Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 nov 2024 1:26

Antwoord op onderwerp  [ 216 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Rijbewijs ingevorderd 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Omg. Amsterdam
Bericht Re: Rijbewijs ingevorderd
Heb dit topic even doorgelezen maar ik kan snappen dat het goed balen is, ook ik kan niet zonder rijbewijs dan ligt de boel plat en even van amsterdam naar rotterdam iedere dag fietsen is ook niet te doen :mrgreen:

08 sep 2012 18:11
Profiel
Porsche 911 2003
Waterland
Het blijft een strafbaar feit, maar schijt hebben aan de situatie, auto van Totmbo pakken, en je gedragen tot je je papiertje weer terug hebt.
Als je dan aangehouden wordt, wordt je misschien als een echte crimineel beschouwd, en kan je misschien vrijuit gaan :cheers: Zo gaan ze tenminste om met criminelen.

08 sep 2012 18:31
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
tja. ik ben in mijn hele leven 3 of 4 keer aangehouden...

08 sep 2012 18:34
Profiel
Porsche 911 2003
Waterland
Ik 1x: in een Fiat Panda 1e model :oops: provinciale Zaandam, daar staan ze erg vaak.
Was nota bene een optrekwedstrijdje met een Audi, staan ze 100 meter verderop te controleren, maar daar hadden we natuurlijk geen oog voor. Had wel gewonnen, en kreeg de opmerking dat mijn Fiatje best snel optrok... :lol:
Maar die tijd werd je rijbewijs nog niet in beslag genomen, ik moest 45,= betalen, en was die tijd (student) een maand op water en brood...maar wel lol natuurlijk!

08 sep 2012 19:00
Profiel
steef schreef:
Het blijft een strafbaar feit, maar schijt hebben aan de situatie, auto van Totmbo pakken, en je gedragen tot je je papiertje weer terug hebt.
Stel, je rijdt iemand invalide, dag huis, dag inkomsten :wink:

08 sep 2012 19:14
Profiel
Moderator
PF #57
ik vind iemand die een rijontzegging heeft en toch gaat rijden een ongelofelijke jan l u l. mag van harte hopen dat zo iemand nou net gecontroleerd wordt.

08 sep 2012 20:20
Profiel
PorscheForum Rakker
100% mee eens!!!
Het komt dan ook niet in mij op om überhaupt een stukje met de auto en/of motor te rijden.
Accepteren, straf uitzitten en daarna beter oplettend (en rustiger) de weg op.
#64 comming soon.

08 sep 2012 20:55
Profiel
Porsche 911 2003
Waterland
horn schreef:
ik vind iemand die een rijontzegging heeft en toch gaat rijden een ongelofelijke jan l u l. mag van harte hopen dat zo iemand nou net gecontroleerd wordt.

Dat zijn er meer dan je denkt Horn! Jij als slachtoffer kan ook fluiten naar je centen! Dan heb ik liever dat ze het rijbewijs aan die gasten kunnen laten, en heel andere sancties opleggen! Zodat ze verzekerd blijven.

08 sep 2012 22:18
Profiel
Moderator
PF #57
las laatst ergens een verhaal over mensen die (met rijbewijs) onverzekerd rondreden. kan het getal niet meer terugvinden, maar dat waren er iig zoveel dat ik ervan schrok. :shock:

09 sep 2012 1:24
Profiel
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Je zult maar onvrijwillig met zo'n figuur in aanraking komen en flinke lichamelijke en/of materiële schade hebben.... :evil:

09 sep 2012 7:09
Profiel
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2
Den Haag
Hebben we daar het waarborgfonds niet voor???

09 sep 2012 13:16
Profiel WWW
Moderator
PF #57
dat heeft wel een hele hoop voorwaarden, dat waarborgfonds.... :roll:

09 sep 2012 14:49
Profiel
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
de Fiscalist schreef:

Lijkt me geen reden om zonder rijbewijs te gaan rijden :shock:

09 sep 2012 19:56
Profiel
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
Crimineel.

09 sep 2012 20:50
Profiel
997 GTS C2 cabrio '11 zwart ex 964 Jubi #445 '93 viola ex 996TT '03 zwart ex 993 TT '98 ex 993 cabrio '94 ex 997 C2 '05
vlakbij de Koekstad....
Targa Floriaan schreef:
de Fiscalist schreef:

De fiscalist bedoelt hier mee dat als je in 'aanraking' komt met een dergelijk persoon, dat waarborgfonds hopelijk wat voor jou kunt doen...

09 sep 2012 21:48
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
horn schreef:

Dank je... :mrgreen:

Ik heb in het buitenland gewoon gereden (hetgeen ook toegestaan is (op de kleine overtreding dat je je rijbewijs niet bij je hebt), je bent ook gewoon verzekerd, want je hebt nog steeds je rijbewijs, invordering door OvJ heeft alleen in NL gevolgen voor de rijbevoegdheid). Maar ik moest wel tussen mijn woning en de Belgische grens een stukkie (paar honderd meter) en dat heb ik gewoon gedaan.

Netjes? Vast niet. Maar het probleem begint natuurlijk wel door zo simpel rijbewijzen in te nemen. Voor het strengere regime zou al iets van 1 op de 8 automobilisten minimaal 1x in zijn leven zijn rijbewijs tijdelijk in moeten leveren (waarvan het merendeel met rechterlijke toetsing achteraf!). Met de nieuwe regels gaat dat (zo schat ik in) naar 1 op de 4. Dat is gewoon bizar!

Zo makkelijk als NL meer en meer opschuift naar een politiestaat vind ik vele malen enger dan iemand die met ingevorderd rijbewijs een klein stukje rijdt...

Overigens: ook bijzonder, als je gewoon nooit een rijbewijs hebt gehaald kom je makkelijker weg met rijden zonder rijbewijs dan na invordering.

10 sep 2012 9:12
Profiel
Moderator
PF #57
Devils son schreef:
Zo makkelijk als NL meer en meer opschuift naar een politiestaat vind ik vele malen enger dan iemand die met ingevorderd rijbewijs een klein stukje rijdt...

Tja, het ene doen we met zijn allen in onze democratie. Het andere beslist iemand voor zichzelf. Voor mij toch een wezenlijk verschil.

Stel nou, je rijdt onverzekerd een meisje van 4 aan dat zwaargewond raakt. En jij kan het niet betalen en je verzekering doet dat niet (omdat je rijbewijs ingenomen is), is er dan een instantie die de noodzakelijke urgente zorg voor dat meisje betaalt en het later bij jou gaat verhalen? Of is het gewoon pech voor dat meisje (en haar ouders)?

Devils son schreef:
Overigens: ook bijzonder, als je gewoon nooit een rijbewijs hebt gehaald kom je makkelijker weg met rijden zonder rijbewijs dan na invordering.

Word je dan minder zwaar gestraft? Ook absurd. Zou beide net zo zwaar moeten zijn imho.

10 sep 2012 9:57
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
horn schreef:
Tja, het ene doen we met zijn allen in onze democratie. Het andere beslist iemand voor zichzelf. Voor mij toch een wezenlijk verschil.

Ik heb nou niet het idee dat dat opschuiven richting politiestaat in zijn geheel door de meerderheid wordt gedragen... En verder vind ik staatsterreur dus zwaarder wegen dan een enkeling die in een zwak moment een verkeerde beslissing neemt.

Citaat:
Stel nou, je rijdt onverzekerd een meisje van 4 aan dat zwaargewond raakt. En jij kan het niet betalen en je verzekering doet dat niet (omdat je rijbewijs ingenomen is), is er dan een instantie die de noodzakelijke urgente zorg voor dat meisje betaalt en het later bij jou gaat verhalen? Of is het gewoon pech voor dat meisje (en haar ouders)?

Ik doe niet zo heel veel met verzekeringsrecht, maar voor zover mij bekend moet de verzekering gewoon uitkeren en gaan ze het dan op jou verhalen. Zou dit al anders zijn is er het waarborgfonds.

De kans dat dit gaat spelen is natuurlijk bijzonder klein. Natuurlijk neem je de kans dat er iets mis gaat en dat er gezeik van komt, maar dat doe je ook als je in een auto zit te kletsen, de radio bedient, moe bent en toch gaat rijden, enz. enz. Zaken die iedereen in de auto in meer of mindere mate doet en waar je ook van kan zeggen: stel dat er een 4 jarig meisje oversteekt en je rijdt haar dood... Toch zullen we iemand niet zwaar veroordelen als die even niet oplettend is in de auto. Ja, tenzij het mis gaat natuurlijk, dan staan we vooraan om te wijzen.

Kortom: ik vind het niet zo'n zwaar misdrijf. Het wordt wel redelijk zwaar bestraft overigens.

Citaat:
Word je dan minder zwaar gestraft? Ook absurd. Zou beide net zo zwaar moeten zijn imho.

M.i. zwaarder, omdat iemand met een ingevorderd rijbewijs in ieder geval heeft bewezen ooit goed genoeg auto te kunnen rijden om de weg op te mogen en zomaar gaan rijden... dan heb je die kunde iig in den beginne niet en dat is gewoon spelen met andermans leven.

10 sep 2012 10:12
Profiel
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2
Den Haag
marino schreef:
Targa Floriaan schreef:
de Fiscalist schreef:

De fiscalist bedoelt hier mee dat als je in 'aanraking' komt met een dergelijk persoon, dat waarborgfonds hopelijk wat voor jou kunt doen...

dankje, dat bedoel ik inderdaad....

Overigens ooit in België een aanrijding gehad met zo'n figuur (onverzekerd)... Die eikel klapte achterop, en probeerde daarna door te rijden. Dat is hem gelukt maar niet zonder dat ik zijn kenteken had genoteerd.

Die vent hebben ze diezelfde nacht nog uit zijn bed gehaald en opgesloten. Zo doen ze dat in België, is een zwaar misdrijf :cheers:

Schade overigens vergoed gekregen via waarborg achtig ding, maar dan de Belgische natuurlijk.

10 sep 2012 10:21
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Als je rijbewijs is ingevorderd, dien je gewoon niet te rijden, dat is je straf. Een betere is er niet, de boete is maar een geldbedrag en snel weer vergeten. De ellende van openbaar vervoer, liften en weet ik niet wat voor een bepaalde tijd, vergeet je minder snel. Ga je wel rijden..... dan vraag je om ellende. Ook al rijd je er natuurlijk niet slechter van, met of zonder roze papiertje.
Jammer is dat er in Nederland nogal onevenwichtig gestraft wordt. Hard rijden wordt stevig aangepakt en is een lekkere melkkoe. Er zijn genoeg wegen waar je op gezette tijden net zo hard zou kunnen rijden als bij de oosterburen. Maar ja in Nederland is de lobby van Spyker en Donkervoort kennelijk niet zo sterk als MB, BMW en Porsche in Duitsland ;)
Hopelijk heb je je rijbewijs snel weer terug Erik, en blijf je daarna uit het vizier van onze mannen in Blauw.

10 sep 2012 11:03
Profiel
sunnyfunny schreef:
Als je rijbewijs is ingevorderd, dien je gewoon niet te rijden, dat is je straf.

Als die daadwerkelijk zou zijn opgelegd na rechterlijke toetsing... ja.

Maar dat is natuurlijk wel een enorm probleem in dezen. De OvJ bepaalt even de straf. En de rechter moet er wel in mee, want terugdraaien levert de staat weer een forse kostenpost op. Terwijl ik er van overtuigd ben dat in dit geval geen rechter een onvoorwaardelijke rijontzegging opgelegd had.

Ik vind dat onrechtmatig. En een overheid die de wet niet naleeft (en dat gebeurt heel vaak!) is vele malen ernstiger dan een burger.

10 sep 2012 11:18
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Mooi om te zien dat er toch weer genoeg mensen zijn die denken dat het wel zal kloppen als de overheid het verzonnen heeft. Helaas: dat is dus vaak niet zo.

10 sep 2012 11:57
Profiel
PorscheForum Rakker
sunnyfunny schreef:
Als je rijbewijs is ingevorderd, dien je gewoon niet te rijden, dat is je straf. Een betere is er niet, de boete is maar een geldbedrag en snel weer vergeten. De ellende van openbaar vervoer, liften en weet ik niet wat voor een bepaalde tijd, vergeet je minder snel. Ga je wel rijden..... dan vraag je om ellende.

Volledig mee eens.
Al vind ik de 2 maanden zwaar overdreven.

sunnyfunny schreef:
Hopelijk heb je je rijbewijs snel weer terug Erik, en blijf je daarna uit het vizier van onze mannen in Blauw.

Thanks.
#64 comming soon.

10 sep 2012 12:20
Profiel
PorscheForum Rakker
Tsja, het hele legale aspect van invorderen heb ik gelukkig geen ervaring mee. Net zoals het in beslag nemen van een auto, ook weer zo iets. Zo te lezen is er echter nogal veel verschil in ervaringen met klpd en justitie. Ik vind dat de KLPD wel altijd erg correct is bij een staande houding en soms ook nog wel voor rede vatbaar.....

10 sep 2012 13:05
Profiel
carrera 3.0 1977
Asperen
...mits niet vastgelegd op film als bewijs...

10 sep 2012 13:19
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 216 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende