Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 11:25

Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Rad am Ring - wielrennen op de Nordschleife 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
ex-993 C2Cabrio (1997) ex-993 C4 (1995)
Regio Amersfoort
Bericht Rad am Ring - wielrennen op de Nordschleife
Ik ben dit jaar begonnen met wielrennen, en vind het geweldig! Dit jaar een aantal leuke tochten gereden in binnen- en buitenland. Nu de racefiets steeds minder de weg op kan, en mijn spinfiets weer meer uren draait, ben ik de tochten voor volgend jaar aan het checken.

Deze staat hoog op mijn lijstje: http://www.radamring.de/. 22 kilometer met 500 hoogtemeters over de Ring :cheers:

Nou heb ik een paar keer over de RIng gereden, maar op de fiets wordt het wel even anders. De opbrengst is ook nog eens voor een goed doel. Als jullie het ook overwegen te gaan rijden, zouden we volgend jaar een P-uitje ervan kunnen maken.

Datum: 6-8 september 2013.

(er is wel een klein conflict tussen de nieuwe en oude organisatie van dit event..http://www.cyclobrevet.nl/WP/?p=592)

06 okt 2012 7:58
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Lada
Helemaal in het zuiden.
Bericht Re: Rad am Ring - wielrennen op de Nordschleife
Ber, echt iets voor jou :mrgreen:

06 okt 2012 8:07
Profiel
PorscheForum Rakker
Koop een mtb en lekker knallen in de bossen....het seizoen gaat weer beginnen! lekker raggen in de modder...Knapt een mens van op en goed tegen de werkstress.... Mijn mtb gaat weer de garage uit en de racefiets weer in het rek!

06 okt 2012 10:14
Profiel
PorscheForum Rakker
997 GT3 CS gen2, ex 993 Turbo, ex 993 C4, ex 993 C2
Vorig jaar Rad am Ring gedaan op de moutainbike.
Was een erg leuk evenement, wij deden maar 1 rondje voor de lol, ik ken de Ring goed van de meer dan 2000 rondjes met motor en auto die ik er gereden heb. Kennis van de Ring is overigens niet nodig als je met de fiets gaat.....
Vooral Fuchsrohre naar beneden was erg spannend, daar staat ook een speedtrap, en ik haalde daar 76 en dat was nog lang niet voluit, anderen gaan daar nog veel harder :shock:
Wat wel link was, is dat het regende, en ik heb meerdere ambulances op de baan gezien want er werd flink gevallen door deze en gene. Het was net Touristenfahrten :mrgreen:
Ik vond het stuk naar boven wel tegenvallen, na Breidscheid is het een kolere end omhoog naar Hohe acht.......
Maar goed, leuk evenement, en ga ik zeker nog eens doen!

Groeten Michiel

10 okt 2012 10:33
Profiel
PorscheForum Rakker
Cayenne S
ZO-Brabant
Been there, done that. Ik vond het ook erg leuk en deel de mening van Michiel: na Breidscheid wordt het wel wat pittig. Voor mijn verslagje van Rad am Ring zie hier

Ik ging ook aardig rap door de Fuchsrohre getuige onderstaande foto :) --> 98 km/u

Afbeelding

10 okt 2012 13:33
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
michiel C schreef:

Ik vond het stuk naar boven wel tegenvallen, na Breidscheid is het een kolere end omhoog naar Hohe acht.......

Ik heb dat ruim 10 jaar terug eens gelopen (naast de baan weliswaar). Inderdaad best een afstandje. Met de auto ben je er zo. ;)

10 okt 2012 15:45
Profiel
PorscheForum Rakker
ex-993 C2Cabrio (1997) ex-993 C4 (1995)
Regio Amersfoort
Knap verhaal Pakkie! Ook de foto's erbij zijn geweldig. Bedankt, ik heb er steeds meer zin in om helemaal stuk te gaan :thumleft:

11 okt 2012 18:37
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 7 berichten ]