Auteur |
Bericht |
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: 1969 project R op mijn manier
Die wil je overigens niet op een motor zetten die een kleinere inhoud heeft dan de 3.2 't is dan wss een kwestie van geven en nemen Wouter. Zoals Alex schrijft; eerst maar eens een motor zoeken/kopen - en dan verder gaan puzzlen. De evt. aanpassingen m.b.t. de ontsteking vallen qua kosten toch in het niet op het totale project. En als je toch over de motor aan het nadenken bent, doe dan hetzelfde wat versnellingsbak betreft - of heb je deze al
|
31 jul 2012 11:04 |
|
|
Wouter
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.Haarlem
|
Re: 1969 project R op mijn manier
Ik heb nog niets maar mijn (beoogde) bouwert is al aan het hamsteren!
_________________________________________ It's pronounced PORSCH-UH
There are no old Porsches, only new owners.
|
31 jul 2012 12:01 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Re: 1969 project R op mijn manier
In een notendop:
De verdeler (ontsteking) draait bij een 3.2 inderdaad de andere kant op als bij eerdere modellen Daarbij wordt het ontstekingstijdstip bij een 3.2 (en later) niet meer door de verdeler bepaald, maar door de DME M.a.w. de 3.2 verdeler kan zonder DME de ontsteking niet regelen
Opties zijn:
DME (met standaard 3.2 verdeler) alleen voor de ontsteking gebruiken Je moet dan wel een 3.2 vliegwiel gebruiken, want daar leest de DME de kruk-as positie van
Een ouder type verdeler gebruiken, maar omdat die dus de andere kant op draait zal je de overbrenging van de kruk-as naar de verdeler ook moeten om/terug bouwen naar een oudere (daar moet volgens mij de motor voor open)
Een (programmeerbare) aftermarket ontsteking met een kruk-as sensor. Heb je ook geen verdeler meer nodig.
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
31 jul 2012 13:07 |
|
|
Wouter
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.Haarlem
|
Re: 1969 project R op mijn manier
dit zocht ik dus Dank je Jeroen.
_________________________________________ It's pronounced PORSCH-UH
There are no old Porsches, only new owners.
|
31 jul 2012 13:10 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: 1969 project R op mijn manier
Volgens mij moet je 'm ook 'foppen' door een gedeelte van de originele kabelboom te gebruiken en daar weerstanden aan/in solderen die de DME laten denken dat er injectoren aanwezig zijn. Klopt - iets ingrijpender dus
|
31 jul 2012 13:49 |
|
|
Wouter
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.Haarlem
|
Re: 1969 project R op mijn manier
Jij ook bedankt Olaf
_________________________________________ It's pronounced PORSCH-UH
There are no old Porsches, only new owners.
|
31 jul 2012 13:52 |
|
|
911_2.2T
911S Targa - 1973
911R Hotrod - 1972Houten
|
Re: 1969 project R op mijn manier
Weet wel waar je aan begint... Het is allemaal makkelijk op te schrijven wat je wilt "hebben", maar denk ook even na over wat je aan een motor wilt uitgeven. Het kan je een heleboel geld schelen door bv het geheel met injectie erin te gooien i.p.v. om te bouwen naar carbs. Ook een 2.4E motor erin leggen (of late 2.4T met MFI) zou ik toch serieus overwegen. Je zou deze dan later zelfs om kunnne bouwen naar 2.7RS spec als de motor 'op' is. Als je zowel een late 3L (204pk) als een 3.2L kunt krijgen en je wilt echt naar carbs, dan zou ik voor de 3L gaan. Een setje 46'ers loopt aardig in de papieren tegenwoordig: http://www.early911sregistry.org/forums ... -ManifoldsAan een set goed afgeregelde zeniths (voor late 3L) kan ik je voor een stuk minder helpen.
