Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 18:19

Antwoord op onderwerp  [ 82 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Wegenbelastingvrij 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Porscheloos...
Almkerk
Bericht Re: Wegenbelastingvrij
Airhead schreef:
Of ze gaan in NL eens richting Duits stelsel; waar onderscheid wordt gemaakt tussen echte klassiekers en oude MB´s W126 die dood worden gereden door vrekken/hippies.

Er zijn ook gewoon liefhebbers die veel km met een W126 rijden, die niet van nieuw te onderscheiden zijn en meer dan perfect onderhoud krijgen!!

Ik rij 60.000 km per jaar met een 86 er 500SEL, die werkelijk in nieuwstaat is.......kost ook serieus geld om in zo'n staat te krijgen/houden....

23 feb 2011 23:30
Profiel
PorscheForum Junkie
1986 C1
Friesland
uitzondering=regel
:wink:

23 feb 2011 23:31
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Mooi!
Kan dat hok van mij naar de sloop alstie op is :mrgreen:

23 feb 2011 23:44
Profiel WWW Facebook 
Lada
Helemaal in het zuiden.
ralf996 schreef:
Delnoy schreef:
http://www.oldtimernederland.nl/info/motorrijtuigenbelasting.html

Toekomst vrijstelling
De belastingvrijstelling voor oldtimers wordt per 1 januari 2012 bevroren (ooit de beoogde ingangsdatum van de kilometerheffing). Alle voertuigen die op dat moment 25 jaar en jonger zijn (vanaf 1 januari 1987) zullen dan niet meer voor de belastingvrijstelling in aanmerking komen. Het ziet er nu naar uit dat de kilometerheffing er per 2012 (nog) niet komt. De bevriezing-regel is daarbij nog niet van de baan. Dit zou betekenen dat er dan weer belasting moet worden betaald voor de voertuigen van 1987 en jonger.

Lees dat stuk eens aandachtig door, want het klopt niet :bang:

Daarom ook twee linken (oldtimer Nederland én belastingdienst). Kortom, gejat werk. Overigens betekend dat niet automatisch dat het niet zo is al is de beargumentatie volgens jou verkeerd. Immers, de BLD geeft zelf op hun site aan dat de regeling per 31 dec. 2011 niet meer van kracht is voor wagens die dan nog jonger zijn dan 25 jaar. Lees, is je wagen van 01-01-1987 (of jonger) heb je pech. En ook dat zal wellicht weer gaan veranderen want iedereen die op dit moment in zo'n hybride geval rond tuft betaald ook geen belasting (lees, kost geld) dus wellicht dat ze hiervoor ook iets gaan verzinnen want die dingen gaan als warme broodjes over de toonbank (geen MRB en BPM).

24 feb 2011 4:14
Profiel
ex 996 4s, 993 c2 en 964 c2 tip
Weert
Helaas hebben die twee dingen niet al te veel met elkaar te maken.

Oldtimers worden niet belast voor mrb omdat er gedacht wordt dat er weinig gebruik gemaakt van wordt(z.g.n hobbymatig gebruik) en omdat er al 25 jaar voor betaald is. De zuinige wagens worden niet belast voor mrb omdat de overheid de consument wil aanmoedigen om auto's aan te schaffen met een lage milieubelasting. Dat die regeling voor laatstgenoemde categorie op termijn zal (moeten) gaan verdwijnen is evident.

Overigens werd er voordat het rekeningrijden werd voorgesteld al gesproken over het bevriezen van die mrb vrijstellingsregeling. Reden hiervoor is naar mijn mening deels omdat veel mensen oldtimers gingen gebruiken voor alledaags gebruik. Andere deel is dat de wagens die mrb vrij (zouden) worden steeds luxer werden. De types van mercedes die nu mrb vrij zijn hebben nog relatief weinig luxe, maar als die nieuwere types van de s-klasse e.d. daarbij zouden komen is de keus snel gemaakt.

24 feb 2011 7:59
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
^^^^ Deze ^^^^
Amsterdam
[PVDA]En luxe moet je belasten, anders is het niet eerlijk.[/PVDA]

24 feb 2011 8:44
Profiel
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2
Den Haag
eng om hier op het forum te zien dat jij kennelijk exact weet hoe binnen de PVDA gedacht wordt....

24 feb 2011 16:21
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Porscheloos...
Almkerk
ralf996 schreef:
De types van mercedes die nu mrb vrij zijn hebben nog relatief weinig luxe, maar als die nieuwere types van de s-klasse e.d. daarbij zouden komen is de keus snel gemaakt.

Ja de luxe valt wel mee: li-re gescheiden clima, elektrische stoelen met geheugen en verwarming, elektrische verstelbare achterbank met verwarming, schuifkanteldak, 4 elektrische ramen, volledig leer, elek antenne, ABS en airbag, koplampsproeiers en wissers, verwarmde ruitensproeiers......valt wel mee dus, de luxe in een 86er 500 SEL.

24 feb 2011 21:58
Profiel
ex 996 4s, 993 c2 en 964 c2 tip
Weert
daarom staat er ook "relatief" :o

24 feb 2011 22:05
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
964 Carrera 4 Coupé, zwart, '92
Grootenbosch
felix bahama 912 schreef:
...Ja de luxe valt wel mee: li-re gescheiden clima, elektrische stoelen met geheugen en verwarming, elektrische verstelbare achterbank met verwarming, schuifkanteldak, 4 elektrische ramen, volledig leer, elek antenne, ABS en airbag, koplampsproeiers en wissers, verwarmde ruitensproeiers......valt wel mee dus, de luxe in een 86er 500 SEL.
Watje! Niks van dat al in mijn spartaanse 86er 560SL. :mrgreen:

Nou ja, een beetje automatische klima (niet links-rechts gescheiden), maar geen elektrische stoelen, geen stoelverwarming, geen achterbank en wel een zware, handmatig af te nemen hardtop, handmatige te openen en sluiten cabriokap, slechts twee elektrische ramen en slechts één elektrisch te verstellen buitenspiegel. Toch wel een automatische antenne (op mijn exemplaar vervangen voor hide-away elektronische antenne), ABS en één overjarige airbag, geen koplampsproeiers en al helemaal geen verwarmde ruitensproeiers. Vergeet cruise control en fantastische warmloopregeling (na 2 km komt er flink warme lucht uit de roosters) ook niet. :cheers:

Nee jongens en meisjes, gaan jullie maar lekker in je MRB en BPM vrije Prius, Insight of andere fiscaal vriendelijke auto's rijden. Mijn eveneens MRB en BPM vrije Benz heeft toch wel wat meer klasse en geeft zeker meer fun.

25 feb 2011 2:59
Profiel
PorscheForum Junkie
Porscheloos...
Almkerk
En de 300 PK van de 560 SL doet al die elektrische tupperware KW's (het heet tegenwoordig geen PK meer) verdampen!!! Met bijbehorend V8 comfort en kracht!

25 feb 2011 10:19
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Carrera 4 Coupé, zwart, '92
Grootenbosch
Helaas betreft het in mijn geval het eco model met slechts 230 pk. :?
(Grotere eindoverbrenging en ander motormanagement, voor zover ik weet.)

Moet ik nog eens naar (laten) kijken; wat het zou inhouden om e.e.a. naar europese specs te krijgen.

Van de andere kant, nu ik het apparaat weer een beetje ingereden heb na jaren van nagenoeg stilstand (PO), is het verbruik verminderd van 14 l/100 km naar minder dan 11 l/100 km. Toch mooi, dat eco label uit 1986 :!:

25 feb 2011 10:41
Profiel
PorscheForum Rakker
'03 996 4S/ '86 Toyota Supra (race)
Amsterdam
Mooie discussie....wat zou ik graag nog meer van die gebakjes op de weg zien. M'n pa rijdt een in nieuwstaat 420 SE uit 1988 (donkergrijs met beige interieur 8) ) , tja dat was vorig jaar de mooiste die op dat moment te koop was, belastingvrij is dan secundair...m'n ma rijdt een oude XJ en I don't care dat m'n S2 niet belastingvrij is...ik vind die brugspoiler nu eenmaal mooi en die had je alleen maar in 1991 :D

Wat zou de wereld zo veel mooier zijn als iedereen gewoon een mooie old- / youngtimer reed. Zou ook goed zijn voor de sfeer op de weg. Hoeveel mensen zouden niet gelukkiger zijn als ze in een E28, W126, CX, Monza, o.i.d. naar hun werk konden rijden i.p.v. veroordeeld te zijn tot een saaie leasekar. Knalgroene Capri versus zilvergrijze A3. Ik wist het wel.

Ben alleen bang dat de fiscus dan wel gaat ingrijpen...

25 feb 2011 11:10
Profiel
‘64 Kever
Hmm, leuke wending aan het verhaal.... Ik denk dat het ook wel met het aantal kilometers dat je maakt te maken heeft... Vanochtend een grappige actie gehad, en met de 356 in de spits gereden... Is te doen, maar niet optimaal moet ik zeggen (vooral de eerste 10km, met 20 verkeerslichten, elke keer de auto aanhouden met tussengas :cheesy: )... Nu is dat wel een extreem vergelijk, maar toch....

Ik zou dan inderdaad wel een auto met genoeg "veiligheid" willen, dagelijks in de 356 zie ik niet zitten (airbags maar vooral kreukelzones enzo zijn toch wel een prettig idee). Dus een leuke 'fatsoenlijk formaat' auto zou wel mogen van mij :cheesy:

25 feb 2011 21:14
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Als je een aanrijding krijgt met een Q7 vinden ze je nooit meer terug... :(
BMW M5 2001

25 feb 2011 21:53
Profiel
‘64 Kever
Hoeft niet eens een Q7 te zijn hoor....

Afbeelding

Maar vandaar, had laatst een vriend van me op bezoek ( ;) ), die rijdt nu dagelijks in een BMW 7, in de 15+ jaar categorie... Een andere vriend van me rijdt een G-klasse in 15+ jaren... Beide auto's waar je goed (en veilig) mee in het hedendaagse verkeer kunt rijden... Is dat er ook in 25+ jaren? (edit: ah, zie het al, zo'n oudere S-klasse inderdaad... http://link.marktplaats.nl/421684083)

25 feb 2011 23:30
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Ex 944 en ex 968
Achterhoek
Het nieuwe regeerakkoord: Punt 9.3
De vrijstelling in de motorrijtuigenbelasting voor oldtimers komt te vervallen.
Dit betekent een lastenverzwaring van 0,1 mld euro op. (RA_152)

http://www.kabinetsformatie2012.nl/bestanden/formaties/formatie-2012/documenten/regeerakkoord/regeerakkoord.pdf

Topicslot?

29 okt 2012 17:54
Profiel
LEEUWARDEN
Op welke page staat dat?
Ik heb 2 belastingvrije auto's :(

29 okt 2012 19:05
Profiel
911 3.2 Carrera
Blz 39, zesde bullit.....

29 okt 2012 19:09
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Citaat:
Ik heb 2 belastingvrije auto's :(

Ik 1

- en die staat al bijna 5 jaar geschorst ... wat elke jaar weer de nodige € kost ... :evil:

Goed dat Beus ons even tipt :thumleft: .. stond op het punt 'n 68'er Mercedes 280S te kopen :popcorn:

29 okt 2012 19:10
Profiel WWW Facebook 
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Ik ben nog aan het bijkomen van de zorgpremie van 400E in de maand. Heb ik er op zich maar 1 van maar toch.

29 okt 2012 19:12
Profiel
PorscheForum Rakker
986 S
040
K zooi! Iemand een 240D 74? (nee geen daily driver, kan trouwens wel). Benieuwd of dit echt 100% doorheen komt.

29 okt 2012 19:14
Profiel
911 3.2 Carrera
En blz79 punt 105

29 okt 2012 19:18
Profiel
LEEUWARDEN
Zouden ze dat in 1x doen??
Dat kan toch niet?? Er staat komt te vervallen, alleen niet wanneer en onder welke voorwaarden!

Als het wel zo is dan staat marktplaats straks vol met het aanbod aan oldtimer tegen ramp prijzen.
Bedrijven als Hoffman in Leek en andere oldtimerhandelaars kunnen de deuren wel sluiten,
.......of ben ik nu te negatief? :evil:

29 okt 2012 19:52
Profiel
PorscheForum Junkie
944 1987 #Pitchblack944 Ex: 996 TURBO 2001 488PK/727NM arena metallic 996 C2 1999 ex: witte 944 type 1 uit 1984 ex: 996 violet 1999 ex; 911 zwart/zwart 1981 met 3,2 SSI. ex 944S2 1991 zwart ex 928 1980 grijs Oost-Souburg
deden ze met grijs kenteken ook.
ik heb zelf nu 3 old timers.
dit zou niet zo leuk zijn.
de sloperijen zullen het druk gaan krijgen dan. :evil:

29 okt 2012 20:22
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 82 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende