Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 17:38



Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Aluminium carter 911 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
Bericht Aluminium carter 911
Wie weet hoe je de twee helften splitst van een aluminium carter uit een vroege 911?
Ik heb alles verwijderd en alle moeren zijn los. maar de twee helften zitten aan elkaar geplakt, ik denk door de vloeibare pakking.
Ik heb wat met een kunststof hamer lopen tikken maar durf niet teveel geweld te gebruiken :bang: . Is hier een truukje voor of zie ik iets over het hoofd?


27 sep 2012 17:21
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Aluminium carter 911
De truc is met een hamer op het dikste gedeelte v/h carter een stanley mesje tussen de helften te slaan, geen schroevendraaier !!!!!!!!!
Het dikste gedeelte zit vóór onder ( bij het vliegwiel ) of achter boven.
Een aluminium carter is loeisterk, dus je hoeft nergens bang voor te zijn...........en kijk nog even of je ècht alle moeren verwijderd hebt
ook die binnen in het carter ( 2 stuks geloof ik )
Succes Rudi. :salut:


27 sep 2012 18:32
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.2 turbo S 993 4S
Boekelo
Bericht Re: Aluminium carter 911
Ik heb de helften destijds van elkaar gekregen door veelvuldig en geduldig met een kunststof hamer op het carter te tikken. Ik ben geen voorstander van iets tussen de helften te slaan of wrikken daar de kans op beschadigingen groot is.


27 sep 2012 23:16
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Diverse Porsche's
Steenwijk
Bericht Re: Aluminium carter 911
Heb je ook die dikke moer in het distributie gedeelte los?
_________________________________________
http://www.renntech.nl


28 sep 2012 11:46
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Aluminium carter 911
Ik heb inderdaad ook de twee moeren achter de oliekoeler en de dikke moer in het distributie gedeelte verwijderd. Maar door met kunststof hamer te kloppen krijg ik niet de indruk dat het ook maar enig effect heeft. Ik denk dat ik er toch een stanley mesje aan te pas moet komen. Uiteraard met beleid.


28 sep 2012 16:45
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 964 C4
Bericht Re: Aluminium carter 911
Kan je er geen sterk oplosmiddel overheen gooien om de hechting te verzwakken?
Iets als 3M lijmverwijderaar (ziek spul). Wellicht kan je het hiermee net voldoende verzwakken.

Anders hebben ze bij Carglass/etc. (geen reclame) van dat (dunne) superscherpe snijdraad om ruiten uit rubber (met kit) te snijden.
Als er een hoek/bolling in het carter zit waar ook de naad overloopt, kan je hem wellicht met dit draad opensnijden. Succes!
_________________________________________
Soms weegt slechts 1 reden voor, meer dan 911 redenen tegen.


28 sep 2012 20:31
Profiel
PorscheForum Junkie
Geen Boxster 981 S meer
Bericht Re: Aluminium carter 911
Niks geen snijdraad gaan gebruiken. De carterhelften zijn van aluminium en moeten niet beschadigen. Als alle moeren zijn verwijderd EN de helften zitten gewoon met loctite vast dan moeten een paar klappen met een rubber hamer genoeg zijn. Als de helften al eens zijn gesplitst en er is een verkeerde vloeibare pakking gebruikt dan heb je mogelijk een uitdaging. Kan me echter niet voorstellen dat andere middelen grote problemen moeten geven. Maar je weet nooit. Je komt soms rare dingen tegen.


29 sep 2012 10:27
Profiel
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Aluminium carter 911
De helften waren waarschijnlijk al eerder gesplitst maar uiteindelijk toch gelukt, inderdaad dmv stanley mesje en veelvuldig kloppen met kunststof hamer.
Alles ziet er nog zeer netjes uit, heb haast spijt dat ik hem los heb gehaald.
Allen bedankt voor het meedenken.


30 sep 2012 14:14
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Aluminium carter 911
softwindow67 schreef:
Alles ziet er nog zeer netjes uit

Dan heb je geluk gehad, meestal kun je de sporen van hardhandige vorige eigenaren goed zien. :cry:


30 sep 2012 16:27
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.2 turbo S 993 4S
Boekelo
Bericht Re: Aluminium carter 911
Citaat:
Alles ziet er nog zeer netjes uit, heb haast spijt dat ik hem los heb gehaald.


Wat was eigenlijk de aanleiding om je carter te openen?


01 okt 2012 11:57
Profiel
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Aluminium carter 911
Ik wist niets van deze motor, alleen dat hij 25 jaar stil heeft gestaan. Eerst wilde ik alleen de nokkenashuizen en cilinders demonteren, omdat twee uitlaatkanalen vettig waren. Maar op een gegeven moment ben je zo ver dat je niet het risico kunt lopen dat er misschien iets met de krukas is of dat hij olie lekt op een carter helft. Ik wil nu alles laten nameten of de afmetingen binnen de toleranties liggen en dan het geheel weer dicht bouwen.
Speciale tips waar ik nog rekening mee moet houden zijn uiteraard welkom.


01 okt 2012 13:56
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.2 turbo S 993 4S
Boekelo
Bericht Re: Aluminium carter 911
wellicht ten overvloede maar (zo was het in ieder geval bij mijn 964) alle pakkingen en keerringen zijn verkrijgbaar in complete sets, zeker doen!


Tja en de krukaslagers en drijfstanglagers, als je al zover bent zou ik deze vervangen.
Houd er rekening mee dat de drijfstangbouten niet hergebruikt mogen worden (rekbouten).

Nokkenas kettingen, glijbanen ?? ja zeg het maar. Het zijn allemaal geen verschrikkelijk hoge bedragen maar waar moet je stoppen met vervangen. Bij mijn 964 heb ik het wel gedaan.


Ik heb destijds veel bij Mittelmotor in Duitsland besteld. Goed bevallen!

Succes!


01 okt 2012 14:41
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 12 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.