Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 12:51

Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ] 
Ken je dat gevoel... 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht Ken je dat gevoel...
Ken je dat gevoel, dat je iets heeellll leuks hebt gekocht en je nog even moet wachten totdat je hem hebt.... En dat je al een paar weken wacht, en de spanning begint te stijgen... En dan krijg je te horen dat je nog eens 2 maanden!! moet wachten.... een soort van blauwe ballen effect zeg maar :bang: :bang: :bang:
En mijn geduld in dat soort dingen was toch al niet te groot zeg maar....
Ik was al ritjes a la Jubirit, Lieshout en andere aan het plannen, leek me helemaal geweldig... Maar goed, voordat die hier is is het eind september en dan moet die nog geRDWd worden.

Oorzaak de container en shipping maatschappij vond de prijzen voor het Panamakanaal te duur geworden, en gaat nu via de andere kant van de aardkloot... via HongKong :shock:
Nou ja, even m'n geduld trainen dan maar.. en wellicht zijn d'r nog wat leuke ritjes eind dit jaar?

Nou ja, toch even alvast behoorlijk voorstellen (had al 1 post geplaatst). Ben een behoorlijke auto gek, al sinds ik klein klein was. Toen ik nog maar 14 was kocht ik al soms de autotrader en kon me uren vergapen aan alle leuke auto's. Toen had ik ook al het idee gevat om "Amerikaanse bakken" te importeren. Wij zijn nu :kuch: jaar verder, laten we zeggen dat mijn uitgaven patroon voorheen erg veel gezelligheid heeft opgeleverd... En nu is het eindelijk zover ! Ik heb m'n 1ste auto gekocht in de USA, een Porsche 964 '92 C2 116k km Wit, Cup-look, handgeschakeld, en lekker weinig opties: airco, sunroof en cruisecontrol (voor sommige misschien nog te veel ;-)). Daarnaast RS deurpanelen, een Brey Krause veerpootbrug en H&R Green verlagingsveren. Dit laatste is volgens mij niet de meest ideale oplossing, maar goed dat bekijken we tzt.
Waarom een 964 ... gewoon... leek me best leuk, zeker naast m'n andere auto voor erbij : een Triumph Spitfire 1500 '77. Een beetje het tegenovergestelde zeg maar. (Uiteraard was was het iets ingewikkelder, maar daar komt het ongeveer op neer).

Uiteraard heb ik wat plaatjes, maar helaas dus nog niet door mijzelf genomen, hopelijk worden die beter.

Afbeelding Afbeelding AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

02 aug 2012 0:16
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Omg. Amsterdam
Bericht Re: Ken je dat gevoel...
Welkom.... geduld is schone zaak :mrgreen: alleen kan het geduld uit eindelijk opraken :mrgreen:

02 aug 2012 8:33
Profiel
Lada
Helemaal in het zuiden.
Welkom :cheers:

Aardig verhaal en vervelend dat het nog zo lang moet duren. Gaaf ding ook. Al zou ik persoonlijk die Whaletail eraf halen.

Jubirit en Lieshout e.d. zijn er na september ook nog wel dus even geduld.

02 aug 2012 8:40
Profiel
Cayman S 2009, 924 1977
Welkom! Ja dat is vreselijk balen zeg! Maar over een paar maanden maal je daar niet meer om

02 aug 2012 10:23
Profiel
997 GTS C2 cabrio '11 zwart ex 964 Jubi #445 '93 viola ex 996TT '03 zwart ex 993 TT '98 ex 993 cabrio '94 ex 997 C2 '05
vlakbij de Koekstad....
Bekend gevoel inderdaad, heb ook al wat meegemaakt op porsche gebied en wachten.... Vol houden maar! :|

02 aug 2012 10:36
Profiel
PorscheForum Junkie
Ex. 911 Carrera 3.2 Moosgrün metallic, nu Alpine A110 Legende Iriswit
Regio 077
Welkom en alvast veel :drive: plezier gewenst met je 964.
PS. is het gebruikelijk in de US dat ze de " kunststof rand "
rondom de Whaletail mee spuiten in kleur ?

02 aug 2012 11:03
Profiel
PorscheForum Rakker
Thanks allen.

Tja die Whaletail, aan de ene kant vind ik dat wel tof, en aan de andere kant is het wel een beetje opzichtig, misschien een keer vervangen met een normale of een iets kleinere Ducktail, als dat dan weer niet te veel RS wannabe wordt... keuzes, keuzes, keuzes :) We zouden er een poll voor kunnen maken... ;-) lol..
Volgens mij in het niet "gebruikelijk" in de US om die rand mee te spuiten, maar ik vind het wel mooier (imho). Trouwens is deze volgens mij niet mee gespoten, maar zit er niet zo'n rubber rand op...

02 aug 2012 14:06
Profiel
PorscheForum Rakker
gavinl72 schreef:
Volgens mij in het niet "gebruikelijk" in de US om die rand mee te spuiten, maar ik vind het wel mooier (imho). Trouwens is deze volgens mij niet mee gespoten, maar zit er niet zo'n rubber rand op...

Welkom, en wachten ja erg spannend, ken het gevoel, had een mustang in de USA gekocht, eerdat hij hier was en op kenteken was ik wel enige maanden verder......

En wat betreft spuiten in de USA, dat kunnen ze niet, die gasten spuiten alles mee, echt verschrikkelijk, ik heb mustangs gezien, om te kotsen, deurvanges, rubbers, bodem noem het maar op :!:

02 aug 2012 14:47
Profiel
Cayman S 2009, 924 1977
gavinl72 schreef:
Tja die Whaletail, aan de ene kant vind ik dat wel tof, en aan de andere kant is het wel een beetje opzichtig, misschien een keer vervangen met een normale of een iets kleinere Ducktail, als dat dan weer niet te veel RS wannabe wordt... keuzes, keuzes, keuzes :)

lekker laten zitten die whaletail, ziet er juist goed uit 8)

02 aug 2012 19:53
Profiel
PorscheForum Rakker
En....is ie binnen ??

Zijn er eigenlijk technische verschillen tussen een europese 964 en een USA 964 ?

03 sep 2012 12:13
Profiel
PorscheForum Rakker
Nee, helaas... Vaart nu ergens in de Golf van Bengalen. Eta in Rdam is 22 sept.

Technische is er niet heel veel verschil volgens mij. De US versie heeft een iets andere achterbumper, geen zij indicatoren, staat standaard iets hoger (deze niet meer :)) en omdat daar de standaard benzine een lagere RON waarde heeft (als ik het goed zeg) zit er volgens mij een iets andere "throttle mapping" in de chip, scheelt iets in pk's en respons.
Maar als er forummers zijn die meer verschillen weten dan hoor ik het graag :-)

03 sep 2012 14:03
Profiel
PorscheForum Rakker
gave bak...............!

03 sep 2012 15:33
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Targa, 911T hotrod ('70) EX: 3.2 Coupe
Mooie bak, hem hem wel eens voorbij zien komen op rennlist, nu dus in NL handen!!

03 sep 2012 21:04
Profiel
PorscheForum Rakker
:ba: Na lang wachten is die eindelijk in NL !! Vrijdag een afspraak bij de RDW :mrgreen:
Heb hem zaterdag bekeken en even gestart, bizar wat een geluid.. en dan heb ik hem nog niet eens boven de 2000 toeren laten komen :shock:

01 okt 2012 17:24
Profiel
LEEUWARDEN
Heeft je geduld toch rendement gehad :res:
Veel plezier met je 964.
(kunnen de autotraders, autovisies, autoweken weer de zolder op :D )

01 okt 2012 18:42
Profiel
PorscheForum Rakker
ja
in de Krimpenerwaard
Je foto's doen het niet :wink: :D

01 okt 2012 20:03
Profiel WWW
carrera 3.0 1977
Asperen
Stoer ding!!! 8)

Whaletale juist super vind ik maakt hem lekker racy en staat goed. Model lijkt een beetje 3.0 RSR zo. Vind alleen die zwarte velgen met zwarte banden helemaal wegvallen. Misschien velgharten wit spuiten? Of blauw net als de decals? Of..... Misschien .... Oranje harten en decals !!! 8) kleurt lekker bij de knippers voor denk ik .... Enjoy gaaf ding

01 okt 2012 22:04
Profiel
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Welkom hier, ik vind twee weken wachten op een auto al lang :res:
Geniet ervan :drive:

01 okt 2012 22:34
Profiel
997 4S Cabrio ex. 993 4S, ex. 964 C4, ex. 968
Nederland
Kan meestal al niet eens tot de volgende dag wachten :D. Mooie auto!

01 okt 2012 23:15
Profiel
PorscheForum Rakker
Thanks :!: Heb nog geen nieuwe foto's, na oa 2 maaanden in een container op zee is die toch wat vies geworden. Dus zodra die gekeurd is en klaar om echt in gebruik genomen te gaan worden dan gaan we even een dagje poesten, en pics kieken... Hopelijk komen de wielen dan beter uit, want idd op deze foto's vallen ze weg. In het echt zijn ze wel gaaf (imho). En eerst moet er ook wat puntjes op de i gezet worden, iig. voordat ik dingen ga verfraaien.. (.. dat gezegd te hebben zit ik wel al aan blauwe RS Dials te denken...!? Is die ook gelijk in KM's ipv miles en km's)

02 okt 2012 12:47
Profiel
PorscheForum Rakker
Bij de RDW geweest vandaag, met flag en wimpel er doorheen :ba:
Volgende week kenteken erop en :drive:
Dan wordt het ook tijd voor foto's :wink:

05 okt 2012 14:59
Profiel
gavinl72 schreef: