Auteur |
Bericht |
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Eh, het al de warmte wel zijn
Bij deze aangepast. Sorry voor het ongemak en dank voor de corectie, ik had beter moeten weten
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
12 jun 2006 21:46 |
|
|
anton964
997.2 4s pdktholen
|
deze mensen kunnen dus niet leveren voor de 964 heb een mailtje gestuurd en hier is het antwoord.
Beste heer Laban,
Onze website wordt momenteel geupdated.
We kunnen u helaas niet helpen met een diagnose apparaat voor een Porsche uit 1992. In die jaren waren de diagnose mogelijkheden vrij beperkt.
Heeft u naar de mogelijkheden gekeken om het middels knippercodes aan de hand van een lampje uit te lezen? Dit soort informatie zou moeten staan in uw werkplaatshandleidingen.
Met vriendelijke groet,
Ing. H. Zor
RandstadCarsolutions
|
12 jun 2006 23:39 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Dat is niet zo gek want in 1992 bestond OBD nog niet. BMW experimenteerde in die jaren wel met het OBD-I maar dat levert beperkte informatie. Het motor management systeem is echter wel in staat om ee vier cijferige code te produceren door middel van een knipperend lampje ( ik meen )
Hoe je dat activeert weet ik voor een 964 niet. Bij veel Duitse autos is het een kwestie van contactslot aanzetten (niet starten) en binnen 7 seconden het 5 maal gas volledig intrappen. Maar dat moet in het werkplaats handboek staan.
Ik zal vannavond eens kijken.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
13 jun 2006 8:40 |
|
|
moers
928 S4 uit 1990, Ex 911 3.2 targa uit 1989.Best
|
heren... ik kan wel een diagnoze tool leveren voor de 928/944 en ik ben inmiddels gestart met het 964 diagnoze systeem.. De motronic is al bijna klaar (alleen nog idle adaptation)... ga nu de heater module and ABS eens onder de loep nemen...
Mocht je interesse, vragen of opmerkingen hebben, dan hoor ik het graag...
www.928-ecu-repair.com
MvG
Paul
|
07 aug 2007 14:55 |
|
|
PeterDorr
911/996 C4 Cabrio, Automaat 3,6 ltrSoest
|
"Guys"
Ik kwam deze link tegen op t web. http://www.durametric.de/?LM=2&MM=overview.
Vanaf 249 euro koop je een windows compatible uitleesapparaatje waarbij alle codes zichtbaar worden en suggesties ter verbetering worden aangegeven.
Ik vrees dat het type wat wij dan nodig hebben vast wel weer 349 gaat kosten oid.
Zijn er mensen geinteresseerd in de volgende constructie:
Ik koop dat ding wel.
Voor 25 euro mag je m dan een dagje komen "huren/lenen" om je eigen auto uit te lezen.
Als ik dan een man of 6-8 bij elkaar heb dan is 't voor mij ook haalbaar en hebben we allemaal voor "een prikkie" de informatie.
Of is dit een gek idee?
Of erger nog....is t misschien helemaal geen goed apparaat?
_________________________________________ Mijn vader zei altijd: Het hebben van de zaak, is 't einde van t vermaak!
Nou, sinds mijn 911 weet ik het, hij had het mooi fout.........
|
08 aug 2007 23:55 |
|
|
horn
PF #57
|
doe je ook beurten? eindelijk een socialistische specialist in de buurt
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
09 aug 2007 0:00 |
|
|
Master Ken
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 TargaGemert, N-Brabant
|
De meeste merken maken gebruik van de toughbooks in de werkplaats om vervolgens de diagnose tool te koppelen. Porsche heeft deze niet in de werkplaats (Bosch) maar gebruikt deze zelf voor testing in de fabriek
http://www.toughbook.eu/NLD/toughbooks_home.aspx
Pdf
http://www.toughbook.eu/media/Spec_Shee ... g.indd.pdf
http://www.toughbook.eu/media/CF-30_Spec_Sheet_Engl.pdf
|
09 aug 2007 7:11 |
|
|
moers
928 S4 uit 1990, Ex 911 3.2 targa uit 1989.Best
|
Beste Heren
Ik heb nog even bij Durametric gekeken.. maar dat kastje kan niet veel... Kijk maar naar het overzicht...Foutcodes uitlezen is het probleem niet, dat kan mijn tool binnenkort ook, ook voor een tiptronic... maar actual values, input switches en aansturen van actuatoren.. daar heb je wat aan....
en dat kan ie nou net niet.....
MvG
|
09 aug 2007 8:13 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
ik verwacht rond eind september een apparaat in huis te hebben die:
The software can:
• Read/Clear fault codes for the Motronic ECU, air bag, climate control and PDAS.
• Run actuator tests for Motronic. This is a test that cycles the different actuators such as the resonance flap and fuel injectors. During the test you’re expected to listen for the actuators clicking on and off.
• Display values from the Motronic’s analog inputs such as the voltage from the air flow meter and temp sensors.
• Display the state of the Motronic’s idle and wide open throttle switches.
• Display Motronic’s actual operating parameters such as rpm and load. Practically all of the operating parameters are available but I believe the version of the software that’s currently out there has a limited list of parameters.
• Display Motrinic’s high/low range AFR trim values along with a live O2 sensor signal.
• Display the state of the PDAS traction control switch.
What it can not do:
• Bleed the PDAS system.
• Operate the transverse and longitudinal locks.
• Display ‘knock counts.’ This isn’t really a diagnostics feature. It’s implemented separately with a +12 volt pulse signal."
en dat gaat kosten 160$
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
09 aug 2007 8:32 |
|
|
moers
928 S4 uit 1990, Ex 911 3.2 targa uit 1989.Best
|
Beste Rob...
Heb je toevallig ook een link naar dat tooltje ?
MvG
|
09 aug 2007 8:48 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
_________________________________________ remmen is angst
|
09 aug 2007 8:52 |
|
|
moers
928 S4 uit 1990, Ex 911 3.2 targa uit 1989.Best
|
Beste Rob
Dat verhaal heb ik gelezen..een goed initiatief....
maar het tooltje ondersteunt niet het aansturen van actuatoren voor bijvoorbeeld de heater...of lezen van input switches van de heater, of de "date of crash" informatie uit de airbag, of bleed procedure voor je traction control..en ik merk dat men dat juist zo handig vindt....
MvG
|
09 aug 2007 9:02 |
|
|
torig
ex 996 Carrera 4Oost-Vlaanderen, België
|
Ik zou wel geïnteresseerd zijn in een kabel die ik er kan aanhangen, zonder specifieke software.
Dan kijk ik wel eens of ik er iets uitkrijg.
Whahhahaha
Telkens ik hier een reactie van horn tegenkom lig ik bijna onder mijn stoel
Ivm die durametric: de Duitse verdeler verandert letterlijk de $ door een €.
247$ ---> 247EUR.
Jawadde...
(Zou op 150EUR komen en transport vanuit de VS zal wel zo dik niet tegenvallen zeker??)
En jaaaa, 'k weet dat ik hiermee een forumbejaarde por
|
29 apr 2008 14:56 |
|
|
Marchel1977
|
Re: auto "uitlezen"
Goedemorgen allen, Ik moet hoog nodig mijn 964 uitlezen via OBD1 omdat ik het niet meer aan de praat krijg. Zelf uitgezet na versnellingsbakproblemen, maar starten doet hij niet meer. Inmiddels after-market-alarm volledig eruit gehaald, nu alleen nog maar het originele Porsche Alarm, via sleutel. M.a.w. startonderbreker kan het niet zijn. Even uitlezen via de OBD zal dus wel makkelijk zijn. moet ik deze bestellen: http://www.diagnoseapparatuur.nl/Porsch ... e-diagnoseOf is er iemand in de omgeving van Apeldoorn-Zwolle die mij kan helpen ? Of is er een betaalbaar diagnose systeem inmiddels op de markt ?? Ik zie jullie reactie wel tegemoet. Alvast bedankt ps: verloopstekker heb ik al dus ik kan nu met de platte connector aansluiten
|
04 okt 2012 8:18 |
|
|
Harald Klein
ex 914
ex 911 2.7S
ex 911 3.2
ex Boxster 2.5
ex 986 Boxster S
987S 3.4Kieldrecht
|
Re:
| | | | torig schreef: Ik zou wel geïnteresseerd zijn in een kabel die ik er kan aanhangen, zonder specifieke software. Dan kijk ik wel eens of ik er iets uitkrijg. Whahhahaha Telkens ik hier een reactie van horn tegenkom lig ik bijna onder mijn stoel Ivm die durametric: de Duitse verdeler verandert letterlijk de $ door een €. 247$ ---> 247EUR. Jawadde... (Zou op 150EUR komen en transport vanuit de VS zal wel zo dik niet tegenvallen zeker??) En jaaaa, 'k weet dat ik hiermee een forumbejaarde por | | | | |
opgepast met import uit de USA / custom duties, kan je wel eens duurder komen als hem gewoon hier te bestellen.
|
04 okt 2012 14:00 |
|
|
ppua
964C2 '91 AmethistRegio Arnhem
|
Re: auto "uitlezen"
Marchel1977
Zit je toevallig in de buurt van Arnhem, ik heb zelf een interface gemaakt (schema's zijn op internet te vinden), totaal was ik met 19 polige stekker onder de 75 Euro klaar.
|
04 okt 2012 14:15 |
|
|
Marchel1977
|
Re: auto "uitlezen"
Ik zit in Heerde, maar waarschijnlijk moet ik hem op transport gaan zetten, want hier kan ik hem sowieso niet laten maken. Als ik hem vrij eenvoudig kon uitlezen en resetten dan kon ik een paar foutmeldingen uitsluiten.
Tussenbak is wel eraan, dat kan ik horen dus motor eruit en sleutelen.
Dank je voor je aanbod in ieder geval.
|
04 okt 2012 15:16 |
|
|
ilikeit
Architect TVRotterdam
|
Re: auto "uitlezen"
Even dit draadje weer afstoffen. Zijn er al prijsgunstige tools om een 964 uit te lezen?
|
19 aug 2013 13:35 |
|
|