Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 15:48

Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Verzekering 997 C2S uit 2008 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht Verzekering 997 C2S uit 2008
Dag beste liefhebbers,

Voordat ik het advies krijg de zoekfunctie te gebruiken, wil ik jullie geruststellen dat ik deze inderdaad gebruikt heb en veel wijzer ben geworden. Nou heb ik 4 offertes aangevraagd en gekregen.

Zelf contact opgezocht met Turien en via hun bij Unive Zuid Holland terecht gekomen, gebeld, gaf wat gegevens door, ik moest wachten voor de "acceptatie controle" en toen zei ze dat ik geen andere verzekeringen had en daarom geen P-verzekering kon afsluiten. Wel vreemd dat ze niet eerst hierom vroeg.

Sportwagenpolis
1. op basis van SCM alarmklasse 3: WA Cascodekking + Schade inzittenden, 20.000km/jaar en 750 euro eigen risico per gebeurtenis: 88 euro/maand
2. op basis van SCM klasse 3 aangevuld met klasse 4: WA + Cascodekking + Schade inzittenden, 12.000km/jaar en 500 euro eigen risico per gebeurtenis: 88 euro/maand
3. Assicuro op basis van SCM klasse 3: Caso + 12.500 km/jaar en 1000 euro eigen risico per gebeurtenis (excl. ruitbreuk): 121 euro/maand
4. Yska: op basis SCM alarmklasse 3 + klasse 4: WA + Casco, 20.000 km/jaar, 750 euro per gebrutenis: 100 euro/maand

Nou weet ik waar ik goed aan doe. Wat zijn de maandelijkse kosten van een klasse 4 of 5 volgsysteem? En ik ben bang voor de kleine lettertjes. Tevens vind ik de eigen risico van 500 tot 1000 per gebeurtenis erg fors. Dan hoeven ze bijna nooit wat uit te keren!

Help me a.u.b. met de juiste keuze.

24 okt 2012 22:59
Profiel
PorscheForum Junkie
997 Carrera S Cabriolet tiptronic 2005, Ex 996 Carrera 4S Cabriolet tiptronic 2003, Ex 356 Speedster Carrera GS de Luxe 1958 Replica
Lelystad
Bericht Re: Verzekering 997 C2S uit 2008
Voor wat betreft de klasse 4 kosten; er is een actief draadje wat nu ook speelt. viewtopic.php?f=1&t=36333&p=961712#p961712
Ik zou zelf geen klasse 4 doen. Naastde kosten van inbouw zijn dan de maandkosten ook te besparen.

Welke keuze bij jou past is moeilijk aan te geven. Puur op kosten of is het contact en persoonlijk benadering een must (er zijn ook forumleden actief in de branche dus dat kan wellicht ook een alternatief zijn).

Succes met de overwegingen

24 okt 2012 23:09
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Henk even bellen. :wink:

24 okt 2012 23:09
Profiel
Moderator
PF #57
Of Jos. :idea:

24 okt 2012 23:14
Profiel
Porsche 914 2.7 1970 Porsche Panamera GTS 2016 Porsche Boxster Cup
Urmond
Voor een klasse 4 alarm zou ik eens met fleetacces bellen in Nuenen. Ze doen veel Porsches. Wij sturen hier regelmatig klanten naar toe. Ze zijn niet duur met inbouwen en het maandelijks abonnement kost rond de 15€.
http://www.fleetaccess.nl/

Turien accepteerd weldegelijk Porsches zonder dat er een eerste auto of andere auto bij hun wordt verzekerd. :|

25 okt 2012 22:14
Profiel WWW Facebook 
981 Boxster GTS
bully schreef:
Henk even bellen. :wink:

+1

De 993 is op taxatiewaarde verzekerd + SCM 3 + geen nachtclausule.

25 okt 2012 23:09
Profiel
Lada
Helemaal in het zuiden.
Zit zelf bij sportwagen polis. Maar heb nog niks gehad dus kan niets melden vwb afhandeling e.d.
Volgens mij onderdeel van turien maar wel met nadere voorwaarden die jij hier noemt. Klasse 3 en max 15.000 kilometers. Eigen risico 250.

Met de kilometers gaat het krap worden maar hij gaat dan ook binnenkort de garage in en dan gaan we lekker dieselen in de Benz. Ook geen straf :mrgreen:

26 okt 2012 7:10
Profiel
Porsche 914 2.7 1970 Porsche Panamera GTS 2016 Porsche Boxster Cup
Urmond
Tot 5 jaar oud heeft Turien mooi product. Ook even afhankelijk van de cat. Prijs van de Porsche.

993 is zelfs te verzekeren zonder klasse 3 all risk op basis van taxatiewaarde.

26 okt 2012 7:33
Profiel WWW Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 8 berichten ]