Auteur |
Bericht |
Pinin39
ondernemer in wegenbouwproductenborger
|
Nog geen Boxster maar wel druk zoekende
Beste mensen , na veel italiaans is het nu tijd om te zoeken naar een Porsche Boxster. Ik heb nu een MB CLK waar ik veel plezier aan heb maar mis mijn barchetta oftewel een cabrio. laatst een weekendje een 911 3.0 SC mee gehad maar dat is toch een beetje te spartaans voor mij ondanks dat ik de auto maandag met een snik weer terug bracht . Ik zoek dus een boxster kleur zwart met niet teveel kilometers (max 150.000) heb een beetje rondgezocht hier en het advies is 2.7 maar ik ben een barchetta gewend dus denk dat een 2.5 voor mij voldoende is (rij max 5000 km per jaar met de porsche) ik gebruik de auto alleen privé aangezien ik voor mijn werk in een MB ML rij en geen bijtelling wil betalen . privé rij ik dus bijna niet alleen de leuke ritjes voor de motorracerij . Ik lees van alles over lekkende keerringen etc maar hoe erg is het nu echt allemaal . Als ik een 150.000 KM boxster zie dan zou ik haast zeggen dat ie toch zeker de problemen wel verholpen heeft of het probleem niet heeft ? of denk ik dan te makkelijk ? ik laat me graag door jullie adviseren . de auto zal zo rond februari aangekocht gaan worden aangezien dan de CLK bijtellingsvriendelijk is geworden en dus interessant voor eventueel zakelijke rijders (230 Kompressor met 119.000 op de teller) Ik snap dat onderhoudboekjes etc belangrijk is en je moet maar hopen dat ze officieel zijn ingevuld naar mijn bescheiden mening (lijkt vaak voor te komen dat er een partij stempels in staan van niet bestaande dealers etc) kom maar op met de tips en weetjes .. ik heb al veel zoekwerk gedaan maar misschien lees ik wel over dingen heen vanwege de gekleurde bril .... dat kan ! oh ja even een beetje meer over vervoer voor mij : CLK 230 Kompressor , ML 270 CDI , Ducati 749S , Ducati Monster TURBO en nog een klassieke fiat 500 en een GasGas trialmotor.
|
24 sep 2012 11:07 |
|
|
Pinin39
|
Re: Nog geen Boxster maar wel druk zoekende
Oh ja even belangrijk .... het moet een automaat zijn ! ik ben inmiddels lui geworden en automaat is voor mij een geweldige oplossing
|
24 sep 2012 15:12 |
|
|
Delnoy
LadaHelemaal in het zuiden.
|
_________________________________________ Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?
|
24 sep 2012 16:03 |
|
|
Pinin39
|
ja klopt staan zat alleen is 12.000 wel max wat ik er voor uit wil geven . de auto mag best daarna wat onderhoud hebben , dat kan ik goed regelen maar als de aanschaf 17.000 wordt en ik krijg dan nog wat kosten zou ik dat zonde vinden
is de eeuwige afweging . ik zoek gewoon goed door en kom de juiste wel tegen zou mooi zijn als ik die tegen tijd wat tips en truuks in mijn rugzakje heb dat ik goed beslagen richting boxster kan !
|
24 sep 2012 16:08 |
|
|
Delnoy
|
De derde is 12K met wat handelen.
_________________________________________ Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?
|
24 sep 2012 16:12 |
|
|
Delnoy
|
|
24 sep 2012 16:16 |
|
|
Remmel
ex 928-S4 ClubSport
ex 928-S4
ex 928-S3nu Alpine en Lotus
|
Die staat pas sinds 17/8/2012 op naam van laatste eigenaar, APK tot sept 2013. Denk dat het een schakel is anders had hij het wel vermeld...
_________________________________________ 80% van het salaris is voor mijn auto, de rest verknoei ik.
|
24 sep 2012 16:27 |
|
|
Dimitri-Turbo
Omg. Amsterdam
|
Welkom op het forum... heb zelf 1,5 jaar een boxster 2.5 gehad en met veel plezier gereden.. het is geen racemonster maar kan heel goed meekomen in het verkeer.. lekker zuining en met een uitlaat aanpassing klinkt ie even wat beter. Veel plezier met de zoektocht.
_________________________________________ Het leven gaat door..
|
24 sep 2012 19:49 |
|
|
A-Line
LEEUWARDEN
|
Welkom. De betreffende auto heeft een gewicht van 1245 kg Een Boxster met automaatbak 1285 kg Lijkt me dus geen automaat.
|
24 sep 2012 19:54 |
|
|
mbembe
Cayman S 2009,
924 1977
|
welkom! een 2.5 is natuurlijk niet de snelste maar dan blijft er altijd nog wat te wensen over
_________________________________________ Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!
|
25 sep 2012 21:22 |
|
|
PEC
ex boxster
|
uhhh ik weet niet, maar de mijne staat gewoon nog te koop hoor hier.. viewtopic.php?f=10&t=33967
|
26 sep 2012 20:27 |
|
|
Michiel911
997 Carrera S Cabriolet tiptronic 2005, Ex 996 Carrera 4S Cabriolet tiptronic 2003, Ex 356 Speedster Carrera GS de Luxe 1958 ReplicaLelystad
|
TS heeft een iets lagere prijs in gedachte....of is een dealtje haalbaar?
_________________________________________ Bij nieuwe uitdagingen is een beetje buikpijn prima; betekent dat ik uit mijn comfortzone moet!
|
26 sep 2012 20:44 |
|
|
Pinin39
|
Haha leuk dat jullie mee zoeken , dat zoeken gaat me wel goed af Het is voor mij alleen de vraag waar op te letten als Porsche leek ?
Daarbij moet de clk in de verkoop en als die verkocht is gaat de boxster komen. Tja automaat en zwart met heldere knippers is voor mij wel de keuze Alhoewel een handgeschakelde topconditie verkerende voor weinig ook bespreekbaar is
Ach ik moet er even tegenaan lopen en mezelf kennende gaat het dan heel snel (tussen het idee van een CLK en het kopen van een CLK zat precies 2 weken )
|
27 sep 2012 7:33 |
|
|
Pinin39
|
zo ben ondertussen iets verder. Ik heb mijn verwachtingen naar boven afgesteld en daarom gaat er een kleine garageopruiming komen .
De Ducati Monster Turbo gaat in de verkoop , de fiat 500 (1970) en een trialmotor .
en nu maar hopen dat er genoeg kopers zijn en niet de wereld kijkers hahaha
|
02 okt 2012 8:47 |
|
|
henzel
Boxster Dodge ram 1500 4x4 Buick Riviera boattail mercedes 280 se w126
|
Ik ben zwaar fan van automaten, heb er een paar maar niet bj een Porsche. Foei. Dat kan echt niet( behalve 997pdk)
_________________________________________ voor scooter of oldtimer onderdelen www.bikescooterparts.com
|
07 okt 2012 0:40 |
|
|
Pinin39
|
De verkoop gaat goed . de Monster en de Trial zijn verkocht de CLK wil ik gewoon inruilen voor een nette prijs en ik heb er inmiddels 4 op het oog waarvan ik denk dat ze goed zijn . de keuze tussen een zwarte of een grijze hangt gewoon af van de deal want ik kan gewoonweg niet kiezen . zwart is stoer , grijs is chique paar mooie gezien maar zonder airco dus het wordt een zwart/grijze schakel/automaat . en altijd met airco
|
08 okt 2012 14:10 |
|
|
A-Line
LEEUWARDEN
|
Gaat als een speer dus. Geniet van je zoektocht naar de voor jou juiste
|
08 okt 2012 19:59 |
|
|
Delnoy
|
|
08 okt 2012 20:02 |
|
|
leander
Brabant - Westland
|
Mee eens Delnoy! Grijs rijdt er zoveel rond. Tenzij je er weer zwarte wielen onder zet Trouwens hoezo een 2.5 geen racemonster? Ik vind mijn 924 al een scheurijzer. Daar bedoel ik dan mee, dat de auto erom vraagt om gas te geven. Heeft een boxster dat dan niet?
_________________________________________ 924 Track '84
Ex: 924 Turbo Targa '80 Ex: 986 Boxster S '01
Dreamers cannot be tamed. Dreams are not for sale.
|
09 okt 2012 9:03 |
|
|
RichardP
ex. 996 C2 MK2 tiptr.ex. Boxster 986 Zaanstad
|
Persoonlijk vind ik de Boxster 2.5 een lekkere rijmachine. Een mooie beheerste roffel (+ gratis stofzuiger/straalmotor geluid volgens sommigen), koppel komt goed los boven de 4000rpm en komt zeker goed vooruit. Vanmorgen nog ervaren. De auto nodigt uit om een lekker stukje te gaan rijden.
|
09 okt 2012 9:56 |
|
|
Pinin39
|
heb inmiddels de keuze op zwart laten vallen ! grijs wordt hem niet het wordt het nieuwe grijs : zwart maar goed heb er 2 op het oog die redelijk bij elkaar in de buurt staan dus denk dat ik maar eens even afspraak ga maken om te kijken belangrijkste is dat ik ook een goeie inruilprijs voor de CLK krijg want die heeft een half jaar geleden niet de standaard gouden ketting prijs gekost maar even iets meer (tja 115.000 KM voor een auto uit 1998 is natuurlijk een mooie stand)
|
09 okt 2012 10:03 |
|
|
Delnoy
|
Agree Ook eens in een 2,5 gereden. Best een lekkere rijders auto. Niet zo nerveus en toch heb je niet het gevoel dat je power mist. Totdat je in een S gaat zitten. Maarja, zou toch mijn achterbankje gaan missen.
|
09 okt 2012 21:17 |
|
|
snarf02
|
Alles went, na drie maanden wil je weer meer vermogen! Ik heb een STI gehad, standaard 270 pk, gewenning, turbo druk omhoog 320 pk, gewenning, andere turbo 370 pk, gewenning. Vervolgens maar een Forester gekocht, standaard 175 pk, turbo druk omhoog 220 pk, andere turbo 270 pk!! Toen maar een 2,5 boxstertje erbij gekocht! bevalt prima, lekker toeren en af en toe een sprintje trekken (0 - 100 in 7-8 seconden). Ik ben tevreden! Met andere woorden alles is relatief!
_________________________________________ Forester XT Boxster 2480
|
09 okt 2012 22:05 |
|
|
Pinin39
|
PK's vind ik erg leuk maar de benzinepomp ook en die is de laatste tijd best onvriendelijk qua prijs voor mij gaat het om open rijden , beetje sportief en comfortabel. Als ik hard wil optrekken , afremmen en door de bochten wil knallen pak ik de Ducati uit de schuur er is nog steeds geen auto waarbij je de beleving van een motor kunt evenaren. En ik moet er bij zeggen dat ik voor mijn beroep niet zonder rijbewijs kan , dat scheelt ook een hele boel met mijn rechtervoet en het gewicht op de pedaal Ik had een fiat barchetta en dat was een grote kart maar altijd lekker rijden en heerlijk open toeren . omdat ie niet veel woog was ie ook lekker vlotjes en dat is wat ik weer zoek. De CLK is een geweldige auto en rijdt zonder enig probleem naar elk circuit in Europa zonder moe aan te komen maar ik mis gewoon dat dakje wat open kan ... het is erg maar waar
|
10 okt 2012 9:03 |
|
|
Dimitri-Turbo
Omg. Amsterdam
|
Je bent dus goed opweg met de zoektocht... wat voor producten lever je voor de GWW?
_________________________________________ Het leven gaat door..
|
10 okt 2012 17:11 |
|
|