Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 mei 2025 17:35

Antwoord op onderwerp  [ 58 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Kansloos of kansrijk? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
911SC Targa 1980 en Carrera cabrio 1994 Hiervoor: 968 en 944
bij Eindhoven
Bericht Re: Kansloos of kansrijk?
Zo'n project kan wel eens duur uitvallen, maar als je handig bent, er lol aan beleeft en avontuur zoekt, waarom niet?
Wachten tot de 993s in Dld 10k kosten kan ook wel es lang duren... 8)

19 sep 2012 19:25
Profiel ICQ 
PorscheForum Super Junkie
LEEUWARDEN
Kansloos......of je weet niet waar je met je geld heen moet.

19 sep 2012 19:52
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
De kans op koopjes bij van Kessel is m.i. 0,0. Die gast weet echt prima wat hij verkoopt.

19 sep 2012 21:20
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Carrera 4 Coupé, zwart, '92
Grootenbosch
D'r is zo'n amusante tv-serie op Discovery over een oudere 'classic cars' handelaar (die met die plastic vrouw).

Die vrouw wil ook alsmaar restaureren; zijn typische reactie is dan iets in de zin van: "je heb een 10K auto, je knapt er voor 10K aan op en dan heb je een 15K auto. Auto's opknappen is een prima business, mits het andermans auto's betreft."

Ik zie het zo: voor de mensen met teveel tijd of teveel geld of allebei, zijn dit mooie projecten, maar ik zou er zelfs dan voor passen.

19 sep 2012 21:55
Profiel
Moderator
911 Carrera S
PaulusdB schreef:
(die met die plastic vrouw)

Ook 'n gerestaureerde "classic" die wss meer gekost heeft dan ze nu waard is :mrgreen:

19 sep 2012 21:58
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Grootenbosch
:mrgreen: My words, exactly...

19 sep 2012 22:02
Profiel
981 Boxster GTS
Aircooler schreef:
Ik ga ervan uit dat er kanalen te vinden zijn, via welke je voordeliger aan onderdelen moet kunnen komen.

:idea: :arrow: Bij Van Kessel bijvoorbeeld :thumleft:

O ja, daar staat deze bodemloze 996 put ook . . .

Bij Van Kessel is het WYSIWYG, deze mannen weten EXACT wat ze aanbieden, niets meer en niets minder . . . en als ze deze 996 niet aan de één of andere argeloze weten te slijten, dan gaat ie de onderdelenhandel in . . . waar hun pand mee vol staat.

Misschien kan je een deal sluiten met onderdelen erbij.

Maar, en ondanks dat ik mijn papieren heb voor het autovak . . . dus zeker niet onervaren . . . zou ik een dergelijk project laten staan. Het gaat je absoluut veel meer kosten dan dat de 996 ooit waard zal worden.

My 2 pennies

19 sep 2012 22:05
Profiel
drknauf schreef:
inruil prijzen voor een 996 zijn tegenwoordig tussen de 10 en 12 k en momenteel eerder tegen de 10 :cry:

kweet niet hoe cool je bent aircooler om er dan nog 7.5 k voor neer te leggen voor eentje met 4 ton km,s :shock:

leesje eerst eens even goed in qua 996 motoren :idea: lees goed over de tussenaslager :? al komje goedkoop aan een ruilblok je blijft altijd met die tussenaslager zitten :cry:

gooi liever je enthousiasme en vlijt in een project wat het waard is, ook qua restwaarde :cheers:

succes met hopelijk 1 verstandig goed overwogen keuze :shock: :mrgreen: :wink:

grtjs van de dr :mrgreen:

Betekent de tussenaslagerkwestie dat een 996 sowieso geen goede keuze is? en B. Als er al eentje koopt, je eigenlijk direct al een aantal duizenden verlies moet nemen du moment dat je ermee wegrijdt?

19 sep 2012 22:42
PorscheForum Rakker
Ik heb nog een 996 (donker blauw) voor je te koop. Met 194.000 km, geen amerikaan en boekwerk aan historie aanwezig.
Mag je overnemen voor 16.000,-. Voor dat geld heb je die Amerikaan bij Van Kessel nog niet in een beetje fatsoenlijke staat.

Als je interesse hebt, dan stuur maar een PB. Dan mail ik je foto's en specs.

19 sep 2012 22:59
Profiel
Olaf schreef:
PaulusdB schreef:
(die met die plastic vrouw)

Ook 'n gerestaureerde "classic" die wss meer gekost heeft dan ze nu waard is :mrgreen:

Ik denk altijd "Nu gaat ze haar kin vastnemen en heel dat masker van haar hoofd trekken en er zal een hagedis onder zitten", maar tot nu toe heeft ze 't nog steeds niet gedaan. Ik blijf kijken tot ze 't doet want 't kan bijna haast niet anders...

19 sep 2012 23:28
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C4 (90) ex 997 S (08), 996 C2C (01)
München
off topic,

ik vond haar altijd nog wel een frisse verschijning naast die dwerg met zijn geverfde baard. Natuurlijk is er aan versleuteld maar welke 993 staat er nog op de af fabriek 16 inch stalen velgen en welke Porsche -tout court- rijd rond zonder modificatie aan de uitlaat.

Ik zeg maar zo, als t beter kan aftermarket, altijd doen...

20 sep 2012 8:02
Profiel
PorscheForum Rakker
911 SC cabrio 1983, 911 Turbo coupe 1988, Cayenne GTS 2008
Klinkt als een leuk project, zeker als je het klussen leuk vindt. Maar -zoals hier al veel geschreven- denk wel goed na of het ook zinvol is. Als je voor 16.000 een goede kunt kopen met 196.000 op de teller, waarom zou je dan zoveel risico lopen met deze aankoop?
Ik herken me nl wel in jouw redenaties: ben zelf ook voorstander voor de zgn koopjes op de markt en deze dan zelf meerwaarde aan creeren. Maar de 'successen' zijn wisselend: een cabrio die afgekeurd was voor de beruchte AKK, heb ik voor weinig gekocht en ben er op de dag van vandaag dolblij mee. Een 930 turbo via een veiling; deze moest helemaal gereviseerd worden (wist ik niet; ik zag alleen de foto's op het internet en was verliefd), maar na even slikken en de portemonnee trekken heb ik hem nog steeds staan en ik hou hem de rest van mijn leven. Tenslotte een Mercede G die ik eigenlijk had moeten laten staan; carrosserie helemaal doorgerot en uiteindelijk helemaal tot het chassis uit elkaar gehaald. Ben er nu 2 jaar mee bezig (ik werk er gemiddeld een halve dag in de maand aan). Het is een mooi project, maar liever had ik achteraf een iets betere gekocht voor wat euro's meer... want dan had nu al twee jaar lang een auto gehad waar ik ook in kan rijden;-)

20 sep 2012 9:08
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Voor het geld wat je hier aan uit moet geven had ik liever die van Robbe gekocht.

20 sep 2012 9:21
Profiel
PorscheForum Rakker
lada
Maarten schreef:
Voor het geld wat je hier aan uit moet geven had ik liever die van Robbe gekocht.

Inderdaad, want daar had je naar de auto geen omkijken meer gehad, en voor fatsoenlijk geld. :wink:

Overigens heeft Van Kessel vast wel een motor voor je liggen, en krijg je nog iets terug voor je oude motor. Rijden onder de 16 zou mogelijk moeten zijn, maar dan nog steeds is deze auto dat niet waard. Goed rijdend eerder 13, blijft de minst interessante 996 op de markt (ex-us, 400k km enz).
Of je moet mazzel hebben met een nieuwe cilinderkop, en voor 1500 klaar zijn. Rij je voor 12 in een 996, dat is voor de particulier wel goedkoop.

21 sep 2012 12:25
Profiel
PorscheForum Junkie
996 GT2 CS - F308GTBi
Sint-Niklaas, Oost-Vlaanderen
Dan had vankessel er zelf wel een nieuwe cilinderkop opgezet en hem voor 14k verkocht...

21 sep 2012 13:11
Profiel
ex 928-S4 ClubSport ex 928-S4 ex 928-S3
nu Alpine en Lotus
Volgens mij heeft aircooler heel veel zin in de aanbieding van Mickey997...
Ben ook wel benieuwd hoe zijn 996 er uitziet eigenlijk :roll:

21 sep 2012 13:20
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
lada
Hellraiser schreef:
Dan had vankessel er zelf wel een nieuwe cilinderkop opgezet en hem voor 14k verkocht...

Denk het niet, want het is geen garage. Je moet de motor al er uit willen halen, open maken en dan de mazzel hebben.
Dat is niet altijd aan de buitenkant te zien/horen, dus vandaar dat die diagnose niet definitief is.
Kan ook tegenvallen, en dan heb je een auto met een open motor die kapot is . Verkoopt niet zo makkelijk.

En dus laten zij dat avontuur over aan een ander.

21 sep 2012 13:27
Profiel
carrera 3.0 1977
Asperen
....blijf me verbazen en doet me denken aan mijn kinderen:

"niet doen!"..."ja maar...." ..."ik zeg niet doen!".... "ja maar...."

...diepe zucht......"NIET DOEN!!!"

Meestal luisteren ze uiteindelijk en hopelijk zijn ze me later dankbaar voor de wijze raad.

Ik wens je veel wijsheid.

En if not...ach....life is like a box of chocolates.... :wink:
Afbeelding

21 sep 2012 14:38
Profiel
PorscheForum Junkie
996 GT2 CS - F308GTBi
Sint-Niklaas, Oost-Vlaanderen
Robbe schreef:
Hellraiser schreef:

Denk het niet, want het is geen garage. Je moet de motor al er uit willen halen, open maken en dan de mazzel hebben.
Dat is niet altijd aan de buitenkant te zien/horen, dus vandaar dat die diagnose niet definitief is.
Kan ook tegenvallen, en dan heb je een auto met een open motor die kapot is . Verkoopt niet zo makkelijk.

En dus laten zij dat avontuur over aan een ander.

Volgens mij is er bij vankessel wel genoeg kennis aanwezig voor het in/uitbouwen van motoren
en gedeeltelijke revisies.

21 sep 2012 15:07
Profiel
Omg. Amsterdam
Op MP ook een 'koopje'... minder km's en staat al op NL-kenteken... auto heeft ook motorproblemen en motor ligt er nu uit (volgens de adv.)

extreem lange link

21 sep 2012 18:52
Profiel
PorscheForum Junkie
Grootenbosch
En dit is de korte link naar die advertentie http://link.marktplaats.nl/594998373

22 sep 2012 0:10
Profiel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Aircooler schreef:
Betekent de tussenaslagerkwestie dat een 996 sowieso geen goede keuze is? en B. Als er al eentje koopt, je eigenlijk direct al een aantal duizenden verlies moet nemen du moment dat je ermee wegrijdt?

Het feit dat je deze vraag stelt geeft mi al aan dat JIJ hier in ieder geval niet aan moet beginnen

22 sep 2012 7:29
Profiel
PorscheForum Rakker
Mijn 4s die ik nu heb had ik ook gekocht met een kapotte motor...kon er dus niet mee proefrijden....bleek de bak ook stuk te zijn, het differentieel slecht,accu slecht, storing in raam, in cruisecontrol, enz enz....heeft me klauwen vol geld gekost, maar nu is hij helemaal klaar. Ik kan niet in je portemonee kijken, maar ik wil je waarschuwen, het kan veeeel duurder uitvallen dan je denkt...

22 sep 2012 10:33
Profiel
Marcel schreef:
Aircooler schreef:

Het feit dat je deze vraag stelt geeft mi al aan dat JIJ hier in ieder geval niet aan moet beginnen

Waarom denkt U dat?

Overigens heb ik mijn oog al op een leuke http://victory-motorcars.ebizautos.com/ ... 66099.html laten vallen. Daag een ieder hier uit de vraagprijs te raden. De winnaar krijgt een compliment.

22 sep 2012 21:17
PorscheForum Rakker
Projectleider
eerst zoek je een 996 en dan kijk je weer naar een 993..

prijs gaat in ieer geval over de 25100 dollar heen dus ver boven wat jij uit wil gaan geven ....

22 sep 2012 21:38
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 58 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende