Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 9:43

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 1047 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 42  Volgende
Feest!!! 5 jaar financiele crisis. 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
997 GTS C2 cabrio '11 zwart ex 964 Jubi #445 '93 viola ex 996TT '03 zwart ex 993 TT '98 ex 993 cabrio '94 ex 997 C2 '05
vlakbij de Koekstad....
Bericht Re: Feest!!! 5 jaar financiele crisis.
Sigrid schreef:
VM020 schreef:
Devils Son: deze topic gaat over de financiele crisis.

....dit topic. Maar: who cares :roll:

Dank je Sigrid...

13 aug 2012 17:54
Profiel
PorscheForum Rakker
'Crisis op de woningmarkt houdt nog anderhalf jaar aan'

Op de woningmarkt blijft het volgens de Rabobank nog komend anderhalf jaar aanmodderen. Doordat kopers de vraagprijzen voor woningen niet willen of kunnen betalen en verkopers hun prijzen maar mondjesmaat verlagen, worden huizen moeizaam verkocht. De periode van dalende prijzen zal daarom nog even aanhouden, terwijl het aantal verkochte huizen laag blijft.

Dat blijkt uit het maandag gepubliceerde kwartaalbericht Woningmarkt van de Rabobank. De prijzen van bestaande koopwoningen dalen dit jaar naar verwachting gemiddeld 5 procent. Het merendeel hiervan, 3,8 procent, is al gerealiseerd. In 2013 wordt een verdere daling van 4 procent verwacht. Ondertussen zal het aantal verkochte woningen gelijk blijven, terwijl het aanbod groeit. Net als dit jaar wisselen naar verwachting volgend jaar 113.000 huizen van eigenaar.

Inmiddels dalen de huizenprijzen al meer dan 3 jaar. Dat is net zolang als in begin jaren 80. Toen daalden door de oplopende hypotheekrente de prijzen met 34,8 procent aanzienlijk sneller ten opzichte van de 12,3 procent nu. Maar in tegenstelling tot 30 jaar geleden is het volgens de Rabobank nu onwaarschijnlijk dat prijsdalingen na ruim 3 jaar voorbij zijn. Dit komt onder meer door de zwakke economie, onzekerheid over de hypotheekrenteaftrek, het werk en de koopkracht door bezuinigingen.

13 aug 2012 18:06
Profiel
PorscheForum Rakker
Uitzonderlijk veel faillissementen in juli.

© ANP. De rechter sprak in juli het failissement van zeepwinkel Sabon uit. Het bedrijf kondigde een paar dagen later een doorstart aan.
In juli zijn 725 bedrijven en instellingen (exclusief eenmanszaken) failliet verklaard. Volgens het Centraal Bureau voor de Statistiek dat dit cijfer maandag bekend maakte, is dat uitzonderlijk veel. In de eerste 7 maanden van dit jaar gingen 4475 bedrijven en instellingen op de fles. Dat is bijna 30 procent meer dan in de zelfde periode van 2011.

Het aantal faillissementen dat in een maand wordt uitgesproken, hangt nauw samen met het aantal zittingsdagen van de rechtbank in die maand. Omdat dat aantal van maand tot maand sterk kan verschillen, wordt meestal gekeken naar het voortschrijdend driemaandelijks gemiddelde van faillissementen. In juli kwam dat uit op 667. Zo hoog is het driemaandsgemiddelde in decennia niet geweest, zegt het CBS.

Een woordvoerder van het CBS wijst erop dat het aantal faillissementen al maanden stijgt. Vooral het aantal bouwbedrijven dat bankroet gaat, neemt toe. Volgens de woordvoerder hebben veel bedrijven de eerste economische recessie in 2009 nog net weten te doorstaan, maar vallen ze alsnog om door de tweede dip van vorig jaar. 'De rek is eruit.'

13 aug 2012 18:07
Profiel
Moderator
PF #57
VM020 schreef:
Je weet dat het je voordoen als advocaat strafbaar is?

Waaaaat??? Ben je geen advocaat?

:^:

13 aug 2012 18:36
Profiel
Lada
Helemaal in het zuiden.
Hey, hoe was de vakantie :?:

13 aug 2012 18:46
Profiel
964 C2
Die van mij of die van het keffertje boven je :P

13 aug 2012 20:14
Profiel
Lada
Helemaal in het zuiden.
In dit geval beiden :mrgreen:

13 aug 2012 21:26
Profiel
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Targa Floriaan schreef:
VM020 schreef:
En nogmaals ik bied nog steeds 50-100.000 euro voor diegene die mij aan inside info kan helpen. Zitten hier bankiers of verzekeraars met schuldgevoelens. Kom maar bij mij aankloppen.

