Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 01 maart 2025 15:00

Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Afslaande 3.0 motor 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
911S Targa 1974
Breda
Bericht Afslaande 3.0 motor
Als mijn porsche warm is en ik kom met veel gas bij het stoplicht dan slaat hij af. Ik moet op de motor remmen, anders slaat hij af. Als ik het gaspedaal diep intrap en loslaat slaat hij ook af.

Iemand tips hoe ik dit op kan lossen?

25 aug 2012 11:50
Profiel
PorscheForum Super Junkie
911 3.2 Carrera
Bericht Re: Afslaande 3.0 motor
Belangrijke delen van je injectie schoonmaken, gasklephuis, injectoren, omloop stabilisator.....

Maar knikker eerst injectie reiniger erin en het resultaat afwachten en dan het echte werk doen..,

25 aug 2012 12:28
Profiel
PorscheForum Rookie
911S Targa 1974
Breda
Het is een K-jetronic systeem en er is mij al eens uitgelegd dat er een soor instelschroef (inbusbout 3mm) achter het luchtfilter zit waarmee deze instelling te veranderen is.

Op zich loopt de motor prima en als de motor koud is heb ik nergens last van. Alleen als hij warm is en ik dan het gas diep intrap en loslaat dan slaat hij af. Idem als ik bij stoplicht kom en koppeling intrap.

Ik zal in ieder geval de injectiereiniger proberen. Waar haal je dit spul en hoe werkt het?

25 aug 2012 13:44
Profiel
Die schroef is van je CO. Zou ik zonder meter niet aan gaan draaien. Injectorreiniger haal je bij de benzinepomp. Tank leegrijden, reiniger erin en vol gooien, halve tank leegrijden en weer aftanken. Als ie koud is loopt ie altijd wat sneller. Als ie warm is en te langzaam loopt/afslaat, klep open en waar je met de hand gas kan geven zit een stationairschroefje, kan je met de hand draaien.

25 aug 2012 14:03
Profiel
911 3.2 Carrera
Idd bully, tikkeltje hogere stationair toerental om beter in zijn regelbereik te komen....

25 aug 2012 14:07
Profiel
PorscheForum Rookie
911S Targa 1974
Breda
Bedankt voor de info. Hij loopt stationair altijd goed, zowel warm als koud. Enkel bij gasintrappen bij warme motor en loslaten zakt toerental bijna tot 0 en veert dan na 1 seconde weer op. Vaak slaat hij dan dus ook af.

25 aug 2012 15:01
Profiel
Even je CO laten lezen, mogen ruim staan die oudjes, misschien iets rijker zetten.

25 aug 2012 16:16
Profiel
PorscheForum Rakker
asje en/of veer van je gasstangetje
lijkt heel vaag maar wat ik bedoel is:
er zit achter links van de luchtweger(zwarte balg boven op motor) een veer dat vast zit aan een alu plaat op de motor
deze veer zorgt ervoor dat het gas niet blijft hangen ed, het stangetje ; met twee kogelgewrichtjes, in combi met wil ook nog wel
eens voor eea zorgen.
kijk als je via die veer/asje gas geeft bij de motor en weer los laat hetzelfde gebeurt, denk anders aan druk die wegvalt?
succes richard

26 aug 2012 17:16
Profiel
PorscheForum Rakker
911 SC
Belgie
Warmloopregelaar? Extra lucht schuif?

27 aug 2012 13:50
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 9 berichten ]