Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 03 maart 2025 19:54

Antwoord op onderwerp  [ 56 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Porsche en Dualisme gaat dat samen? 
Auteur Bericht
Moderator
PF #57
Bericht Re: Porsche en Dualisme gaat dat samen?
ArnoM schreef:
Toch fijn dat we op dit forum elkaar met respect blijven behandelen zonder een oordeel over iemand te geven......

als je dit serieus bedoelt: prima. als je dit sarcastisch bedoelt: je weet niet waar je het over hebt.

13 okt 2012 20:15
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Lada
Helemaal in het zuiden.
Citaat:
topicstarter is niet goed bij zijn hoofd

Nou, nou, nou. Wat minder mag ook wel.
Ga niet zo ver dat ik in conflict ben met mezelf omdat ik in een Porsche rijd. Maar ik vind wel dat sommigen eens wat bewuster met hun omgeving om kunnen gaan. Op mijn werk zijn we heel bewust bezig met MVO, vind ik een goede zaak en uiteindelijk ontlast het niet alleen het milieu maar gaan de kosten ook nog eens omlaag. Deze week nog een baal mail van de grote baas gekregen dat we met onze leasefleet niet de beoogde uitstoot reductie van 6% voor dit jaar gaan halen. In dezelfde mail 10 simpele tips waar je aan zou kunnen denken om dit alsnog mogelijk te maken. Niet dwingend maar het zet je wel weer even aan het denken. Goed gedaan.

In de thuis situatie niet veel anders. 16 zonnepanelen op mijn dak laten leggen. Goed voor het milieu, ook leuk voor mijn maandlasten die hierdoor omlaag gaan. Ketel uit 1979, formaat kernreactor ook laten vervangen. Wat een enorm verschil in verbruik, ergo uitstoot en kosten. Toevallig zijn we bezig met een verbouwing. Tijdens het plaatsen van de nieuwe WC zag ik dat dit een soort gescheiden systeem is. Een knop voor de grote boodschap van 6 liter, 3 of 4 liter voor de kleine boodschap. Slim. Vroeger spoelde meteen 8 liter het riool in. Dat zal op jaarbasis een aardige besparing opleveren. Slimme thermostaat, registreert zelf of je er bent dus er wordt ook niet onnodig gestookt. Overal spaarlampen in die ook nog eens veel langer meegaan en tegenwoordig echt niet meer duur zijn. Kleine dingen kunnen een groot verschil maken.

Nee, ben er niet heel bewust mee bezig. Maar kijk ook naar mijn eigen portemonnee en naar mijn kinderen die ik graag in een net zo'n mooie wereld wil achterlaten als waar ik in ben opgegroeid. Eet er geen biefstuk minder om en laat de Porsche niet staan. Men moet immers ook plezier hebben in zijn leven.

Ik hoef de wereld niet te veranderen, als ik een klein verschil kan maken vind ik dat al genoeg.

13 okt 2012 20:42
Profiel
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Mijn afval probeer ik zoveel mogelijk te scheiden, eet voornamelijk scharrelvlees omdat ik het belangrijk vind dat dieren een zo natuurlijk mogelijk gedrag moeten kunnen vertonen en steun maandelijks organisaties zoals de Dierenbescherming en Greenpeace. Het zou niet verkeerd zijn om met dit soort zaken wat bewuster mee om te gaan. Maar al die milieu-eisen waar de Overheid zijn zakken mee vult kunnen me gestolen worden. Ik rij er ook geen kilometer minder om dus.

13 okt 2012 21:03
Profiel
Porsche 911 2003
Waterland
Ik had eigenlijk gehoopt dat de vraagstelling was: kan je zowel verliefd zijn op een Porsche, als op een Ferrari....

