Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 14:40

Antwoord op onderwerp  [ 423 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 17  Volgende
De 911 is dood leve the Boxster/Cayman.... 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
LEEUWARDEN
Bericht Re: De 911 is dood leve the Boxster/Cayman....
Komt er dan ook een off road versie??
Cross country??

Rijden we straks allemaal in de Cayenne :D :ba:

22 okt 2012 21:23
Profiel
PorscheForum Junkie
Geen Boxster 981 S meer
MarkS schreef:
Wat een non-topic.

(Als je nou een 911 rijder was geweest en net een nieuwe had gekocht)

Ben 10 jaar 911 rijder geweest.......

22 okt 2012 21:30
Profiel
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
arjan schreef:
Peter 993 schreef:
Of sla ik onzin uit.... :D

Ja....... :mrgreen: :ba:

En na het lezen van veel van de overige posts,

troost je, je bent niet de enige.

22 okt 2012 21:31
Profiel
PorscheForum Junkie
Geen Boxster 981 S meer
Rad911 schreef:
Heeft alles met evolutie te maken. ........De 911 is geëvolueerd van pure sportwagen naar meer luxe GT. Niets mis mee. ..

Dat bedoel ik dus......is natuurlijk niets mis mee.....maar ik mis het no-nonsene image van vroeger....

22 okt 2012 21:37
Profiel
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
ik ben wel benieuwd naar de nieuwe Cayman, omdat de nieuwe Boxster al zo goed reed. Toch hoor of zie je daarvan nog weinig, terwijl de auto zeggen en schrijven tweede kwartaal 2013 geïntroduceerd wordt.

Toch zullen ze die nog onder de 911 positioneren.

ook de huidige 991 vind ik gaaf. Ik zou de auto wel uitusten met handbak, sport-onderstel, sportstoelen en sportuitlaat en zo krijg je dan toch weer het meer strakke gevoel bij de auto.

En dadelijk komen nog de GT3 en de GT2 voor de pur sang liefhebbers! Ik maak me niet ongerust.

22 okt 2012 21:42
Profiel
PorscheForum Junkie
Geen Boxster 981 S meer
oer911 schreef:
Aline42 schreef:
Boxster en de Cayman zijn dat niet de financiers van de steeds verdere ontwikkeling van de 911??? :mrgreen:

Dat lijkt mij sterk met dat handjevol wat ze daarvan verkopen .

Er worden inderdaad meer 911's verkocht dan Boxster's en Cayman's, handjevol gaat echter op voor Nederland, maar niet wereldwijd. De Cayman heeft in Noord-Amerika een tijdje de Boxster in verkoop aantallen overtroffen.

22 okt 2012 21:48
Profiel
LEEUWARDEN
Citaat:
Dat bedoel ik dus......is natuurlijk niets mis mee.....maar ik mis het no-nonsene image van vroeger....
Maar dat zelfde luxe gevoel heb je toch ook met de Cayman of Boxster??? Dit zijn ook auto's van deze tijd.
De 911 lijkt me dan ook vere van dood.
Het blijft nu een liefhebbers auto of het nu op de eerste of de laatste die denk ik nog lang niet gaat komen. :salut:

22 okt 2012 21:49
Profiel
PorscheForum Junkie
Geen Boxster 981 S meer
ver boven de 200 schreef:
ik ben wel benieuwd naar de nieuwe Cayman, omdat de nieuwe Boxster al zo goed reed. Toch hoor of zie je daarvan nog weinig, terwijl de auto zeggen en schrijven tweede kwartaal 2013 geïntroduceerd wordt.

Toch zullen ze die nog onder de 911 positioneren.

ook de huidige 991 vind ik gaaf. Ik zou de auto wel uitusten met handbak, sport-onderstel, sportstoelen en sportuitlaat en zo krijg je dan toch weer het meer strakke gevoel bij de auto.

En dadelijk komen nog de GT3 en de GT2 voor de pur sang liefhebbers! Ik maak me niet ongerust.

De Cayman wordt geïntroduceerd op de motor show in LA in november. Ik begrijp ook niet waarom Porsche zo lang wacht. De huidige Cayman is in Nederland niet eens meer leverbaar.

22 okt 2012 21:51
Profiel
PorscheForum Junkie
Curaçao
De 911 is inderdaad steeds meer een luxe GT aan het worden. De markt vraagt er om. Persoonlijk vond ik de 997.2 al over het randje maar met de 991 zijn ze wat het oorspronkelijke concept betreft in het ravijn gevallen. Het uiterlijk valt nog mee. Optisch is hij helemaal niet zo veel groter dan zijn voorganger. Maar het interieur wordt steeds luxer c.f. de Panamera. Ik heb (heel even) met de gedachte gespeeld een nieuwe te kopen maar na een proefritje wist ik het zeker; dit is hem voor mij niet meer!
Los van het feit dat hij binnen lekker klinkt terwijl hij buiten bijna een snorfiets is, is de electrische stuurbekrachtiging voor mij echt een absolute no-no! Als ik snelle luxe wil dan blijf ik wel in mijn Jaguar of desnoods een Panamera Sport.
Ik weet het, de techniek holt vooruit en ik sta stil maar een nieuwe 911 komt er niet meer. Ik denk dat ik me maar op de oudjes ga concentreren.
Just my 2c

22 okt 2012 22:12
Profiel
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
leuk item :!:

net vanavond - voor 2e keer in korte tijd - aan een ex-Boxster eigenaar geschreven: "Hoe kan je dit toch doen, de best rijdende Porsche ooit vervangen door zo'n klassiek, al eeuwig geproduceerd model wat echt niet goed op de weg ligt :idea: waarschuw maar, uit eigen 17-jarige ervaring, weet je het zeker :?: ".
of iets dergelijks...

ja, er zijn ook 911-rijders die overstappen op Boxster of Cayman, mijn zegen hebben ze :)

22 okt 2012 22:22
Profiel
PorscheForum Junkie
Curaçao
Deze met een 520 Pk Turboset van TPC is echt niet verkeerd! :cheers:

56018

22 okt 2012 22:29
Profiel
Moderator
PF #57
als je geen achterbank nodig hebt is er geen rationele reden om geen cayman te kiezen. irrationele redenen te over overigens :lol:

22 okt 2012 22:58
Profiel
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
Subdriver schreef:
De 911 is inderdaad steeds meer een luxe GT aan het worden. De markt vraagt er om. Persoonlijk vond ik de 997.2 al over het randje maar met de 991 zijn ze wat het oorspronkelijke concept betreft in het ravijn gevallen. Het uiterlijk valt nog mee. Optisch is hij helemaal niet zo veel groter dan zijn voorganger. Maar het interieur wordt steeds luxer c.f. de Panamera. Ik heb (heel even) met de gedachte gespeeld een nieuwe te kopen maar na een proefritje wist ik het zeker; dit is hem voor mij niet meer!
Los van het feit dat hij binnen lekker klinkt terwijl hij buiten bijna een snorfiets is, is de electrische stuurbekrachtiging voor mij echt een absolute no-no! Als ik snelle luxe wil dan blijf ik wel in mijn Jaguar of desnoods een Panamera Sport.
Ik weet het, de techniek holt vooruit en ik sta stil maar een nieuwe 911 komt er niet meer. Ik denk dat ik me maar op de oudjes ga concentreren.
Just my 2c

De 996 gaat de komende jaren in waarde stijgen! :cheers:

22 okt 2012 23:09
Profiel
PorscheForum Junkie
Geen Boxster 981 S meer
horn schreef:
als je geen achterbank nodig hebt is er geen rationele reden om geen cayman te kiezen. irrationele redenen te over overigens :lol:

Er is geen enkele rationele reden te bedenken om een Porsche te kiezen 8) 8)

22 okt 2012 23:36
Profiel
Porsche 911 2003
Waterland
das nie helemaal waar :mrgreen:

23 okt 2012 0:07
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
Peter 993 schreef:
een wolf in schaapskleren

Huh? Een wolf in wolfskleren bedoel je?

23 okt 2012 0:51
Profiel
Cayman S MKII Speedgelb Cayenne 957 3.6 Crystal Silber Met. Stromer ST1 Platinum
Toch een interessant topic aan het worden :mrgreen:

23 okt 2012 8:11
Profiel WWW Facebook  Twitter 
PorscheForum Rakker
ver boven de 200 schreef:
Subdriver schreef:

De 996 gaat de komende jaren in waarde stijgen! :cheers:

Ja dat zou kunnen, als ze teminste niet bijna allemaal gevoelige IMS Lager, en de rest door die petjes & bontkragen volledig uitgewoond worden.

23 okt 2012 8:46
Profiel
PorscheForum Rakker
1989 911 Carrera 2 (964)
Baarn, NL
Ik ben van een nieuwe Boxster naar een 964 gegaan. Boxster was daily driver, de 964 is dat niet. Ben toch wel heel benieuwd naar de nieuwe Cayman, zou een prima DD kunnen zijn maar ja dan moet de 964 weg en da's natuurlijk niks. Keuzes keuzes.....

Ik begreep overigens van de dealer dat de nieuwe Cayman qua prijs onder de Boxster wordt gepositioneerd. De oude Cayman verkocht voor geen meter mn door de verkeerde prijsstelling. Als ze dat nu anders doen dan hebben ze een winner als je het mij vraagt. Tja dan toch maar een Cayman S met PDK....... 8)

23 okt 2012 8:50
Profiel WWW Facebook  Twitter 
PorscheForum Junkie
964 Targa, 911T hotrod ('70) EX: 3.2 Coupe
Peter 993 schreef:

Met de komst van de GT3 en GT3 RS, is dat stukje van de markt ook weer ingevuld. 95% vd kopers wil een snelle GT en die 5% hardcore rijders wordt echt niet vergeten ;)

23 okt 2012 9:35
Profiel
Lada
Helemaal in het zuiden.
Citaat:
irrationele redenen te over overigens

Je bedoeld.............. :popcorn:

23 okt 2012 9:57
Profiel
PorscheForum Junkie
Cayman R - 924 turbo project
zandhoven - belgie
de evolutie naar meer luxe is toch een ziekte van alle autos ?
20 jaar geleden reed mijn vrouw naar school met de peugeot 205 van haar moeder.
Twee jaar terug kochten wij een peugeot 208 als tweede auto. Dat is ook niet meer te vergelijken met die 205 hoor !
Dus hoe wil je nu nog een 964-993 gaan vergelijken met een 991 ???

23 okt 2012 10:37
Profiel
PorscheForum Rakker
991 Carrera S Cabrio Ex 997 Turbo
Rotterdam
Helemaal waar.

Auto's worden beter en veiliger (rembekrachtiging, stuurbekrachtiging, airbags, veiligheidssystemen, etc.) en autos worden sneller (de 991 carrera S is op de
Nurburgring even snel als de 997 GT3, en 13 seconden sneller dan de 997 Carrera S).
Dat vinden we allemaal prima, omdat dat dat in het algemeen synoniem staat voor vooruitgang.
Zodra echter het design ook onder de loep wordt genomen, gaan sommigen onder ons opeens steigeren. Het kan gewoon niet anders dan dat dat een smaakkwestie is. Valt niet over te twisten. Wat verwacht je dan, dat ze weer terug gaan naar het 964 model? Volgens mij zit het merendeel van de potentiele klanten daar echt niet op te wachten.
De 911 zal altijd blijven bestaan en zal ook altijd wel als 911 herkenbaar blijven, alleen zal de auto bij elke introductie van een nieuw model weer een beetje 'opgefrist' moeten worden om 'm met z'n tijd te laten meegaan. Dit geldt voor elke autofabrikant.
De een vindt de nieuwe 991 schitterend, de ander spuuglelijk. Da's allemaal prima, maar daar moet het dan ook bij blijven.
Maar laten we aub ophouden met dit soort onzinnige discussies dat de 911 dood zou zijn. Alsof de Boxster en Cayman in de toekomst niet zullen veranderen...

23 okt 2012 13:05
Profiel
PorscheForum Junkie
Cayman R - 924 turbo project
zandhoven - belgie
Het is trouwens een peugeot 207 die wij hebben, sorry, foutje.
De huidige 208 zal weer wat beter en luxueuzer zijn vermoed ik :mrgreen:

23 okt 2012 13:25
Profiel
PorscheForum Rakker
964 RS A, 991 GT3 RS, GT4 Clubsport, 9YA Cayenne S.
Goede post Mio Turbo!

Vooruitgang in autotechniek en electronica zal de auto industrie blijven veranderen en een ieder heeft daar inderdaad zo zijn eigen mening
over. Persoonlijk miste ik het specifieke en ó zo zalige Porsche gevoel in mijn huidige 997 S en heb daarom onlangs een 996 GT3 aangeschaft. Toegegeven dat het rijden in de GT3 op zich minder comfortabel is maar de totale belevenis, zoals een puur auto sportmerk naar mijn mening behoort te hebben, is vele malen groter dan in de moderne 997 en zelfs beter dan ik vroeger in mijn 964 heb ervaren. Maar ik ken genoeg mensen die daar heel anders over oordelen en de GT3 een 'n rottig stuiterbakkie vinden, deze lui missen dus naar mijn oordeel het concept van wat een sportauto werkelijk inhoudt. Soepel vlotjes rijden in ruime comfort en luxe is iets wat de meeste mensen aanspreekt en wie auto's voor de massa maakt zal daar dus zijn nieuwe modellen op focussen. Porsche is wat dat betreft zoals de meeste andere automerken geen uitzondering. Gelukkig maar dat ze ook sportievere versies (hopenlijk blijven) maken voor de enkeling die dit kan waarderen.

23 okt 2012 17:54
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 423 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 17  Volgende