Auteur |
Bericht |
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Re: Steve Wong - Praktijk
En zo zal ook meneer Wong een kijkje genomen hebben in de parameters van de grote jongens zoals het al jaren gebeurt bij chiptuners onderling. Niets nieuws onder de zon.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
18 okt 2012 12:16 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Re: Steve Wong - Praktijk
Zo'n chip is niets meer dan een bestand met nullen en eenen in een geheugen. Dat bestand wordt vanuit een file op een PC met een programmer in de chip opgeslagen.
Door de chip uit te lezen met diezelfde programmer krijg je de identieke file, en door deze weer via een programmer in een chip te zetten krijg je een identieke kopie.
Een kopie is dus op geen enkele manier anders of slechter dat het origineel. "Origineel" gaat hier dus alleen over degene die de chip van de informatie heeft voorzien.
Steve moet zelf ook regelmatig op zoek naar geheugenchips, want die worden al lang niet meer nieuw gemaakt. Het zijn in vele gevallen gewoon gebruikte exemplaren uit afgedankte andere spullen of oude voorraad van een zolder. Maar daar is verder helemaal niks mis mee.
Ik ben bezig om in 1 chip met dubbele geheugen capaciteit zowel de originele alsook de Steve Wong file op te slaan. Dan kan ik met een schakelaartje kiezen tussen Standaard of Steve.
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
18 okt 2012 15:54 |
|
|
Dial_888
911 3.2 Carrera
|
Re: Steve Wong - Praktijk
Is er iemand hier die een dyno uitdraai heeft met oude en nieuwe chip....en dat voor een 3.2 eu zonder kat.....
_________________________________________ early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise
|
18 okt 2012 17:18 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: Steve Wong - Praktijk
Verkoopt iemand in de UK toch?
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
18 okt 2012 17:36 |
|
|
Bob C4
964 C4 1991
Fiesta 2015Drechtsteden
|
Re: Steve Wong - Praktijk
Ik had op wat meer response gehoopt, genoeg bezitters van een 964 op dit forum, opnieuw een poging. Afweging voor de aanschaf wat mij betreft: niet zozeer extra vermogen, is leuk maar niet echt nodig. Gaat hard zat. Maar wel de driveability / stationairloop.
_________________________________________ Win on sunday, sell on monday.
|
27 okt 2012 23:38 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Re: Steve Wong - Praktijk
Hoe het bij de 964 uitpakt, geen idee. Mijn 3.2 heeft wel merkbaar meer trekkracht onderin en onder 4.000 rpm
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
28 okt 2012 0:20 |
|
|
Gizmo
911 C2 CabrioDen Haag
|
Re: Steve Wong - Praktijk
Ik weet niet wat je buget is maar als jij een snellere respons van het gaspedaal wenst zou ik zelf een hitte draad installeren. Geeft meer respons op het gaspedaal en iets meer vermogen.
Maar ja dat zijn mijn 2centen
|
28 okt 2012 4:03 |
|
|
renetrzes
997 4S cabrio
ex 964 cabrio 92 midnight blue
|
Re: Steve Wong - Praktijk
Of doe het alletwee hittedraad en chiptuning.Ik spreek uit ervaring dat dit enorm verschil is bij een 964.
_________________________________________ don't drive faster than your guardian angel can fly
|
28 okt 2012 21:16 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Re: Steve Wong - Praktijk
Mag ik vragen wat jij voor die combi betaald hebt, Rene?
|
30 okt 2012 13:19 |
|
|
PaulusdB
964 Carrera 4 Coupé, zwart, '92Grootenbosch
|
Re: Steve Wong - Praktijk
Volgens mij kan Johan een dergelijke setup voor je leveren en installeren. Even bellen met 0172 -...
|
31 okt 2012 2:55 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Steve Wong - Praktijk
hittedraad zou ik dus niet doen.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
31 okt 2012 8:31 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Re: Steve Wong - Praktijk
Waarom niet, Harald?
|
31 okt 2012 10:17 |
|
|
PaulusdB
964 Carrera 4 Coupé, zwart, '92Grootenbosch
|
Re: Steve Wong - Praktijk
Volgens mij was Harald ervaringsdeskundige met zijn laatste 964, dus misschien toch een serieus advies.
|
31 okt 2012 16:47 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: Steve Wong - Praktijk
Hitte-brand-trauma van Horn ?
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
31 okt 2012 16:48 |
|
|
Gizmo
911 C2 CabrioDen Haag
|
Re: Steve Wong - Praktijk
Ik ben ook wel benieuwd naar harald zijn bevindingen. Ik heb beiden zelf geïnstalleerd en bij beek racing de laatste 5 a 10% of tuning gedaan.maar het rijd 100 x beter.
|
31 okt 2012 18:09 |
|
|
renetrzes
997 4S cabrio
ex 964 cabrio 92 midnight blue
|
Re: Steve Wong - Praktijk
Ik heb hem zo gekocht, sorry dat weet ik dus niet. Ik werd erop gewezen door mijn specialist die al vond dat de porsche zo veel meer koppel had.
_________________________________________ don't drive faster than your guardian angel can fly
|
31 okt 2012 18:14 |
|
|
porscheware
Ex. 964 C2 Zwart/Zwart, California T5, Kever 1303 Karmann CabrioRotterdam
|
Re: Steve Wong - Praktijk
Ik heb de Steve Wong chip een paar jaar geleden gekocht. Had in het begin wel het idee dat de auto beter/sneller liep ermee. Dit gevoel was echter na 1 dag alweer weg. Verwacht in ieder geval geen "Turbo" gevoel na vervangen van de chip. Een kleine toename in PK zal er wel zijn maar bij een turboloze motor zo klein dat het verschil in de praktijk moeilijk te merken is. Misschien zou ik de originele chip weer eens moeten plaatsen om te "voelen" wat het verschil ook alweer was.
|
01 nov 2012 8:59 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Re: Steve Wong - Praktijk
Bij mn 3.2 is de zet in je rug vanaf 4.000 rpm duidelijk weg omdat hij daarvoor nu al harder trekt. Gaat mij niet om meer pk op max vermogen, maar meer om verloop van trekkracht tussen 2.000 - 4.000 rpm, dat maakt de auto merkbaar soepeler. Ik hoop binnenkort met een schakelaartje om te kunnen schakelen tussen standaard en Wong ...
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
01 nov 2012 22:21 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Steve Wong - Praktijk
had in de laatste 964 de LM220 hittedraad conversie. zat er al in en ik heb er nooit ellende mee gehad. tijdens de akk bij erwin van renntech zei hij me dat hij er 'in den beginne' redelijk wat geinstalleerd had, maar veel gezeik mee gehad had. moeilijk af te stellen, lastig stationair lopen, gezeur en gezeik. daar er bij mij al eentje op zat die kennelijk prima liep, was meegenomen. maar hij gaf me aan er nooit meer voor te kiezen om er eentje in te bouwen. en daar ik veel vertrouwen heb in Erwins mening inzake Porsche plaatste ik bovenstaande opmerking. moet overigens ook zeggen dat ik het grote voordeel van die hittedraad niet echt merkte.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
01 nov 2012 23:58 |
|
|
Renntech
Diverse Porsche'sSteenwijk
|
Re: Steve Wong - Praktijk
Wat rij je nu ook al weer Harald:?: Een hittedraad is best een mooie upgrade (Porsche heeft het zelf ook gedaan in de 993), maar om het goed afgesteld te krijgen op een motor kan best lastig zijn. Gizmo zijn 964 hangt echt aan het gas en komt zeer vlot van zijn plek, maar die heeft dan ook iets meer dan alleen een standaard hittedraad pakketje. Als je een motor echt goed wil laten lopen met een hittedraad, moet je echt de computer laten aanpassen met een chip op maat.
_________________________________________ http://www.renntech.nl
|
02 nov 2012 9:33 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Steve Wong - Praktijk
da's een punt voor jou. mijn 964-met-hittedraad ging een stuk sneller dan mijn 32 jaar oude benz. Gizmo heeft ook een RS vliegwiel en nog meer aanpassingen. Helpt natuurlijk ook erg met aan het gas hangen en acceleratie. Heb ooit met hem samen weggetrokken en was onder de indruk van zijn rode gevaarte. Ik herhaal alleen wat Erwin me zei bij de AKK. En mijn eigen ervaring was met 3 keer een 964 zonder hittedraad en 1x een 964 mét hittedraad dat ik het verschil niet echt merkte. Maar 'the truth in in the eye of the beholder'. Ik zal het niemand afraden, vertel alleen mijn mening. Had in mijn laatste 964 overigens een hittedraad kit, een open luchtfilter en nog wat dingen. Heeft iemand waarschijnlijk ooit een klauw met geld gekost maar met een verschil ik niet echt warm van werd. Ergerde me zelfs aan het constante aanzuiggeluid van dat open luchtfilter.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
02 nov 2012 10:36 |
|
|
Renntech
Diverse Porsche'sSteenwijk
|
Re: Steve Wong - Praktijk
Dat kan ik me goed voorstellen. Ze kunnen wel een bak herrie veroorzaken
_________________________________________ http://www.renntech.nl
|
03 nov 2012 10:02 |
|
|
bzguy
|
Re: Steve Wong - Praktijk
Heb me vorige week ook zo'n chipje gestoken : toch een erg merkbaar verschil : veel soepeler/lineairder verloop in lage toeren, meer trekkracht onder de 4000 toeren, maar daardoor minder 'push' merkbaar vanaf 4000 toeren. Ben er bijzonder tevreden mee, slechts 10-15 minuutjes werk
|
18 apr 2013 13:13 |
|
|
ruud janssen
944 1987 #Pitchblack944
Ex:
996 TURBO 2001 488PK/727NM
arena metallic 996 C2 1999
ex: witte 944 type 1 uit 1984
ex: 996 violet 1999
ex; 911 zwart/zwart 1981 met 3,2 SSI.
ex 944S2 1991 zwart
ex 928 1980 grijs
Oost-Souburg
|
Re: Steve Wong - Praktijk
gisteren mijn chippie bekeken en op de foto gezet. kan iemand zien of het een originele is? is volgens mij een 28 pins uit een motor van 1987-1989. -
|
04 mei 2013 8:55 |
|
|
Iron Bob
zoekende...ex 928S '86 ex 964 C4 '91
|
Re: Steve Wong - Praktijk
Is dat al gelukt, Dick? Ben benieuwd naar het resultaat; met name of er verschil is in elasticiteit zoals gemeten met de stopwatch!
_________________________________________ You never really own a Porsche. You merely look after it for the next generation.
|
12 jun 2013 12:07 |
|
|