
|
Ik ook. Waar zit je normaliter? Ook erg mooi, maar ik mis dan toch de sneeuw. Erg mooie wegen ook daar. Welke route had je in gedachten? Wie weet kan ik je nog wel een leuk weggetje aanraden...
|
11 aug 2012 21:27 |
|
|
JorisLoet
|
Ik houd me aanbevolen voor tips! Ik zit altijd aan de sella ronda - afwisselend plaatsje, bij voorkeur in Wolkenstein/Selva Gardena of Arabba omdat je daar mooie pistes hebt, maar kom daar nu al zo kan en vroeger met mijn ouders datik inmiddels bijna alle plaatjes wel gehad hebt. Wil morgen eigenlijk de Sella ronde rijden met de auto - en heb een hotel in Wolkenstein. Van daaruit door naar Bassano del Grappa en dan Toscane. Plan is om daar beetje rond te karren weekje en dan Stelvio (hotel Madatch, een aanrader!) en Silvretta weer in Oostenrijk, via de Moezel weer terug te rijden naar het beloofde land (tenminste, tot de volgende verkiezingen ) Ik doe een ultieme Porsche trip met als primaire uitgangspunt - rijden - dus hoor graag. Alle tips zijn welkom! Groet,Joris
|
11 aug 2012 21:54 |
|
|
Devils son
|
Auto en sella ronda lijkt mij niet helemaal gaan, althans, ik denk niet dat je daar gelukkig van wordt.
Ik zou de SS48 nemen, totdat je bijna bij Canazei bent, dan richting lago di fedaia, via lagazoi naar Cortina. Mooie route en Cortina is leuk om te verblijven. Maar of dat past bij de vervolgroute...
Andere optie is SS48 en dan via Canazei r. Vigo di Fassa. Dan de Karerpass (Passo di Carezza) en dan afhankelijk van de tijd r. Bolzano, of een hele mooie omweg: net na de Karerpass r. Tires en dan van daaraf weer richting Bolzano. Ook een erg mooi stukje en leent zich in de winter voor heerlijk scheuren (maar in de zomer wellicht niet, want dan is het daar veel drukker).
Wel eens van Arabba naar Cortina gegaan om vervolgens daar te skiën en van Cortina weer terug via Cinque Torri, Lagazuoi terug (goed restaurant halverwege de afdaling en aan het eind met de "paardentram"...? Mocht je dat eens willen doen kan ik je wel een keer vertellen hoe je dat het beste kan doen (wel alleen als iedereen in de groep een beetje tempo kan houden). Erg mooie route en weer eens wat anders dan de Sella Ronda, al doe ik die er op zo'n dagje bij omdat ik nu eenmaal niet spoor.
|
11 aug 2012 23:33 |
|
|
JorisLoet
|
Dank! Ga de route via Canazei en vigo di fassa doen en breng vanavond wel verslag uit! Route met de paardentram ken ik, resto ook en heb ook een paar keer in Cortina gezeten (James Bond hè ). Ik doe zelfs regelmatig de Sella Ronde 2 keer op een dag - ook een beetje idioot vanwege de vele liften, maar vind het mooi om meters te maken! Ga zo lekker stukje rijden!!!
|
12 aug 2012 7:32 |
|
|
Devils son
|
Doet mij denken aan dat ik de Sella Ronda voor het eerst deed. Had ik voor de lunch de rond erop zitten. Nou ja, dan maar lunchen en terug.... Doe nu veel uitstapjes als ik de Sella Ronda doe. Zoals een Cortina erbij. Natuurlijk altijd de Saslong. Meestal dan met het treintje verder en dan La Longia naar Ortisei. Alta Badia. Marmolada (vooral vroeg in de ochtend heerlijk). En op dinsdag en donderdag wil ik nog wel eens een kwartiertje pauzeren bij piz seteur (altijd lachen). Benieuwd naar het verslag!
|
12 aug 2012 13:44 |
|
|
JorisLoet
|
Ik zit nu aan de Piz Seteur in een hotel bij de lift. Briljante dag gehad - Vanuit Oostenrijk over de B wegen naar de Dolemieten gereden - Lagazoi, toen door naar Arabba over de pas - toen vanuit daar naar Canazei over de Pordoi, gevolgd door de Gardenapas. Heel erg mooi rijden allemaal en mooi stukje sturen. Leuk om in de zomer te zien waar je in de winter vanaf gaat!
Heb heel lang getwijfeld over een cabrio (een èchte 911 is een coupé!) maar voor wat ik er graag mee doe is hij toch wel heel erg geschikt. Morgen je route richting Bolzano uitproberen en dan door naar Bassano del Grappa en daar in de buurt mooi rondrijden!
|
12 aug 2012 20:05 |
|
|
Devils son
|
Nog wat dames in bikini op tafel zien dansen, of doen ze in de zomer skikleding aan?
|
12 aug 2012 20:10 |
|
|
JorisLoet
|
Helaas.... Dat zou me zeker niet ontgaan zijn Jammer maar helaas zullen we maar zeggen. het was al een top dag, maar had de borrel nog iets 'aan' kunnen kleden
|
12 aug 2012 20:44 |
|
|
Devils son
|
Het is ook alleen maar op dinsdag en donderdag bedenk ik mij net (en volgens mij alleen in de winter). Veel plezier morgen en als je tijd hebt: langs Tires. Echt een hele mooie route.
|
12 aug 2012 21:09 |
|
|
JorisLoet
|
Ga ik doen! Klinkt briljant (zowel Tires als di / do in de winter)
|
12 aug 2012 21:22 |
|
|
Devils son
|
Mochten we toevallig gelijktijdig in de dolomieten zijn drinken we daar gewoon samen wat onder het genot van het prachtige uitzicht.
|
12 aug 2012 21:48 |
|
|
JorisLoet
|
Doen we! Deze winter zeker weer - feb of mrt!
|
12 aug 2012 21:52 |
|
|
Devils son
|
Ik zit er meestal in januari, maar komend jaar wordt sowieso iets anders met de planning...
|
12 aug 2012 21:58 |
|
|