Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 7:34



Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 1030 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 ... 42  Volgende
1969 project R op mijn manier 
Auteur Bericht
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: 1969 project R op mijn manier
911_2.2T schreef:
en goedkoper als 46mm weber of PMO.


Die wil je overigens niet op een motor zetten die een kleinere inhoud heeft dan de 3.2 :idea:


Citaat:
Nog even voor de duidelijkheid; ik ben niet op zoek naar specifiek vermogen of iets dergelijks.


't is dan wss een kwestie van geven en nemen Wouter. Zoals Alex schrijft; eerst maar eens een motor zoeken/kopen - en dan verder gaan puzzlen. De evt. aanpassingen m.b.t. de ontsteking vallen qua kosten toch in het niet op het totale project.

En als je toch over de motor aan het nadenken bent, doe dan hetzelfde wat versnellingsbak betreft - of heb je deze al :?:


31 jul 2012 11:04
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.
Haarlem
Bericht Re: 1969 project R op mijn manier
Ik heb nog niets maar mijn (beoogde) bouwert is al aan het hamsteren!
_________________________________________
It's pronounced PORSCH-UH

There are no old Porsches, only new owners.


31 jul 2012 12:01
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
foxtrot / oscar
Bericht Re: 1969 project R op mijn manier
In een notendop:

De verdeler (ontsteking) draait bij een 3.2 inderdaad de andere kant op als bij eerdere modellen
Daarbij wordt het ontstekingstijdstip bij een 3.2 (en later) niet meer door de verdeler bepaald, maar door de DME
M.a.w. de 3.2 verdeler kan zonder DME de ontsteking niet regelen

Opties zijn:

DME (met standaard 3.2 verdeler) alleen voor de ontsteking gebruiken
Je moet dan wel een 3.2 vliegwiel gebruiken, want daar leest de DME de kruk-as positie van

Een ouder type verdeler gebruiken, maar omdat die dus de andere kant op draait zal je de overbrenging van de kruk-as naar de verdeler ook moeten om/terug bouwen naar een oudere (daar moet volgens mij de motor voor open)

Een (programmeerbare) aftermarket ontsteking met een kruk-as sensor. Heb je ook geen verdeler meer nodig.
_________________________________________
W W W . 9 G E A R . N L


31 jul 2012 13:07
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.
Haarlem
Bericht Re: 1969 project R op mijn manier
:ba: :thumleft: dit zocht ik dus :!: Dank je Jeroen.
_________________________________________
It's pronounced PORSCH-UH

There are no old Porsches, only new owners.


31 jul 2012 13:10
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: 1969 project R op mijn manier
Jeroen914 schreef:
DME (met standaard 3.2 verdeler) alleen voor de ontsteking gebruiken
Je moet dan wel een 3.2 vliegwiel gebruiken, want daar leest de DME de kruk-as positie van


Volgens mij moet je 'm ook 'foppen' door een gedeelte van de originele kabelboom te gebruiken en daar weerstanden aan/in solderen die de DME laten denken dat er injectoren aanwezig zijn.


Jeroen914 schreef:
de overbrenging van de kruk-as naar de verdeler om/terug bouwen naar een oudere (daar moet volgens mij de motor voor open)


Klopt - iets ingrijpender dus :popcorn:


31 jul 2012 13:49
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.
Haarlem
Bericht Re: 1969 project R op mijn manier
:mrgreen: Jij ook bedankt Olaf
_________________________________________
It's pronounced PORSCH-UH

There are no old Porsches, only new owners.


31 jul 2012 13:52
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911S Targa - 1973 911R Hotrod - 1972
Houten
Bericht Re: 1969 project R op mijn manier
Weet wel waar je aan begint...
Het is allemaal makkelijk op te schrijven wat je wilt "hebben", maar denk ook even na over wat je aan een motor wilt uitgeven.
Het kan je een heleboel geld schelen door bv het geheel met injectie erin te gooien i.p.v. om te bouwen naar carbs. Ook een 2.4E motor erin leggen (of late 2.4T met MFI) zou ik toch serieus overwegen. Je zou deze dan later zelfs om kunnne bouwen naar 2.7RS spec als de motor 'op' is.

Als je zowel een late 3L (204pk) als een 3.2L kunt krijgen en je wilt echt naar carbs, dan zou ik voor de 3L gaan.
Een setje 46'ers loopt aardig in de papieren tegenwoordig:
http://www.early911sregistry.org/forums ... -Manifolds
Aan een set goed afgeregelde zeniths (voor late 3L) kan ik je voor een stuk minder helpen.
_________________________________________
911 Targa 2.4S - In restauratie
911 Coupe 2.4T - 911R inspired met 3.0L


01 aug 2012 8:43
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: 1969 project R op mijn manier
911_2.2T schreef:
Een setje 46'ers loopt aardig in de papieren tegenwoordig ..



.. verlaagt naar $ 4400 :shock:

Dan kan je toch beter voor PMO's gaan - of zie ik dat verkeerd :?:


01 aug 2012 8:59
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
foxtrot / oscar
Bericht Re: 1969 project R op mijn manier
denk dat ik m'n webers ook maar op S-Reg zet
dan koop ik voor de opbrengst een compleet injectie systeem met ITB's :mrgreen:
_________________________________________
W W W . 9 G E A R . N L


01 aug 2012 12:08
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Intermeccanica 356 Speedster, Formule Vee, VW 1302 S Karmann Cabrio #PF 613#
Bericht Re: 1969 project R op mijn manier
Why not Jenvey's my friend?


07 aug 2012 17:38
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: 1969 project R op mijn manier
Jenvey is zeker mooi, enerzijds vanwege 'tapered throttle bores', anderzijds vanwege het feit dat je door de 6 losse bodies rechte inlaatbuizen op de voorste en achterste cilinder kunt gebruiken ipv de knik zoals bij PMO ITB's (met drie vlinderkleppen in 1 huis) nodig is.

Een erg interessante optie qua prijs zijn de throttle bodies van 3-cilinder triumph motorfietsen, verkrijgbaar in 43-46mm voor 'milk-money':

http://www.ebay.co.uk/itm/TRIUMPH-TIGER ... _500wt_922

Inclusief fuel rails, TPS etc.!!! DTA computer erbij, crank trigger en 6 cilinder wasted spark coil pack....€1500 en je bent echt helemaal klaar.

De acceleratie jets in een ouder vertrouwde Weber maken trouwens dat zo'n carb nog steeds ongeevenaard aan het gas hangt;-)


07 aug 2012 18:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: 1969 project R op mijn manier
info ook eens bij van Kronenburg....
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


07 aug 2012 18:14
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.
Haarlem
Bericht Re: 1969 project R op mijn manier
Hij staat in de grondverf, nog even de puntjes op de i en over 3 weken gaat hij de spuitcabine in.
Afbeelding
_________________________________________
It's pronounced PORSCH-UH

There are no old Porsches, only new owners.


20 sep 2012 8:37
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: 1969 project R op mijn manier
:thumleft:

Zo te zien wordt'ie in een donkere kleur gespoten ... :?:


20 sep 2012 8:46
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.
Haarlem
Bericht Re: 1969 project R op mijn manier
Slategrey a.k.a. Schieffergrau
_________________________________________
It's pronounced PORSCH-UH

There are no old Porsches, only new owners.


20 sep 2012 8:49
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: 1969 project R op mijn manier
En waar ga je de brandstof mee in de cilinders 'gooien' :) ?
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


20 sep 2012 9:03
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.
Haarlem
Bericht Re: 1969 project R op mijn manier
met plezier
_________________________________________
It's pronounced PORSCH-UH

There are no old Porsches, only new owners.


20 sep 2012 11:20
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
Bericht Re: 1969 project R op mijn manier
dus ik kan hem binnenkort vast leggen :cheers:


.
_________________________________________
WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:


20 sep 2012 11:42
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.
Haarlem
Bericht Re: 1969 project R op mijn manier
6 oktober smiddags rolt hij uit de spuitcabine :D
_________________________________________
It's pronounced PORSCH-UH

There are no old Porsches, only new owners.


20 sep 2012 13:15
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.
Haarlem
Bericht Re: 1969 project R op mijn manier
In de spuitcabine:
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
_________________________________________
It's pronounced PORSCH-UH

There are no old Porsches, only new owners.


07 okt 2012 15:43
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
Bericht Re: 1969 project R op mijn manier
Super mooi!
_________________________________________
ruimte zit je nooit in de weg


07 okt 2012 16:09
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Bericht Re: 1969 project R op mijn manier
Geweldige kleur 8)


07 okt 2012 17:12
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: 1969 project R op mijn manier
Kleur is echt top :thumleft:


07 okt 2012 18:29
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
Bericht Re: 1969 project R op mijn manier
geweldige kleur 8)


was de binnenkant al gespoten?


benje d.r al over uit wat voor wielen en maten d,r onder gaan :?:

afbouwen doen hun of jij zelf ?

veel plzr
_________________________________________
WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:


07 okt 2012 18:35
Profiel WWW Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: 1969 project R op mijn manier
kan even die foto's niet vinden van die Amerikaan die die slategrey - ik meen - R-gruppe reed met die zwarte banen erover (en die dunne rode lijntjes). Wat een ongelofelijke mooie auto was dat. Ik proef iets dergelijks hier... 8)
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


07 okt 2012 18:37
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 1030 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 ... 42  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.