Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 4:17

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 1047 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28 ... 42  Volgende
Feest!!! 5 jaar financiele crisis. 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Feest!!! 5 jaar financiele crisis.
okay, al denk ik, dat hier niet helemaal de plaats is om te doen, maar goed, hier heb ik onderstaand een paar dingen gekopieerd, lees dit eens :

--http://www.pluspost.nl/waarom-afschaffen-van-de-hypotheerenteaftrek-onontkoombaar-is/33223/
--http://financieel.infonu.nl/hypotheek/53450-hypotheekrenteaftrek-onder-discussie-beperken-of-afschaffen.html
--http://www.homefinance.nl/hypotheek/informatie/hypotheekrenteaftrek/hypotheekrenteaftrek-buitenland.asp

verder is onomstotelijk bewezen, dat de renteaftrek de waarde van de huizen zeer sterk heeft beïnvloed, daar hoeven we niet meer een discussie over te opstarten ( google dit onderwerp maar eens ).

ik ben niet links of rechts, politiek gezien, ik schrijf nog steeds rechts....lolz....maar elk weldenkend persoon zal moeten erkennen, dat een jaarlijkse druk op de schatkist van ruim 11 miljard en verder oplopend bij rentestijgigng
op termijn niet vol te houden is, daar hoef je geen professor voor te zijn, dat is ook de voornaamste kritiek van allerlei internationale instanties.

hoe je het oplost is een kwestie van de politiek en de wil om het op te lossen, voor je uitschuiven is niet langer verantwoord.
ik denk, dat na de verkiezingen dit onderwerp zeer uitvoerig op de politieke nederlandse agenda komt te staan......................lees goed.........NA de verkiezingen!!!!!!!

08 sep 2012 5:12
Profiel
PorscheForum Super Junkie
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
+1
Heb eigen huis met hypotheek, maar ben toch voor geleidelijke afschaffing van HRA. Als ze daar 2 jaar geleden al mee waren begonnen had dat nu al een paar 100 miljoen opgeleverd.
Maar onze rode vriend zal wel weer met VETTE citaten over rampspoed en ellende komen. :bang:

08 sep 2012 8:16
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
laame013 schreef:
okay, al denk ik, dat hier niet helemaal de plaats is om te doen, maar goed, hier heb ik onderstaand een paar dingen gekopieerd, lees dit eens :

--http://www.pluspost.nl/waarom-afschaffen-van-de-hypotheerenteaftrek-onontkoombaar-is/33223/
--http://financieel.infonu.nl/hypotheek/53450-hypotheekrenteaftrek-onder-discussie-beperken-of-afschaffen.html
--http://www.homefinance.nl/hypotheek/informatie/hypotheekrenteaftrek/hypotheekrenteaftrek-buitenland.asp

verder is onomstotelijk bewezen, dat de renteaftrek de waarde van de huizen zeer sterk heeft beïnvloed, daar hoeven we niet meer een discussie over te opstarten ( google dit onderwerp maar eens ).

ik ben niet links of rechts, politiek gezien, ik schrijf nog steeds rechts....lolz....maar elk weldenkend persoon zal moeten erkennen, dat een jaarlijkse druk op de schatkist van ruim 11 miljard en verder oplopend bij rentestijgigng
op termijn niet vol te houden is, daar hoef je geen professor voor te zijn, dat is ook de voornaamste kritiek van allerlei internationale instanties.

hoe je het oplost is een kwestie van de politiek en de wil om het op te lossen, voor je uitschuiven is niet langer verantwoord.
ik denk, dat na de verkiezingen dit onderwerp zeer uitvoerig op de politieke nederlandse agenda komt te staan......................lees goed.........NA de verkiezingen!!!!!!!

Met alle respect, maar je komt hier toch niet veel verder dan onze rooie vriend. Het is een combinatie van andermans meningen en "iedereen weet toch dat".

De invloed van de HRA in NL is helemaal niet zo groot. Internationale instanties zeuren erover en de kranten staan er vol mee, maar dat maakt het nog niet waar!

Nog afgezien van het feit dat wat met de ene hand aan HRA wordt "teruggegeven" met de andere hand weer wordt opgehaald is het zo dat HRA geen kostenpost is. Immers, als HRA een kostenpost is zijn alle tarieven in de inkomstenbelasting lager dan 100% ook kostenposten...

Maar nu een stapje terug: bij de invoering van IB2001 is overwogen om te stoppen met de HRA. Dat was een mooi moment geweest overigens, maar dat terzijde. Het is niet gebeurd. Stoppen met de HRA had iets gedaan met de tarieven. Die waren lager geworden. En dat met hetzelfde bedrag als wat de HRA "kost".

Je hebt dus een welvaartsverschuiving van huurders met een hoog inkomen naar mensen met een koopwoning door de HRA. Maak je die ongedaan gaan de huurders met een hoog inkomen (dat zijn er niet zo heel veel) er flink op vooruit en mensen met een koopwoning een klein beetje op achteruit. Effect is ongeveer 5%. Echter, het deel dat je teruggeeft geef je natuurlijk niet alleen maar terug via de HRA. Er zijn nl. meer belastingen die nu juist de mensen met een koopwoning raken, immers het saldo van fiscalisatie van de eigen woning is ongeveer 0 (met de nieuwe maatregelen zal dat zelfs naar een positief saldo voor de staat kunnen gaan). Daarmee gaat het percentage van 5% nog verder naar beneden. Zeg ruwweg de helft. 2,5%.

Voor de goede orde: dat geldt voor de groep, individueel kunnen de verschillen groter zijn.

De invloed van de HRA zit dus NIET in de prijzen van de woningen in NL. Woningen in NL zijn ook helemaal niet zo duur als je appels met appels gaat vergelijken (dus gelijkwaardige woningen op gelijkwaardige plekken en niet een woning in de Randstad vergelijken met een woning in de Eifel).

De invloed van de HRA zit vooral tussen de oren EN in bepaalde vreemde producten, waar met name de banken beter van worden. Afschaffen van de HRA zal die (vaak dure) producten minder populair maken, waardoor de 2,5% nog eens wordt gedempt. Dat kost dan de banken geld, maar dat idee spreekt tegenwoordig vrijwel iedereen aan... ;)

Begrijp me goed: ik ben een waarlijk voorstander van het afschaffen van de HRA en dat moet men ook niet meer uitstellen omdat de onzekerheid hierover nog vele malen slechter is voor de economie dan het in één keer afschaffen, maar de HRA is geen probleem. Het is gewoon een nutteloze regeling, die huurders met een hoog inkomen benadeelt.

Het grote probleem van Nederland is de vergrijzing. Daar zitten onze uitdagingen, naast natuurlijk ook verduurzaming van de economie. HRA is een bliksemafleider en straks een geweldige om stiekem de lasten te verzwaren. En dan weet je meteen waarom steeds maar weer wordt verteld dat het zo'n probleem is. Dan protesteer je niet als jij 100 euro per maand meer moet geven aan de staat, maar zeg je "dankjewel" omdat voor slechts 100 euro per maand een groot probleem voor jou is opgelost door vadertje staat.

08 sep 2012 10:30
Profiel
993 biturbo 2WD
Cerisy la Forêt Fr.
laame013 schreef:

http://www.pluspost.nl/waarom-afschaffe ... -is/33223/
http://financieel.infonu.nl/hypotheek/5 ... affen.html
http://www.homefinance.nl/hypotheek/inf ... enland.asp

even zichtbaar gemaakt :salut:

08 sep 2012 13:54
Profiel Facebook 
Nou vm020, die fransman zegt dat het bijna voorbij is. Wat denk jij daarvan? :wink:

17 okt 2012 14:31
Profiel
Porsche 911 2003
Waterland
VM, nog ff wachten....
Het 'Feest' is nog lang niet over.
Wat ik niet begrijp is dat we een kinderlijke overheid hebben die denken dat midden in de crisis, de verhoging van de BTW meer geld in de schatkist brengt. Dit gaat juist nog meer geld kosten. Bij een hoogconjunctuur kan ik begrijpen dat er meer geld inkomt, omdat er dan flink wordt geconsumeerd. Op dit moment gaan door deze verhoging nog meer detaillisten failliet, omdat mensen nog minder gaan uitgeven. Niemand durft zijn BTW verhoging door te voeren, dus komen niet meer uit de kosten....nog meer schuldsaneringen, nog meer uitkeringen, enzenzenz.....

17 okt 2012 14:54
Profiel
PorscheForum Junkie
944 1987 #Pitchblack944 Ex: 996 TURBO 2001 488PK/727NM arena metallic 996 C2 1999 ex: witte 944 type 1 uit 1984 ex: 996 violet 1999 ex; 911 zwart/zwart 1981 met 3,2 SSI. ex 944S2 1991 zwart ex 928 1980 grijs Oost-Souburg
voor de btw verhoging kwam hier wel iedere dag iemand aan de deur voor spullen te kopen. (heb een webwinkel)
sinds de verhoging is er precies eentje geweest.
bestellingen zijn er nog wel via het net.
heb ook niets verhoogd,wel het tarief ingevoerd.

17 okt 2012 16:18
Profiel
Porsche 911 2003
Waterland
Dit hadden ze 10 jaar geleden moeten doen (reserveren), niet nu!
Dat moet elke simpele ziel snappen, maar zo zie je maar weer dat als je bij de overheid in dienst bent, niet zo veel ballast hoeft mee te brengen. Hooguit sigaren uit de doos van de burger weggeven.......en dan nog trots kijken ook!
Ze snappen werkelijk niets van wat er op de werkvloer afspeelt, er heeft nog nooit 1 ambtenaar vuile handen gehad!
Hooguit op financieel gebied.

Ons Pim waarschuwde al: elke 10 gezinnen moeten 1 ambtenaargezin onderhouden, en als die trend doorgaat wordt dat nog veel erger. Oftewel: ze willen eerst zelf te eten hebben, en willen dan nog bezien of er voor de burger nog wat gedaan kan worden.

17 okt 2012 16:42
Profiel
Panamera Turbo
Rotterdam
bully schreef:
Nou vm020, die fransman zegt dat het bijna voorbij is. Wat denk jij daarvan? :wink:

Die monsieur heeft er een bijzondere kijk op, misschien is hij toe aan een nieuwe bril :shock:

17 okt 2012 20:22
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Beste mensen,

Geloof mij nou maar: de crisis gaat nog 5 vette jaren duren.

De huizenmarkt zal verder instorten en dankzij de BTW verhoging en de forse bezuinigingen zal de schatkist weliswaar tijdelijk gevuld worden, maar wat ze vergeten is dat de economie verder tot moes wordt geslagen en er bijna niet meer bovenkomt met als gevolg nog meer faillissementen, nog meer werkeloosheid, nog meer kosten en nog legere schatkist.

Leg dat de politici eens uit.... Maar kennelijk zijn ze niet onder de indruk omdat de gemiddelde Nederlander zich gedraagt als een zak aardappelen. Je kunt er tegenaan trappen maar veroeren doen ze nauwelijks. Ligt a.h.Calvinistische aard.

Prettig weekend!

18 okt 2012 20:41
Profiel
997 4S cabrio ex 964 cabrio 92 midnight blue
Pffff daar gaan we weer

18 okt 2012 20:44
Profiel
ex 928-S4 ClubSport ex 928-S4 ex 928-S3
nu Alpine en Lotus
Aan mij zal het niet liggen, heb de laatste maand nogal veel uitgegeven...

Tjonge nog 5 vette jaren, dat zijn schrikkeljaren geloof ik he?
Die hebben 1 dag overgewicht namelijk.
En 5 schrikkeljaren verder ff tellen... dan zitten we in 2032! :shock:
Oei!, ik ga nog snel iets uitgeven om eea te voorkomen!

18 okt 2012 20:51
Profiel WWW Facebook 
Porsche 911 2003
Waterland
Nederlanders halen idd alleen maar hun schouders op.

Ik denk dat de crisis nog veel langer gaat duren. De grote geldstroom kan pas weer na jaren op gang komen. Maar wie spreekt er hier van crisis, zolang we nog te eten hebben en alle luxe die je om je heen ziet. Ernstiger is een steeds grotere groep die echt in de financiële shit zit.
Die kunnen op dit moment echt hun rekening van de NUON niet meer betalen, en zitten deze winter in de kou. Toch nog steeds vanwege een graaicultuur.
En zolang die graaicultuur niet verdwijnt, verdwijnt de crisis ook niet.

Zie het maar als een piramidesysteem. We moeten gewoon weer een stevige basis leggen, en van voor af aan beginnen. Hard werken, eerlijk werken. Accepteren dat het allemaal iets minder is en kan! Dan kan die crisis al snel doorgespoeld worden.....

18 okt 2012 21:33
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Hoorde ik daar een emoe sch..ten?

18 okt 2012 23:06
Profiel
Porsche 911 2003
Waterland
8) :mrgreen:

18 okt 2012 23:51
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
steef schreef:
En zolang die graaicultuur niet verdwijnt, verdwijnt de crisis ook niet.

Is er altijd geweest en zal waarschijnlijk ook nooit verdwijnen tenzij we communisten worden.
Dus daar moet je niet op wachten.

Het grootste probleem is de overheid, deze wilt niet hard genoeg sparen. Dus vergaren ze maar meer inkomsten.
En net door dat de zelfstandigen (de kleine groep inwoners van een land die effectief geld opbrengt) al die extra inkomsten moeten bekostigen,
is het heel moeilijk om uit de crisis te geraken.

Hoog tijd dat de overheid eens in eigen overtollig vel snijdt en eens serieus begint te sparen. Maar dat durven(of willen?) die politiekers natuurlijk niet.

19 okt 2012 8:49
Profiel
Porsche 911 2003
Waterland
Als er wordt gezegd door de overheid 'We moeten bezuinigen'
Doen ze hun eigen inkomen en uitgaven niet naar beneden,
Maar gaan de belastingen omhoog, en gaat de burger gewoon meer betalen!

Dat klopt niet helemaal: ik moet meer bezuinigen, dus gaat u meer betalen....
Het moet zijn: ik moet meer bezuinigen, zodat u niet méér hoeft te betalen.....

Eigenlijk moet het zijn: als de overheid genoeg op zichzelf bezuinigd, hoeven we helemaal niet meer te betalen

:!:

20 okt 2012 13:52
Profiel
PorscheForum Rakker
Ben het met je eens Steef..

T ALLERGROOTSTE probleem zit erin dat de overheid door gaat met de inefficiente manier van opereren die ze al decennia bezigen.

Daarbij blijven de salarissen van de politici WEL stijgen en onkostenvergoedingen blijven maar uitbreiden terwijl de belastingbetalende burger steeds meer en zwaarder belast wordt.

Negatieve spiraal als je het mij vraagt...

Laat de overheid juist de belastingen verlagen op die zaken, waarmee men dan weer verplicht wordt de schuldenlast (hypotheken) af te lossen zodat over een tijd als de schuldenlast weer normaal is de burger weer meer geld in zijn zak heeft om de economie een boost te geven doordat deze meer uit kan (en ook wil) uitgeven.

21 okt 2012 13:27
Profiel
PorscheForum Rakker
Huizenprijzen opnieuw verder gedaald

De huizenprijzen in Nederland zijn vorige maand opnieuw sterk gedaald. De prijzen van verkochte koopwoningen lagen in september gemiddeld 7,9 procent lager dan een jaar eerder. Dat blijkt maandag uit cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) en het Kadaster.

Ook in juli en augustus daalden de huizenprijzen met gemiddeld 8 procent. Ten opzichte van augustus 2008, toen de huizenprijzen een piek bereikten, bedraagt de prijsdaling inmiddels ruim 16 procent. De laatste maand dat koophuizen duurder werden was januari 2009.

In de eerste drie kwartalen van 2012 wisselden 81.000 woningen van eigenaar. Dit is 8 procent minder dan in dezelfde periode vorig jaar.

22 okt 2012 11:27
Profiel
Kozijnenboer
Berkelland (Achterhoek) PF #345
Een beetje bronvermelding kan nooit kwaad............... :mrgreen: http://fd.nl/economie-politiek/955736-1210/prijsdaling-koopwoningen-houdt-aan

citaat:De prijzen van verkochte bestaande koopwoningen lagen in september 2012 op het niveau van begin 2004.

moraal van dit verhaal, de huizen zijn op dit moment nog meer waard dan 10 jaar geleden ............... :popcorn: Dat kun je van een 996 niet zeggen :twisted: :wink:

22 okt 2012 11:29
Profiel WWW
Porsche 911 2003
Waterland
VM: je brengt geen nieuws, dit hoort ook niet op het Porsche-forum thuis.....

Nieuws: de waarde van de 2.2 en de 2.4 is fors gestegen. Ook de 964 is iets in waarde toegenomen. Echter, die van de 997 is wat aan het zakken.
Beursgoeroes verwachten naar aanleiding van een harige Amerikaan dat de waarde van de 2.2 en de 2.4-tjes nog verder zal stijgen.... :mrgreen:

Beleg dus niet in huizen, maar in ouwe Porsches :ba: :ass:

22 okt 2012 11:43
Profiel
PorscheForum Junkie
Porscheloos...
Almkerk
STEEF :ba: :cheers: :ba: :cheers:

22 okt 2012 12:00
Profiel
PorscheForum Rakker
991 Carrera S Cabrio Ex 997 Turbo
Rotterdam
Gelukkig vind ik het plezier dat ik aan de P beleef vele malen belangrijker dan de beleggingswaarde, anders zou ik 'm nu direct wegdoen :mrgreen:

22 okt 2012 13:48
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
steef schreef:
Beursgoeroes verwachten naar aanleiding van een harige Amerikaan dat de waarde van de 2.2 en de 2.4-tjes nog verder zal stijgen.... :mrgreen:

Wie is die harige amerikaan dan?

23 okt 2012 1:02
Profiel
PorscheForum Junkie
997 Carrera S Cabriolet tiptronic 2005, Ex 996 Carrera 4S Cabriolet tiptronic 2003, Ex 356 Speedster Carrera GS de Luxe 1958 Replica
Lelystad
dobbelsteen schreef:
Wie is die harige amerikaan dan?

Magnus Walker

viewtopic.php?f=24&t=36219&hilit=Magnus

23 okt 2012 1:09
Profiel Facebook 
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 1047 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28 ... 42  Volgende