Jij hebt het duidelijk niet begrepen. Wij banksters komen voor een magere 50-100k ons bed niet uit. Dat verdienen we slapend, over de ruggen van al die arme sloebers die hier op het forum rondhangen. Kom eerst maar eens met een serieus aanbod, dan kunnen we praten :ass:

Hey VM, zit nog steeds te wachten op een beter bod...

Maar los daarvan, weet je wel dat er NOG een Porscheforum is, waar jouw economische analyses vermoedelijk veel meer worden gewaardeerd? klik hier

13 aug 2012 22:01
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Maakte hij maar eens een analyse 8)

14 aug 2012 8:44
Profiel
PorscheForum Rakker
@Floriaan:

Zozo jij bent een grote vent.

Jij bent zeker vergeten dat de banken door belastinggeld overeind zijn gehouden!?!
Degene die mij explosief materiaal aanlevert verdient binnen enkele minuten 50-100k daar kan geen enkele bankster tegenop. :res:

14 aug 2012 8:50
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
VM020 schreef:
@Floriaan:
de banken

Allemaal 8) ? Feiten: het blijft lastig

14 aug 2012 9:34
Profiel
PorscheForum Rakker
:roll:

Die ene kleine bank die zich netjes aan de regels houdt? Een kniesoor die daar op let. Het is relatief en een kwestie van tijd dat ook deze banken aan het infuus moeten. Financiele systemen hangen nauw aan elkaar samen. Immers, wij allen - de burgers en NIET DE BANKEN- moeten boeten voor het wangedrag van banken. Het moet anders: dwing banken onderling eerst de problemen aan te pakken voordat ze bij de burger aankloppen!

Het beste is om al je geld van deze banken weg te halen. Heb ik ook gedaan: overgstapt van ABN AMRO naar Van Lanschot en smeken dat hoofdkantoortje ABN Amsterdam deed om mij te behouden. Maar dat snap jij allemaal niet Maartentje.

14 aug 2012 9:58
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
VM020 schreef:
bzzzz....

:popcorn:

14 aug 2012 10:03
Profiel
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
VM020 schreef:
@Floriaan: Zozo jij bent een grote vent.

Dank je!

VM020 schreef:
Jij bent zeker vergeten dat de banken door belastinggeld overeind zijn gehouden!?!

Eén bank is voor veel te veel geld door de staat gekocht, inderdaad.
De andere banken (en verzekeraars) hebben een vorm van steun gekregen waar de staat een rendement op heeft gemaakt (en nog steeds maakt) waar de gemiddelde burger alleen maar van kan dromen. De staat verdient hier alleen maar op, en daar profiteer jij als belastingbetaler alleen maar van mee.

Ga jij nou maar spelen op dat andere forum :!:

14 aug 2012 10:20
Profiel
PorscheForum Junkie
997 Carrera S Cabriolet tiptronic 2005, Ex 996 Carrera 4S Cabriolet tiptronic 2003, Ex 356 Speedster Carrera GS de Luxe 1958 Replica
Lelystad
VM020 schreef:

Het beste is om al je geld van deze banken weg te halen.

Is uiteraard de beste oplossing...not. Blijkbaar vergeten wat er met Fortis gebeurde en DSB? Indien iedereen deze simplistische aanpak zou volgen heeft het enkel tot gevolg dat het gehele economische systeem in Nederland in één klap tot stilstand komt. Aangezien dat niet tot de mogelijkheden behoort is de Nederlandse staat gedwongen om de door jou bedoelde banken te redden en de kosten daarvoor te dragen wat een veelvoud gaat kosten.

VM020 schreef:

Maar dat snap jij allemaal niet Maartentje

Jij wel??? :shock: Heb ik nog niet gemerkt namelijk.

14 aug 2012 10:49
Profiel Facebook 
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
VM020 schreef:
Het moet anders: dwing banken onderling eerst de problemen aan te pakken voordat ze bij de burger aankloppen!

Leg dan eens uit HOE ze die (zogenaamde) problemen aan moeten pakken.

VM020 schreef:
Het beste is om al je geld van deze banken weg te halen. Heb ik ook gedaan: overgstapt van ABN AMRO naar Van Lanschot .

Je moet je geld er weghalen. Ok: dat is een optie maar om dan naar de brakste van het stel te gaan :roll:

VM020 schreef:
en smeken dat hoofdkantoortje ABN Amsterdam deed om mij te behouden.

Tuurlijk. Zalm stond zelf op je voicemail?

VM020 schreef:
Maar dat snap jij allemaal niet Maartentje.

Wat valt er aan te snappen dat jij heel stoer bent overgestapt van bank 1 naar bank 2?

14 aug 2012 11:42
Profiel
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
VM020 schreef:
... Maartentje.

VM020'je :?:

Of ga je jezelf nog voorstellen? :roll:

14 aug 2012 12:23
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
VM020 schreef:
'Crisis op de woningmarkt houdt nog anderhalf jaar aan'

Waar jij allemaal waarde aan hecht :? .
Allemaal onderzoeken die toch niet veel waard zijn, want volgende week is er wel weer iemand anders die zegt dat de crisis morgen voorbij is of net nog 1000 jaar gaat duren.

Ik vraag mij eigenlijk af of jij echt zo naïef bent, of dat je er gewoon plezier in hebt om de trol te zijn van dit topic.

14 aug 2012 12:36
Profiel
964 C2
dobbelsteen schreef:
Ik vraag mij eigenlijk af of jij echt zo naïef bent, of dat je er gewoon plezier in hebt om de trol te zijn van dit topic.

+1

14 aug 2012 13:42
Profiel
Kozijnenboer
Berkelland (Achterhoek) PF #345
Na Bompa en ECT moet iemand de taak op zich nemen......

Oh ja, de recessie kan nog wel 3 jaar duren.

14 aug 2012 14:09
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Intermeccanica 356 Speedster, Formule Vee, VW 1302 S Karmann Cabrio #PF 613#
Onze roepert in de duisternis is weer terug van vakantie? ....

14 aug 2012 14:13
Profiel
997 4S Cabrio ex. 993 4S, ex. 964 C4, ex. 968
Nederland
Ja ik miste het wel een beetje :D Gelukkig gaat het nu weer lekker hier :(

14 aug 2012 16:15
Profiel
PorscheForum Rakker

Niet al te slimme mensen hiero. :mrgreen:

Economie staat al een tijdje stil.

Als banken en verzekeraars onder notabene "toeziend oog" van de DNB en de Overheid massaal en buiten medeweten van de gewone man, zitten te sjoemelen en te gokken met jouw centjes door te investeren in risicovolle beleggingen etc. waarbij nu voor enkele miljarden zomaar zijn verdampt en we nu in een grote crisis zitten welke reeds 5 jaar duurt; dan is er hier iets goed mis met ons financiele systeem en het toezicht op de banken.
Je bent dan toch van de pot gerukt om burgers hiervoor op te laten draaien.

Dat betekent dus dat als je flink wat geld op de bank hebt staan, het gewoon niet veilig is en dat je het beter eraf kunt halen. .....
En het liefst masaal. Ik weet dat de banken dan in elkaar storten (zie DSB), miljoenen mensen opeens zonder geld zitten en de hele economie in elkaar klapt. Maar dan gebeurt er ook wat....
... een massale lynch partij wellicht???? :mrgreen:

Ja de crisis duurt nog minstens 5 jaar!

14 aug 2012 18:19
Profiel
PorscheForum Junkie
nu 993C2 en ex 964C4
Hoeksche Waard (Zuid-Holland)
Ik ben in grote lijnen eens met wat je hier probeert duidelijk te maken. De manier waarop heb ik nog wel eens vraagtekens over. (bij veel reacties trouwens ook)
Wat ik niet snap is dat je je geld bij de ABN AMRO naar van Lanschot overhevelt, terwijl je oproept om geld van de bank te halen.

Neem dan het geld op en stop het in een kluis o.i.d.
Voor elke opgenomen euro kunnen ze ongeveer 10 euro minder uitlenen dus als men dit massaal gaat doen zal dit echt pijn doen.

14 aug 2012 20:08
Profiel
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
Alfred schreef:
Voor elke opgenomen euro kunnen ze ongeveer 10 euro minder uitlenen dus als men dit massaal gaat doen zal dit echt pijn doen.

Maar Alfred: bij wie gaat dat pijn doen dan? Bij bedrijven, die geen leningen meer kunnen krijgen en dus in problemen komen, bij particulieren zoals jij en ik, die daardoor hun banen verliezen, die geen hypotheken meer kunnen krijgen voor onze huizen, etc etc etc. En om dat te voorkomen, zal de overheid (weer) inspringen, en ja: dat gaat op kosten van de belastingbetaler, dus alweer jij en ik.

Dus: dom plan.

14 aug 2012 20:22
Profiel
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 1047 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 42  Volgende