Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 apr 2025 13:30

Antwoord op onderwerp  [ 229 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10  Volgende
Golf adepten (de bezigheid, niet de auto) 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht Re: Porsche en golf: goeie combi?
Delnoy schreef:
"You can make a lot of money in this game. Just ask my ex-wives. Both of them are so rich neither of their husbands work." - Lee Trevino.

all my exes wear rolexes.

john daly dixit.

06 okt 2012 16:26
Profiel
Porsche 914 2.7 1970 Porsche Panamera GTS 2016 Porsche Boxster Cup
Urmond
Beetje late reactie maar ik vind het heerlijk, een dagje golfen. Helaas te weinig tijd ervoor maar heb 2 weken geleden nog eens mijn setje Mizuno's uit het vet kunnen halen voor een dagje golf.

Leuke hobby!

06 okt 2012 21:12
Profiel WWW Facebook 
997 4S Cabrio MK2 Exen: 997 4S Cabrio MK1, Boxster 1997,Dodge Dart Swinger, Mustang, Herald, Spitfire, GT6 en TR6
Heeze
07.15 op weg naar de Golfbaan Welschap met de P!
Gaat goed :mrgreen:

07 okt 2012 7:21
Profiel
PorscheForum Rakker
ex-993 C2Cabrio (1997) ex-993 C4 (1995)
Regio Amersfoort
Golfen is heerlijk. Ook goed te combineren met werk :D . Kan ik mij als bankier mooi verstoppen voor alle bozerikken die het gemunt hebben op mijn bonus.

07 okt 2012 7:44
Profiel
Lada
Helemaal in het zuiden.
Heb laatst met vrienden boeren golf gedaan. Dat was dan weer wel ontzettend leuk. Nog gewonnen ook. :cheers:

07 okt 2012 8:30
Profiel
Moderator
PF #57
kakker. :cheesy:

07 okt 2012 11:26
Profiel
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Ik heb Golf altijd een spelletlje gevonden, toch voldoet het wel aan onderstaande kenmerken van een "sport":

Hoewel iedereen 'weet' wat met sport bedoeld wordt, is het lastig om hiervan een eensluidende definitie te geven. De term evolueert continu om nieuwe activiteiten die men als sport ervaart onder deze noemer te brengen. Sporten zijn meestal activiteiten gebaseerd op fysieke beweging gebruikmakend van karakteristieken als kracht, snelheid, behendigheid en denkvermogen. Hieronder volgt een aantal kenmerken:

Een sport heeft een vastgelegde regelset die bij alle spelers bekend horen te zijn. Deze kunnen over de tijd en de plaats variëren. Toernooien kunnen hun eigen aanvullende regels stellen, maar er is een vaste basisset van overeengekomen en geaccepteerde regels.
Een sport heeft een competitieaspect. Dit kan zijn in een directe confrontatie met andere spelers, of in de zin van het vestigen van een score.
Een sport wordt beoefend voor het plezier van de deelnemers en/of van de toeschouwers; of omwille van het prestige van een land, stad,club enzovoorts.
Een sport bestaat uit een fysieke of mentale activiteit, uitgevoerd individueel of in teamverband, met of zonder tegenspelers om van te winnen (bijvoorbeeld voetbal), of om een doel te bereiken (bijvoorbeeld bergbeklimmen), of om gezondheidsredenen (bijvoorbeeld zwemmen).
Het primaire doel van een competitie is om volgens de regels te winnen, en niet om esthetische, artistieke of financiële redenen.

07 okt 2012 22:00
Profiel
Porsche 911 2003 Porsche 986 2003
Waterland
Jajaja, uiteraard is golf sport, dat vult iedereen voor zichzelf in..... 8)

Maar golf vindt ik niet echt bij Porsche horen, maar gaat wel samen, snappie? Ik doe ook wel eens boodschappen bij Appie, met de Porsche, maar ook bij Deen....
Als ik ga zeilen, pak ik de Volvo, ook wel es de Kia, of de Porsche. Ik hoop niet dat elke sport samen gaat met een bepaalde auto. Dat werkt alleen met politieke voorkeur, en zelfs dat vindt ik al ingewikkeld. (je weet wel: 2CV enzo, grote baard... :lol: ).
(Overigens zie ik weinig P-rijders met zo'n grote vieze grijze baard, en dat is wel zo prettig....)

