Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 10:34

Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ] 
@migo-Boras: nieuw stukje Big Brother 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht @migo-Boras: nieuw stukje Big Brother
Las onderstaand stukje in de Elsevier en was verbaasd (of eigenlijk niet). Had iemand hier al van gehoord? En het blijft toch vreemd dat dit soort systemen zonder enige discussie ingevoerd kunnen worden.

Afbeelding

16 feb 2012 11:10
Profiel
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: @migo-Boras: nieuw stukje Big Brother
en das alleen nog maar wat we weten.... :popcorn:

16 feb 2012 19:59
Profiel
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2
Den Haag
Dat wist ik wel, is nog wat ophef over geweest op EU vlak omdat het wat lijkt op grenscontroles...

Als je ziet wat voor een info de fiscus weet te produceren om je km administratie te checken :bang:

16 feb 2012 20:08
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
997S C2 cabrio
Krimpenerwaard
Ze kunnen er beter iemand achter zetten voor de opsporing van gestolen voertuigen. 't systeem hangt er nu toch al. Misschien word de kans dat je je gestolen wagen terugkrijgt dan wel echt 50%

16 feb 2012 22:46
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
de Fiscalist schreef:
Als je ziet wat voor een info de fiscus weet te produceren om je km administratie te checken :bang:

Vertel. Ik heb daar tot nu toe weinig over gehoord

@Wilco: je zou inderdaad zeggen dat dat dan weer heel makkelijk wordt...

16 feb 2012 22:50
Profiel
Kozijnenboer
Berkelland (Achterhoek) PF #345
Wilco911 schreef:
Ze kunnen er beter iemand achter zetten voor de opsporing van gestolen voertuigen. 't systeem hangt er nu toch al. Misschien word de kans dat je je gestolen wagen terugkrijgt dan wel echt 50%

Vergeet het maar.....

Vorig jaar een aanhanger vol kozijnen bij mij gestolen, plietsie weet waar de dader woont, heb z'n rotkop mogen "herkennen" op het bureau met behulp van fotocompilatie,...............maar ze kunnen hem "niets" maken :bang: :bang: :bang:

16 feb 2012 22:59
Profiel WWW
ex 996 Turbo Coupe 2003,ex 993 Coupe 1996, ex 3.2 Coupe 1984 ex 3.2 Coupe 1987 ex MB R-107 afwachten naar de rest. EN EEN HELE MOOIE STALLING VOOR MEERDERE BEAUTY`S AANGEBODEN
Gelderland
Een buks help dat niet??? de nachten worden weer korter dus wel OP SCHIETEN hoor :twisted:

17 feb 2012 0:39
Profiel
‘64 Kever
de Fiscalist schreef:
Is toch geen probleem? Want die klopt toch gewoon? Of toch niet?

Enne, haal er niet uit (het artikel) of die camera's nu twee richtingen op staan. Kan eroverheen gelezen hebben, maar het komt over als "alles wat het land in komt", dan gaat het niet helpen met gestolen auto's. Gaat het sowieso niet, immers, als je ziet dat de auto om 22:18 bij Venlo over de grens ging... Wat heb je daar dan aan? Ja, hij ging naar Duitsland... Punt ;).... (ja, alle beetjes helpen, da's waar!)

26 feb 2012 22:28
Profiel Facebook 
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
En ja hoor:
Citaat:
Er wordt niet gecontroleerd op het kenteken als zodanig, maar op land van herkomst. @migoBoras, dat ook in de VS en Groot-Brittannië gebruikt wordt, lijkt vooral geschikt om mensen te betrappen die hun boetes of verzekeringen te laat betalen.
Het systeem kostte de Nederlandse overheid 20 miljoen en moet dag en nacht bemand worden. Gegevens over de effectiviteit ontbreken echter. Ook is niet bekend hoeveel tijd de marechaussee kwijt is aan automatisch gegeneerde meldingen door @migoBoras. Cijfers over het aantal veroordeelde misdadigers, het aantal voorkomen misdrijven en het aantal valse verdenkingen zijn niet beschikbaar.
Dat @migoBoras omstreden is, mag duidelijk zijn. Het systeem (en het gebrek aan wetgeving eromheen) wordt onderzocht door de Europese Commissie, vooral op aanwijzen van de Duitse regering. De oosterburen zijn veel kritischer op de privacyschending. De Nederlandse overheid kan voor de rechter worden gedaagd wegens schending van het recht op privacy en de schending van het Verdrag van Schengen.
De overheid heeft met Amigo Boras overigens niet alleen honderden extra ogen, maar ook een geheugen. De Tweede Kamer stemde eerder in met een wetsvoorstel van minister Opstelten om de miljoenen foto's weken te bewaren.

Je verwacht het niet in Nederland.....

10 sep 2012 10:27
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Maarten schreef:
Las onderstaand stukje in de Elsevier en was verbaasd (of eigenlijk niet). Had iemand hier al van gehoord?

Ja en zover mij bekend is wordt niet naar individuele gevallen gekeken. Het systeem is grotendeels geautomatiseerd, gericht op het herkennen van terugkerende patronen die het nader onderzoeken daarvan i.v.m. criminaliteit mogelijk waard zijn. Wat mij betreft is dat een goede ontwikkeling. Dat er meer mee kán wil niet zeggen dat het er ook mee wordt gedaan :wink: en tot die tijd maak ik me i.i.g. nog geen zorgen.

10 sep 2012 13:37
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Pascal schreef:
Is toch geen probleem? Want die klopt toch gewoon? Of toch niet?

Het probleem is niet dat er controle is, het probleem is dat jij overal wordt gecontroleerd. Waar jij bent, wat jij doet, elke email die jij stuurt, websites die jij bezoekt, enz. enz. het wordt bijgehouden.

Big Brother... daar kon je tenminste aan ontkomen...

10 sep 2012 13:48
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
EriC4C schreef:
Dat er meer mee kán wil niet zeggen dat het er ook mee wordt gedaan

Het verleden heeft uitgewezen dat het toch altijd gedaan wordt.

Als ik morgen 100 euro met een spijker aan een boom midden in de stad nagel wil dat niet zeggen dat als ik twee weken later terug kom om die 100 euro op te halen die 100 euro er niet meer is. Maar feitelijk ben ik die 100 euro kwijt op het moment dat ik wegloop.

10 sep 2012 13:59
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Devils son schreef:
Als ik morgen 100 euro met een spijker aan een boom midden in de stad nagel wil dat niet zeggen dat als ik twee weken later terug kom om die 100 euro op te halen die 100 euro er niet meer is. Maar feitelijk ben ik die 100 euro kwijt op het moment dat ik wegloop.

Tja, je hebt tenslotte ook bewust het bezit ervan prijsgegeven Afbeelding

10 sep 2012 14:27
Profiel
PorscheForum Rakker
Maarten schreef:
En ja hoor:
Citaat:
Er wordt niet gecontroleerd op het kenteken als zodanig, maar op land van herkomst. @migoBoras, dat ook in de VS en Groot-Brittannië gebruikt wordt, lijkt vooral geschikt om mensen te betrappen die hun boetes of verzekeringen te laat betalen.
Het systeem kostte de Nederlandse overheid 20 miljoen en moet dag en nacht bemand worden. Gegevens over de effectiviteit ontbreken echter. Ook is niet bekend hoeveel tijd de marechaussee kwijt is aan automatisch gegeneerde meldingen door @migoBoras. Cijfers over het aantal veroordeelde misdadigers, het aantal voorkomen misdrijven en het aantal valse verdenkingen zijn niet beschikbaar.
Dat @migoBoras omstreden is, mag duidelijk zijn. Het systeem (en het gebrek aan wetgeving eromheen) wordt onderzocht door de Europese Commissie, vooral op aanwijzen van de Duitse regering. De oosterburen zijn veel kritischer op de privacyschending. De Nederlandse overheid kan voor de rechter worden gedaagd wegens schending van het recht op privacy en de schending van het Verdrag van Schengen.
De overheid heeft met Amigo Boras overigens niet alleen honderden extra ogen, maar ook een geheugen. De Tweede Kamer stemde eerder in met een wetsvoorstel van minister Opstelten om de miljoenen foto's weken te bewaren.

Je verwacht het niet in Nederland.....

We zeuren dat de overheid dit doet, maar aan de andere kant zet de meerderheid wel alle privekiekjes op de servers van facebook...

10 sep 2012 14:29
Profiel
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
heerlijk en dan hebben we het nog niet eens over facial recognition software gehad :shock: :mrgreen: :wink:

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:

10 sep 2012 15:00
Profiel WWW Facebook 
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2
Den Haag
jij bent toch gek op auto's fotograferen???
jij zou dit mooi moeten vinden... fotootjes op flickr :mrgreen:

10 sep 2012 15:42
Profiel WWW
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
dat jullie mij tussen die 2 camera,s ophangen met en paar tie raps :mrgreen:

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:

10 sep 2012 16:17
Profiel WWW Facebook 
ChrisGT schreef:

We zeuren dat de overheid dit doet, maar aan de andere kant zet de meerderheid wel alle privekiekjes op de servers van facebook...

Het verschil tussen vrijwillig en onvrijwillig is best groot.

10 sep 2012 17:34
Profiel
PorscheForum Rakker
Devils son schreef:
ChrisGT schreef:

Het verschil tussen vrijwillig en onvrijwillig is best groot.

Klopt, maar het resultaat is hetzelfde, informatie staat bij derden waar je 0 controle over hebt. Dan vindt ik dat een dergelijk opsporingssysteem als inbreuk op je privacy zien wel een beetje makkelijk scoren. Kan me ook niet voorstellen dat de overheid hier zelf niet de nodige juristen naar heeft laten kijken, alhoewel je het nooit weet met onze overheid :popcorn:

10 sep 2012 18:56
Profiel
Ze zullen de juristen wel een verhaal hebben laten verzinnen op grond waarvan dit toegestaan zal zijn, maar dat maakt het niet correct.

11 sep 2012 8:51
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
ChrisGT schreef:
Kan me ook niet voorstellen dat de overheid hier zelf niet de nodige juristen naar heeft laten kijken, alhoewel je het nooit weet met onze overheid :popcorn:

De Nederlandse overheid? You gotta be kidding? Die zijn net zo geinteresseerd in privacy als een combi van facebook en de prive dat zou zijn.

11 sep 2012 10:43
Profiel
‘64 Kever
Een topic over privacy en het woord Google is nog niet gevallen... Raar... ;)...

Wellicht leuk als tip: Kijk de TV-Serie "Person of Interest" eens... Over privacy gesproken :cheesy:

12 sep 2012 22:21
Profiel Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 22 berichten ]