Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 12:36

Antwoord op onderwerp  [ 1219 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 49  Volgende
Vrijstelling motorrijtuigenbelasting oldtimers geschrapt 
Auteur Bericht
Moderator
PF #57
Bericht Re: Vrijstelling motorrijtuigenbelasting oldtimers geschrapt
Eens. Ik maak keuzes en ik draag de consequenties. Maar als iemand tijdens de wedstrijd de spelregels verandert, mag ik daar volgens mij kritiek op hebben. En ik vind dat geen janken. Jij wel. Daar is het een forum voor.

Nog een voorbeeld :lol: :
Jouw Porsche staat voor je huis. Je komt morgenochtend buiten, auto bekrast, spiegels eraf geschopt. Dan denk jij bij jezelf: "tja, dat is de consequentie van mijn auto buiten op de oprit zetten." Ik zou pissig zijn. Als ik dan een jankerd ben, so be it. :salut:

31 okt 2012 18:34
Profiel
PorscheForum Junkie
997 Carrera S Cabriolet tiptronic 2005, Ex 996 Carrera 4S Cabriolet tiptronic 2003, Ex 356 Speedster Carrera GS de Luxe 1958 Replica
Lelystad
Cazzo Super Veloce schreef:
Wat ik wil zeggen: je maakt keuzes in je leven; dan moet je ook de consequenties dragen.

Ik maak keuzes op basis van de voor mij beschikbare informatie en gemaakte afspraken met derde partijen. Daarbij hanteer ik dat ik mij aan mijn afspraken moet houden (contracten, wetten, verordeningen, moraal en ethiek) en dan ga ik er (blijkbaar onterecht) vanuit dat die andere partijen eenzelfde moraal hanteren.

Als ik als werkgever zo met de arbeidscontracten van mijn werknemers omga, sta ik binnen een week voor de rechter.

Tuurlijk heb ik deze volksvertegenwoordigers zelf gekozen maar dan wel op basis van de met mij gemaakte afspraken en niet op basis van wat ze er later van maken (zonder mij/de stemmers) daarin te consulteren. Indien ik daarvan op de hoogte was geweest had ik mogelijk andere keuzes gemaakt (in woning, in auto, werk, etc.) maar dan waren het wel mijn eigen keuzes geweest en dan zou ik ook niet gepiept hebben (en ja naïef als ik ben denk ik iedere 4 jaar weer dat ze het echt menen :shock: ).

Edit: Horn was me voor dus +1

31 okt 2012 18:44
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
993 4S
Das een denkfoutje, je hebt helemaal geen afspraak met de overheid.
De overheid stelt jou op een gegeven moment vrij van MRB voor voertuigen >25jr.
Dat kan ze dus op ieder gewenst moment weer terug draaien, als dat zo uit komt, onder het motto van milieu, misbruik, bezuinigingen etc.
Zo werkt dat nu eenmaal.

Je zou natuurlijk ook dankbaar kunnen zijn voor al die jaren dat je geen MRB hebt hoeven te betalen...

Beetje zelfde als al die particlieren die een auto met grijs kenteken kochten.
Waren ook allemaal heel zielig toen dat voordeeltje afgeschaft werd...
Maar feitelijk maakten ze misbruik van een regeling die niet voor hen bedoeld was.

31 okt 2012 19:38
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Beetje zelfde als al die particlieren die een auto met grijs kenteken kochten.
Waren ook allemaal heel zielig toen dat voordeeltje afgeschaft werd...
Maar feitelijk maakten ze misbruik van een regeling die niet voor hen bedoeld was.

leg die eens uit?

Waarom mag een particulier niet in een auto met (meestal) slechts 2 zitplaatsen rijden - en een ondernemer wel?
Die ondernemer maakt wss ook nog eens veel meer kilometers :idea:

De jankerts (waar jij het over hebt) - die zitten in de politiek :popcorn:

31 okt 2012 19:54
Profiel WWW Facebook 
993 4S
Dat mag die particulier natuurlijk wel.
Alleen moet hij dan gewoon het particuliere MRB-tarief betalen, want particlier gebruik

Jankerts zitten overal, zelfs op het Porscheforum :popcorn:

31 okt 2012 19:59
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 911 SC (ex 964 coupe, ex 993 targa)
Elders in dit forum heb ik een bijdrage geleverd aan een soortgelijk topic (kabinet en zorgverzekering).
In algemene zin kun je stellen, dat zij die ver boven tweemaal modaal zitten zich absoluut geen zorgen maken over de maatregelen, die de nieuwe regering beoogt. Ik herken minimaal een vertegenwoordiger van deze groep in de discussie. Wellicht kunnen dit soort lieden wel enig begrip opbrengen voor hen, die relatief zwaar getroffen worden door die maatregelen en - we zijn tenslotte leden van het porscheforum - er zelfs aan denken om hun hobby maar op te geven. Dit porscheforum bestaat uit welgestelde en min der welgestelde leden, die een ding gemeen hebben, hun hobby: porsche. Het bezit van een porsche houdt niet automatisch in, dat je dus verder maar niet moet zeuren......

Laatst bijgewerkt door jan-1 op 31 okt 2012 20:11, in totaal 1 keer bewerkt.

31 okt 2012 20:03
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 911 SC (ex 964 coupe, ex 993 targa)
En even voor de goede orde......ik overweeg geen moment om mijn porsche maar weer weg te doen :o

31 okt 2012 20:10
Profiel
PorscheForum Rakker
911 sc Targa
leusden
haha ik ook ni :drive:

Laatst bijgewerkt door bonzo op 31 okt 2012 21:05, in totaal 1 keer bewerkt.

31 okt 2012 21:02
Profiel
PorscheForum Rakker
964C2 '91 Amethist
Regio Arnhem
Zoek nog een oudje :) voor erbij

31 okt 2012 21:05
Profiel
PorscheForum Junkie
Porscheloos...
Almkerk
Ik ben het met Horn eens als hij zegt je mag de spelregels tijdens het spel niet veranderen, maar ja er is weer een nieuw spel gestart met nieuwe kaarten.
Ben zelf een van de eerder genoemde "misbruikers", al ben ik het met die term niet eens, ben begonnen met het zakelijk rijden van klassiekers na vele discussies over bijtelling op mijn vorige auto's. Dit heeft mij tienduizenden euro's gekost en loopt nog steeds. Rij zakelijk klassiek 60.000 km op milieuvriendelijk LPG.

Als ik MRB moet gaan betalen is het zo, het is dan nog steeds voordeliger dan een nieuwe golf leasen en bijtellen, we moeten blij zijn met de jaren dat het wel goed is gegaan.

Mijn klantenkring komt voornamelijk uit Noord en West Afrika en het Midden Oosten. Mensen vragen mij weleens of ik al de betalingen van te voren ontvang, dan leg ik mensen dit weleens uit:

Een klant waar ik de afgelopen jaren 300.000 euro op heb verdiend, krijgt een container van 30.000 euro zo mee. Als hij me niet betaald, heb ik alsnog veel geld met hem verdiend, maar hij zal door mij geen geld meer verdienen. Profiteer ervan zolang het goed gaat, gaat het mis dan een andere oplossing zoeken!!

31 okt 2012 21:08
Profiel
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
felix bahama 912 schreef:
Ik ben het met Horn eens als hij zegt je mag de spelregels tijdens het spel niet veranderen

Knoop nou eens met z'n allen voor eens en altijd goed in je oren dat de Overheid de meest onbetrouwbaarste partner is om zaken mee te doen. Dat scheelt weer een boel teleurstelling in de toekomst.

Dat mag die particulier natuurlijk wel.
Alleen moet hij dan gewoon het particuliere MRB-tarief betalen, want particlier gebruik

Jankerts zitten overal, zelfs op het Porscheforum :popcorn:

Grijs kenteken-regeling had niets te maken met het feit of je ondernemer was of niet maar ging puur over de fiscale inrichtingseisen van je auto. Op zich een heel eerlijke regeling omdat iedereen hiervan gebruik kon maken.

31 okt 2012 21:17
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Targa, 911T hotrod ('70) EX: 3.2 Coupe
leuk zo'n discussie over luxe problemen :P :

31 okt 2012 21:24
Profiel
Moderator
PF #57
luxe leven, luxe problemen.

31 okt 2012 21:48
Profiel
ex 996 Turbo Coupe 2003,ex 993 Coupe 1996, ex 3.2 Coupe 1984 ex 3.2 Coupe 1987 ex MB R-107 afwachten naar de rest. EN EEN HELE MOOIE STALLING VOOR MEERDERE BEAUTY`S AANGEBODEN
Gelderland
Inderdaad nie janken over een bijdrage in de wb van onze belasting vrije Porsche`s wie het gebruikt zal in alle REDELIJKHEID betalen niets mis mee MAAR, als goed HUISVADER van de staat der Nederlanden zal men in het Haagse ook zoveel moeten en kunnen uitgeven als dat er in alle redelijkheid binnenkomt. En daar zit volgens mij de angel, men probeert van een leemhuttenland noord Europa te maken, daar waar siësta`s gehouden wordt en men gemiddeld nog geen 5 uur productief gewerkt wordt de standaard te verkrijgen van iemand die 8 uur of zelfs veel meer zich te barsten werkt en dat hier in Nederland. Maar ook hier in Nederland zitten elementen die een zware financiële rugzak meedragen door eigen schuld maar er geen reet aan doen om die schuldenlast te doen verminderen, dat doet de buurman wel voor hem. Bejaarden die voor ons alles hebben geregeld en zich te barsten hebben gewerkt(ook hier waren uitzonderingen tussen, maar absoluut niet zoveel als nu) die ons huidige luxe leven hebben mogelijk gemaakt die zullen verzorgd moeten worden tot hun dood toe, hoeft niet in alle luxe maar ook niet het recht hebben op 11 minuten en 30 seconden per dag of zelfs in 2 dagen. Onder tussen zullen we alle graaiers moeten pakken die we maar pakken kunnen, d.w.z. iedereen die een belangrijke levensreddende opleiding heeft genoten (in de ruimste zin van het woord)zal daar naar beloont moeten worden maar dat hoeft geen tonnen te zijn, en daarnaast mensen die een lening moeten hebben die lening doorlichten en kijken wat ze daadwerkelijk nodig hebben en er niet nog even stiekem een autootje, verbouwinkie of andere zaken die je eigenlijk uit je achterzak zal moeten kunnen betalen. Geen extra risico`s inbouwen en bouw je eigen leven eens op uit het vermogen dat je jezelf kunt veroorloven. Hoezo "ik heb ook recht op een vakantie in Turkije" als je geen geld hebt daarvoor ga je maar naar lauwersoog dan gebeuren er ook minder ongelukken in de lucht en schept het meer banen voor je omgeving en ver daarbuiten. Ik zag op de TV dat men via internet boodschappen kan doen bij AH. Je sociale contacten naar de tekstikels en nog meer banen naar de kl van de ooten, En wij willen nog goedkoper. Als mijn wegenbelasting van mijn ouwe hok hieraan meedraagt doe ik niet mee en zal mij verzetten, als men weer eens allemaal, en dan bedoel ik dus in Nederland ook allemaal weer eens fatsoenlijk rekening houdt met sommige veranderingen, dan betaal ik graag mee aan deze belasting voor ouwe hokken. Wilde er nog iemand meer uitleg??? :ass:

31 okt 2012 21:58
Profiel
ex 996 Turbo Coupe 2003,ex 993 Coupe 1996, ex 3.2 Coupe 1984 ex 3.2 Coupe 1987 ex MB R-107 afwachten naar de rest. EN EEN HELE MOOIE STALLING VOOR MEERDERE BEAUTY`S AANGEBODEN
Gelderland
Sow da`s eruit :bang:

31 okt 2012 21:59
Profiel
Moderator
PF #57
Taxi Hans schreef:
de tekstikels

zijn dat ballen waar je op kan schrijven? :mrgreen:

31 okt 2012 22:08
Profiel
Gelderland
Yehhhhh :twisted:

31 okt 2012 22:16
Profiel
993 biturbo 2WD
Cerisy la Forêt Fr.
Maar dan alleen met een balpen :mrgreen:

31 okt 2012 22:18
Profiel Facebook 
Gelderland
Volgens Henk S. kun je er ook op tatoeëren, maar dat is voor kerels met ballen. :wink:

31 okt 2012 22:20
Profiel
993 4S
jan-1 schreef:
Elders in dit forum heb ik een bijdrage geleverd aan een soortgelijk topic (kabinet en zorgverzekering).
In algemene zin kun je stellen, dat zij die ver boven tweemaal modaal zitten zich absoluut geen zorgen maken over de maatregelen, die de nieuwe regering beoogt. Ik herken minimaal een vertegenwoordiger van deze groep in de discussie. Wellicht kunnen dit soort lieden wel enig begrip opbrengen voor hen, die relatief zwaar getroffen worden door die maatregelen en - we zijn tenslotte leden van het porscheforum - er zelfs aan denken om hun hobby maar op te geven. Dit porscheforum bestaat uit welgestelde en min der welgestelde leden, die een ding gemeen hebben, hun hobby: porsche. Het bezit van een porsche houdt niet automatisch in, dat je dus verder maar niet moet zeuren......

Tenzij jij bij de Belastingdienst Roosendaal werkt, ga ik er van uit dat jij niet op de hoogte bent van mijn inkomen. Is ook niet relevant.
Mijn punt is: de crisis is nog lang niet voorbij en iedereen moet (een beetje) pijn lijden.
Om dan bij de eerste de beste maatregel al te gaan piepen vind ik gewoon kul.
Of anders gezegd NIMBY-gedrag.

01 nov 2012 10:43
Profiel
PorscheForum Junkie
Zuid Limburg
Ik ben niet erg op de hoogte van de huidige politiek, daar wordt men depressief van.

Echter voel ik mij toch genoodzaakt mijn zienswijze hier tentoon te stellen.

Motorrijtuigenbelasting:

Ooit is de vrijstelling MRB bepaald zodat een mooi klassiek wagenpark gehandhaafd kon blijven in ons prachtig land. In 2012 is milieu een ontzettend "hot-topic" wat door iedere politicus met beide handen aangegrepen wordt om populair te doen, en om meer geld te vangen.
Door het volledig afschaffen van de MRB zegt de overheid eigenlijk dat in 2012 het behoud van klassieke wagens onwenselijk is, ookal schaadt deze groep auto's het milieu nauwelijks.
Als de overheid achter zijn standpunt van het behoud van klassiekers wil blijven staan én achter het punt dat er milieuvriendelijker gereden moet worden, moet de wet een vorm aannemen waarin voor hobby gebruikte klassiekers met een laag aantal kilometers per jaar een nul- of laagtarief krijgen en dagelijks gebruikte klassiekers mee mogen doen met het belastingtarief van de reguliere dagelijks gebruikte auto. Om de gedachtegang van de overheid volledig recht te trekken zouden zij zelfs de dagelijks gebruikte klassieker extra zwaar kunnen belasten ten opzichte van de reguliere automobiel. Op deze manier wordt het door hen beoogde doel zéér effectief bereikt.

In principe zou je kunnen stellen dat mensen met één klassieker niet heel hard geraakt worden door invoering van MRB. Echter zijn er ook verzamelaars en bedrijven die niet per sé de duurste klassiekers hebben, maar wel in groot aantal.
Stel je hebt een bedrijfje: je verhuurt mooie auto's naar trouwerijen en gala's zoals een oude Rolls Royce of Bentley die voor €15.000 gekocht kunnen worden, je biedt je klanten graag de keuze uit 10 auto's die in jouw garage staan.
Deze zaak draait prima, de meneer haalt er een leuk modaal inkomen uit en kan tegelijkertijd zijn liefde voor dit soort auto's volledig uitten. Helaas zijn deze auto's zwaar en ondanks dat er per auto ontzettend weinig mee gereden wordt betaalt deze meneer opeens 10 maal motorrijtuigenbelasting over ontzettend zware auto's. Deze meneer zal hoogstwaarschijnlijk failliet gaan en daarbij zijn hobby op moeten geven.

Na dit geneuzel over de motorrijtuigenbelasting heb ik nog een vraag over het inkomstenafhankelijk maken van de zorgtoeslag:

Stel: je hebt een riant inkomen waardoor je een hoge zorgtoeslag betaalt, je krijgt een ongeluk en moet wachten op een orgaan.
Nu kom je op een wachtlijst, mag je er nu vanuit gaan dat jij voorrang krijgt op de uitkeringstrekker die €20 betaalt?
Iedereen is gelijk gaat immers niet meer op.

Dit laatste is natuurlijk niet serieus bedoeld, maar het zet mij wel aan het denken over onze mooie rode maatschappij.

01 nov 2012 13:01
Profiel Facebook 
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Gelukkig dat je dat laatste niet als serieus zijnde bedoeld hebt.

01 nov 2012 14:12
Profiel
PorscheForum Junkie
Ex 944 en ex 968
Achterhoek
R.M.Boosten schreef:
"Ik ben niet erg op de hoogte van de huidige politiek, daar wordt men depressief van."
Stel: je hebt een riant inkomen waardoor je een hoge zorgtoeslag betaalt, je krijgt een ongeluk en moet wachten op een orgaan.
Nu kom je op een wachtlijst, mag je er nu vanuit gaan dat jij voorrang krijgt op de uitkeringstrekker die €20 betaalt?
Iedereen is gelijk gaat immers niet meer op.

Dit laatste is natuurlijk niet serieus bedoeld, maar het zet mij wel aan het denken over onze mooie rode maatschappij.

Ben serieus zeer nieuwsgierig naar je gedachtegang cq "discussiepunt" hierachter?

01 nov 2012 16:40
Profiel
PorscheForum Junkie
Zuid Limburg
Er is geen discussiepunt. Nu betaald iedereen het gelijke, dadelijk niet.

In de economie krijg je in de regel méér, als je méér betaalt maar met belasting is dit nooit het geval.

Natuurlijk is ter verdediging van "iedereen is gelijk" te zeggen dat iedereen die X verdient, Y betaalt. En zo is het uiteraard ook.

01 nov 2012 17:05
Profiel Facebook 
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
een stukje nivellering geeft de gelukkigste samenlevingen RM.

01 nov 2012 17:26
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 1219 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 49  Volgende