Auteur |
Bericht |
renetrzes
997 4S cabrio
ex 964 cabrio 92 midnight blue
|
Re: Motor revisie 2.2T
Bedankt !! Erg leuk
_________________________________________ don't drive faster than your guardian angel can fly
|
22 jul 2012 17:34 |
|
|
peterfrans
981 S 2013
911T Coupe 1973
|
Re: Motor revisie 2.2T
Goed werk, gefeliciteerd!
|
22 jul 2012 19:10 |
|
|
snellerjoh
|
Re: Motor revisie 2.2T
Dag Heinz,
hoe loopt je Porsche nu ? ik ben ook bijna klaar met m'n 2.0 blok ; wat een poetswerk zeg , maar daarna alles in elkaar zetten is geweldig ! hoe plaats je eigenlijk een foto op dit forum?
|
07 aug 2012 22:15 |
|
|
Heinz
911 T Targa 1970
|
Re: Motor revisie 2.2T
Ergens het tweede ritje begon ik langzaam een tik te horen, dus maar even niet rijden voordat ik heb uitgevonden wat het is.
Wat betreft een foto:
Plaats de foto op een publieke foto server of heir op de site in je album. foto openen en op de foto rechter muisknop indrukken en "properties" kiezen de URL die daar staat kopieren Op "Img" drukken boven het tekstveld URL plakken tussen [img]en[/img]
|
08 aug 2012 9:49 |
|
|
bully
|
Re: Motor revisie 2.2T
Foto plaatsen....succes...
|
08 aug 2012 13:11 |
|
|
Niels
|
Re: Motor revisie 2.2T
Heinz,
Ik hoop dat je tik niet al te ernstig is. Mijne tikt al vier jaar overigens. Laat je wel weten waarom als hij uit elkaar ligt.
Is er overigens een officieel inrijdt schema voor deze motoren incl oliewissels etc? Ik meen begrepen te hebben in een ver verleden dat bij inrijden een hoeveelheid suspensie in de olie een tijdje zelfs goed is. Te schoon is ook niet altijd ok. Zal zeker niet leiden tot een tik overigens.
Cheers.
|
08 aug 2012 14:13 |
|
|
snellerjoh
|
Re: Motor revisie 2.2T
Dank je wel Heinz ! de tik in je blok is die regelmatig? controleer je klepspeling en weet je zeker dat je de nokkenas timing goed hebt gedaan met een meetklokje op de klepschotel? luistert n.m heel secuur en de ketting moet goed gespannen staan. ik heb het wel 10 keer gecontroleerd en nu maar hopen dat het goed is. ik heb me net voorgesteld op dit forum met een foto van m'n Oranje Boven Porsche 911/ 2.0 /1967. koppakking was eruit geblazen en is bijna klaar voor het "Oranje" feest !
groet Pieter Haarlem
|
08 aug 2012 15:16 |
|
|
Heinz
911 T Targa 1970
|
Re: Motor revisie 2.2T
Pieter, Ik zie dat de foto al bijna goed hebt geplaatst. Je hebt nu op de kleine afbeelding in je album geklikt, maar als je eerst op de foto klikt zodat hij groter verschijnt en je kopiert dan de URL uit de properties dan komt hij ook groot in je post te staan. De foto's in je album zien er mooi uit. Zelfs je garagebox lijkt op die van mij in Heemstede. Wat betreft de tik ben ik al een heel eind op weg met de diagnose het zit niet in de kleppen / nokkenassen dus moet nog even verder speuren. Ik hoop vooral dat ik het blok niet weer moet splitsen.
|
09 aug 2012 10:07 |
|
|
snellerjoh
|
Re: Motor revisie 2.2T
Alweer bedankt Heinz,
maar die tik zul je toch eerst moeten traceren ( stethoscoop) met draaiende motor voordat je boel opentrekt? of heb je een andere truuk ...............
|
09 aug 2012 15:57 |
|
|
roondejong
Intermeccanica 356 Speedster,
Formule Vee,
VW 1302 S Karmann Cabrio
#PF 613#
|
Re: Motor revisie 2.2T
Hoop voor je dat het allemaal meevalt na al dat werk maar met name van de zilvergrijze glitter substantie zou ik minder enthousiast van zijn ... oliepomp is ook vernieuwd?
|
22 aug 2012 0:13 |
|
|
Dial_888
911 3.2 Carrera
|
Re: Motor revisie 2.2T
En verder met diagnose?
Tis nogal een harde tik dus lijkt me een drijfstanglager.........zeker icm met zilvergrijze substantie in je olie...
Ik heb met de motor ook ooit een harde tik gehad: koolaanslag bovenkant zuiger en dat tikte tegen de cilinderkop.....
Iig hoop voor je dat het meevalt.
_________________________________________ early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise
|
26 aug 2012 12:48 |
|
|
Heinz
911 T Targa 1970
|
Re: Motor revisie 2.2T
Nog niet echt veel verder, ben twee weken op vakantie geweest. Ben er wel achter dat de tik weg gaat als ik de bougie eruit haal en er dus geen compressie is. Dus ik denk nu ook aan een drijfstanglager. En aangezien het langzaam harder is geworden vrees ik dat er een rekbout niet goed op moment is geweest. Wil nu eerst alle andere mogelijke oorzaken uitsluiten en dan een plan maken voor de diagnose / demontage. Laat ik hem in de auto of gaat het blok er weer uit. Bij een drijfstanglager waarschijlijk de laatste optie.
|
26 aug 2012 20:41 |
|
|
Heinz
911 T Targa 1970
|
Re: Motor revisie 2.2T
Het heeft even geduurd, maar heb het blok eindelijk weer uit elkaar. Bij cilinder 4 trof ik het onderstaande aan. Slijtsporen aan boven- en onderzijdes van zuigers en cilinders. Dit waren Funkelnagelnuees Mahle zuigers en cilinders. Het lijkt wel of de zuiger gekanteld heeft, maar hoe dat met nieuwe spullen kan weet ik nog niet. Cilinder onderzijde Cilinder bovenzijde Zuiger bovenzijde Zuiger onderzijde
|
21 sep 2012 22:25 |
|
|
Niels
|
Re: Motor revisie 2.2T
Erg vervelend dit. Jammer voor je. Vraag me ook af hoe hij kan kantelen als de passingen nieuw en goed zijn. Zeker met nieuwe veren.
|
21 sep 2012 22:38 |
|
|
Hessel
911 2.2 T 1971
|
Re: Motor revisie 2.2T
Zo! Dat zijn ook niet zo maar een paar krasjes! Heb je ze nog laten opmeten bij van rijn? Shit man. Zou denken dat de cylinder nog wel te gebruiken is, maar de zuiger?
Zet ook even op pelican, ie kunnen je waarschijnlijk wel vertellen wat zoiets veroorzaakt. EVen in een nieuw draadje.
_________________________________________ 2.2 T coupe 1971 Original "Burgundy"
|
22 sep 2012 9:03 |
|
|
Dial_888
911 3.2 Carrera
|
Re: Motor revisie 2.2T
Erg jammer van al je werk....... Misschien heb je hier wat aan mbt de diagnose, combi van smering, oververhitting, passing etc. http://www.ms-motor-service.com/ximages ... eprobe.pdf
_________________________________________ early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise
|
23 sep 2012 8:50 |
|
|
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
Re: Motor revisie 2.2T
Cilinder is blauw, de zaak is dus goed heet geweest. Lijkt mijn een typisch geval van oververhitting. Slecht koeling, slechte smering ??? Hoe is het drijfstanglager van die zuiger? Helaas heb je bij de opbouw duidelijk een dure vergissing gemaakt.
|
23 sep 2012 13:08 |
|
|
Hessel
911 2.2 T 1971
|
Re: Motor revisie 2.2T
Hoezo vergissing? Nieuwe zuiger/ cylinder, drijfstang op maat en nieuwe lagers. Wat is de vergissing dan? Ben benieuwd....
_________________________________________ 2.2 T coupe 1971 Original "Burgundy"
|
23 sep 2012 15:57 |
|
|
Niels
|
Re: Motor revisie 2.2T
@Peter, oververhitting is idd evident, dat er te weinig smeerfilm was ook.
Echter wel een gevolg van het werkelijke probleem. Denk dat de werkelijke oorzaak het meest belangrijke is nu.
Overigens goed linkje met die schades, kan alleen niet alle pagina's vinden. Achterliggende pagina's zouden kunnen uitleggen wat het geweest zou kunnen zijn.
Als relatieve leek, vraag ik me af of de passing van cilinder en huis wel geklopt heeft (dit dan vooral in rondte van beide). Detonatie , "fuel flooding" etc zouden naar mijn gevoel pas op veel langere termijn schade veroorzaken (en dan ook zonder blauwe uitslag).
Edit: voor de duidelijkheid, denk niet dat je kan spreken van vergissing als niet bekend is wat er misgegaan is.
|
23 sep 2012 16:07 |
|
|
sebastian
911SC Targa 1980 en Carrera cabrio 1994
Hiervoor: 968 en 944bij Eindhoven
|
Re: Motor revisie 2.2T
Volgens mij ligt er iets blauws onder op de foto, dus krijg je blauw licht in de cilinder ...kan me vergissen
_________________________________________ kaufen, behalten, genießen...
|
23 sep 2012 16:18 |
|
|
peterfrans
981 S 2013
911T Coupe 1973
|
Re: Motor revisie 2.2T
http://www.boosttown.com/engine/piston_damage.pdfVerder vooral balen dit. Ik zou beginnen met het nameten van alle zuigers/cilinders
|
23 sep 2012 16:37 |
|
|
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
Re: Motor revisie 2.2
Een motor reviseren is meer dan het monteren van nieuwe onderdelen. Er kan erg veel verkeerd gaan. Zuigers droog monteren, luchtgeleidingsplaatjes verkeerd monteren, verkeerde aantrek koppels, zuiger en cilinders mixen, allerlei passingen die niet kloppen, verkeerd machine werk, verkeerd starten, niet inrijden etc...... Hoe lang moet ik door gaan. Helaas maakt iedereen fouten, of eigenlijk niet helaas, daar leer je namelijk van, moet je er wel achter komen wat er verkeerd ging......helaas zijn dit wel €€€€€€ fouten. Dit lijkt me een klassieke vastlopen door te weinig olie, te heet, of en combi. Kan zijn dat de zuiger cilinderspeling te klein was of net tegen de ondergronds. Te weinig olie, te heet, te veel benzine bij opstarten doet de rest. Wel rustig ingereden?
|
23 sep 2012 17:43 |
|
|
Heinz
911 T Targa 1970
|
Re: Motor revisie 2.2T
Er ligt een blauwe poetsdoek onder de cilinder, maar deze is ook echt wel verkleurd. Vraag is dan natuurlijk nog steeds of dit oorzaak of gevolg is. Ik ga de overige cilinders en zuigers laten meten om te zien of de start waarde al te klein waren of het ergens anders is misgegaan. Wat ik vooral vreemd vind is dat het vooral onder en boven beschadigd is en niet aan de zij kanten en dan vooral boven terwijl de uitlaat zijde meestal het meeste warmte te verwerken heeft. Die link met de zuiger beschadigingen ga ik eens goed bekijken, dank daarvoor . Of het een vergissing is zal blijken, maar pech is het zeker Suggesties zijn altijd welkom, ik zal toch stap voor stap zaken moeten uitsluiten voordat ik dat nieuwe setje er onder schroef. Dus dank voor zover, and keep them coming!
|
23 sep 2012 22:09 |
|
|
rodrikes
porsche 911 SC 1983 Indisch roodAmsterdam
|
Re: Motor revisie 2.2T
Op de vorige pagina las ik dat je de timing nog niet helemaal goed had staan? Heeft dat er niet mee te maken?
_________________________________________ porsche 911 sc
|
24 sep 2012 11:00 |
|
|
snellerjoh
|
Re: Motor revisie 2.2T
beste Heinz, dat is waardeloos zeg ! typisch geval van te heet geweest. en zo snel . phoe! Je zult echt wel de zuiger/cilinder-toleranties nagemeten hebben ......en te weinig oliesmering? geloof het niet. nokkenastiming fout ? dan was er meer gebeurt dan 1 cilinder...... ik zou zeker OOK je Carburatie afstelling ( o.a. vlotter niveau ) of je injectiesysteem controleren voor die ene cilinder, liever te rijk dan te arm. bekijk/meet ook goed je carteraansluiting en de cilindervoet of die wel "evenwijdig" staat op je krukas , ook je compressie meten na montage en kort gelopen te hebben , want compressie kan wel es te hoog zijn bij die ene ?? ik doe altijd VSP plus bij de benzine en 2 "dopjes" Casterolie bij volle tank erbij en controleer zoveel mogelijk de kleur van de bougies na een lange rit . tis maar een hint. Hoop dat het een beetje helpt? groet Pieter
|
24 sep 2012 17:48 |
|
|