Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 17:35

Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Nieuwe leaser 
Auteur Bericht
Bericht Re: Nieuwe leaser
Oke, dat is dan het wat mij ontgaan is.
Volgens mij werkt maar tot een bepaalde snelheid de elektromotor mee.
Wat ik wel vreemd vind, zoals je al noemt dat de RXH waarmee je proef gereden hebt geen Stop/start knop heeft.
Ik weet zeker dat een normale 508 Hybrid 4 dat wel heeft. Tenminste de 508 Hybrid 4 waar ik in gereden heb die had het wel.

27 aug 2012 23:08
PorscheForum Super Junkie
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Mijn 508 heeft inderdaad een keyless entry en daarmee start / stop knop.
Zonder die optie moet je inderdaad an de sleutel draaien.

De elektromotor werkt met name bij het wegrijden en vangt wegvallen van aandrijving van de diesel deels op tijdens het schakelen. En in de sportstand heb je vol elektrisch vermogen achter en de diesel op de voorwielen; dan zit er flink koppel en pit in voor zo'n zware auto.

De Ampera heb ik links laten liggen na wat ervaringen van een collega rijder.
Deze auto wordt altijd elektrisch aangedreven; als de accu leeg is en de benzine motor bijspringt, dan werkt deze als generator voor de elektriek om de elektromotoren aan te kunnen drijven. Het effect hiervan is dat de benzine motor daardoor permanent op constant toerental staat te draaien ongeacht je snelheid. Dat is net alsof er constant een koelkast staat te brommen.

Bij de 508 drijft de diesel gewoon de voorwielen aan. ik vind m erg stil trouwens. Ik heb de sedan, niet de station.

29 aug 2012 21:35
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 930, ex Boxster S, ex 993 targa, ex 993S, ex 997S, ex 993 cabrio
michelm1978 schreef:
thomas993 schreef:
is zo'n 320d ede altijd met 16inch ivm bijtelling :?:

Bij mijn weten is 17 inch ook te kiezen. Anders kan het natuurlijk altijd na het op kenteken zetten. Meeste dealers willen hier graag aan meewerken.

@michelm @ co - inderdaad voor een zacht prijsje 18 inch achteraf, bedankt voor jullie reacties wist dit niet. Jammer dat de upgrade actie net voor de vervanging afloopt, maar Audi heeft ook leuke actie S-edition voor A5 sportback, vraag me alleen af of die inmiddels niet alweer een beetje belegen wordt :scratch:

29 aug 2012 21:47
Profiel
996 3.6 - 2002
Gent - België
Pascal schreef:
Officieel is een EDE alleen met 16" te bestellen. Maar denk inderdaad dat menig dealer je best voor een leuke prijsje aan een setje 17/18" wil helpen hoor :cheesy: (alleen dan klopt je uitstoot niet meer he :cheesy: )

Ik rij nu al een week of 2 met een 320d ED. Wat een genot !!!
Zodanig erg dat ik momenteel zelfs geen zin heb om met de Porsche te rijden. Meer dan koppel genoeg en ooh zo zuinig. Al naar Oostenrijk gereden op de Autobahn met toppen van 230 km/u.
Mijn gemiddeld verbruik : 5,3 liter.

Ik heb ook de 16 inch velgen en ben heel tevreden met het design ervan. Moet voor mij niet vervangen worden.

Kortom : Freude am fahren.

Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt :
http://www.RUFIE.be

29 aug 2012 22:43
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
997 4 GTS Lotus Elise MKI (ex)
Ook uit het zuiden
Citaat:
De Ampera heb ik links laten liggen na wat ervaringen van een collega rijder.
Deze auto wordt altijd elektrisch aangedreven; als de accu leeg is en de benzine motor bijspringt, dan werkt deze als generator voor de elektriek om de elektromotoren aan te kunnen drijven. Het effect hiervan is dat de benzine motor daardoor permanent op constant toerental staat te draaien ongeacht je snelheid. Dat is net alsof er constant een koelkast staat te brommen.

Dat is gewenning. Mijn collega zegt dat dit in het begin vreemd is en daarna weet je gewoon niet beter.

29 aug 2012 23:28
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 911 3.0SC 1982
Varik
Wat zei Theo Maassen ook alweer over gewenning... iets met een deegroller en een ..... :mrgreen:

30 aug 2012 0:56
Profiel
997 GTS C2 cabrio '11 zwart ex 964 Jubi #445 '93 viola ex 996TT '03 zwart ex 993 TT '98 ex 993 cabrio '94 ex 997 C2 '05
vlakbij de Koekstad....
rufie schreef:
Ik heb ook de 16 inch velgen en ben heel tevreden met het design ervan. Moet voor mij niet vervangen worden.

Ik heb gebruik gemaakt voor de upgrade naar 18". Ze belde mij gisteren op, de auto stonf bij de leerinbouwer, maar die hadden een fout in de planning, leer was nog niet eens binnen. Auto nu weer terug naar ekris voor M onderstel, velgen en 0-beurt. Daarna weer teurg naar Cools, en ik krijg hem dan ergens rond 13/14 september.

Ben wel benieuwd naar het leer dat ik krijg, heb het alleen op plaatjes gezien, Terrabraun met Aston Martin stiksels in zwart....

30 aug 2012 9:11
Profiel
911 3.2 | MJ 1989
Omgeving Posbank
lindemans schreef:
....

De elektromotor werkt met name bij het wegrijden en vangt wegvallen van aandrijving van de diesel deels op tijdens het schakelen. En in de sportstand heb je vol elektrisch vermogen achter en de diesel op de voorwielen; dan zit er flink koppel en pit in voor zo'n zware auto.
.....

ah in de sport stand heb ik maar even gereden, veel te nerveus past niet bij de auto

30 aug 2012 16:49
Profiel
997 4S cabrio ex 964 cabrio 92 midnight blue
Ik heb maand geleden de isignia sport tourer opgehaald en ben zeer tevreden 18 inch sportvelgen en zeer pittige benzine motor en 20% bijtelling :cheers: dat het een Opel is neem ik nu maar voor lief :lol:

30 aug 2012 17:53
Profiel
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Mijn buurman heeft er ook eentje en die is ook erg tevreden. Kon je hem niet zonder logo bestellen? :mrgreen:

Ik hou mijn DD nog een paar jaar en daarna koop ik een tweedehandsje. Verschil moet er zijn tenslotte :wink:

30 aug 2012 17:58
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2