Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 18:31

Antwoord op onderwerp  [ 197 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Dodo's 996 Cabrio 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Dodo's 996 Cabrio
Geweldig goed bericht dat jullie geen letsel hebben opgelopen buiten de emotionele schade... het is een inkopper , maar het was maar een auto... en zelfs een Porsche is vervangbaar. Volgens mij heb ik 1 van jullie keer zien rijden in Beinsdorp , viel mij op door het stuur aan de rechterkant van de auto.
En top dat er wellicht weer een Porsche komt! Genoeg leuks te koop!

11 okt 2012 21:23
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Inderdaad ongelofelijk (als je de foto's ziet) dat jullie er zo goed vanaf gekomen zijn :!:

Sterkte met het herstel, en er zijn genoeg auto's te koop :wink:

11 okt 2012 23:49
Profiel
Omg. Amsterdam
+1.. ik kan er zelf niet meer aan toevoegen... goed te horen dat jullie het zelf zonder 'problemen' hebben meegemaakt... qua letsels ed...

Een P. is materieel en is vervang....... :popcorn: eerst nu even bijkomen en het vrouwtje goed verzorgen en daarna zien jullie wel weer.... alles op zijn tijd en alles even verwerken. :wink:

12 okt 2012 0:06
Profiel
PorscheForum Rakker
993 Cabrio, Nachtblauw
Regio Apeldoorn
Wow, heftig zeg. Goed om te lezen dat het zo goed is afgelopen. Hoewel die hoofdwond van je vrouw er echt wel pijnlijk uitziet... sterkte daarmee.
Ben overigens bang dat mijn 993 bij zo'n koprol beduidend minder bescherming biedt voor de inzittenden...

12 okt 2012 0:06
Profiel
Lada
Helemaal in het zuiden.
Gelukkig zijn jullie in orde. De rest is maar blik.

Ik hoop dat je vrouw spoedig hersteld. Goed om te lezen dat de wagen jullie goed beschermd heeft. Die jongens mij Porsche kunnen toch wel stevige auto's maken. Toch is het einde zuur van dit avontuur. Sterkte met de verdere afwikkeling.

12 okt 2012 7:14
Profiel
PorscheForum Rakker
987 Boxster S
070
Heftige gebeurtenis Léon! Dit soort plaatjes is wel even schrikken... maar ook indrukwekkend om te zien dat een cabrio zoveel bescherming biedt als je zo ondersteboven eindigt. Je vrouw een spoedig herstel toegewenst. Hopelijk weerhoudt dit jullie er niet van weer op zoek te gaan naar een waardige opvolger van de 996.

Ook ik rij voortaan weer met iets meer respect door de regen....(ben vanochtend meteen begonnen)

12 okt 2012 9:24
Profiel
PorscheForum Junkie
Beste Dodo, gelukkig maar beberkt letsel en inderdaad ook al doet het pijn de Porsche is gewoon vervangbaar. Moet er trouwens niet aan denken als die greppel vol met water had gestaan :(

12 okt 2012 9:53
Profiel
PorscheForum Rakker
987.2 Cayman S
Roosendaal
inderdaad zeg, nou gelukkig kunnen jullie het allebei nog na vertellen :thumleft: en zit het virus er nog goed in!
Heftig hoor, wel meteen weer voor iedereen en niet in de laatste plaats mezelf een mooie reminder om het rustig aan te doen met regen.

12 okt 2012 10:07
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Wow dat is een goeie klap. Goed om te lezen dat jullie er "heelhuids" uit gekomen zijn. En ook fijn om te lezen dat het Porsche avontuur niet ten einde is. Sterkte met de afwikkeling. Zo te zien kan je dus veilig weer een cabriolet overwegen. Tot hoors and many happy miles to come! :drive:

12 okt 2012 21:04
Profiel
Cayman S 2009, 924 1977
:shock: :shock: wat een wonder als je de foto ziet. Heel veel sterkte en een spoedig herstel voor je vrouw!