_________________________________________ 911 Targa 2.4S - In restauratie 911 Coupe 2.4T - 911R inspired met 3.0L
|
01 aug 2012 8:43 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: 1969 project R op mijn manier
.. verlaagt naar $ 4400 Dan kan je toch beter voor PMO's gaan - of zie ik dat verkeerd
|
01 aug 2012 8:59 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Re: 1969 project R op mijn manier
denk dat ik m'n webers ook maar op S-Reg zet dan koop ik voor de opbrengst een compleet injectie systeem met ITB's
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
01 aug 2012 12:08 |
|
|
roondejong
Intermeccanica 356 Speedster,
Formule Vee,
VW 1302 S Karmann Cabrio
#PF 613#
|
Re: 1969 project R op mijn manier
Why not Jenvey's my friend?
|
07 aug 2012 17:38 |
|
|
964HP
|
Re: 1969 project R op mijn manier
Jenvey is zeker mooi, enerzijds vanwege 'tapered throttle bores', anderzijds vanwege het feit dat je door de 6 losse bodies rechte inlaatbuizen op de voorste en achterste cilinder kunt gebruiken ipv de knik zoals bij PMO ITB's (met drie vlinderkleppen in 1 huis) nodig is. Een erg interessante optie qua prijs zijn de throttle bodies van 3-cilinder triumph motorfietsen, verkrijgbaar in 43-46mm voor 'milk-money': http://www.ebay.co.uk/itm/TRIUMPH-TIGER ... _500wt_922Inclusief fuel rails, TPS etc.!!! DTA computer erbij, crank trigger en 6 cilinder wasted spark coil pack....€1500 en je bent echt helemaal klaar. De acceleratie jets in een ouder vertrouwde Weber maken trouwens dat zo'n carb nog steeds ongeevenaard aan het gas hangt;-)
|
07 aug 2012 18:06 |
|
|
steef
Porsche 911 2003Waterland
|
Re: 1969 project R op mijn manier
info ook eens bij van Kronenburg....
_________________________________________ Racing is about technique, no electrique....!
|
07 aug 2012 18:14 |
|
|
Wouter
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.Haarlem
|
Re: 1969 project R op mijn manier
Hij staat in de grondverf, nog even de puntjes op de i en over 3 weken gaat hij de spuitcabine in.
_________________________________________ It's pronounced PORSCH-UH
There are no old Porsches, only new owners.
|
20 sep 2012 8:37 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: 1969 project R op mijn manier
Zo te zien wordt'ie in een donkere kleur gespoten ...
|
20 sep 2012 8:46 |
|
|
Wouter
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.Haarlem
|
Re: 1969 project R op mijn manier
Slategrey a.k.a. Schieffergrau
_________________________________________ It's pronounced PORSCH-UH
There are no old Porsches, only new owners.
|
20 sep 2012 8:49 |
|
|
steef
Porsche 911 2003Waterland
|
Re: 1969 project R op mijn manier
En waar ga je de brandstof mee in de cilinders 'gooien' ?
_________________________________________ Racing is about technique, no electrique....!
|
20 sep 2012 9:03 |
|
|
Wouter
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.Haarlem
|
Re: 1969 project R op mijn manier
met plezier
_________________________________________ It's pronounced PORSCH-UH
There are no old Porsches, only new owners.
|
20 sep 2012 11:20 |
|
|
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
Re: 1969 project R op mijn manier
dus ik kan hem binnenkort vast leggen .
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
20 sep 2012 11:42 |
|
|
Wouter
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.Haarlem
|
Re: 1969 project R op mijn manier
6 oktober smiddags rolt hij uit de spuitcabine
_________________________________________ It's pronounced PORSCH-UH
There are no old Porsches, only new owners.
|
20 sep 2012 13:15 |
|
|
Wouter
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.Haarlem
|
Re: 1969 project R op mijn manier
_________________________________________ It's pronounced PORSCH-UH
There are no old Porsches, only new owners.
|
07 okt 2012 15:43 |
|
|
$TEEF
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
|
Re: 1969 project R op mijn manier
Super mooi!
_________________________________________ ruimte zit je nooit in de weg
|
07 okt 2012 16:09 |
|
|
bully
|
Re: 1969 project R op mijn manier
Geweldige kleur
|
07 okt 2012 17:12 |
|
|
Niels
|
Re: 1969 project R op mijn manier
Kleur is echt top
|
07 okt 2012 18:29 |
|
|
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
Re: 1969 project R op mijn manier
geweldige kleur was de binnenkant al gespoten? benje d.r al over uit wat voor wielen en maten d,r onder gaan afbouwen doen hun of jij zelf ? veel plzr
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
07 okt 2012 18:35 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: 1969 project R op mijn manier
kan even die foto's niet vinden van die Amerikaan die die slategrey - ik meen - R-gruppe reed met die zwarte banen erover (en die dunne rode lijntjes). Wat een ongelofelijke mooie auto was dat. Ik proef iets dergelijks hier...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
07 okt 2012 18:37 |
|
|