Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 8:22

Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ] 
nieuw lid, 1e porsche, even voorstellen 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht nieuw lid, 1e porsche, even voorstellen
Hallo allemaal.

Vandaag is het dan toch gebeurt, we, mijn vrouw en ik, hebben een Porsche gekocht. Vorige week gooide mijn vrouw een balletje op. "Of een 911 niet practischer zou zijn dan onze Fiat Barchetta.......... " Toch maar eens gaan kijken. Dochterlief past achterin en eventueel kan er een koffer op de achterbank. Brilliant concept zo'n 2+2. Een serieuze 4 zits cabio kan altijd nog.
Over een dag of 10 zijn we dus de gelukkige chauffeur/coureur van een 996 cabriolet.
Cabriolet is een wens van mijn vrouw, handgeschakeld hoort bij een Porsche, voor mij.
Hij ziet er netjes uit en is vandaag gekeurd bij Porsche Rotterdam. De verkoper zal nog een grote beurt, koppeling en remmen rondom doen voor de aflevering dus we moeten nog wat geduld hebben. Afgelopen week heb ik lekker lopen surfen op het forum om een beeld te vormen over de 996. Ik zie veel verschillen tussen de ervaringen. 996 type 2 was een wens vanwege de betere betrouwbaarheid van de 3,6 en een glazen achterruit. Ook de pdc ziet er beter uit. Dat ie ook nog een dashboardkastje heeft is geweldig :) Dat scheelt weer wat gewenning, de sleutel met links omdraaien is al spannend genoeg. Komende dagen offertes voor de verzekering regelen en afscheid nemen van de Barchetta;(
Groet Mark.

21 aug 2012 0:18
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C 2 1991 , ex 911 SC coupe
Aan de Maas
Bericht Re: nieuw lid, 1e porsche, even voorstellen
Welkom Mark :!:

Zaterdagochtend reed ik met mijn 911 SC van Utrecht naar Breda, en Fiat Barchetta probeerde beetje bij mij in de buurt te blijven......Kansloze actie, natuurlijk :mrgreen:
Mooie keuze een 996 3.6 cabrio....
Veel :drive: plezier en uiteraard veel plezier op forum....
Oh ja....We zien graag foto's :D

:salut:

21 aug 2012 0:26
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Bedankt voor het welkom Sandman,

Foto's zal ik t zt plaatsen, de Barchetta heeft een goede snelheidsbeleving, motortje begint lekker te blåren boven de 4000 rpm. Hoewel hij met zijn lage gewicht op een rotonde wonderen verricht. Een volle of lege tank kan je voelen in de acceleratie. Ik pas er met mijn 1,93 alleen in met een aangepaste relax houding :lol: De 911 past wel lekker, ben benieuwd of de hardtop een lagere hemel heeft. Ook is de 911 een stuk stiller, kan ik de Bose tenminste horen. Zie dat je een 911 sc hebt, voor mij de jongensdroom 911. Maar niet geschikt voor mijn vrouw. Tot hoors, groet Mark.

21 aug 2012 1:13
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Cayman S 2009, 924 1977
welkom hier! nog een paar daagjes wachten en dan heb je m dus!
en die Bose staan bij mij nooit aan hoor, daarvoor is het geluid te mooi!!

21 aug 2012 10:15
Profiel
PorscheForum Rakker
Ex: 996 TT MK2 Cabrio, Ex: 996C2 Cabrio. Now: Donkervoort D8 180/R Cup version
Brabant
sunnyfunny schreef:
Hallo allemaal.

Vandaag is het dan toch gebeurt, we, mijn vrouw en ik, hebben een Porsche gekocht. Vorige week gooide mijn vrouw een balletje op.

Van harte met de P en zo'n vrouw :cheers:
zoals altijd....... foto's zijn natuurlijk onlosmakelijk verbonden aan dit soort intro's

veel :drive: plezier.
jurrie

21 aug 2012 10:28
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 911 3.0SC 1982
Varik
Mijn vrouw rijdt juist erg graag met de SC.. en zou deze het liefst als daily gebruiken.

21 aug 2012 12:10
Profiel
PorscheForum Rakker
Gefeliciteerd en al alvast veel Porsche plezier :-)

21 aug 2012 13:08
Profiel
PorscheForum Rakker
Citaat:
Mijn vrouw rijdt juist erg graag met de SC.. en zou deze het liefst als daily gebruiken.

dat schept hoop, wie weet wat er dan in de toekomst nog komt :cheers:

21 aug 2012 16:03
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster S 550 Spyder
Schagen
Hey, welkom hier en veel plezier met je nieuwe aanwinst! Nu nog het weer wat beter, dan kan de kap open :D

Modificaties:
- Supersprint RVS Exhaust System; Filmpje SuperSprint
- K&N High-Flow Air Filter

26 aug 2012 10:46
Profiel
PorscheForum Rakker
993 C2 1994
Welkom! Zelf net ook aan het genieten van mijn eerste P. Heb de radio idd nog niet aan gehad. Geluid van de P (luchtgekoeld in mijn geval) is de mooiste muziek! :D

26 aug 2012 12:03
Profiel
PorscheForum Rakker
Bedankt allemaal voor het welkom. Dinsdag kan ik de Porsche afhalen, het schijnt beter weer te worden. Goede timing. Zelf zal ik er niet veel lol van hebben aangezien ik de hele week weg ben. Ach ja, kan er ook niet om de sleutels gevochten worden. Foto's en ervaringen volgen dus. Iemand nog een suggestie wat betreft de beste velgen voor winterbanden? Ik zie in ieder geval het e.e.a. op marktp. voorbij komen. Voor zover ik heb gevonden is 17 inch de kleinste maat en 19 is voor mij de max.

26 aug 2012 23:57
Profiel
997 4S Cabrio MK2 Exen: 997 4S Cabrio MK1, Boxster 1997,Dodge Dart Swinger, Mustang, Herald, Spitfire, GT6 en TR6
Heeze
Welkom Mark.
Zo'n vrouw willen er wel meer :cheers:

27 aug 2012 0:09
Profiel
PorscheForum Rakker
Afbeelding

Als het goed is hierbij een plaatje van de P.

05 sep 2012 23:58
Profiel
PorscheForum Rakker
Afbeelding

06 sep 2012 0:05
Profiel
PorscheForum Rakker
Afbeelding

06 sep 2012 0:06
Profiel
PorscheForum Rakker
proficiat!...mooie car, veel plezier ermee en dat zal wel lukken, denk ik!

06 sep 2012 0:16
Profiel
PorscheForum Junkie
911T ex. 924 CGT, 924 turbo, 997, 3.0 SC, 3x 968 en 996
Hallo Mark,

De wagen ziet er goed uit. Enne, de (semi)mobiele telefoon heb je al zie ik :D Werkt hij ook nog (de telefoon, niet de wagen)?

In die van mij zit alleen het klemmetje, de telefoon is foetsie. Niet dat ik daar rauwig over ben hoor :wink:

06 sep 2012 11:04
Profiel
PorscheForum Rakker
991 Carrera S Cabrio Ex 997 Turbo
Rotterdam
Mark,
Doe je goed. Gefeliciteerd !

06 sep 2012 12:57
Profiel
PorscheForum Junkie
ex. 996 C2 MK2 tiptr.
ex. Boxster 986 Zaanstad
Erg mooi! Gefeliciteerd.

Mooie kleurstelling!

06 sep 2012 13:14
Profiel
PorscheForum Rakker
Lionhunter schreef:
Hallo Mark,

De wagen ziet er goed uit. Enne, de (semi)mobiele telefoon heb je al zie ik :D Werkt hij ook nog (de telefoon, niet de wagen)?

In die van mij zit alleen het klemmetje, de telefoon is foetsie. Niet dat ik daar rauwig over ben hoor :wink:

Thanks allemaal, hij bevalt goed de 1e kilometers. Zeker met dat mooie weer.

Goede vraag over de telefoon, heb hem nog niet uitgeprobeerd! Er zat wel een simkaart in.....van de vorige eigenaar, maar zijn beltegoed was op ;)
In de D.D. (zelfde systeem) Werkt de telefoon alleen met een KPN/Telfort kaart. Eens kijken of deze meer kan... De hoorn ziet er in ieder geval werkend uit met stekker in het voetje. Er zit een blue tooth Parrot ingebouwd, dus die hebben we al uitgeprobeerd. Overigens zit er ook een iPod aansluiting in het dashboardkastje. Deze gaf vreselijk geluid. Waarschijnlijk rechtstreeks op de eindversterker aangesloten. Heb nu een equalizer App. op de iPhone en dat werkt prima. Wel alles bedienen op de iPhone. Muziek en Navigatie komt nu mooi over de speakers, telefoneren via BT.

Wil je hond al in de auto? Die van mij ging heel hard blaffen, maar was wel nieuwsgierig. Mooi dat ik hem er niet in kreeg, vrijwillig. Dochterlief wil gelukkig wel achterin.

De kleurstelling is een van onze favorieten, metallic lak staat erg mooi op de rondingen van een 911.
Donkerblauw past bij mij en bij mijn vrouw!

Greetz Mark.

06 sep 2012 14:15
Profiel
PorscheForum Rakker
De Porsche is nu een maand in de familie, en hij bevalt goed. mijn vrouw heeft hem al helemaal omarmd als haar Dagelijks vervoermiddel. Ook met alle speeltjes aan boord aan het rommelen, de PCM accepteerde inderdaad alleen de oude types Sim kaart. Gelukkig had ik nog een Telfort prepaid liggen en dat werkt. Ook KPN zou moeten werken. T mobile niet. Wel grappig zo'n telefoonhoorn in de auto. Als je hem terughangt beïndig je het gesprek, hij gaat dus niet terug naar hands free.....Sorry Tamara. Lang geleden dat ik een telefoongesprek beïndigde door de haak er op te gooien. ( wie kent die term over 20 jaar nog ?) ik vind de auto wat " wiebelen". De wielen zijn al opnieuw gebalanceerd en volgende week word hij door cabrioland ook nog uitgelijnd. Hopelijk rijd hij dan,nog, beter. Iemand die weet wat de vulling van de benzinetank moet zijn voor uitlijnen ? Ook de winterbanden zijn besteld en ze gaan om een stel Carrera S velgen. Schijnt te passen, zeker omdat de achterbanden 2 cm smaller zijn dan de zomerbanden. De zomervelgen met gepolijste rand hebben dan wat minder van de pekel te lijden :thumleft: Hij verbruikt wel wat olie, ik vermoed zo'n 0,4 liter per 1000km (2streepjes). Wat zijn jullie ervaringen met olieverbruik? We moeten ook nog een keer naar Duitsland voor een proefrit op hoge snelheid. En verder lekker genieten. Het cabrio seizoen loopt op zijn eind, hoewel gistermiddag nog open gereden, dus zal ik er wel meer in gaan rijden :drive: to be continued.

28 sep 2012 10:33
Profiel
997 4S Cabrio MK2 Exen: 997 4S Cabrio MK1, Boxster 1997,Dodge Dart Swinger, Mustang, Herald, Spitfire, GT6 en TR6
Heeze
Mooi man :thumleft:
Veel :drive: plezier

28 sep 2012 10:56
Profiel
PorscheForum Rakker
Ex 993, ex 3.2 CC (2x) Vinkeveen
Hey Mark + echtgenote,
Van harte gefeliciteerd met jullie Porsche. Mooie kleur :thumleft: en veel :drive: plezier.

28 sep 2012 11:01
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 23 berichten ]