13 okt 2012 14:42
Profiel
Moderator
PF #57
pffff... bijna de dodo alsnog uitgestorven... goed dat jij en je vrouw er zo goed vanaf gekomen zijn.

13 okt 2012 16:24
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Lees het nu pas :|

Gelukkig mist Mevrouw Dodo alleen een paar veren :wink:

13 okt 2012 16:36
Profiel WWW Facebook 
M140i
horn schreef:
pffff... bijna de dodo alsnog uitgestorven...

:cheesy: :thumleft:

13 okt 2012 19:09
Profiel
PorscheForum Rakker
997 Carrera 2S cabrio. Mercedes B200 Turbo. TriumphDaytona Super3 Cosworth 997 Carrera2S 3.8 cabrio. Triumph Tiger 1050SE Hyperpro Arrow.
Beste forummers,
Heel veel dank voor alle bijval en goede wensen voor Jane's hoofd! Het helpt écht om dit soort dingen te lezen en soms pink ik een traantje weg als ik weer zo'n boodschap lees. Echt waar, zo'n riem onder je hart, of hart onder je riem..... ik weet het niet meer... maar wat ik weet is dat het ons erg goed doet.

Héél veel dank!! :thumleft:

Léon & Jane.

14 okt 2012 18:13
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
997 Carrera 2S cabrio. Mercedes B200 Turbo. TriumphDaytona Super3 Cosworth 997 Carrera2S 3.8 cabrio. Triumph Tiger 1050SE Hyperpro Arrow.
Bericht Mogelijk vervolg op 996 cabrio een 987 Boxster PDK 2009?
Goede avond allemaal. We zijn de koprol met de 996 Cabrio weer (een beetje) te boven en beginnen te beseffen hoeveel geluk we hebben gehad, er levend vanaf te zijn gekomen!
Niet zoveel water in die sloot, de 3 rollbars die achter de stoelen omhoog schoten, waardoor de kap niet ver ingedrukt werd, etc. etc. 03 oktober is normaal gesproken een feestdag hier in Leiden, maar wij hebben andere herinneringen aan die datum. Brrrr.

Vorige week echter, waren wij weer in Engeland en gingen weer even bij de Porsche winkel langs. Er stond weer genoeg moois, maar niet wat wij wilden, of wat binnen ons budget viel. We kregen echter te horen dat er die week een 987 (? zeg ik dat goed?) Boxster binnenkwam uit 2009. met extreem veel opties en PDK met Chrono Plus pakket. Dat zei mij niet zo veel, maar vrijdag 09 november kreeg ik een belletje dat ie binnen was. We stonden dus zaterdagochtend 10 november op de stoep. Nou ben ik eigenlijk niet zo'n erge liefhebber van de Boxster, vanwege dat ik 'm toch een beetje een hoog "Gooise vrouwen" gehalte vind hebben. Deze is een tweede generatie (met de Carrera GT koplampen) en het (bijna) 997 interieur. Het is een 2.9 motor, dus geen "S" en hij heeft 30.350km gelopen.

Ik werd even meegenomen voor een proefrit, jammer dat de weg erg nat was en het een soort van bijna regende, anders had de kap even open gekund natuurlijk. De auto heeft 255pk en dat is dus zo'n 100pk minder als we in de 996 met X51 hadden. Toen Jason (verkoper bij ParagonGB) een rotonde tweemaal nam met zoveel gang dat ik met moeite recht kon blijven zitten in m'n stoel, was ik wel overtuigd van de grip van deze auto (onze 996 was een 4). Het verschil tussen standaard, sport en sport-plus met de PDK7 was ongelovelijk. In de sport-plus wordt het echt een kart en gaat schakelen, accelereren en gasreactie allemaal flitsend snel. Ik heb zelf nog een kwartier of 3 zelf genoten met Jane naast me. De aansluiting voor I-phone, aux aansluiting, touchscreen navigatie, stoelverwarming, stoelventilatie, arcticsilver interior, volleder dash en deur, donkerblauwe stoelen en kap, 19inch wielen, etc. etc. maken het plaatje wel compleet.
Ik moet zeggen, dat ik héél anders tegen de Boxster ben gaan aankijken. Hij kan relaxed cruisen en tekeer gaan als een gek. Aan het uiterlijk zal ik ook wel wennen denk ik. De 996 vind ik nog steeds stoerder, maar als ik eerlijk ben, vond ik deze auto véél lekkerder rijden en ook veel makkelijker. De 996 was een 6 handbak en de Boxster is een 7PDK, daar kun je ook handmatig mee rijden, maar het schakelen gaat altijd makkelijker, vanwege geen koppeling te bedienen. Dan schijnt er ook nog "launchcontrol" op te zitten. Sport-plus aan, tractiecontrole uit, voet op de rem, andere voet vol op het gas en...... rem los en rechtervoet tot op de vloer. Schijnt een super ervaring te zijn. Gaan we misschien ook nog eens proberen, maar is niet iets wat je vaak zult doen denk ik. Echt..... vanaf dat ik in de Boxster reed, moest ik mijn meningen bijstellen. Prettige bijkomstigheid is het (relatief) bescheiden benzineverbruik. In de periode van Februari 2012 t/m 03 Oktober 2012 hadden we met de 996 namelijk méér dan 10.000km afgelegd.

Nu zijn we serieus aan het overwegen om voor de Boxster uit 2009 met PDK te gaan.
Zijn er forummers die zo'n auto hebben en hun ervaringen willen spuien? Ik zou het graag lezen en ben benieuwd naar ervaringen van eigenaars van dit model.
Alvast bedankt voor jullie moeite en tijd. :thumleft:

Groetjes,
Léon & Jane - Leiden :drive:

14 nov 2012 22:31
Profiel Facebook 
M140i
De Boxster is niet je eerste keus. Je moet onder andere aan het design wennen. Dan zou ik zo'n Gooise vrouwen auto (jouw woorden :wink: ) zeker niet kopen. Je beeld van deze auto wordt vertroebeld omdat het zo'n goede auto is, omdat het een Porsche is. Natuurlijk is het een goede auto, die fijn rijdt. Maar eigenlijk heb je liever een 911. Je bent daarom niet goed bezig als je deze Boxster koopt.

De eerste keer trouwens dat ik lees dat de 987 de koplampen van de Carrera GT heeft, zo wordt ie wel erg aantrekkelijk :cheesy:

Ik wens je wijsheid toe bij de te nemen beslissing.

15 nov 2012 0:34
Profiel
3.2S
010
Ik snap het wel. De motor ligt op de juiste plek, voor de achteras en 30 cm achter de hartstreek. Gooise vrouwen brengen hun kinderen in de KJN naar school en niet in de Boxster. Ik zou zelf voor de S gaan en hem uit DL halen ipv de UK.

http://www.paragongb.com/cars/porsche-b ... he+Boxster

15 nov 2012 1:49
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
911 997 Speedster Look
Rij eens met een 997s met pdk, gewoon de ervaring. :idea:

15 nov 2012 2:40
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Qua rijden zijn de Boxster en Cayman natuurlijk wel sublieme auto's... maar zoals hierboven ookal aangegeven: het zijn en worden geen 911's.

Daarnaast zal je MI toch ook het beetje extra ruimte dat de 911 je bood gaan missen :idea:

15 nov 2012 3:52
Profiel WWW Facebook 
Moderator
PF #57
ik vind een 987 een erg mooie auto. als je de achterstoelen ruimte niet nodig hebt, zou ik het zeker overwegen. als je hart naar een 911 uitgaat zou ik er goed over nadenken. ze schrijven nl wel zoveel af dat je niet 'voor weinig' zegt 'ik probeer het een keertje'. maar als je schijt hebt wat de wereld van je denkt en niet aan een 911 zit vastgebakken... zou ik het doen.

@ Barolo: UK discussie is hier al eens 10 pagina's gevoerd met Dodo :lol: . Gaat niet op omdat hij heel vaak in de UK zit.

15 nov 2012 8:06
Profiel
PorscheForum Rakker
987 Boxster S
070
Ha Léon, over smaak valt niet te twisten en over de betekenis van het magische nummer 911 evenmin, maar als je gaat voor een fantastisch rijdende roadster en bovendien een echte Porsche dan is de 987 een uitstekende keuze. Ik heb zeer bewust voor de 987 gekozen omdat de auto voor mij in alle opzichten klopt. Geen seconde spijt van gehad.

Ik heb zelf nooit gereden met een PDK-versie, dus dat kan ik niet beoordelen. Vond het verschil tussen de "gewone" (Mk I) en Boxster S best groot, dus ik zou je zeker aanraden ook nog een keer met een S te gaan rijden. Succes!
:popcorn:

15 nov 2012 10:28
Profiel
PorscheForum Rakker
Dank jullie voor de input. Ik ben inderdaad een beetje een 911 junk geworden. De vorm is nou éénmaal veel stoerder vind ik. Maar de rit in de 987 met PDK in SportPlus stand haalde voor mij toch wel veel "Gooise vrouwen gehalte" weg. Het rijden vond ik gewoon makkelijker als in m'n 996.
Ben er nog niet helemaal uit. Het aanlokkelijke is de lage km-stand en de prijs van de auto die ik (weer bij dezelfde dealer in Engeland) op het oog heb. Voorlopig ben ik me ervan bewust, dat ik een luxe probleem heb.
Ik wacht nog meer reacties af en we zien wel waar het schip strandt! Wat niet fijn is, is dat het rijk er weer een portie BPM van € 6300.00 opgooit. Laaielichters zijn het, maar daar waren we het allemaal al over eens geloof ik, hier in Nederland.
Maar goed, hier in Nederland heb ik geen PDK 987 met zoveel opties en zo'n lage km.stand voor die prijs (+/- € 37.500.- )

Later!! :salut:

15 nov 2012 16:05
Profiel Facebook 
M140i
dodootje schreef:
hier in Nederland heb ik geen PDK 987 met zoveel opties en zo'n lage km.stand voor die prijs (+/- € 37.500.- )

Volgens mij moeten ze voor die prijs echt te vinden zijn! Een splinternieuwe Boxster kost tegenwoordig € 63.000.- of zo. Voor € 37.500.- moet je zeker een 4 jaar oude Boxster met PDK kunnen vinden. Zéker bij een particulier.

15 nov 2012 16:37
Profiel
993 4S
Als je de Boxster over een paar jaar weer uitvoert, maar de UK bijv., krijg je wel weer een deel van de BPM terug.

15 nov 2012 17:15
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche Boxster Boxster 2.9 PDK 255Pk Wensink Emmeloord Prijs: € 45.600.- Km.stand 45.950
Dat is wat ik op Marktplaats vind, wanneer ik Boxster en PDK intik met jaartal 2008-2011. Dat zijn er dus niet veel. Van een particulier koop ik dergelijke auto's niet zomaar.
Er zijn er van het model dat wij op het oog hebben niet zo heel veel in het aanbod. Het is de één na laatste met de Carrera-GT koplampen. Hetzelfde model, maar net iets ouder heeft ongeveer de koplampen van een 997.

Bij de originele Porsche dealers hoef je helemaal niet aan te komen, want die prijzen zijn nog veel hoger. B.v. één in Leusden.
We wachten af en kijken wat er op ons pad komt. Soms is die tijd nog spannender, dan wanneer je er éénmaal een hebt aangeschaft.

Gr. Dodo

15 nov 2012 22:10
Profiel Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 197 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende