Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 21 apr 2025 8:43

Antwoord op onderwerp  [ 1219 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 49  Volgende
Vrijstelling motorrijtuigenbelasting oldtimers geschrapt 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Vrijstelling motorrijtuigenbelasting oldtimers geschrapt
Ik relativeer ook alleen als het mij uitkomt. :mrgreen:

30 okt 2012 18:27
Profiel
PorscheForum Junkie
Porscheloos...
Almkerk
He Robbe, hier is wat voor je gemoedsrust, kan je misschien een beetje beter slapen omdat je er dan tenminste iets aan hebt gedaan...

Mevrouw Hella Nepperus is binnen de VVD verantwoordelijk voor het financiële aspect van deze nieuwe wet.
Mijn advies is dan ook om haar een mail te sturen waarin u laat weten dat het een onzinnig verhaal is en dat de kosten niet opwegen tegen de opbrengsten en dat tevens een hele industrie kapot wordt gemaakt

u kunt haar direct mailen het e-mail adres is:
h.nepperus@tweedekamer.nl

Mijn advies is houd het netjes en inhoudelijk, schelden enz heeft geen nut, alleen serieuze mails worden behandeld en ook meegenomen.

Stuur een leesbevestiging mee, dan heb je nog meer rust in de wetenschap dat het is gelezen!!

30 okt 2012 18:28
Profiel
PorscheForum Rookie
Indien je niet wilt mailen kan je ook:

KNAC roept op tot ondertekening petitie tegen opheffen MRB-vrijstelling

De Koninklijke Nederlandsche Automobiel club (KNAC) is bezorgd en verontwaardigd over het in het regeerakkoord uitgesproken voornemen om de MRB-vrijstelling voor oldtimers in 2014 op te heffen.

Onderteken de petitie

(Volgens mij is de site al overbelast... hij doet het niet) :cry:

www.porsche-outcasts.com

30 okt 2012 18:42
Profiel
PorscheForum Rakker
3.0 SC Jubileum '81 & een 3.2 G50 Cabrio '87
Het aantal zwaar rokende diesels met een nieuw kenteken! :ass: :ass: :flush:

30 okt 2012 19:30
Profiel
Porsche 914 2.7 1970 Porsche Panamera GTS 2016 Porsche Boxster Cup
Urmond
Ik zou me meer druk maken over de ziektekosten. Betaal graag 30€ per maand HB als ze de ziektekosten zoefen ontzien. Gaat ook er maand behoorlijk meer geld kosten. Fijne regeling. De mensen die zich kapot werken gaan er op achteruit en de uitkeringstrekker gast er op vooruit.

Ik heb het dan over diegene die misbruik maken van de situatie. ( voordat ik mensen tegen de borst stuit) :|

30 okt 2012 20:13
Profiel WWW Facebook 
Moderator
PF #57
hoezo misbruik? ik koop een 32 jaar oude benz met een gastank erin. de wet is dat als mijn auto ouder is dan 25 jaar ik geen wegenbelasting betaal. ik voldoe aan de wet. hoezo maak ik er dan misbruik van? Ik rij overigens 2500-3000 km/jr met dat kreng. vandaar dat ik het prima vind om geen 1000e per jaar aan belasting te betalen. zou nl. 30 ct de kilometer zijn. vind ik rijkelijk betaald.
maar ik had niet het gevoel dat ik ergens misbruik van maakte. oprecht niet. kan er ook niet wakker van liggen dat het opgeheven wordt, vraag me alleen af wat het op gaat leveren op jaarbasis. Denk nl dat heel veel mensen met zo'n oud cavalje (al dan niet in concoursstaat) maar weinig km's met dat ding rijden. En dat er een hoop '25 jaar en oudere klassiekers' uit het verkeer genomen gaan worden. Jammer.

30 okt 2012 20:21
Profiel
PorscheForum Junkie
Porscheloos...
Almkerk
Over die premie voor de ziektekosten maak ik me veel kwader over dan de hypotheekrente aftrek of MRB, hoorde net dat bij inkomens vanaf 70.000 euro bruto (het gros hier op het forum denk ik) je 425 euro in de maand mag gaan aftikken. Dat scheelt bijna 200 euro in de maand. En daar hoor ik veel minder commentaar op!

30 okt 2012 20:24
Profiel
Moderator
911 Carrera S
felix bahama 912 schreef:
Over die premie voor de ziektekosten maak ik me veel kwader ..... En daar hoor ik veel minder commentaar op!

Je hebt gelijk!

.. maar die ziektekostenpremie raakt mij (al jaren) niet :wink:

30 okt 2012 20:35
Profiel WWW Facebook 
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
horn schreef:
hoezo misbruik?

Ik denk dat Jos doelt op de uitkeringstrekker.

30 okt 2012 21:14
Profiel
Porsche 914 2.7 1970 Porsche Panamera GTS 2016 Porsche Boxster Cup
Urmond
horn schreef:
hoezo misbruik? ik koop een 32 jaar oude benz met een gastank erin. de wet is dat als mijn auto ouder is dan 25 jaar ik geen wegenbelasting betaal. ik voldoe aan de wet. hoezo maak ik er dan misbruik van? Ik rij overigens 2500-3000 km/jr met dat kreng. vandaar dat ik het prima vind om geen 1000e per jaar aan belasting te betalen. zou nl. 30 ct de kilometer zijn. vind ik rijkelijk betaald.
maar ik had niet het gevoel dat ik ergens misbruik van maakte. oprecht niet. kan er ook niet wakker van liggen dat het opgeheven wordt, vraag me alleen af wat het op gaat leveren op jaarbasis. Denk nl dat heel veel mensen met zo'n oud cavalje (al dan niet in concoursstaat) maar weinig km's met dat ding rijden. En dat er een hoop '25 jaar en oudere klassiekers' uit het verkeer genomen gaan worden. Jammer.

Ik was al aan het wachten tot je zou reageren :mrgreen:

Ik heb het over misbruik. Wellicht beter gezegd gebruik. De overheid is de dupe van zijn eigen regels en daar maken veel mensen graag misbruik van!

30 okt 2012 21:19
Profiel WWW Facebook 
Moderator
PF #57
ik maak gewoon gebruik van de wet die bestaat. niet om iets te omzeilen, niet om te frauderen.
als deze vrijstelling inderdaad ooit bedoeld is om erfgoed te bewaren, waarom mag je dan niet met een 32 jaar oude Benz 40.000 km/jr rijden? Is het dan geen erfgoed? En als dat niet mag, maak de belastingvrijstelling dan alleen mogelijk als per jaar minder dan X km's rijdt, aan te tonen met een kilometerregistratie. Ik begrijp echt niet wat het probleem is.

30 okt 2012 21:22
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 911 3.2 cabrio 1984
Beek
Precies, ook ik heb geen zin om op te draaien voor veel hogere ziektekosten en hiermee de groep bewust misbruik makende zwakkeren in de samenleving te sponsoren. Ik geef graag wat extra en in crisistijden bezuinigen prima, maar dan wel op een correcte manier. Echt weer zo'n voorstel van die greenpeace k..kop samson. Door de :flush: ermee die plannen; daar kan ik me nu over opwinden zeker toen ik vanmiddag werd ingehaald (overigens niet in mijn porsche :mrgreen: ) door een jochie in een c63amg waarvan ik ongetwijfeld de ziektekosten van mag betalen omdat meneer zogenaamd niet kan werken. Bah.

30 okt 2012 21:26
Profiel
Cayman S
felix bahama 912 schreef:
Over die premie voor de ziektekosten maak ik me veel kwader over dan de hypotheekrente aftrek of MRB, hoorde net dat bij inkomens vanaf 70.000 euro bruto (het gros hier op het forum denk ik) je 425 euro in de maand mag gaan aftikken. Dat scheelt bijna 200 euro in de maand. En daar hoor ik veel minder commentaar op!

Ik lees helaas nergens vermeld wat mijn partner dan moet gaan betalen, gaat dit alleen over haar salaris of telt mijn salaris erbij!!!
Kan niet geloven als ik 100k verdien en mijn vrouw niet werkt dat zijn 20 euro gaat betalen en ik 482 euro. Hopelijk mogen we dan niet dit bedrag 2x gaan betalen.

René

30 okt 2012 21:27
Profiel
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Zo ik het begrepen heb gaat het om het gezamenlijk inkomen.

30 okt 2012 21:31
Profiel
PorscheForum Rakker
lada
als je alle maatregelen bij elkaar optelt, van ziektekosten tot oldtimerellende, van btw tot hyotheekrente aftrek, dan vraag ik me echt af waarom de VVD niet mee-onderhandeld heeft aan dit akkoord...

30 okt 2012 22:39
Profiel
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Die zijn wellicht in slaap gevallen..... :evil:

30 okt 2012 22:52
Profiel
993 4S
Robbe schreef:
als je alle maatregelen bij elkaar optelt, van ziektekosten tot oldtimerellende, van btw tot hyotheekrente aftrek, dan vraag ik me echt af waarom de VVD niet mee-onderhandeld heeft aan dit akkoord...

Beetje selectief shoppen in het regeerakkoord.
Ik zeg; inkomstenbelasting omlaag, WW aangepakt, ontslagrecht versoepeld enz

30 okt 2012 23:38
Profiel
997 S
Loosdrecht
Waarom eigenlijk betaal je voor een auto die ouder is dan 25 jaar geen wegenbelasting :?:

31 okt 2012 0:11
Profiel
Porsche 911 2003 Porsche 986 2003
Waterland
Omdat die in de regel nauwelijks nog op de weg komen, en dan is het dus niet redelijk dat die net zoveel belasting betalen als een auto die wel veel rijdt......daarom dus.
Zo werkt dat ook met mensen die nauwelijks werken, en mensen die heel veel werken....... :popcorn:

31 okt 2012 1:31
Profiel
Moderator
PF #57
V3) Waarom is er ondanks de grondslag “bezit” toch een vrijstelling ingevoerd?
A3) De nieuwe grondslag had vooral voordelen bij de handhaving. Maar de feitelijke grondslag is toch het gebruik van de weg gebleven (letterlijk gaat het om de “belasting” van de weg,  het gewicht is immers bepalend voor het tarief!).  Het is een onomstreden feit, dat er met een oldtimer gemiddeld veel minder wordt gereden dan met een alledaags voertuig.  Dit is dan ook wat in alle Tweede Kamerstukken over dit onderwerp steeds te lezen is: dat er met deze voertuigen slechts in beperkte mate  gebruik van de weg wordt gemaakt , of  - zoals het ook wordt genoemd - dat er ondergeschikt gebruik van de weg is.
De vrijstelling is al een aantal keren  geëvalueerd door de regering.  Voor de eerste keer in 1998 / 1999, de laatste keer in 2007. Net als in 1998 / 1999 luidde de conclusie in 2007 dat de vrijstelling  gerechtvaardigd is. Het belangrijkste argument daarbij was de vaststelling dat voertuigen van 25 jaar en ouder inderdaad zeer beperkt worden gebruikt.
Citaat uit de rapportage van 2007 (op basis van cijfers van 2004): Meer dan 50% van de auto’s die minder dan 2.500 km. rijdt, is ouder dan 25 jaar. Per jaargang betreft het circa 6.000 à 8.000 personenauto’s. Van de auto’s jonger dan 25 jaar rijdt 4,3% minder dan 2.500 km.  Het rapport toonde tevens aan dat de voertuigen uit de bouwjaren 1970-1979 slechts 0,4% van alle personenauto-kilometers bij elkaar reed.

31 okt 2012 7:42
Profiel
Cayman S MKII Speedgelb Cayenne 957 3.6 Crystal Silber Met. Stromer ST1 Platinum
Het boeit mij allemaal niet zo.
Wanneer je een overzicht van je totale privé uitgaven maakt en dit sorteert van grootste naar kleinste dan komt hierin de MRB ergens onderaan. We maken ons dus zorgen over de kosten die een klein percentage uitmaken van al onze uitgaven.
Bovenin de lijst zul je zaken vinden als hypotheek, brandstof en supermarkt. In de eerste is veelal niets te besparen. De andere twee wel degelijk. Een paar procent op deze uitgaven hebben de meeste impact. Wanneer je dit doet compenseer je de MRB en kun je je hobby houden zonder meerkosten.

Een eerder genoemde stelling is ook waar dat wanneer je de MRB niet meer kunt betalen je beter ook je Porsche maar weg kunt doen en wachten op betere tijden. :P

31 okt 2012 8:09
Profiel WWW Facebook  Twitter 
Moderator
911 Carrera S
Ivo 3.6 schreef:
Wanneer je een overzicht van je totale privé uitgaven maakt en dit sorteert van grootste naar kleinste dan komt hierin de MRB ergens onderaan.

Dat zou (inderdaad en over het algemeen) zo zijn als het (maar) om 1 a 2 klassiekers per huishouden gaat.

... in dit huishouden betalen we meer houderschapsbelasting per maand dan hypotheekrente :wink:

31 okt 2012 9:48
Profiel WWW Facebook 
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Robbe schreef:

+1. Lijkt wel een SP-PVDA verhaal. Ik zou er 0,75% op achteruit moeten gaan maar kan nog steeds niet verzinnen waar. Volgens mij het het veel meer. En dan vergeten we nog even de BTW verhoging. Waarom bespaart de overheid niet eens een paar miljard op zichzelf?

31 okt 2012 9:52
Profiel
993 4S
Citaat:
Dat zou (inderdaad en over het algemeen) zo zijn als het (maar) om 1 a 2 klassiekers per huishouden gaat.
... in dit huishouden betalen we meer houderschapsbelasting per maand dan hypotheekrente :wink:

Jij woont in een camper???

31 okt 2012 10:05
Profiel
PorscheForum Rakker
996 cabrio, bj 1999
Dronten
Franz schreef:
Zo ik het begrepen heb gaat het om het gezamenlijk inkomen.

Betekent dit dan voor tweeverdieners die samen meer dan 70.000 verdienen, 2 maal 425 euro?

31 okt 2012 10:18
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 1219 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 49  Volgende