Auteur |
Bericht |
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
Re: Rijbewijs ingevorderd
Nee hoor, als je bent geflitst dan krijgt de kentekenhouder gewoon een briefje waarop hij kan aangeven dat hij/zij niet de bestuurder was. Als je dat formulier invult dan moet je ook wel melden wie er dan wel reed. De sanctie (of rechtbank uitnodiging) gaat dan naar de bestuurder. Aangezien Erik is aangehouden wordt het in zijn geval iets lastiger om nu nog aan te geven dat hij niet de bestuurders was
_________________________________________ Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
|
05 sep 2012 23:09 |
|
|
Erick911
|
Ontkennen had inderdaad geen zin. De snelweg was inderdaad niet druk. Anders had het sowieso ook niet gekund. Het is daar 4 banen breedt en ik reed op de meest linkerbaan.
Bij het inleveren van mijn rijbewijs heb ik ook niet moeilijk gedaan. Ik was fout en heb daar ook ter plekke het boetekleed aangetrokken. Leuke opmerking van de agent was: Niet alleen je rijstijl is sportief. Je hebt er niks aan maar toch een glimlachje op mijn gezicht.
_________________________________________ #64 comming soon.
|
05 sep 2012 23:31 |
|
|
Subdriver
Curaçao
|
Rob Herfst schreef: Nee hoor, als je bent geflitst dan krijgt de kentekenhouder gewoon een briefje waarop hij kan aangeven dat hij/zij niet de bestuurder was. Als je dat formulier invult dan moet je ook wel melden wie er dan wel reed. De sanctie (of rechtbank uitnodiging) gaat dan naar de bestuurder.Wie heeft er nu gelijk, Rob of Olaf?
|
06 sep 2012 0:16 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
Ik uiteraard! http://www.flitsservice.nl/phpBB/post29 ... l#p2912382 De enige nuance die ik nog moet aanbrengen is dat dit (bestuurdersverklaring) alleen geldt voor de niet "Mulder" overtredingen, dus waar de officier van justitie aan te pas komt. Snelheden boven de 30+ en 40+ op de snelwegen en dus ook automatisch bij invordering van rijbewijs. Mulder is gewoon een administratieve afhandeling van de boete en gaat op basis van de kentekenhouder. De recidive termijn is 2 jaar voor snelheidsovertredingen, maar je overtreding staat nog wel 5 jaar in de justitiële documentatie, dus een officier van justitie en rechter zal dat gewoon zien.
_________________________________________ Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
|
06 sep 2012 6:49 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Sorry voor de topic vervuiling - maar ik denk wel dat deze info bijdraagt aan.Ik ben al aan het graven in m'n administratie, maar kan het geheel zo snel niet meer vinden - gevalletje was 157 na correctie waar 120 is toegestaan ... ben niet bij OvJ op de koffie gevraagd - en las dat bezwaar alleen mogelijk was als de wagen zonder mijn medeweten (of goedkeuren) was meegenomen: ergo, diefstal of joy-riding ...
|
06 sep 2012 8:27 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Mulder is tot 30 te hard op 80 km wegen en tot 40 op 100-120 wegen. Niet Mulder is brief OvJ.
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
06 sep 2012 8:42 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Duidelijk! Mulder Hadden ze nu de correctie maar eens niet toegepast
|
06 sep 2012 8:51 |
|
|
marino
997 GTS C2 cabrio '11 zwart
ex 964 Jubi #445 '93 viola
ex 996TT '03 zwart
ex 993 TT '98
ex 993 cabrio '94
ex 997 C2 '05vlakbij de Koekstad....
|
Weet je dit zeker?? Zowel Koos Spee gaf laatst aan dat het 1 jaar was, en ook via een agent hoorde ik dit zelfde verhaal.
|
06 sep 2012 9:57 |
|
|
Peter Muijen
Koos = Exit
|
Volgens mij heeft Koos dat inderdaad gezegd - van 2 jaar naar 1 jaar -
|
06 sep 2012 10:00 |
|
|
Edd997
911 997 Speedster Look
|
Houd er rekening mee, als je rij ontzegging krijgt opgelegd dat je alle verzekeringen io hebt. Bij veroordeling, dus rij ontzegging, is het beleid van de commerciele verz maatschappijen niet mild, en dan kun je 5 jaar geen normale verz afsluiten. Zelfs geen brom scooter waar je geen rijbewijs voor nodig hebt!!!!
|
06 sep 2012 10:25 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Balen voor je en het siert je dat je zonder gezeur het boetekleed aantrekt Of de strafmaat scheef e/o onterecht is? Tja, dat kan natuurlijk ook iets zeggen over de straffen waarmee je vergelijkt. Die mogen wat mij betreft hoger . In ieder geval zorgt de strafmaat ervoor dat je een volgende keer er eerst (extra) over nadenkt alvorens het te doen en dat is ook het doel ervan. Inderdaad, maar dat is natuurlijk geen reden om een lagere straf toe te kennen. Ook dat had je jezelf eerder moeten bedenken.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
06 sep 2012 12:53 |
|
|
Erick911
|
Ik zeg ook niet dat ik een lagere straf verdien. Ik vind dat de andere strafmaten fors omhoog mogen.
Feit is dat ik er inderdaad (nu al) van geleerd heb. En ik ook meer rekening zal houden met de consequenties.
Wat de rechter ook bepaalt, ik accepteer het. En ik zal dan ook geen meter illigaal gaan rijden.
|
06 sep 2012 13:45 |
|
|
felix bahama 912
Porscheloos...Almkerk
|
Misschien een tipje: ik en velen met mij zijn in het bezit van 2 rijbewijzen omdat ze nu of in een verleden in het buitenland hebben gewoond, altijd je buitenlandse rijbewijs, indien mogelijk, blijven verlengen. Wanneer er dan in andere landen dan NL je rijbewijs wordt ingevorderd, geef je altijd het buitenlandse rijbewijs af. Zo behoud je in dit soort gevallen je NL rijbewijs.
Als je dit overkomt in bv. Duitsland en je had een Belgisch rijbewijs wat ingenomen is, kan je in Belgie gewoon weer een duplicaat aanvragen.
Is natuurlijk niet zoals het hoort, maar het werkt wel en scheelt een hoop ongemak!!
_________________________________________ OLD PORSCHES NEVER DIE, THEY JUST GET BETTER...AND WHEN PERFECT...SELL IT.
|
06 sep 2012 14:23 |
|
|
de Fiscalist
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2Den Haag
|
in dit soort zaken excelleert onze overheid, welwillende burgers die eens over de schreef gaan KEIHARD aanpakken.
zorgen dat veroordeelde criminelen hun straf uitzitten blijkt dan weer een stuk minder goed geregeld.
Wat mij betreft wordt de aandacht wat verlegd naar die zaken die meer impact hebben op de maatschappij zoals diefstal, overvallen, geweldsmisdrijven etc. Overigens vind ik een hoge boete voor bijvoorbeeld bellen of andere onoplettendheid wel gerechtvaardigd.
Afhankelijk van de situatie lijkt mij dat de meeste mensen hun lesje ook al hebben geleerd als ze twee weken hun rijbewijs kwijt zijn geweest en een flinke boete hebben gehad. Pas bij echte gevaarzetting zou een zwaardere straf horen, maar dan zitten we al in de richting van artikel 5.
_________________________________________ Bijdrage is geschreven op persoonlijke titel en vertegenwoordigt niet de visie van uw belastingadviseur in Den Haag
|
06 sep 2012 14:35 |
|
|
Targa Floriaan
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2Leiden
|
Vraag me af of je verzekeraar het daarmee eens is. Denk dat je in geval van een ongeval mooi de sjaak bent, want je rijdt terwijl je niet bevoegd bent om te rijden. Is mogelijk ook nog een misdrijf. Zou het niet uitproberen.
_________________________________________ Het is zoals het is - en niet anders...
|
06 sep 2012 14:38 |
|
|
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
ik heb veel en lang in buitenland gewoond, maar moest altijd mijn rijbewijs inleveren om een andere te krijgen....
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
06 sep 2012 14:44 |
|
|
ChrisGT
|
Als je in Nederland aangifte doet dat je je rijbewijs verloren bent kan je met die aangifte ook een nieuwe halen. Dan heb je er dus ook 2, mocht je in het buitenland aangehouden worden geef je de 'oude' af en heb je uiteindelijk geen problemen in NL. (In Nederland gaat dat waarschijnlijk niet werken, die trekken je rijbewijs direct na)
|
06 sep 2012 15:34 |
|
|
P-Track
Haarlem
|
Ben vast niet de enige die door dit topic weer even op scherp gezet dus bij deze dank aan Erick911!
Een jaar of tien geleden mocht ik na een lasercontrole direct mee naar kantoor Slotervaart, 59 km te hard dus rijbewijs kwijt. Drie dagen later mocht ik na het pinnen van 800 gulden mijn rijbewijs weer ophalen bij het Paleis van Justitie aan de Zuidas. De goede oude tijd blijkbaar!
|
06 sep 2012 16:46 |
|
|
Erick911
|
Als de officier van justitie nu meeleest is hij vast trots op me... Heb van veel vrienden, klanten, familieden en bekenden hetzelfde gehoord. U kunt uw gift overmaken op mijn bankrekening.
|
06 sep 2012 16:51 |
|
|
Jan A. (997 4S)
997 4S Cabrio
ex. 993 4S,
ex. 964 C4,
ex. 968Nederland
|
Dan helpt het blijkbaar toch! Zonde van de centen en het ongemak dat dan weer wel!
_________________________________________ Fietste ik maar net zo hard als mijn Porsche!!! https://manfredmilatoertocht.nl
|
06 sep 2012 19:55 |
|
|
caelin
Nu 991.2 GT3
ex 991.1 GTS
ex 981 GT4
ex 997 Turbo S
ex Cayman S
|
Heb vandaag weer behoorlijk wat km gemaakt. Het is er niet duidelijker op geworden met de 70-130 mogelijkheden die we nu hebben tussen wegwerkzaamheden en "normale snelweg". Vraag me dus ook af of ik nu niet op behoorlijk wat plekken per ongeluk verkeerde snelheid had. Leve de cruisecontrol in ieder geval! Maar goed, los daarvan. Het valt me inmiddels op dat ik bijna de helft van de tijd naar de snelheids meter aan het staren ben om maar e zorgen dat ik bij alle flitskasten en eventueel verdachte objecten in de berm niet geflitst wordt (ook als ik niet eens te hard rijd...) je wordt er gewoon paranoïde van. Automatische reactie als je flitskast ziet->kijken naar snelheid... camera/geparkeerde uato in berm->meter....brug waarachter flitser kan staan->meter ... etc, etc. En volgens mij ben ik daar lang niet de enige in. Dit kan toch niet goed zijn voor de veiligheid. Ik heb het nu niet over de grotere overschrijdingen maar die kleine boetes zouden ze wat mij betreft voor de veiligheid beter met een paar waarschuwingen en dan alsnog een boete ofzo beter kunnen afdoen....
_________________________________________ Match je auto altijd aan de juiste muziek!
|
06 sep 2012 21:28 |
|
|
felix bahama 912
Porscheloos...Almkerk
|
Volgens mij niet, je bent namelijk nog altijd in het bezit van een geldig NL rijbewijs. En de waarschuwing is te laat!!
_________________________________________ OLD PORSCHES NEVER DIE, THEY JUST GET BETTER...AND WHEN PERFECT...SELL IT.
|
06 sep 2012 22:07 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Mee eens, roep ik al jaren... Eerste keer een brief, tweede keer een brief, derde keer een boete van 250 Euro (of meer)... Vergelijkingen in de trend van "ga toch boeven vangen" vind ik ver gezocht en onzinnig. Je hoort je als inwoner van dit land gewoon te houden aan de regels. En dat zijn dan alle regels. Zoals Olaf al zei: "If you can't do the time, don't do the crime" (niet naar Erik bedoelt dit overigens!) Enne, die slinkse manier om je rijbewijs toch te houden. Laten we hopen dat je het nooit hoeft uit te proberen met de verzekering. Je zal toch iemand iets aandoen en niet verzekerd zijn.... Dan slaap je volgens mij niet heel lekker meer Even offtopic hierover, een collega van Esther had een ongelukje met een Litouwse chauffeur een paar weken terug. Die meneer was niet verzekerd en betaalt nu netjes contant de schade... Waren ze allemaal heel erg over te spreken.... Ik viel van mijn stoel, immers, die joker zal je auto total loss rijden, of nog veel erger, jezelf! En dat rijdt dan onverzekerd rond? (sorry)
|
06 sep 2012 22:20 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
In Litouwen betaal je je boetes ook contant of in natura met een fles whiskey o.i.d.
_________________________________________ Got coffee?
|
06 sep 2012 22:41 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
Alleen dan nog even uitkijken tegen wie je aanrijdt.....
|
06 sep 2012 23:02 |
|
|