|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 20 berichten ] |
|
928 die toe is aan Distributie vervanging, help gevraagd...
Auteur |
Bericht |
TimvanHassel
Privé ChauffeurOss
|
928 die toe is aan Distributie vervanging, help gevraagd...
Volgende is het geval: Ik heb een Porsche 928S4 uit '87 uit California geïmporteerd. Auto is altijd netjes in onderhoud geweest.. en ziet er perfect uit. maar dan... Ik ga de boekjes na lezen, is de D-riem pas 40.000km geleden vervangen --> Geen probleem zou je zeggen! Bel je de dealer & specialist, krijg je te horen dat er ook een limiet zit aan het aantal jaar wat zo'n riem erop mag! Blijkt de riem er al 10jaar op te liggen... Dus die moet vervangen worden.. dan komt het. Heb iemand die het kan\wil doen, maar moet wel de onderdelen hebben. en dus de volgende vragen... * D-riem set, is dat altijd incl Spanrollen? * Moet de waterpomp ALTIJD? of kan het ook beoordeeld worden als de riem eraf is? en zoja, waar beoordeel je dit op? Iemand ervaring met dit soort operaties? Ben ook wel benieuwd wat eventuele kosten zijn. en misschien hoe je die kosten kunt drukken, door bijv een waterpomp uit Duitsland te laten komen. Alvast bedankt voor het lezen, en hoor graag van jullie.. Groetjes, Een verse 928-Eigenaar.
_________________________________________ When all your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.
|
19 okt 2012 19:20 |
|
|
Master Ken
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 TargaGemert, N-Brabant
|
Re: 928 die toe is aan Distributie vervanging, help gevraagd
Ik zie dat je uit Oss komt..... Appeltje eitje..... Op naar Frank zou ik zeggen
|
19 okt 2012 19:24 |
|
|
chelsea
ex: 3.2 Targa
ex 964 c2 coupe
ex 993 Targa
BMW 02 1975
|
Re: 928 die toe is aan Distributie vervanging, help gevraagd
Of een redelijke 928 specialist Vlasblom in Uden
_________________________________________ Nie janken.
|
19 okt 2012 19:32 |
|
|
TimvanHassel
Privé ChauffeurOss
|
Re: 928 die toe is aan Distributie vervanging, help gevraagd
Vlasblom in uden, ben ik geweest! Nu gewoon eventjes overal inventariseren wat de kosten zijn voor deze operatie..
Frank in Oss, welke had je in gedachten?
Mvg.
_________________________________________ When all your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.
|
19 okt 2012 19:36 |
|
|
Master Ken
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 TargaGemert, N-Brabant
|
Re: 928 die toe is aan Distributie vervanging, help gevraagd
http://www.schmidt-oss.nlGewoon ff op de koffie gaan om e.e.a. te bespreken. Uiteraard zitten er meerdere bij je in de omgeving.
|
19 okt 2012 19:37 |
|
|
Remmel
ex 928-S4 ClubSport
ex 928-S4
ex 928-S3nu Alpine en Lotus
|
Re: 928 die toe is aan Distributie vervanging, help gevraagd
Waterpomp kost de wereld niet dus moet je altijd meenemen. Prijzen verschillen per garage, toen ik in Oud-Beijerland een 928 wilde kopen stelde de dealer tegen meerprijs € 500,- voor om riem/pomp te vervangen. Dat gaat normaliter niet lukken, reken op minimaal € 1000,-
_________________________________________ 80% van het salaris is voor mijn auto, de rest verknoei ik.
|
19 okt 2012 20:45 |
|
|
996Tom
ex. 993 '93, ex. 968 '92.
Nu 996 C4
|
Re: 928 die toe is aan Distributie vervanging, help gevraagd
Waterpomp altijd doen. Reden: als de riem los gaat, gaat de spanning van de pomp (het lager). Als er daarna weer spanning op komt, heb je kans op lekkage. Moet alles alsnog los met alle kosten (en ongemak) van dien. Kortom: kan me de gedachte goed voorstellen, maar is echt verkeerde zuinigheid.
(spanrollen gelijk meenemen). Laat je specialist de onderdelen aanleveren. gaat je per saldo nauwelijk iets meer kosten.
_________________________________________ "Racing cars are neither beautiful, nor ugly. They become beautiful when they win" Enzo Ferrari
|
19 okt 2012 21:12 |
|
|
Captain Pervert
|
Re: 928 die toe is aan Distributie vervanging, help gevraagd
Noem eens prijzen? Ik ga zo'n auto kopen, als de riem nieuw moet wil ik weten wat voor bedrag ik als afding-argument moet noemen.
|
19 okt 2012 21:24 |
|
|
SanderBaas
Porsche 928 S4 1987Eindhoven
|
Re: 928 die toe is aan Distributie vervanging, help gevraagd
Hallo, Voor het doen van de riem heb je nodig: Een nieuwe riem, (neem wel een GATES of orgineel Porsche, kan een heel topic wijden aan imitatie riemen, ik heb de mijne daardoor al 3 keer vervangen) (orgineel porsche ongeveer 125 eu) De grote looprol, en kleine "idler" rol moet je ook hebben, (grote rol ong 100 eu, kleine weet ik niet meer, gok 25 eu ofzo) Waterpomp, ik zou een laso nemen, (orgineel Porsche kost bij Alpo 900 eu) Laso pomp kost bij http://www.rosepassion.fr, 200,- eu ofzo ik zou zeker ook de thermostaat doen als je daar toch bezig bent. koelvloeistof (goede!) en er gaat bijna 20ltr in ofzo Dan moet je de motor kunnen blokeren, dus blokeer tool, ik heb de mijne uit amerika gehaald koste 50 eu ofzo groot wringijzer voor de moer van de voorste pulley, en deze moet ook weer vast op 320 nm dus goede momentsleutel Tool om de spanning te controleren, orgi porsche tool P9201 is zo goed als onvindbaar (alpo heeft hem voor 600 eu) Spanning komt zeer exact.... Mijn oplossing is amerikaans ontwikkelt tooltje -> http://www.928gt.com/pc-35-10-tool-9131 ... -tool.aspxvoor de compleetheid moet je eigenlijks kijken naar je tandwielen van de nokkenas (waar je riem over loopt) deze zijn alu en slijten snel door, (worden scherp en eten je nieuwe riem sneller op) de mijne moeten ook nog vervangen worden. Tandwielen zijn duur! 300 eu per stuk ofzo en dan de tensioner, hier zijn boeken over geschreven....... maar dit geeft een basis indruk -> http://www.928intl.com/repair/T-belt1.pdfhttp://jenniskens.livedsl.nl/Technical/ ... Tip416.htmSamengevat, schoonmaken, rubber "boot" vervangen, pakking vervangen en opnieuw vullen al met al, een mega klus maar wel te doen, kop erbij houden. ik heb deze omschrijving als hulp gebruikt: http://members.rennlist.com/pirtle/tbelt.htmlik ben vast nog zaken vergeten, maar als je meer wilt weten vraag me het maar, ik kan ook wel helpen als je alles hebt.. (woon in Eindhoven) Sites of zaken waar je spullen kan halen: http://www.rosepassion.fr Frankrijk Alpo in haarlem (mailen/bellen) http://www.alpo.nl/ NL 928 int ( http://www.mailordercentral.com/928intl/) USA 928 Motorsports http://www.928motorsports.com/ USA Pelican parts: http://www.pelicanparts.com/catalog/sho ... atalog.htm USA 928 Specialists: http://www.928gt.com/ USA 928 R'us, http://www.928srus.com USA voor info en hoe en wat je nodig hebt kijk bij Theo: http://jenniskens.livedsl.nl/Die man heeft zo ongelovelijk veel informatie bij elkaar verzameld, helemaal top! http://jenniskens.livedsl.nl/Technical/ ... Engine.htm Kijk eens onder het kopje timing belt, ik denk dat al je vragen hier beantwoord kunnen worden en tot slot: http://forums.rennlist.com/rennforums/928-forum-69/Die gekke Amerikanen houden van de 928 en doen alles om dat ding in leven te houden, hier wordt alles wel eens gevraagd en beantwoord. ook de distributie riem, ik ben vast nog dingen vergeten, maar heb je nog vragen? stel ze maar Gr, Sander
_________________________________________ JC: This is a He-Man car, it's a brute. It's the kind of thing that would just go out and eat a tractor. For fun.
|
20 okt 2012 20:16 |
|
|
Michiel911
997 Carrera S Cabriolet tiptronic 2005, Ex 996 Carrera 4S Cabriolet tiptronic 2003, Ex 356 Speedster Carrera GS de Luxe 1958 ReplicaLelystad
|
Re: 928 die toe is aan Distributie vervanging, help gevraagd
@SanderBaas Holly Crap, hoe lang ben je bezig geweest om die post samen te stellen?!? Wel top overigens. Hier hebben ze echt iets aan!
_________________________________________ Bij nieuwe uitdagingen is een beetje buikpijn prima; betekent dat ik uit mijn comfortzone moet!
|
20 okt 2012 22:36 |
|
|
porschefabian
Projectleider
|
Re: 928 die toe is aan Distributie vervanging, help gevraagd
Leuke wagen een 928, zolang je daar de gedachte bij houdt dat het wat onderhoud betreft een van de duurdere is, en dan wil en kan ophoesten zit je safe... Mag/kan het niks kosten dan ga je nog voor veel verassingen komen...
uibesteden gaat je zo een 1000 euro kosten .. materiaal en arbeid... en verdiep je idd in de diverse fora zoals een paar posts hierboven genoemd, 928 is nogal gevoelig voor slechte riemspanning, waterpomp altijd mee vervangen... En laat in godsnaam de spanning van die drukplaat bij je vliegwiel controleren en desnoods ontspannen.....
_________________________________________ zijn er andere merken dan??
|
20 okt 2012 23:07 |
|
|
jurriec
Ex: 996 TT MK2 Cabrio, Ex: 996C2 Cabrio. Now: Donkervoort D8 180/R Cup versionBrabant
|
Re: 928 die toe is aan Distributie vervanging, help gevraagd
+ 1 voor de mail van sander
|
21 okt 2012 1:17 |
|
|
Ivo 3.6
Cayman S MKII Speedgelb
Cayenne 957 3.6 Crystal Silber Met.
Stromer ST1 Platinum
|
Re: 928 die toe is aan Distributie vervanging, help gevraagd
Inderdaad Sander, super reply op een vraag. TOP!
_________________________________________ http://www.speedgelb.nl Speedgelb Meeting uitgesteld life is too short to drive boring colors
|
21 okt 2012 4:49 |
|
|
996Tom
ex. 993 '93, ex. 968 '92.
Nu 996 C4
|
Re: 928 die toe is aan Distributie vervanging, help gevraagd
...mocht je een dergelijke auto ooit particulier of in de handel kopen: beter korting en zelf uitbesteden aan een specialst dan dit door de verkopende partij laten regelen (en je dus geen idee hebt wat wel/ niet gecontroleerd is). Je weet alleen wel dat het tegen de allerlaagste kosten is gebeurd. Voordat dit zich openbaart, ben je te laat.
_________________________________________ "Racing cars are neither beautiful, nor ugly. They become beautiful when they win" Enzo Ferrari
|
21 okt 2012 7:34 |
|
|
SanderBaas
Porsche 928 S4 1987Eindhoven
|
Re: 928 die toe is aan Distributie vervanging, help gevraagd
O ja, Nog een zeer makkelijke site om te zoeken, http://www.einmaligparts.com/Ook USA Bijvoorbeeld: http://www.einmaligparts.com/Camshaft-d ... 10408.htmlstaat ook wel 911 spul op, Gr, Sander
_________________________________________ JC: This is a He-Man car, it's a brute. It's the kind of thing that would just go out and eat a tractor. For fun.
|
21 okt 2012 10:00 |
|
|
TimvanHassel
Privé ChauffeurOss
|
Re: 928 die toe is aan Distributie vervanging, help gevraagd
SanderBaas Helemaal top dit! Hier hebben we iets aan!!! Ben je ook even een pm'tje aan het samenstellen voor je, om je te bedanken. nogmaals, THNX Tim!
_________________________________________ When all your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.
|
21 okt 2012 13:05 |
|
|
TheoJ
1992 928gtsVenlo
|
Re: 928 die toe is aan Distributie vervanging, help gevraagd
Hallo, allereerst dank voor de verwijzing en complimenten. dat waardeer ik zeer. Mag ik nog iets corrigeren en wat aanvullen? Ok, vervangen van de timingbelt is iets waar Porsche duidelijk over is. 1x per 100.000km. In vroeger tijd reed zo'n auto zeker wel 20.000 per jaar, en was de riem binnen 5 jaar al vervangen. Tegenwoordig zijn de 928's niet zo veel onderweg en begint de leeftijd (veroudering door verlies van weekmakers in de rubber en permanente spanning) een rol te spelen. 5 jaar onder spanning staan is even erg als 5 jaar ermee rijden. Je vindt het nergens officieel van Porsche, maar 5 jaar is "gangbaar" als vervang advies. Continental en Gates, die de riemen maken, zeggen dat zelfs. Als je de riem vervangt is het tijd om alles goed na te kijken waar nodig vervangen. Nee, de pomp gaat niet stuk zodra je de riem vervangt, maar het zou erg klunzig zijn als je kort na het vervangen van de riem opnieuw alles open moet maken om de pomp alsnog te vervangen. De pomp gaat net zo lang mee als de riem, 100.000km, en lijdt niet echt bij stilstaan. Het zijn de lagers die naar verloop van tijd slijten of de keerring laat water in de lagers waardoor ze oxideren. Loopt er nu al een beetje koelvloeistof uit de pomp? Dan zeker vervangen. Dan is het einde in zicht. Bedenk dat een vastlopende pomp een chaos veroorzaakt: riem stuk, kleppen stuk, zuigers beschadigd.... veel, heel veel kosten. Niet goed. Vervang de pomp als je niet weet hoe lang ie erin zit. Plaats nieuwe boutjes, maak de draad eerst schoon, en doe er wat Molycote HT pasta aan zodat ze niet vast oxideren. Gebruik een momentsleutel !!! Niet op gevoel doen. M6 is kwetsbaar, en zo is het Alu blok. Koop een Laso pomp, niks anders. Al het andere is prut. En let op het juiste model. De 1987 pomp is anders dan voorgaande jaren. De span roller is ook een critical part. Die moet spelingvrij zijn. Is iets heel speciaals, dus die moet je kopen. Niet te reviseren. De idle roller kun je wel reviseren, net als de onderste rollers bij de krukas. Ook de spanner moet je goed nakijken en liever meteen reviseren. Dat is echt aan te raden, en kost weinig. De 24mm bout in de krukas moet vast op 296Nm. Maar los maken kan gemakkelijk 400Nm kosten. Een hefboom van 1,5 meter is dan ook soms wel nodig. Hoeveel werk is het? Hmmm... 1,5 dag als je het rustig aan doet. Meteen een goed moment om nieuwe koelvloeistof te nemen, want dat wordt ook vaak vergeten en is elke 3 jaar eigenlijk wel nodig. Ook blok leeg laten lopen !!! Yep: 16 liter ongeveer Drukplaat? Er wordt de flexplate bedoeld, die het vliegwiel koppelt met de aandrijfas bij een automaat. Die kruipt langzaam over de as door de enorme krachten en geleidelijk aan drukt ie de krukas zo hard dat het druklager in het midden van het blok stuk loopt. Gevolg: motor schade die vaak niet eens meer te herstellen is. Klein probleem, grote gevolgen. Koop een goede klem en vervang de Porsche klem door deze stevige klem. Link: http://jenniskens.livedsl.nl/Technical/Tips/8/MyTip818.htmgroet Theo http://928gts.jenniskens.eu
|
21 okt 2012 15:55 |
|
|
Remmel
ex 928-S4 ClubSport
ex 928-S4
ex 928-S3nu Alpine en Lotus
|
Re: 928 die toe is aan Distributie vervanging, help gevraagd
Dat van die mindere Porsche klem wist ik niet Theo! Moet ik binnenkort eens met Peter bespreken, als ik geluk heb zit hij er al in Jean-Pierre
_________________________________________ 80% van het salaris is voor mijn auto, de rest verknoei ik.
|
21 okt 2012 20:07 |
|
|
richard911sc
|
Re: 928 die toe is aan Distributie vervanging, help gevraagd
enne als de laso-pomp hetzelfde is als die van een 944s2 uit 91, dan is ie het goedkoopst bij mittelmotor in dld(heb ik toen 209 incl voor betaald(jaartje terug) gr richard
|
25 okt 2012 19:02 |
|
|
TimvanHassel
Privé ChauffeurOss
|
Re: 928 die toe is aan Distributie vervanging, help gevraagd
Theo, super bedankt voor de reactie, altijd fijn om nuttige hulp te mogen ontvangen! Hij staat nu bij de dokter, we gaan zien hoe het gaat verlopen.. Thnx alvast en kijk uit naar verdere reacties.
_________________________________________ When all your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.
|
29 okt 2012 16:50 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 20 berichten ] |
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|
|
|