Als je jong bent, wil je 'm, maar ken je 'm niet betalen
Als je oud bent, ken je 'm betalen, maar wil je 'm niet meer.........en ga je golven

07 okt 2012 23:53
Profiel
PorscheForum Rakker
ex- 964 C2C Indisch rood, nu 996 C2 handbak.
Regio Den Haag
Dan ben ik zeker de enige P-rijder zonder baard, maar met 2cv erbij...

Is ook een boxermotor, luchtgekoeld, en met open dak. Hij lijkt meer op een P dan je denkt.... :D

08 okt 2012 8:31
Profiel
Porsche 911 2003 Porsche 986 2003
Waterland
Ik wil wel opmerken dat het concept van de 2CV een top-concept is!
Licht, zuinig, open dak, comfortabel (voor wat je daar onder verstaat)....dat kunnen ze tegenwoordig echt niet meer voor dat geld. Maar Citroen blijft een politiek getint autootje. Een echte 'rooie' bak. En ja, ik ben bevooroordeeld.
Dus die zou in dat opzicht zeker niet bij golf passen :lol:

08 okt 2012 9:02
Profiel
Ex 993 c2, Ex 997 4S, Ex 964 c2 '92, 991.2 S
Sint Pancras
steef schreef:
(Overigens zie ik weinig P-rijders met zo'n grote vieze grijze baard, en dat is wel zo prettig....)

hmmwahhh ik zou bijna willen zeggen...alle Porsche rijders een baard!!! :P :mrgreen:

Afbeelding

08 okt 2012 9:06
Profiel
PorscheForum Rakker
Ik golf graag en veel (maak er dus ook veel tijd voor).

Of het een sport is moet ieder voor zich weten. Ik vind van wel, hangt er ook van af hoe je het beoefent.

Gaat het samen met een porsche? Ja, kan prima, ik kan mijn tas achter de voorstoelen kwijt en kan met de P naar de golfrijden, dus...

Hcp overigens 12.3

08 okt 2012 9:28
Profiel
Moderator
PF #57
De zon schijnt. Ga zo dadelijk maar eens kijken of golf en de mini cabrio een goede combi zijn. Teetime 1500u 8)

08 okt 2012 12:46
Profiel
PorscheForum Rakker
Zit mij net te bedenken bij het lezen dat ik nog niet met de 356 en golfspullen naar de baan ben gereden. Zou het allemaal wel passen? En ja, een heerlijk spelletje en altijd een uitdaging. Volgens mij is onze baan (dorhout mees) in het.begin nog deels van PON geweest, tenminste ze hadden volgens mij aandelen.

08 okt 2012 12:53
Profiel WWW
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
wij moeten ook nog een keertje horn...

08 okt 2012 12:55
Profiel
Moderator
PF #57
dacht dat jij niet/nauwelijks meer speelde? Ik overigens ook. Wel recentelijk een zondagochtend-forumrondje gelopen in de buurt van Breda.

08 okt 2012 14:21
Profiel
997 4S Cabrio MK2 Exen: 997 4S Cabrio MK1, Boxster 1997,Dodge Dart Swinger, Mustang, Herald, Spitfire, GT6 en TR6
Heeze
Is "wij moeten" fun :scratch:

08 okt 2012 14:32
Profiel
‘64 Kever
Carrera80 schreef:
@Pascal: is dat (die foto) bij Albatros? (in dat geval is er veel veranderd sinds mijn laatste keer daar..)

Nops, Turfvaert in Rijsbergen.... Recentelijk nog een forum-rondje daar gelopen ;).....

Enne, leuk, al die mensen die zo "tegen" golfen zijn... Klinkt een beetje als die lui met een Opel Astra, die zo afgeven op een Porsche, omdat die zo duur zijn, en hun Astra zuiniger is, en net zo hard kan optrekken.... :cheesy:

Forum uitje, op zich leuk, weekendje ardennen?

Enne, GVB nieuwe stijl is dus eigenlijk GVB oude stijl, maar dan in "stapjes" ingedeeld... Ik moest ook gewoon baanpermissie halen, daarna oefenen, oefenen en oefenen en toen regelexamen en bekwaamheid (kuch) doen...

08 okt 2012 19:44
Profiel Facebook 
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
Ik heb een porsche, ik heb ook een golf, ik heb ook een volvo, ik speel ook golf.... het gaat allemaal prima samen!

08 okt 2012 20:28
Profiel
Moderator
PF #57
Enguess schreef:
ik heb ook een volvo, ik speel ook golf....

ontzettende huisarts... :mrgreen:

08 okt 2012 22:02
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Pascal schreef:

Forum uitje, op zich leuk, weekendje ardennen?

Sounds good 8)

08 okt 2012 22:23
Profiel
horn schreef:
ontzettende huisarts... :mrgreen:

:lol: ik had ook een labrador, maar die is overleden :cry:

.... Al die dingen die IK nooit zou doen.... kantoorbaan, drie kinderen, hypotheek, volvo stationcar, labrador, caravan....Nee, dat zou MIJ nooit gebeuren :evil:

Nou ja, die caravan heb ik iig kunnen voorkomen.

09 okt 2012 8:20
Profiel
993 4S
Mijn drie kinderen willen ook een labrador en ik heb al een Volvo...

Maar 1 ding is zeker; ik ga NOOOOOIT golfen, tjesus wat is dat een saai spelletje.
Onlangs weer ns een clinic gedaan met een leverancier, vind het echt een bejaarden"-sport" (mn schoonmoeder doet het al jaren...)

Afgelopen zondag 57km toertocht op de MTB.
Heerlijk in de blubber gespeeld, helemaal kapot op t eind. DAT is sport.

Trouwens van t week-end ook de Speed Week geboekt bij Zeelenberg Racing.
5 dagen training op Almeria eind november, das OOK sport :ba: :ba: :ba:

09 okt 2012 10:00
Profiel
Golf saai? Kom op nou. Het is juist heel spannend in vele opzichten: hoe je één wordt met de natuur als je op je buik door de bush ligt te robben om je afgezwaaide bal te zoeken, die rauwe adrenaline die door je lichaam spuit terwijl je vanaf de derde "FORE!!!" brult naar dat oudere echtpaar op de 17de, waar je bal met 270 km/uur doelgericht op af gaat, het pittorseke gekraak van de denneboomtakken waar je bal net een ravage in heeft aangericht en de altijd weer lastige vraag "wat komt eerst neer, die dode eekhoorn of de bal". De voldoening op de 19de hole, achter een groot glas bier, als er weer géén gewonden gevallen zijn als gevolg van je "golfhandicap" vandaag, Het afrekenen van de glasschade van de eigenaren van de geparkeerde auto's die je dus wél geraakt hebt, de onderhandelingen over het terugkrijgen van de greenfee, omdat je helemaal geen green gezien hebt, wel veel rough, zand, water - maar ja: dan hadden ze het maar "rough-zand-water-fee" moeten noemen - enzovoorts enzovoorts. Nee, als je golf saai vindt dan klopt er iets niet....

09 okt 2012 10:54
Profiel
Moderator
PF #57
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Iedereen het zijne en ik het mijne....

Heb gisteren lekker gespeeld op Loenen. Leuke mensen, lekker weer, lekker borrel en diner achteraf en ook nog de wedstrijd gewonnen. En nee, ik zat niet stuk achteraf en het voelde niet als sport. Maar ik heb me wel geamuseerd en dat is ook wat waard.

@ Enguess - die caravan komt er ook nog wel. Kan prima achter de Volvo... :^:

09 okt 2012 11:30
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 229 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10  Volgende