13 okt 2012 21:05
Profiel
Noord-Brabant
Dat gaat mij met sommige Ferrari's wel lukken hoor. :wink:

13 okt 2012 21:07
Profiel
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
@steef: Volgens mij ben jij niet goed bij je hoofd! :mrgreen:

13 okt 2012 21:08
Profiel
Lada
Helemaal in het zuiden.
In het geval van Steef ga ik met je mee Ewout :mrgreen:

Hoewel, zegt het groene Sesamstraat ding tegen Astrix :roll:

13 okt 2012 21:21
Profiel
ex 996 Turbo Coupe 2003,ex 993 Coupe 1996, ex 3.2 Coupe 1984 ex 3.2 Coupe 1987 ex MB R-107 afwachten naar de rest. EN EEN HELE MOOIE STALLING VOOR MEERDERE BEAUTY`S AANGEBODEN
Gelderland
Deze hele discussie gaat mij ver te boven, als er een snelweg was naar de kraamkamer van ons bestaan (het zuidpoolgebied volgens een stel andere idioten) reed ik daar nog heen. De reden is heel simpel, heb mijn wagen volledig aangepakt vanwege het uiterlijk maar ook om roest te voorkomen, de afstand die ik ermee rijdt is om roest vorming in de leidingen te voorkomen. :mrgreen: er moet zoveel mogelijk benzine doorheen om mij daarbij te helpen. Denk aan het milieu maar de groenen zullen van deze aardkloot verstoten moeten worden. :ass: De aarde is al enkele decennia aan het veranderen toen wij nog nooit van uitstoot gehoord hadden, nu moet het in 50 jaar verbeteren. :bang:

13 okt 2012 22:08
Profiel
Lada
Helemaal in het zuiden.
De formulering is soms wat ongelukkig (volgens een stel andere idioten, lees wij zijn dus ook niet helemaal helder van geest) maar ik snap wat je zegt Hans. Sterker nog, wil je ook nog wel gelijk geven op sommige fronten. Als ik dicht bij huis kijk en zie de gemeentelijke heffingen op bijvoorbeeld afval en kijk dan naar de hoeveelheid vuilniszakken die gedumpt zijn bij de gemiddelde parkeerplaats omdat mensen het te duur vinden om hun container aan de straat te zetten dan denk ik wel eens: lekker bezig overheid. Je werkt het in de hand.

Edoch, dit gaat verder dan wat benzine in je Porsche. Het gaat ook om een stukje toekomst en daar mag best eens over nagedacht worden. Ik ben het met je eens dat WIJ dit de komende 50 jaar niet gaan oplossen, zeker met alle nieuwe opkomende economieën zoals China die meer verstoken in 1 jaar tijd dan wij ik 10 jaar gedaan hebben. Dat helpt natuurlijk niet, zeker met de hedendaagse inzichten. Maar kijk even naar jezelf en de kleine dingen die je wel kan doen.

Dat maakt het verschil. :thumleft:

Toch ben je een toffe pik ouwe, ook als dit niet je ding is. Iedereen in zijn waarde laten is ook al te gek. :cheers:

13 okt 2012 22:50
Profiel
M140i
Clemento schreef:
Porsche en Dualisme gaat dat samen?

Als je er niet teveel bij nadenkt wel. Hoe meer je erover nadenkt, hoe lastiger het zal worden.

13 okt 2012 23:11
Profiel
Noord-Brabant
Zeg Hans, jouw redenatie en onderschrift combineert niet lekker. :mrgreen:

14 okt 2012 0:39
Profiel
PorscheForum Rakker
Beste Horn, mijn eerdere opmerking was zeer serieus bedoeld. Het is in mijn ogen weinig respectvol en niet gepast om over een forumlid te schrijven dat'de topicstarter niet goed bij zijn hoofd is'. Met hetstellen van de vraag stelt hij zich kwetsbaar op hetgeen eerder gewaardeerd dan afgeschoten zou moeten worden.

14 okt 2012 1:18
Profiel
Nieuwerkerk a/d IJssel
Beste Arno, degene die dat schreef maakte duidelijk een grapje.
Velen hier komen elkaar regelmatig tegen op meetings, toerritten etc.
Het is dan altijd erg gezellig. Als er dan op het forum eens een keer een geintje wordt gemaakt dan weet men doorgaans wie het zegt en dat het niet kwaadaardig bedoeld is.
Volgens mij neem je het allemaal iets te serieus. Je bedoelt het goed maar je bezorgdheid is m.i. niet nodig :wink:

14 okt 2012 7:05
Profiel
Cayman S MKII Speedgelb Cayenne 957 3.6 Crystal Silber Met. Stromer ST1 Platinum
Dualisme of geen dualisme.
Belangrijkste blijft of IK vind dat ik mij kan verantwoorden voor mijn daden. Er zijn altijd lui het met je eens of oneens. Ik doe wat IK belangrijk vind in de tijd die mij gegeven is. Wil ik met de Porsche rijden dan doe ik dat. Liever de BMW Z3 huppekee dan die maar. Lekker boodschapje doen met de Fiat Panda , ook prima. Als ik het maar DOE!
Daarnaast vind ik belangrijk dan een ander ook doet wat ie belangrijk vindt in zijn/haar leven. 't Is al zo kort.

14 okt 2012 8:28
Profiel WWW Facebook  Twitter 
Moderator
PF #57
ArnoM schreef:
Beste Horn, mijn eerdere opmerking was zeer serieus bedoeld.

daar was ik al bang voor :wink:

Lees de betreffende reactie nog eens door:
porschefabian schreef:
Citaat:
Dus..... :cheers: :cheers: .Er is maar 1 mogelijkheid...... :drive: :thumleft:

topicstarter is niet goed bij zijn hoofd :thumleft:

Er staat 'er is maar 1 mogelijkheid' waarop Porschefabian reageert met een geintje dat die enige mogelijkheid is dat de topicstarter niet goed bij zijn hoofd is. Met daarachter een smilie :thumleft: Niet serieus bedoeld dus. Hetzelfde wat Ewout wil zeggen 'het zijn niet alleen de woorden-zonder-emotie die iemand typt. daar zit vaak meer achter dan je uit die woorden kan halen'. Kost wat tijd hier, maar dan zul je het vast wel zien. Stay around to find out :lol:

14 okt 2012 9:01
Profiel
Ewout schreef:
Beste Arno, degene die dat schreef maakte duidelijk een grapje.
Velen hier komen elkaar regelmatig tegen op meetings, toerritten etc.
Het is dan altijd erg gezellig. Als er dan op het forum eens een keer een geintje wordt gemaakt dan weet men doorgaans wie het zegt en dat het niet kwaadaardig bedoeld is.
Volgens mij neem je het allemaal iets te serieus. Je bedoelt het goed maar je bezorgdheid is m.i. niet nodig :wink:

Kopt en ik kan wel wat hebben.
Het hebben van een Porsche is altijd een jongensdroom geweest.
Nu kan ik het mij eindelijk permiteren, helaas geen 911 maar de 944 S2 is een heel aardig surogaat voor mij.
Je hebt het gezegde: Spijt krijg je van dingen die je altijd wilde en nooit hebt gedaan.
Rationeel zijn er voor het rijden met de Porsche niet veel steekhoudende argumenten te bedenken.
Maar het gevoel wil ook wat anders word je ongelukkig en zodoende ben ik erg blij dat ik ooit de stap heb gemaakt om een Porsche te kopen. Later kan ik daar in iedergeval geen spijt van van hebben.
Overigens vind ik de reacties over het algemeen gewoon positief en heb ik ook geen spijt dat ik deze diskussie begonnen ben. Over mijn leven en mijn keuzes daarin denk ik gewoon vaak na maar meestal gewoon genieten met waar ik mee bezig ben.
Het liefst rijd ik trouwens over een mooie bochtige weg en hoop dat er nog vele volgen...
(ps: dit topip zie ik ook als een bochtig weggentje en ben gelukkig niet uit de bocht gevlogen tot nu toe)

14 okt 2012 9:16
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
even off topic: is mijn vermoeden juist dat je op een Ipad typt? :mrgreen: :mrgreen:

14 okt 2012 9:52
Profiel
Noord-Brabant
Ja, want schrijven gaat zo moeilijk op zo'n ding.

14 okt 2012 10:26
Profiel
PorscheForum Junkie
Porscheloos...
Almkerk
Kom zakelijk regelmatig in landen waar energie bijna niets kost, afval gewoon langs de straat wordt verbrand, 95% van de auto's, brommers en ander vervoersmiddelen een dikke zwarte walm uitstoten, en ze nog nooit van spaarlampen hebben gehoord. Het overgrootste deel van onze aardkloot bestaat uit dit soort landen.
Vind het goed dat wij het hier anders doen, maar het moet wel prettig leefbaar blijven , sommige zaken gaan echt te ver. Neem de adoratie van onze overheid voor spaarlampen, als je weet hoe meer milieubelastend de produktie van een dergelijke lamp is in vergelijk tot een gloeilamp, dat maakt de meeste spaarlamp nooit meer goed, en wij zitten tegen dat kunstmatige licht aan te kijken. :flush:

Laatste keer kwam ik terug uit Suriname, (ook zo'n mileuvriendelijk land), lag er een briefje in de brievenbus dat mijn aardappelschillen in de groene bak niet in een plastic tasje mogen zitten, en dat daar melding van is gemaakt........daar zakt dan wel mijn broek van af :ass: :flush:

Respect voor het milieu: Ja. Water naar de zee dragen en vechten tegen de bierkaai: Nee.

14 okt 2012 10:30
Profiel
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
Het heeft geen zin om naar anderen te kijken en te zeggen : "zij doen het ook niet, dus ik hoef het ook niet". We moeten ergens beginnen, en wij hebben de middelen en de technologie, dus waarom niet? Waarom zouden onze ogen sluiten voor de vervuilding die we creeren? Er zijn nog zoveel eenvoudige maatregelen te nemen: ik luisterde laatst naar Bertrand Piccard, een van de grondleggers vans Solar Impulse (solarimpulse.com). Die gasten laten een vliegtuig volledige op solar energie vliegen, rond de klok. Gewoon met bestaande technologie, en gewoon omdat het kan. Hij zei dat als iedereen in CH op led verlichting zou overstappen, we een complete nuclear plant kunnen sluiten. Dan zeg ik: doen! En er is nog zoveel meer dat gedaan kan worden.... Er is niks "links" of radicaals aan zorgvuldig nadenken en omgaan met het milieu.

14 okt 2012 10:48
Profiel
Nieuwerkerk a/d IJssel
Ja, maar dan moeten alle maatregelen die zogenaamd het milieu sparen ook onder de streep een aantoonbaar resultaat hebben.
Het is vaak symboolpolitiek.
Een spaarlamp produceert minder warmte dan een gloeilamp. Het blijkt dat alle gloeilampen tezamen in een woonkamer behoorlijk wat warmte produceren waardoor er minder hard gestookt hoeft te worden.
Ik heb inmiddels ook alleen nog maar spaarlampen in huis maar volgens mij gaan die krengen net zo snel stuk als de gewone gloeilampen en is de winkel die ze verkoopt de lachende derde.
De productie van een auto laat een behoorlijke ecologische voetafdruk achter toch hoor ik regelmatig plannen om oudere auto's uit stadscentra te weren om op die manier mensen te dwingen om hun oude auto halverwege zijn leven in te ruilen voor een nieuwe, alsof de fabrieken die de materialen produceren waar deze auto van gemaakt is geen schadelijke stoffen de lucht inblazen.
Iedereen moet een electrische auto maar hoe wordt deze electriciteit geproduceerd en hoe slecht voor het milieu zijn de accu's waar deze electriciteit in wordt opgeslagen?!
Het is goed dat men op zoek gaat naar alternatieven maar ik krijg altijd een beetje jeuk in mijn liezen van dat eeuwige wijzen met het vingertje naar anderen terwijl men zelf misschien toch niet zo groen bezig is als men stiekem denkt.
Niet persoonlijk naar jouw gericht overigens :wink:

14 okt 2012 12:56
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Op spaarlampen heb je (ook) garantie, Ewout :idea:

Ik vind ook dat de jou genoemde voorbeelden (en nog een hoop andere maatregelen) een "vestzak :arrow: broekzak" verhaal zijn ...

14 okt 2012 13:02
Profiel WWW Facebook 
Nieuwerkerk a/d IJssel
Ik gooi alleen altijd de bonnetjes weg, dat helpt niet echt als je terug moet naar de winkel en om elke keer weer in discussie te gaan met winkelpersoneel over het aantal uren wat deze lampen gebrand hebben daar ben ik weer te lui voor :pig:

14 okt 2012 13:12
Profiel
PorscheForum Junkie
Porscheloos...
Almkerk
Ga maar eens proberen die spaar/ledlamp die 1 of 2 jaar gebrand heeft (ver beneden de veronderstelde levensduur) om te ruilen voor een nieuwe of een tegoedbonnetje... :ba: :ba:

14 okt 2012 13:29
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Je kan ze natuurlijk ook foppen, door eerst de nieuwe lamp te kopen - en dan de oude terug te brengen.

Voordeel is dan ook dat ze niet kunnen zeuren dat'ie niet in de originele verpakking zit :popcorn:

14 okt 2012 14:21
Profiel WWW Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 56 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende