Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 6:30

Antwoord op onderwerp  [ 852 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32 ... 35  Volgende
Audio (thuis) 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: Audio (thuis)
zal m dit jaar niet worden helaas...

20 okt 2011 21:06
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 997 4S, ex 993 Targa, ex 964 Targa
Amstelveen
Rob997S schreef:
Ik wilde nog wel mijn Quad33, 303 en FM3 radio laten reviseren. Loop denk iets achter :wink:

Toch maar doen, zo'n gereviseerd setje is top. Blijft mijn favoriet :thumleft:

20 okt 2011 21:09
Profiel
PorscheForum Rakker
987.2 Cayman S
Roosendaal
prachtig spul Quad, ooit 34 voorversterker met 405.2 eind gehad. Ook zoiets dat ik nooit weg had moeten doen...alleen al mooi om te zien.
Sla die AV-Nu ook maar over, slenteren tussen de folderjunkies van te drukke slechte demo naar nog slechtere demo vermoed ik.
Vlak in de buurt wel een interessant alternatief, Audio Research i.c.m. Sonus Faber bij Rhapsody in Hilversum

20 okt 2011 21:24
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Voor een demo ga ik er ook niet heen , heeft geen enkele zin mijn merk staat er toch niet qua lspr (usher md). ben op zoek naar een voor eind combi lekker kijken zonder hijgende verkoper en dan gewoon thuis een demo . Dit werkt toch het best.
Overigens ga meestal naar de kleine avnu wenw in enschede superzaak.
Is dit te vergelijken met rhapsordy ? anders kan ik daar van t weekend ook even aangaan.

21 okt 2011 8:38
Profiel
PorscheForum Rakker
987.2 Cayman S
Roosendaal
Dat is inderdaad de beste manier, niks beter dan een demo in je eigen set en ruimte.
Weet niet of je de twee zaken met elkaar kunt vergelijken, het merkenpakket verschilt in ieder geval wel dus dan zie /hoor je in ieder geval niet dezelfde spullen.
Al een voorkeur voor de voor/eind -versterker?

21 okt 2011 9:24
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Ik heb hiervoor een accuphase voor eind combi gehad. En draai momenteel met een denon pma 2000 ae .Ben wel fan van hybride
astin trew of een unison research ,maar de unico is geintergeerd Dat maakt opzich niet zoveel uit maar het moet wel power kunnen leveren ivm 85 db lspr.
Maar daarvoor is de avnu ideaal niet blind staren op 1 merk maar gewoon even kijken of er meerdere opties zijn.

21 okt 2011 10:00
Profiel
PorscheForum Rakker
Het kan ook nog wel eens jong gebruikt of demo worden .ik zie mijn lspr als basis, en wissel nog wel eens met versterker.Anders wordt mijn 2e hobby wel erg duur (als hij dat al niet is) de portomonee is niet eeuwig gevuld.

21 okt 2011 10:06
Profiel
EX-968 #1201 productie 1994
Rotterdam
3AE '99 schreef:
prachtig spul Quad, ooit 34 voorversterker met 405.2 eind gehad. Ook zoiets dat ik nooit weg had moeten doen...alleen al mooi om te zien.
Sla die AV-Nu ook maar over, slenteren tussen de folderjunkies van te drukke slechte demo naar nog slechtere demo vermoed ik.
Vlak in de buurt wel een interessant alternatief, Audio Research i.c.m. Sonus Faber bij Rhapsody in Hilversum

Ik had vroeger een Q33 en 405... Was er niet echt blij mee. Plat geluid en beperkte bandbreedte. De 405 had een uitgebreide modificatie nodig om een beetje te gaan klinken... Dan praat ik over aangepaste voeding, gemodificeerde ingangstrap (DC instelling en super-opamp) en andere eindtransistoren (Motorola).
De Moscode 300 die uiteindelijk zijn plek innam was een duidelijke verbetering. De Q33 had al eerder het veld geruimd...

28 nov 2011 22:58
Profiel
PorscheForum Rakker
Ik heb geen Tannoys langs zien komen? Vind dat toch wel heel mooi en warm geluid hebben.

29 nov 2011 12:06
Profiel
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Ik heb toevallig een set Tannoy's Precisions monitoren om de boel af te mixen thuis. :)

29 nov 2011 14:47
Profiel
PorscheForum Rakker
987.2 Cayman S
Roosendaal
Wellicht bekend bij de liefhebbers, handige verzamelsite met audiolinks:
http://www.audiolinks.eu/index.html

15 dec 2011 20:51
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
ex 911 3.2 1987 ex 987.1 S 3.2 2005 981 S 3.4 Boxster
's-Hertogenbosch
M'n vintage Sansui versterker doet plotsklapseling heel hard brommen. Moet ik nu een nieuwe?

15 dec 2011 23:24
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Dat hangt onder meer af van wat je probeerde af te spelen... ;)

16 dec 2011 1:26
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 911 3.2 1987 ex 987.1 S 3.2 2005 981 S 3.4 Boxster
's-Hertogenbosch
:D :D :D Neeheee, van alles wordt grote brom gemaakt, zelfs metzonder iets af te spelen...wie weet goede reparateur in 't zuiden?

16 dec 2011 19:09
Profiel
PorscheForum Rakker
987.2 Cayman S
Roosendaal
hallo Wim,
zo'n brom in een versterker kan ontstaan door een aardingsprobleem. Zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Aardlus
Niet iets verandert in de aansluitingen? Wellicht ander apparatuur aangesloten? PC aangesloten wellicht? CAI-kabel?
Je zou alle bronnen eens af kunnen koppelen en vervolgens één voor één aansluiten. Kijken wanneer ie begint te brommen.

16 dec 2011 20:18
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
ex 993 Targa
3AE '99 schreef:
Kijken wanneer ie begint te brommen.

Als ie in de bajes zit! :mrgreen:

16 dec 2011 20:31
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C4 1990
utrecht
heb ter test nu staan de set van de buurman: marantz sr14 en dv 17. Vind het op mijn reference kef luidsprekers 103.4 niet slecht klinken als vervanger voor mijn luxman versterker a371 en haperende nakamichi cp2e.

Wat zou een goed bod voor zoiets zijn? ter info: 't spul is inmiddels ook 10 jaar oud.

20 dec 2011 0:50
Profiel
PorscheForum Rakker
987.2 Cayman S
Roosendaal
Hangt natuurlijk helemaal van de staat van de apparaten af. En de relatie met je buurman... :mrgreen:
Op hifi.nl staat een dv17 voor €125, op MP wordt voor een SR14 pakweg €500,- geboden.

20 dec 2011 11:27
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
987.2 Cayman S
Roosendaal
Zal dit weggezakte topic eens aanvullen met een aardige tip voor de audioliefhebbers die 6 of 7 oktober niks te doen hebben:
New Music Belgian Hifishow
Heeft de opzet van de vroegere VAD maar dan ruimer en minder druk. Ga zelf waarschijnlijk de 7e een kijkje nemen.

20 sep 2012 9:46
Profiel WWW
Noord-Brabant
Ik ben de laatste tijd zo'n beetje alle componenten van mijn thuis-bioscoop aan het vervangen en nu kocht ik een tijdje terug een Marantz SR7005 en ben hier al een hele week mee bezig om alles keurig aan te sluiten. Inmiddels alweer een klein vermogen uitgegeven aan de betere hdmi-kabels van Audioquest dus ik hoop dit weekend de boel werkend te krijgen voor de film Prometheus maar het aansluiten en instellen van de huidige versterkers is zeker geen appeltje eitje meer. Ondanks de meegeleverde microfoon van Audyssey. Omdat ik eigenlijk al mijn films kijk via xbmc op mijn MacMini en 3D content voorlopig via mijn PS3 ben ik nu op zoek naar een nieuwe BluRay speler....iemand ervaring met de Marantz UD7006?

25 sep 2012 20:54
Profiel
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Franz, bekend in Eindhoven? Ga eens kijken bij Robert Remkes (993 targa rijder). Als ik het goed heb, heeft hij ook Marantz staan.
http://www.remkesbeeldengeluid.nl/

25 sep 2012 22:47
Profiel
Noord-Brabant
Nadeel van (bijna) al die hifi winkels is dat ze op maandag gesloten zijn. En laat dat nu net de dag zijn dat ik meestal vrij ben. Wel jammer want die Robert Remkers heeft wel mijn speakers (Elipson) staan.

25 sep 2012 23:43
Profiel
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
waarschijnlijk is op afspraak ook mogelijk.

26 sep 2012 22:21
Profiel
Noord-Brabant
Inmiddels de Marantz zien en horen spelen maar ik vond het loopwerk te luidruchtig naar mijn zin. Maar nu lees ik ontzettende goede recensies over de BD spelers van OPPO. Iemand ervaring met dit product? Je kunt ze alleen rechtstreeks bestellen bij OPPO zelf namelijk dus zal ik puur moeten afgaan op gebruikerservaringen.

02 okt 2012 13:05
Profiel
PorscheForum Rakker
987.2 Cayman S
Roosendaal
Heb geen ervaring met, en ook geen oordeel over Oppo. Maar klinkt een beetje als een Porsche kopen op aanraden van een ander, zonder testrit en een AKK....
Tenzij ze een 'money back guarantee' hebben of heel erg goedkoop zijn zou ik 'm toch eerst liever even thuis op proef willen hebben staan denk ik.

03 okt 2012 15:09
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 852 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32 ... 35  Volgende