Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 0:39

Antwoord op onderwerp  [ 174 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Kabinet & zorgverzekering !!! 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
997 4S cabrio ex 964 cabrio 92 midnight blue
Bericht Kabinet & zorgverzekering !!!
is het kabinet nu echt gek geworden met de plannen voor de zorgpremie?

Dit gaat serieus geld kosten, zeker als je beide een goede baan hebt.
Wie verzint zo iets. Dit is niet een gat in de begroting opvullen, maar het probleem bij de midden en hogere inkomens leggen.

Wat vinden jullie hiervan?

31 okt 2012 18:25
Profiel
ex 996 4s, 993 c2 en 964 c2 tip
Weert
Bericht Re: Kabinet & zorgverzekering !!!
Achja, wat moet je ervan zeggen. Het lijkt alsof vvd niet eens heeft deelgenomen aan de onderhandelingen. Veel van de maatregelen komen mij geheel niet juist voor, maarja, er zal wel een diepere gedachte achter zitten (althans dat hoop ik).
Voor mensen met hele hoge inkomens valt die zorgverzekering overigens wel mee, die 5% verlaging van de inkomstenbelasting neemt dat verschil op een bepaald punt weer weg. Hoe dan ook, mensen die thuis zitten omdat ze geen zin hebben om te werken krijgen het financieel beter, hetgeen natuurlijk ten alle tijde van harte moet worden toegejuichd! :bang:

31 okt 2012 18:35
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
ex- 964 C2C Indisch rood, nu 996 C2 handbak.
Regio Den Haag
Er worden geen gaten in begrotingen gedicht, er wordt slechts met gaten geschoven..... o.a. van de rijksbegroting naar de mijne......

31 okt 2012 18:41
Profiel
911 3.2 Carrera
Ik kan me nog niet druk om maken....oppositie moet/kan ook aan de bak...en eerste kamer ook. Dus eerst afwachten hoe het totale plaatje eruit ziet.

Ik maak me liever druk om mijn pensioen werkend te halen.......veel belangrijker dan die paar rot centen voor de zorg.... 8)

Hoezo langer doorwerken, boven de 45 ben je al bijna bij de grofvuil gezet....vogelvrij zometeen met de versoepeling van ontslag en de vergoeding.......

31 okt 2012 18:45
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 911 SC (ex 964 coupe, ex 993 targa)
Even een link naar dit forum:

Het gaat hier om de porscheliefhebber, die door de dreigende excessieve verhoging van de zorgpremie (en door het verlagen van de kinderbijslag en door de vermindering van de mogelijkheid tot hypotheekaftrek en door de stijgende kosten van studerende kinderen en zo zijn er nog wel wat zaken te bedenken) moet overwegen zijn porsche te verkopen. Maar er is hier een troost....deze mensen kunnen gewoon verder porscheliefhebber blijven :D , maar dan wel zonder er een te bezitten :(
De porscheliefhebbers ver boven tweemaal modaal zal het een zorg zijn....zij blijven porscheliefhebber in dubbele zin :cheers:
Enig medelijden heb ik met de porscheliefhebber, die er een "stal" porsches (oldtimers) op nahoudt. Daar tikt de afschaffing van de wegenbelastingvrijheid aan :( Maar ook hier weer een troost.....zij zullen vooral behoren tot de categorie ver boven tweemaal modaal :cheers:

Overigens.....ik heb niet gelezen, dat er ook een eind komt aan het goedkope tarief voor het schorsen van een auto van 15 jaar of ouder.

Nog een persoonlijke ontboezeming......(en ik hoop, dat de moderator hier niet ingrijpt) met enig leedvermaak voorzie ik "einde oefening" van de VVD zodra zich de gelegenheid daartoe voordoet. Zelden heb ik een partij, voorheen mijn partij, zo ongelooflijk onbetrouwbaar zien opereren als deze partij onder leiding van de onvolprezen Mark Rutte :evil:

31 okt 2012 18:59
Profiel
3.2S
010
Deze discussie wordt hier ook gehouden.
viewtopic.php?f=1&t=36376.

Jan bovenmodaal is flink de klos. De PVDA lacht en Mark heeft echt zitten slapen.

31 okt 2012 19:14
Profiel WWW
Cayman S MKII Speedgelb Cayenne 957 3.6 Crystal Silber Met. Stromer ST1 Platinum
Dial_888 schreef:
Ik maak me liever druk om mijn pensioen werkend te halen.......veel belangrijker dan die paar rot centen voor de zorg.... 8)

Jij vindt € 5.500,- premie voor de zorg een paar rotcenten? Ik mag hopen dat de zorgpremieplanen in de prullenbak verdwijnen anders zal in dit land zeker de p uitbreken.

31 okt 2012 19:35
Profiel WWW Facebook  Twitter 
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
5.500 is zeker een hoop geld :!:

hoeveel is dat momenteel :?: - neem aan voor gezin met 2 (?) kinderen...

31 okt 2012 19:53
Profiel
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
renetrzes schreef:
Dit gaat serieus geld kosten, zeker als je beide een goede baan hebt.

Je bent een mazzelaar Rene, allebei een goede baan :P

31 okt 2012 19:55
Profiel
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Betaalde altijd een fikse premie voor de ziektekosten totdat er één bedrag voor iedereen kwam :cheers:
Scheelde echt héél véél geld maar denk dat de klok weer teruggedraaid wordt, jammer, erg jammer :cry:
Misschien wordt de soep niet zo heet gegeten als dat hij opged....................................................... :?:

31 okt 2012 20:06
Profiel
911 3.2 Carrera
Ivo 3.6 schreef:
Dial_888 schreef:

Jij vindt € 5.500,- premie voor de zorg een paar rotcenten? Ik mag hopen dat de zorgpremieplanen in de prullenbak verdwijnen anders zal in dit land zeker de p uitbreken.

In vergelijking met mijn reeds opgebouwde pensioen ja.......dus nu nog ff uitzingen en dan aan het strand met de teentjes omhoog...zwitserleven gevoel..... :cheers:

31 okt 2012 20:18
Profiel
PorscheForum Rakker
993 Cabrio, Nachtblauw
Regio Apeldoorn
molen934 schreef:
Misschien wordt de soep niet zo heet gegeten als dat hij opged....................................................... :?:
Daar lijkt het helaas niet op... :bang:
VVD erkent zware effecten zorgpremie:
nu.nl
rtl nieuws
en
email Stef Blok aan achterban!

31 okt 2012 20:34
Profiel
Cayman S MKII Speedgelb Cayenne 957 3.6 Crystal Silber Met. Stromer ST1 Platinum
Nu maar duimen dat de eerste kamer het verwerpt.

31 okt 2012 21:36
Profiel WWW Facebook  Twitter 
Porsche 911 2003
Waterland
Waar iedereen aan voorbij gaat, is dat een gemiddelde stad met 50.000 huishoudens, bij 5000 euri, tezamen 250.000.000 miljoen euri ophoesten...... :shock:

Daar kan je toch een aardig privekliniekje voor bouwen, waarbij zelfs Jan met de Pet de beste zorg voor kan ontvangen......

Oh ja, ik was even vergeten dat er nog een veelvoud van dit bedrag voor de 'strijkstok' over moest blijven.....

31 okt 2012 21:42
Profiel
PorscheForum Rakker
Een Violet Chromaflaire 996 Carrera 4 Millennium Edition. Nummer 752/911
Nu maar hopen dat het meevalt met de soep en het opdienen hiervan, de hitte van genoemd product in ogenschouw nemende....

31 okt 2012 21:54
Profiel
PorscheForum Rakker
Verlang weer terug naar het oude systeem. Vroeger had je zoiets als het Ziekenfonds en Particulier. Ik betaalde toen 110 gulden per maand als particulier!!!

De verzekeraars zijn hier de grootste boosdoeners. Zij zijn de lachende derde. Wisten jullie dat verzekeraars stiekem prijsafspraken maken met apothekers? Ondertussen betalen wij steeds meer premies onder het mom dat de zorg duurder is geworden door duurdere medicijnen.

31 okt 2012 21:58
Profiel
Cayman S
Zal men dit niet als wisselgeld gaan gebruiken?
Oke, we laten de zorgpremie aanpassing niet door gaan, maar dan niet zeuren over de andere aanpassingen?

Verder was er net iemand van een grote zorgverzekering op de radio welke zei "We krijgen erg veel telefoontjes met de vraag vanaf wanneer ze 20 euro premie gingen betalen" :evil: de mensen welke meer moeten gaan betalen waren zeker aan het werk en kunnen de callcenters niet bereiken omdat ze een paar uurtjes extra moeten werken om reeds een spaarpotje aan te leggen om de premie vanaf 1-1-2014 te kunnen betalen.

René

31 okt 2012 22:04
Profiel
Porsche 911 2003
Waterland
VM020 schreef:
Verlang weer terug naar het oude systeem. Vroeger had je zoiets als het Ziekenfonds en Particulier. Ik betaalde toen 110 gulden per maand als particulier!!!

De verzekeraars zijn hier de grootste boosdoeners. Zij zijn de lachende derde. Wisten jullie dat verzekeraars stiekem prijsafspraken maken met apothekers? Ondertussen betalen wij steeds meer premies onder het mom dat de zorg duurder is geworden door duurdere medicijnen.

Dan ben je al heel erg oud, of je kreeg geen ene moer vergoed, want als student had ik een schamel verzekeringetje van 150,= heerlijke guldentjens. En daar kreeg ik al bijna niks van terug.

Wie echt blij was met de nieuwe verzekering, was een rijk familielid, die voor 450,= per maand particulier was, en met de basisverzekering voor 80 euro klaar was. Zijn opmerking: wat ik uitspaar, betaal ik a contant aan welke behandelaar dan ook, als ik dat nodig heb. En dat ging heel lang goed, tot ie iets ergs kreeg, en zich snel AV bij verzekerde. Heeft van het uitgespaarde bedrag toch effe leuke dingen gedaan.......(incl. een nieuwe brug in zijn bek)!

31 okt 2012 23:00
Profiel
Porsche 911 2003
Waterland
Oh wat geeft die Wilders Rutte van repliek. Wat heeft Wilders gelijk! Is de VVD en met name die Rutte helemaal knettergek geworden????

Als er weer verkiezingen waren geweest, was het toch echt weer Wilders geworden op mijn formulier. Wat een stelletje Eikels.
Staat er dan echt nooit meer een echte liberaal op? Waar blijft Wiegels de 2e..... :bang:

31 okt 2012 23:20
Profiel
Porsche 911 2003
Waterland
De opmerking van Rutte is dat het overheidsprobleem samen opgelost moet worden. En dat moet de middengroep betalen!

Dat is GVD niet ons probleem, dat is een probleem van de overheid zelf. Eigenlijk verdienen ze op dit moment een pak slaag!

Gewoon een ouwerwetse knal voor hun kop!

Ik heb nooit durven dromen dat dit land door een stel imbecielen geleid zou kunnen worden. Ik ben echt BOOS.

31 okt 2012 23:23
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
VM020 schreef:
Wisten jullie dat verzekeraars stiekem prijsafspraken maken met apothekers? Ondertussen betalen wij steeds meer premies onder het mom dat de zorg duurder is geworden door duurdere medicijnen.

Je brabbelt, als bekend, meestal uit je nek maar dit is wel heel dom. Ja: er worden prijsafspraken gemaakt (en daar is niets stiekems aan). Nee: daar worden apothekers niet beter van. Sterker: klik. Feiten: het blijven lastige dingen. In de kroeg een beetje de grote jongen uithangen zal je best goed afgaan maar hier lukt het je niet zo heel goed :popcorn:

31 okt 2012 23:26
Profiel
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2
Den Haag
De heren Rutte en Samson beginnen al wat terug te krabbelen. Zie onder meer Telegraaf.

De ernstige gevolgen voor middeninkomens zijn kennelijk niet beoogd door beide partijen.

de soep zal wel niet zo heet gegeten worden (dat hoop ik althans...)

Overigens betalen we dit jaar ook al veel meer inkomensafhankelijke premies omdat de bovengrens qua inkomen flink is opgetrokken.

Als we er nu ook eens goede zorg voor zouden krijgen....

31 okt 2012 23:33
Profiel WWW
Porsche 911 2003
Waterland
Maar ja......dan begin ik weer over die ' strijkstok' :mrgreen:

ACHMEA is een gevaarlijke monopolistiche partij, die al jaren (decennia lang!) geld wegsluist naar het buitenland, en vervolgens bij de politiek gaat janken dat ze niet genoeg hebben.

Ik lieg? Zorgcentrum bouwen in Spanje, arme zorgverleners inhuren uit NL, ze na 2 jaar op straat gooien, zorgcentrum failliet verklaren en snel doorverkopen aan een wazige investeringsmaatschappij.
DAAR worden geen vragen over gesteld......en daar gaan onze zorgcenten naar toe.
Er had al jaren geleden bepaald moeten worden dat slechts 10% van de inkomende gelden aan overhead had mogen worden besteed. Nu komen ze ook nog tekort, omdat ze het ook niet zo goed hebben gedaan op de beurs :shock: Ook weer van onze centen........die bejaarde moet maar even een dagje langer in zijn poepluier zitten, want die slecht nederlandsch sprekende 'hoofddoek' moet in haar eentje toch even een hele afdeling verzorgen, terwijl dat voorheen nog door 6 dure Nederlanders werd gedaan.....zo kan ik ook rijk worden... :drive: (en misschien doe ik dat al, who knows....)

31 okt 2012 23:44
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Er wordt eindelijk eens wat pijn verdeeld. Gaat wat mij betreft nog niet ver genoeg. Je kan twisten over de verdeling, maar na 5 jaar crisis moet de broekriem een keer aangetrokken worden, nietwaar?

Niet leuk. Wel noodzakelijk.

01 nov 2012 0:09
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Interessante visie. Wie hebben volgens jou de afgelopen jaren de crisis dan betaald?

01 nov 2012 0:24
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 174 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende