Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 18:41

Antwoord op onderwerp  [ 82 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Wegenbelastingvrij 
Auteur Bericht
Moderator
PF #57
Bericht Re: Wegenbelastingvrij
Franz schreef:
Het enige voordeel met het afschaffen van de oldtimerregeling is dat hopelijk al die slecht onderhouden ouwe Benzen gaan verdwijnen. Dat werd eerlijk gezegd wel een beetje te gortig imho.

:ass: :ass: :ass:

het grote voordeel is dat ik gelukkig geen 10K op mijn autootje kan verliezen. Kan nl niet meer dan 2K kan verliezen bij de verkoop van die oude Benz.... :lol:

29 okt 2012 23:32
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Cayman S
steef schreef:
Het is niet realistisch om een old-timer die niet meer dan 1000km per jaar rijdt, vol te belasten. Ik heb er geen, maar ik kan me wel voorstellen dat de prijzen onder druk komen te staan.
En geloof me, er hebben heel veel mensen heel hard gewerkt en gespaard om een old-timer te kunnen aanschaffen, die kunnen net zoals de grijs-rijders in het verleden, fluiten naar hun zuurverdiende centjes.

Men kan toch ook gewoon zeggen dat na 25 jaar wegenbelasting betalen in NL deze erna vrij is van belasting.

René

29 okt 2012 23:41
Profiel
Porsche 911 2003
Waterland
Maar dat strookt niet met de 'Pluk-ze-wet' :!:

30 okt 2012 0:27
Profiel
PorscheForum Junkie
911 3.0 SC & 911 2.4E Targa & Boxster 3.2S
Heeeeeel fijn, kan ik (weer) voor 3 auto's gaan dokken en schorsen elk winterseizoen....

Ambtenarenmolen aan t werk houden...en 'eerlijk' verdelen :evil:

30 okt 2012 3:01
Profiel
PorscheForum Rakker
Pffff, alleen het feit al dat hier een hele horde ambtenaren over aan het dagdromen is. Weer een hoop belastingcenten verdampt. Om hoeveel van die oude stinkwagens zou het nou gaan? Denk dat het nl wel mee valt op het landelijke totaal. Uiteindelijk komen die er toch wel achter dat een klassieke auto toch niet zo voordelig is in het onderhoud.
Dan moet je je ook ergeren aan de leaserijder die weinig of geen bijtelling betaald maar ondertussen toch niet zo heel erg zuinig op de linker baan knalt. Ik zag dat er nu door de leasemaatschappijen wordt gestimuleerd zuinig te rijden dmv wedstrijden tussen de werknemers, big brother is watching you. Overigens een goede ontwikkeling, dan wordt het rijden in een DD toch nog spannend.

30 okt 2012 10:03
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Carrera 4 Coupé, zwart, '92
Grootenbosch
horn schreef:
...het grote voordeel is dat ik gelukkig geen 10K op mijn autootje kan verliezen. Kan nl niet meer dan 2K kan verliezen bij de verkoop van die oude Benz...
Er zal vast wel een effect zijn, maar vast niet zo groot als de reaguurders hier vrezen.
Toen ik mijn oude Benz kocht was de fiscale behandeling nog dat er een keiharde streep stond bij 31-12-1986. Jonger dan dat zou toen (2010) nooit meer MRB/HB-vrij worden. Het verschil van mijn 86-er met een vergelijkbare 87-er was toen iets van 20%, wat € 2.500 incl. BTW was, uiteraard in mijn nadeel. À € 75,00 per maand MRB verdien ik dat dus niet meer terug. So be it; dat krijg je ervan als je Den Haag vertrouwt. Maar zoals anderen al zeiden, dit is peanuts in vergelijking met het effect van zorgpremie en afbouw hypotheekrente-aftrek.

31 okt 2012 3:20
Profiel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Aanpassing aan de hypotheekrenteaftrek is salonpolitiek. Bij een hypotheek van 500000 euro en een rente van 5% en aannemende hoogste belastingschijf kost dit op jaarbasis ongeveer 500000 x 5% x 50% x 0.5%/12= 5 euro per maand, ga je niet echt merken

31 okt 2012 4:53
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 82 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4