Auteur |
Bericht |
poscheturbo
|
Keramische remmen!
Goedendag,
Ik vraag me af of de Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB) een zogenaamde must is op een 911 turbo (997).
Met vriendelijke groet, Floris
_________________________________________ Heeft zijn naam gebruikersnaam verkeerd gespeld en kan dit niet meer veranderen. Is opzoek naar een Porsche turbo 997.
|
13 aug 2012 21:06 |
|
|
912
|
Re: Keramische remmen!
Je zou zeggen in Porsche filosofie dat het geen must is anders hadden ze er wel standaard op gezeten...
_________________________________________ There are those who love 912’s... and those who have never driven one...
|
13 aug 2012 21:07 |
|
|
poscheturbo
|
Re: Keramische remmen!
Of Porsche doet het expres want zodat je nog eens 10.000 euro uitgeeft aan extra remmen.
_________________________________________ Heeft zijn naam gebruikersnaam verkeerd gespeld en kan dit niet meer veranderen. Is opzoek naar een Porsche turbo 997.
|
13 aug 2012 21:19 |
|
|
mbembe
Cayman S 2009,
924 1977
|
Re: Keramische remmen!
_________________________________________ Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!
|
13 aug 2012 21:34 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
Re: Keramische remmen!
Als je (erg) veel op het circuit rijdt, dan misschien wel. Voor alleen dagelijks gebruik zeker geen must. Het meeste effect wordt pas gecreëerd als de remmen goed warm zijn, dus veel rondjes maken en (erg) laat remmen!
_________________________________________ Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
|
13 aug 2012 21:43 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Re: Keramische remmen!
Je kunt eenvoudig de proef op de som nemen. Gewoon een stuk gaan rijden met een 997 turbo met standaard remmen, bij honderd km/h je gordel afdoen en vol in de ankers gaan. Als je gezicht nog heel is na deze actie waren de standaard remmen niet goed genoeg
|
14 aug 2012 12:43 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: Keramische remmen!
alleen het aspect dat er geen remstof op de velgen komt, dat doet me er wel eens verlangend aan denken. voor het remeffect zijn de 'standaard' remmen gewoon super remmen
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
14 aug 2012 13:46 |
|
|
caelin
Nu 991.2 GT3
ex 991.1 GTS
ex 981 GT4
ex 997 Turbo S
ex Cayman S
|
Re: Keramische remmen!
IMHO: totale onzin voor normaal gebruik van je Porsche. Alleen interessant voor op de racetrack of omdat je gele remklauwen wil of aanslag op je velgen wil verminderen/vermijden.
_________________________________________ Match je auto altijd aan de juiste muziek!
|
14 aug 2012 20:43 |
|
|
Jojo77
|
Re: Keramische remmen!
Heb onder m'n dagelijkse auto (geen Porsche) nieuwe ATE Powerdisc remschijven en ATE Ceramic blokken gemonteerd. Bij droog weer geen extra vertraging, maar bij regen wel! Waarschijnlijk door de groeven in de schijven. Bij flink remmen vanaf hoge snelheid wel iets last van dreunen door die groeven. Is een bekend bij-effect. Maar het mooiste is dat de blokken absoluut geen remstof veroorzaken. Na 1000km zijn de velgen nog steeds schoon. De schijven zijn circa 30 euro duuder dan standaard en de blokken circa 15 euro.
|
14 aug 2012 22:49 |
|
|
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
Re: Keramische remmen!
werkt dit laatste enkelt in combinatie disc blocks , of werkt dit ook enkelt met blocks? trekt mij wel als poetsfanaat
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
14 aug 2012 22:56 |
|
|
Jojo77
|
Re: Keramische remmen!
Ceramic blokken zijn gelijk aan normale blokken. Alleen de compound (samenstelling van de voering) is anders. Je kan ze zo uitwisselen tegen de oude blokken. Kan in combinatie met de standaard remschijf.
Ik ben zelf op zoek naar een Boxter 3.2 S. Voor deze auto zijn helaas (nog) geen Ceramic blokken beschikbaar. Zie de website van ATE voor meer info.
|
14 aug 2012 23:13 |
|
|
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
Re: Keramische remmen!
thnx vd info ! sorry voor topicvervuiling je kunt naderhand ook nog pccb erop doen via dsp .
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
14 aug 2012 23:34 |
|
|
dobbelsteen
ex 996 Carrera 4S
ex 993 Carrera S
ex 3.2 CarreraWest-Vlaanderen
|
Re: Keramische remmen!
Ligt dat niet aan de vorige remmen die er op lagen? Bij de meeste auto's zijn het de banden die eerder grip verliezen dan dat de remmen niet goed meer werken in de regen. Of spreek je over circuit ervaring?
|
15 aug 2012 10:18 |
|
|
Jojo77
|
Re: Keramische remmen!
Sorry dat ik deze topic op een zijspoor zet, maar ik zal even netjes antwoorden. De vorige schijfremmen en blokken waren ook van ATE, maar dan de standaard versie. Anders dan dat de schijven en blokken bijna versleten waren was het remvermogen nog zeer goed. Op droog is er weinig verschil, maar bij regen wel degelijk. Waarschijnlijk komt dit doordat de waterfilm tussen blokken en de schijf sneller wordt afgevoerd via de groeven in de schijf. De banden hebben hier niet zoveel mee te maken. Het gaat om reactietijd, remvermogen en gevoel voordat de banden slippen. Anders heeft PCCB ook geen meerwaarde. De meerwaarde van ATE Ceramic blokken is nihiel, anders dan dat deze nauwelijks remstof veroorzaken. Het PCCB is natuurlijk van een heel andere orde, daar is de prijs ook naar.
|
15 aug 2012 22:32 |
|
|
poscheturbo
|
Re: Keramische remmen!
Kortom Keramische remmen zijn geen 'must' maar als die er op zitten is het fijn.
_________________________________________ Heeft zijn naam gebruikersnaam verkeerd gespeld en kan dit niet meer veranderen. Is opzoek naar een Porsche turbo 997.
|
17 aug 2012 12:25 |
|
|
Delnoy
LadaHelemaal in het zuiden.
|
Re: Keramische remmen!
Totdat je ze moet vervangen
_________________________________________ Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?
|
17 aug 2012 20:54 |
|
|
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
Re: Keramische remmen!
hoezo tot je ze moet vervangen ?
enkelt de blokken slijten toch !
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
18 aug 2012 9:32 |
|
|
FreudeamFahren
Gezinscontainer: 10 pits e61
Van A naar B via C en D: '87er 911 3,2 + '89er 964 C2Rozzydale
|
Re: Keramische remmen!
Of je PCCB waardeert of niet hangt vooral af van je persoonlijke voorkeuren. Voor de remkracht is het *voor mij* geen must, maar door het lagere (onafgeveerde) gewicht stuurt het net een streepje mooier. Je merkt dat er minder massa op & neer gaat als je over hobbels rijdt. Je voelt het in het stuur: dat communiceert helderder. Of ik de financiële consequenties wil aanvaarden, zowel bij aanschaf als vervanging, is weer een ander verhaal.
_________________________________________ Hubraum statt Spoiler
|
18 aug 2012 11:43 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Re: Keramische remmen!
Ze werken met name goed als ze heet zijn ( van het remmen) , koud remmen ze minder en slijten ze veel harder. Voor straatgebruik mi vooral leuk vanwege het kleurtje en het kunnen zeggen dat je 10k hebt uitgegeven voor ceramic brakes. Verder niet ....
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
20 aug 2012 0:37 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: Keramische remmen!
Keramische remschijven slijten harder bij koud remmen dan stalen schijven? Dat lijkt mij niet, de schijven zouden veel langer mee moeten gaan.
Het gebruik is bepalend: voor op het circuit heeft het meerwaarde. Op de openbare weg vanuit de functie gezien (remmen) niet. Eerder integendeel, want ze zijn op de openbare weg als het goed is nooit warm genoeg.
|
17 sep 2012 20:25 |
|
|
steef
Porsche 911 2003Waterland
|
Re: Keramische remmen!
Behalve als je elke dag naar je werk moet rijden, bijvoorbeeld boven Passo Stelvio, en je woont beneden in het dal
_________________________________________ Racing is about technique, no electrique....!
|
09 okt 2012 17:31 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Keramische remmen!
van je werk
|
09 okt 2012 17:46 |
|
|