Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 8:27

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 1047 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 ... 42  Volgende
Feest!!! 5 jaar financiele crisis. 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
nu 993C2 en ex 964C4
Hoeksche Waard (Zuid-Holland)
Bericht Re: Feest!!! 5 jaar financiele crisis.
Misschien wel een dom plan maar het zou wel een statement kunnen zijn dat we niet alles pikken.

Nu komen ze bijna overal mee weg.

'Zakenbank Goldman Sachs niet vervolgd'
WASHINGTON - De Amerikaanse zakenbank Goldman Sachs en diens medewerkers worden niet strafrechtelijk vervolgd voor de handel in zogeheten 'rommelhypotheken' tijdens de financiële crisis.

Dat heeft het ministerie van Justitie donderdag gemeld. Het is ongebruikelijk dat het ministerie aangeeft dat er geen vervolging zal worden ingesteld.

In april 2011 vroeg senator Carl Levin om een justitieel onderzoek. Levin was de voorzitter van een commissie in het Amerikaanse Congres dat onderzoek deed naar het handelen van Goldman Sachs.

De Amerikaanse justitie deed ruim een jaar onderzoek naar de zakenbank, maar vond onvoldoende bewijs om een rechtszaak aan te spannen.

Het in stukken hakken van leningen met een lage kredietwaardigheid en deze in een andere vorm bundelen en doorverkopen, wordt als een van de oorzaken gezien van de financiële crisis tussen 2008 en 2009.

Door: ANP

14 aug 2012 20:34
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
VM020 schreef:
:roll:
Als banken en verzekeraars onder notabene "toeziend oog" van de DNB en de Overheid massaal en buiten medeweten van de gewone man, zitten te sjoemelen en te gokken met jouw centjes door te investeren in risicovolle beleggingen etc. waarbij nu voor enkele miljarden zomaar zijn verdampt en we nu in een grote crisis zitten welke reeds 5 jaar duurt; dan is er hier iets goed mis met ons financiele systeem en het toezicht op de banken.
Je bent dan toch van de pot gerukt om burgers hiervoor op te laten draaien.

We gaan we gewoon bankieren zoals in pak-hem-beet 1950? 3x 1 inkomen als hypotheek? 25% aanbetalen? Alles cash betalen (dus niet gefinancierd)? Lijkt me lachen 8)

VM020 schreef:
Dat betekent dus dat als je flink wat geld op de bank hebt staan, het gewoon niet veilig is en dat je het beter eraf kunt halen. .....
En het liefst masaal. Ik weet dat de banken dan in elkaar storten (zie DSB), miljoenen mensen opeens zonder geld zitten en de hele economie in elkaar klapt.

En het dan onder je kussen leggen of zo? Dat geeft al weer aan hoe slim je echt bent.

Citaat:
Maar dan gebeurt er ook wat....
... een massale lynch partij wellicht???? :mrgreen:

Dat is uiteraard ook een oplossing. Iedereen dood: probleem opgelost.

QED

14 aug 2012 22:46
Profiel
PorscheForum Rakker
Ja Maarten, de crisis is net een kankergezwel. Zoiets moet je met wortel en al uitroeien en te beginnen bij de veroorzakers ervan: de banken. Dan is het beter slechte banken te laten klappen. Je hebt het zeker nog niet door maar geld kan je nog altijd ve slechte naar eenbetere bank plaatsen. Ik heb helaas teveel om het thuis te bewaren. :mrgreen:

Vandaar dat ik me echt zorgen maak om mijn centjes. Luxe probleempje dus, maar daar kan je nog niet over meepraten. Ben bezig uit te zoeken om het naar het buitenland over te hevelen.

Wie herinnert zich Lakeman en DSB nog: het begon met een gerucht, daarna een bankrun en toen was DSB over de kop. Een hoax kan dus wonderen doen....

Maar goed. Europe stort zich dieper in een recessie. Dus dat worden nog minimaal 5 klotejaren. :cheers:

Europe on the edge of recession

LONDON (AP) — Europe is edging closer to recession, dragged down by the crippling debt problems of the 17 countries that use the euro, official figures showed Tuesday.

Eurostat, Europe's statistics agency, revealed that the economies of both the eurozone and the European Union, which has 27 countries, shrank by a quarterly rate of 0.2 percent in the second quarter of the year. In the first quarter, output for both regions was flat. A recession is officially defined as two straight quarters of falling output.

Europe's debt woes have been blamed for the sharp deterioration in the global economic outlook over the last few months. The region is the U.S.'s largest export customer and any fall-off in demand will hit order books — as well as President Barack Obama's election prospects.

The 17-country eurozone is grappling with sky-high debt levels and record unemployment of 11.2 percent. Compared with the second quarter of last year, the eurozone's economy is 0.4 percent smaller. The region's economy would have slipped into recession had it not been for better-than-expected GDP figures from its two leading economies, Germany and France. Germany, Europe's biggest economy, posted quarterly growth of 0.3 percent, better than the 0.2 percent uptick forecast. France also beat expectations of a small contraction in its output to record no change in its economy for the second quarter.

The European Union, which has a population of 500 million people, recorded a GDP last year of $15.5 trillion — slightly more than the U.S.'s output. It is also a major source of sales for the world's leading companies. Forty percent of McDonald's global revenue comes from Europe - more than it generates in the U.S.. General Motors, meanwhile, sold 1.7 million vehicles in Europe last year, a fifth of its worldwide sales.

The region's stumbling economy is making it harder for other economies to grow. Policymakers around the world are urging more decisive action — particularly from the European Central Bank — to deal with the crippling debt crisis to restore confidence to the global economy.

"The ECB's recent announcement that it will do 'whatever it takes' to save the euro is welcome, but clarity over what will be done is crucial," said Tom Rogers, a senior economic adviser for accounting firm Ernst & Young.

Markets have grown more optimistic recently that Europe's firefighting efforts will pick up the pace. That positive tone continued Tuesday, largely because of the figures out of Germany. The Stoxx 50 index of leading European shares was up 0.6 percent while the euro rose another 0.1 percent to $1.2350.

Germany currently benefits from strong demand for its products, but its high-value exporters are finding it increasingly difficult to tap international markets. Forward-looking surveys, including Tuesday's closely monitored ZEW survey of German investor sentiment, are suggesting that confidence is taking a knock as Europe moves from one crisis point to another.

The other 16 countries that use the euro are Germany's biggest export market and six of them — Greece, Spain, Italy, Cyprus, Malta and Portugal — are in recession. The U.S. recently recorded GDP growth of 0.4 percent in the second quarter, according to Eurostat, which was less than the growth in the first quarter.

Slower economic growth is also making it harder for governments and central banks to control the debt crisis in Europe. Shrinking economies mean less tax revenue while forcing up the cost of social benefits.

"The big picture is that the economic growth required to bring the region's debt crisis to an end is still nowhere in sight," said Jonathan Loynes, chief European economist at Capital Economics. For those countries at the front-line of Europe's debt crisis, the figures make for grim reading. Unsurprisingly, Greece is faring the worst — its economy is 6.2 percent smaller than a year ago and back at the level it was in 2005.

Portugal suffered a big 1.2 percent drop in output in the second quarter, compared with the previous quarter's modest 0.1 percent drop. Both Greece and Portugal have received financial bailouts from the other eurozone countries and the International Monetary Fund and were required to adopt tough austerity measures in return.

Italy and Spain, the eurozone's third- and fourth-largest economies, shrank by 0.7 percent and 0.4 percent respectively in the second quarter. Both countries are struggling to convince markets they have a strategy to get a grip on their debts. Spain has even agreed to a bailout of its banks.

Alexander Schumann, chief economist at The Association of German Chambers of Industry and Commerce, urged Europe's indebted countries to carry on with their reforms and said it won't be long before they start reaping the rewards.

"We need to be patient but there are positive signs that in 18 or 24 months we might see light at the end of the tunnel in Portugal, Spain, Italy and Greece, "he said. "We can get there if politicians don't block the tunnel with ideas that add new uncertainty."

14 aug 2012 23:51
Profiel
964 C2
Gisteren maar eens even naar een interview geluisterd met een kenner.
Lig nog steeds niet wakker.

Ben benieuwd wanneer men weer gaat vragen om het salaris in een loonzakje mee te geven.

15 aug 2012 7:12
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
VM020 schreef:
Ik heb helaas teveel om het thuis te bewaren. :mrgreen:

Voor je gevoel dan waarschijnlijk - of je moet ergens driehoog-achter wonen en de ruimte niet hebben :popcorn:

VM020 schreef:
Ben bezig uit te zoeken om het naar het buitenland over te hevelen.

Dat is minder moeilijk dan je denkt ....

't makkelijkste is natuurlijk als je zelf mee verhuisd .

15 aug 2012 7:49
Profiel WWW Facebook 
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
VM020 schreef:
Ja Maarten, de crisis is net een kankergezwel. Zoiets moet je met wortel en al uitroeien en te beginnen bij de veroorzakers ervan: de banken. Dan is het beter slechte banken te laten klappen. Je hebt het zeker nog niet door maar geld kan je nog altijd ve slechte naar eenbetere bank plaatsen. Ik heb helaas teveel om het thuis te bewaren.

Nu heb je het ineens over slechte banken, hiervoor heb je het over alle banken. Welke bedoel je nou?

15 aug 2012 8:28
Profiel
PorscheForum Junkie
Porscheloos...
Almkerk
VM020 schreef:

Ken iemand die alles belegd in vroege 356´s en andere klassieke Porsches..... heeft geen last van de banken, haalt een heel goed rendement, en.....heeft een verschrikkelijk geil wagenpark, waar je ook nog van kan genieten....Dat wordt wel een beetje moeilijk bij je bankafschrift.

15 aug 2012 10:00
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
Olaf schreef:
VM020 schreef:

Voor je gevoel dan waarschijnlijk - of je moet ergens driehoog-achter wonen en de ruimte niet hebben :popcorn:

VM020 schreef:
Ben bezig uit te zoeken om het naar het buitenland over te hevelen.

Dat is minder moeilijk dan je denkt ....

't makkelijkste is natuurlijk als je zelf mee verhuisd .

Te veel om thuis te bewaren?
Dus volgens mij spreken we dan over meer dan 20 miljoen euro's op zijn minst. Want ik denk dat je nog geen kast kan vullen met dat bedrag aan briefjes van 500 euro. En je moet eigenlijk wel een klein huis hebben om je geld niet te kunnen bewaren thuis. Bill Gates heeft misschien zo veel geld dat het niet meer in een huis past, maar laten we zeggen dat zowat iedere Nederlander genoeg plaats heeft thuis om al zijn geld in te parkeren.

Raar dat je zelfs dan nog geen geld genoeg hebt om een fiscalist te betalen. Deze mensen weten verschillende manieren om je geld in het buitenland te parkeren.

Mijn suggestie voor jou is, schaf je een goede fiscalist aan en ga eens weg op restaurant/cafe/hobby met die mensen. (Best bij de kleinere gaan, deze geven meer aandacht aan elk van hun klanten, bij de grote moet je al met een serieuze som geld afkomen, al zal dit geen probleem opleveren voor jou waarschijnlijk?)
Je zal zeer veel bijleren van die mensen, zij weten als geen ander hoe de economie draait.

15 aug 2012 10:15
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Als ik lees dat iemand teveel contant geld heeft om thuis te bewaren, dan denk ik: zwetsneus!

Maar ga er vooral serieus op in! :mrgreen:

15 aug 2012 10:30
Profiel
964 c2
Den Haag
Ik heb een eenkamerflatje, en heb ook nog steeds genoeg ruimte..

Afbeelding

15 aug 2012 10:59
Profiel
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Zet je hoed op, trek je slobkousen aan en zwemmen maar zou ik zeggen :res:

15 aug 2012 11:38
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 944 Type 1 USA"83
Veghel
Jemig wat een topic zeg ....was iets voor Eric geweest .Heb wel een hoop geleerd over de crisis hoor :D :lol: :lol: :lol:

15 aug 2012 11:44
Profiel Facebook 
993 4S
Je zult net 190 mijoen gewonnen hebben in de loterij, waar laat je al dat geld...

15 aug 2012 11:58
Profiel
Nieuwerkerk a/d IJssel
Ik had een tientje, maar ik denk dat ik het gewoon thuis bewaar.

15 aug 2012 12:20
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Patser! :wink:

15 aug 2012 12:42
Profiel
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
Ewout schreef:
Ik had een tientje, maar ik denk dat ik het gewoon thuis bewaar.

Ja jeemig, zo trek je dus een bank onderuit :mrgreen:

15 aug 2012 13:46
Profiel
PorscheForum Rakker
n.v.t.
Omgeving Haarlem
VM020 schreef:

Het beste is om al je geld van deze banken weg te halen. Heb ik ook gedaan: overgstapt van ABN AMRO naar Van Lanschot en smeken dat hoofdkantoortje ABN Amsterdam deed om mij te behouden. Maar dat snap jij allemaal niet Maartentje.

Zit dit draadje al een tijdje met verbazing te lezen, maar uit deze opmerking blijkt dat je er echt niets van begrijpt. Je denkt aan een onvermijdeljke bankencrisis en dan boek je je geld over van systeembank ABN AMRO, met als aandeelhouder notabene de Staat der Nederlanden, naar een relatief kleine en zeker geen systeembank van Lanschot.......
Ik zou zenuwachter worden als m'n geld bij van Landschot staat dan bij de ABN, zeker na de cijfers van gisteren. Denk dat van Lanschot een groter beroep op haar stroppenpot moet doen dan ABN, en weet zeker dan de ABN zichzelf makkelijker kan financieren.

Als je echt geloofd in een melt down laadt je je helemaal vol met puts, geeft alle calls die je geven kan, koop zoveel mogelijk cds'en als dat je saldo bij van Lanschot toelaat en van het wisselgeld koop je goud of termijncontracten goud.
Spreken we af dat je nu stopt met al de kopie/paste verhalen en mag je over twee jaar hier vertellen dat je in de quote 500 staat.

Lewie

15 aug 2012 20:46
Profiel
Als je met 3 euro 50 die tactiek volgt kun je nog zo goed gokken... dan zit de Quote 500 er niet in over twee jaar... :wink:

15 aug 2012 20:48
Profiel
PorscheForum Rakker
n.v.t.
Omgeving Haarlem
Sorry Devil Son, ik denk toch dat VM020 meer heeft dan Euro 3.50.
Van Lanschot heeft namelijk geen Penny rekening.
Lewie

15 aug 2012 21:14
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
@Lewie: gelukkig zijn er in dit draadje dus nog mensen die het wel begrijpen.

VM020 is gewoon een borrelbabbelaar die elke discussie uit de weg gaat. Van L (en vooral: SNS) zijn de facto failliet. Als je dat allemaal zo goed doorhebt dan moet je wel echt het IQ van een visstick hebben om er je geld te parkeren. Ook je geld van de bank afhalen (en dan dus een zak(je) cash euro's hebben) is niet echt een hele slimme optie.

15 aug 2012 21:17
Profiel
Nieuwerkerk a/d IJssel
Ik open zelf ook liever geen rekeningen bij de wat kleinere banken. Mocht het mis gaan laat de overheid die gewoon klappen omdat dat kan.
Misschien behoudend maar het slaapt wel lekkerder.

15 aug 2012 21:26
Profiel
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
en als zo'n kleintje klapt, mogen de grote banken weer de rekening betalen van het depositogarantiestelsel of de door DNB verplichte overname. :(

15 aug 2012 21:56
Profiel
lewie schreef:
Sorry Devil Son, ik denk toch dat VM020 meer heeft dan Euro 3.50.
Van Lanschot heeft namelijk geen Penny rekening.
Lewie

Als ik nu zeg dat ik een miljoen onder de matras heb liggen, ligt het er zometeen dan ook? Want dan ga ik dat hier posten hoor!

15 aug 2012 22:12
Profiel
964 c2
Den Haag
Devils son, er ligt een miljoen onder je matras..

..rennen :!:

15 aug 2012 22:30
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
Devils son schreef:
Als ik lees dat iemand teveel contant geld heeft om thuis te bewaren, dan denk ik: zwetsneus!

Maar ga er vooral serieus op in! :mrgreen:

Kan toch nog leuk worden om zijn antwoord eens te zien, als hij er al op antwoordt :mrgreen: .
Eens zien hoe hij zich er uit Iult.

Serieus ingaan op zijn antwoorden levert eigenlijk nog grappige dingen op als je er eens over nadenkt :P .

15 aug 2012 22:39
Profiel
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 1047 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 ... 42  Volgende