Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 14:33

Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
GPS Tracker/ alarm klasse 4 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
't Gooi
Bericht GPS Tracker/ alarm klasse 4
Ik ga vrijdag mijn auto afhalen en moet voor de verzekering een alarmklasse 4 systeem hebben. Als ik het goed hebt betekent alarmklasse 4 dat er een GPS tracker in moet zitten. Een dergelijk systeem zit reeds in de auto. De vraag is waar ik voordelig een abonnement kan afsluiten voor het track systeem.

Dank voor jullie input!

24 okt 2012 12:42
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: GPS Tracker/ alarm klasse 4
KLIK

24 okt 2012 12:49
Profiel
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
via Henk Hartog Assurantiën heb ik een verzekering gevonden waarvoor tracking niet gevraagd wordt.
Had geen zin in installatie van systeem - vaak ellende met achteraf inbouw - en de kosten.
Auto staat wel binnen in principe...

24 okt 2012 13:05
Profiel
PorscheForum Rakker
't Gooi
Paul II schreef:
via Henk Hartog Assurantiën heb ik een verzekering gevonden waarvoor tracking niet gevraagd wordt.
Had geen zin in installatie van systeem - vaak ellende met achteraf inbouw - en de kosten.
Auto staat wel binnen in principe...

Het systeem is reeds ingebouwd en de premie is aanzienlijk lager met een klasse 4 systeem. Ik vind het dus prima maar en alleen nog op zoek naar een goedkope wijze om het systeem actief te maken.

24 okt 2012 13:17
Profiel
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
lagere premie <-> wel kosten TrackTrace abo :wink:

24 okt 2012 13:50
Profiel
Porsche 914 2.7 1970 Porsche Panamera GTS 2016 Porsche Boxster Cup
Urmond
Er zijn abonementen te sluiten vanaf 14€ per maand.

bel eens naar fleetacces in Nuenen

http://www.fleetaccess.nl/faq/klassealarm/

Zij kunnen je wellicht helpen.

24 okt 2012 13:54
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Boxster 986 2.7 Tiptronic
Midden-Brabant
Dat is toch allemaal al weer achterhaalt. Beetje autodief heeft standaard zoiets in z'n "rugzak" zitten:

http://www.ioffer.com/150258137

Zit je dan met je track & trace systeem :roll:

24 okt 2012 16:22
Profiel
ook om de reden 'achterhaalde nutteloze techniek' voelde ik er niets voor 8)

24 okt 2012 17:28
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster-S 2007
Bergen op Zoom
Ik zit zelf bij Securitas.

25 okt 2012 21:57
Profiel WWW
Lada
Helemaal in het zuiden.
Toen mijn vorige Porsche gejat werd kwam hier een meneer van blabla forensic (weet de naam niet meer) in geuren en kleuren vertellen hoe simpel het is om al die systemen te omzeilen. Wat ze ook verzinnen, het dievengilde verzint wel iets waardoor ze het wel weer kunnen jatten. :bang:

26 okt 2012 7:27
Profiel
PorscheForum Junkie
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Ik had vroeger een schakelaar op een niet voor de hand liggende plaats. Daarmee werd de ontsteking stroomloos geschakeld. En dan nu in deze tijd weer niet zoiets met een afstandbediening, maar gewoon een simpele schakelaar aan/uit.
"Aan" is starten en rijden, "uit" is niet starten en dus niet wegrijden! :mrgreen: Hoe eenvoudig kan het zijn?
Volgens mij nemen boeven geen oprijwagen mee om je P. op te halen.....

26 okt 2012 10:56
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
bjft schreef:

Daar zou ik maar niet zo zeker van zijn :popcorn:

... gewoon terdege verzekeren - zonder alarmplicht of nacht-clausule :wink:

26 okt 2012 13:03
Profiel WWW Facebook 
Urmond
Ik denk dat de tijd van verzekeren zonder alarm bij dure auto's en klassiekers met een bepaalde waarde binnenkort voorbij is. De verzekeraars lopen telkens vaker aan tegen het feit dat er auto's gestolen worden zonder alarm.

Mooi zo'n klassieker product zonder alarmeis. De dievengilde weet dit ook vaak. Voorbeelden te over van klanten die beknibbeld hebben op alarmsystemen waarvan de auto werd gestolen. En tuurlijk, hij wordt vergoed, met een beetje mazzel ook nog de taxatiewaarde. Maar de exemplaren waar men vaak vele jaren aan heeft gewerkt om hem weer in topstaat te krijgen, of zelfs uniek zijn, vind je niet zo maar weer.

Persoonlijk begrijp ik het ook niet. men koopt een auto van 100.000€ of meer, en die paar tientjes per maand is dan een bezwaar!.

Ik zou er goed ziek van zijn als mijn auto werd gestolen, ook al heeft hij een alarm en krijg ik de taxatiewaarde vergoed. Wel vind ik bepaalde zaken achterhaald. Startonderbreker met nachtclausulle, dit geld niet wanneer we fijn een weekendje overnachten in de Eifel???. lijkt mij wellicht nog een groter risico dan thuis voor de deur.

Maar goed, je kunt vaak niet anders dan enkel de klant adviseren. Waar hij uiteindelijk voor beslist, of hoe hij er vervolgens mee omgaat is aan de klant.

26 okt 2012 14:22
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Olaf schreef:
bjft schreef:

Daar zou ik maar niet zo zeker van zijn :popcorn:

... gewoon terdege verzekeren - zonder alarmplicht of nacht-clausule :wink:

De gemiddelde diefstal van een auto die ze rijdend weghalen duurt ongeveer 2 minuten inclusief openmaken. Weet je hoelang het duurt voordat een niet zelfstandig rijdende auto op een oprijwagen gelierd of geduwd is en hoeveel herrie dat maakt??

26 okt 2012 16:06
Profiel
Moderator
911 Carrera S
.. het nieuws gemist over een clubje Belgen die door heel europa Porsche weghaalde met 'n oprijwagen?

In een aantal gevallen valt een takel-, sleep- of oprij- wagen zelfs minder op :popcorn:

Jos Targa schreef:
.. en die paar tientjes per maand is dan een bezwaar!.

't is om het even. Met alarm is de verzekering vaak weer iets goedkoper ... maar wil gewoonweg geen alarm in m'n auto's - dit omdat het niet origineel is en niet altijd storings-vrij is.

Om het weghalen of wegrijden van een van mij auto's te bemoeilijken kan ik wel wat ander dingen verzinnen :wink:

26 okt 2012 18:22
Profiel WWW Facebook 
Urmond
Begrijpelijk dat het niet origineel is. Echter gezien de portefeulle standen bij de gemiddelde verzekeraars is de kans aanwezig dat ook jij aan de beurt komt :wink:

26 okt 2012 18:30
Profiel WWW Facebook 
Moderator
911 Carrera S
Ik zal het wel meemaken ... of niet :wink:

26 okt 2012 18:32
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Olaf schreef:
.. het nieuws gemist over een clubje Belgen die door heel europa Porsche weghaalde met 'n oprijwagen?

In een aantal gevallen valt een takel-, sleep- of oprij- wagen zelfs minder op :popcorn: :wink:

Olaf, ik geef me over :wink:

26 okt 2012 18:49
Profiel
PorscheForum Rakker
Een alarm is ook echt alleen nuttig als je auto voor de deur staat en je thuis bent, anders heb je er echt helemaal niets aan. Als er ergens een alarm afgaat kijkt niets of niemand om, kan me niet voorstellen dat het ook maar enig afschrikkend effect heeft op potentiële dieven (als er 2 gelijke auto's staan 1 met en 1 zonder alarm, misschien dan).

Ik weet trouwens niet of er ergens gegevens zijn over aantallen auto's die mbv een gps tracker weer worden teruggevonden?
Ik heb ooit wel gelezen dat er in canada een bedrijf zit welke claimt dat bijna alle gestolen autos worden teruggevonden, was geloof ik een tracker die op het telefoon netwerk zit en niet op gps. Zal ook wel niet de goedkoopste oplossing zijn :)

26 okt 2012 18:52
Profiel
Jos Targa schreef:
... nachtclausule, dit geldt niet wanneer we fijn een weekendje overnachten in de Eifel???.

weet jij toch wel, dat het een in-principe clausule is, d.w.z. als de auto vlakbij woning staat :?: :roll: :wink:

26 okt 2012 21:43
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 911 3.0SC 1982
Varik
Ik zit zelf in de gps trackingnummer business. Beveiliging is ook een van onze diensten. Het blijft een kat en muis spel. De voertuigcrimineel komt niet uit een ei en neemt met voertuigen uit het duurdere segment geen risico. Ze hebben dus idd een gps jammer of ze hebben dichtbij een schuilplek voor de auto. Wordt de auto niet binnen 2 dagen weggehaald door verzekeraar, rechtmatige eigenaar of politie, dan hebben ze voldoende zekerheid om de auto daar weg te halen.

Wat met ons systeem meestal wordt teruggevonden zijn de aannemersbusjes welke door lui worden gestolen voor eenvoudig weg vervoer of het gereedschap wat vaak in dit soort wagens aanwezig is. Dat we dan vaak door 1 auto terug te vinden meteen meer zaken oplossen is mooi meegenomen.

Kortom, voor wagens in het duurdere segment > 80k euro, geloof ik niet dat een trackingnummer systeem de oplossing is.

27 okt 2012 12:16
Profiel
interessante, nieuwe benadering :idea:

voor oudere wagens met een (wat) lagere waarde dus wel :?:

27 okt 2012 14:05
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 911 3.0SC 1982
Varik
Het ligt er maar net aan hoe graag een crimineel een wagen wil hebben. Uiteraard zal een mooie Carrera 3.0 ook mbv een gps-jammer worden weggehaald.

Ik maak enkel een onderscheid tussen de crimineel (of kruimeldief) die op zoek is naar vervoer of evt waar in de auto en het slag volk dat een auto om de auto steelt. Hierbij maakt het dus niet uit of het een 997 turbo of een Golf 1 gti van 1982... De reden dat ik de 80k aanhaalde was omdat de discussie begon met het feit dat een aantal verzekeraars auto's boven ongeveer deze waarde van een klasse 4 voorzien willen hebben.

27 okt 2012 23:32
Profiel
PorscheForum Rakker
't Gooi
Jos Targa schreef:
Er zijn abonementen te sluiten vanaf 14€ per maand.

bel eens naar fleetacces in Nuenen

http://www.fleetaccess.nl/faq/klassealarm/

Zij kunnen je wellicht helpen.

Dank Jos, ik heb zojuist met Fleetaccess gebeld. Bijzonder vriendelijk geholpen. Het maandelijkse abbonnement is niet duur bij hen en het inbouwen van een nieuwe kast is waarschijnlijk niet nodig omdat zij de oude wellicht kunnen gebruiken. Kortom: een goeie tip!

01 nov 2012 19:21
Profiel
Urmond
Geen dank :salut:

nu de verzekering nog :mrgreen:

01 nov 2012 22:47
Profiel WWW Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende