Auteur |
Bericht |
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Re: Vrijstelling motorrijtuigenbelasting oldtimers geschrapt
En toch ziet de Overheid dat anders. Jaren terug heb ik me al afgevraagd hoe lang deze regeling zou blijven bestaan toen ik hele Turkse gemeenschappen in dit soort auto's zag rondrijden en er hun belastingvoordeel mee deden.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
04 nov 2012 11:17 |
|
|
Targa 1977
997 C2, ex-996 4s, ex-964 C2, ex-911 2.7Hoogland
|
Re: Vrijstelling motorrijtuigenbelasting oldtimers geschrapt
Ontzettend jammer dat men deze vrijstelling voor de echte liefhebber gaat schrappen, maar misbruik leidt (terecht) onherroepelijk tot actie vanuit de politiek. Nu baal ik er wel van dat er tot rigoureuze afschaffing is besloten. Per slot van rekening staan de echte oldtimers minimaal 4 maanden per jaar stil en worden dan meestal in de weekenden gebruikt. Dat zou betekenen zo'n 60 dagen per jaar. Ik vind het eigenlijk wel logisch dat je daarvoor wegenbelasting betaalt. Een 60 dagenkaart is een aardig idee, maar hoe controleer je dat? Ik denk dat een camperregeling van een half jaar MRB eigenlijk een prima regeling zou zijn. Dan hoef je ook geen auto's te schorsen in de winter (allemaal rompslomp). Inning is gemakkelijk. Krijg je daardoor de oude diesels van de weg? Misschien niet, maar het wordt een stuk onaantrekkelijker en ik denk niet dat een oude diesel even veel kms maakt als de moderne diesel. Dan heb je toch te veel onderhoud.
_________________________________________ If you have everything under control you don't drive fast enough
|
04 nov 2012 11:46 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Vrijstelling motorrijtuigenbelasting oldtimers geschrapt
hou nou toch eens op met dat 'misbruik'. Er is een wet gemaakt met een bepaalde gedachte. Vervolgens bleek er met die wet veel meer mogelijk. Dus niet goed genoeg doordacht. Dus wordt de wet aangepast. Heb ik vrede mee. Maar ga nou niet lopen roepen dat dat komt omdat mensen misbruik van een wet maken. Ze doen gewoon iets wat legaal is. En omdat ze dat in eerste instantie niet zelf hadden kunnen bedenken gaan ze dat nu aanpassen. En dan komen de Geert-Wilders-onderbuikgevoelens-opmerkingen als 'de turkse gemeenschap met hun stinkende diesels hebben het verpest voor die wassenaarse autoliefhebbers met 5 concoursklassiekers in de schuur'. Houdoe he.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
04 nov 2012 11:58 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Re: Vrijstelling motorrijtuigenbelasting oldtimers geschrapt
Niet altijd maar wel vaak. Lees voor de grap maar eens het commentaar wat men geeft op site's als nujij.nl etc. (voer voor psychologen!). Mensen die een huurhuis hebben vinden het belachelijk dat er zoiets als hypotheekrenteaftrek bestaat (graaiers!). Mensen die privé een auto rijden geven continu af op leaserijders etc. Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen. Kan zijn dat 917 zo'n uitzondering is, vandaar mijn vraag.
|
04 nov 2012 12:28 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Re: Vrijstelling motorrijtuigenbelasting oldtimers geschrapt
Waar haal je dat nu weer uit?
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
04 nov 2012 12:37 |
|
|
ruud janssen
944 1987 #Pitchblack944
Ex:
996 TURBO 2001 488PK/727NM
arena metallic 996 C2 1999
ex: witte 944 type 1 uit 1984
ex: 996 violet 1999
ex; 911 zwart/zwart 1981 met 3,2 SSI.
ex 944S2 1991 zwart
ex 928 1980 grijs
Oost-Souburg
|
Re: Vrijstelling motorrijtuigenbelasting oldtimers geschrapt
ik vind het juist lekker ruiken als ik mijn 300TDT uit 1984 start
|
04 nov 2012 12:41 |
|
|
porscheboy
944 s2 sold 911(964) sold 968 sold
boxstercuijk
|
Re: Vrijstelling motorrijtuigenbelasting oldtimers geschrapt
viewtopic.php?f=17&t=35854in mijn verhaal staat nergens dat ik heb dagelijks ga berijden ......en geloof me dat wil niemand in zo'n ding 0tot 100 in een uur en 10min het is echt een tracktor.. ik heb een peugeot 106 en een porsche en een motor voor dagelijks gebruik dus ik heb het voor het kiezen de patrol is gewoon leuk voor erbij mag veel trekken en mogen 7 personen in daardoor zou ik deze kunnen gebruiken als ik een kar moet trekken of een keer een kastje bij de ikea gekocht heb of een x met vrienden weg.......dit gaat niet met de boxster de weg er naartoe was ckr iets wat ik niet zou willen missen (het opknappen) maar je begint aan iets en kiest er voor om binnen de oldtimer wet te vallen en als je dan klaar bent en je krijgt de rekening dan word je er niet gelukkig van......een jaar lang heb ik elk vij uurtje dat ik had in deze auto gestoken het voelt alsof je aan het eind van het jaar de jaaropgave krijgt en daarop staat dat je moet betalen ipv dat je iets verdient hebt ( geloof me dat deze auto mij meer gekost heeft dan een leuke kjn en dan reken ik mijn eigen tijd niet eens mee) ik heb deze auto niet voor de handel niet voor dagelijks gebruik ......maar wil hem gaan gebruiken als het uitkomt hij hoeft niet onder een zeiltje in de schuur hij mag gezien worden (de nissan patrol 160 word in 4x4 kringen gezien als de oerpatrol)
_________________________________________ 944 s2 sold 968 sold 911(964) sold 986 http://spaces.msn.com/john944s2
|
04 nov 2012 12:43 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Re: Vrijstelling motorrijtuigenbelasting oldtimers geschrapt
Nou ik snap dat wel Ruud. Ik mis mijn 300D uit 1980 ook nog steeds een beetje; ik heb er 2 jaar lang mee tussen NL en Istanbul gependeld eind jaren 80. Bijgaand bewijs uit de oude doos, waaronder 1x als trouwauto op zn Turks... Omdat ik het grootste deel van mn tijd buiten NL zat, hoefde ik geen MRB te betalen. Als ik af en toe weer eens naar NL reed (5-6 x per jaar) kon ik de MRB voor 1 of 2 weken betalen.
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
04 nov 2012 12:51 |
|
|
ruud janssen
944 1987 #Pitchblack944
Ex:
996 TURBO 2001 488PK/727NM
arena metallic 996 C2 1999
ex: witte 944 type 1 uit 1984
ex: 996 violet 1999
ex; 911 zwart/zwart 1981 met 3,2 SSI.
ex 944S2 1991 zwart
ex 928 1980 grijs
Oost-Souburg
|
Re: Vrijstelling motorrijtuigenbelasting oldtimers geschrapt
ze rijden prima vind ik,de 300tdt gebruik ik om de spullen heen en weer te rijden,heb er een paar weken terug een andere motor voor gekocht,die is tonny v zweeden nu aan het opknappen. heb ook nog een 280TE op lpg waarvan de motor van de zomer is voorzien van een andere kop. zou jammer zijn als ze weg moeten.
|
04 nov 2012 12:59 |
|
|
ver boven de 200
a.k.a. Jurgen,
ex-996 carrera coupe 3.6
ex-986 boxster 2.7 S
ex-944 Type I en IIAmsterdam
|
Re: Vrijstelling motorrijtuigenbelasting oldtimers geschrapt
Goed en juist weergegeven! Toch denk ik dat het opheffen van de regeling door de autohandelaren wel een beetje ingeschat is. Ik heb er wel een paar gezien die vanaf begin dit jaar hun voorraad aan het afbouwen zijn geweest.
_________________________________________ En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !
|
04 nov 2012 13:15 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Re: Vrijstelling motorrijtuigenbelasting oldtimers geschrapt
Maare Lindemans wie is die jongen die op de benz zit
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
04 nov 2012 14:55 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Vrijstelling motorrijtuigenbelasting oldtimers geschrapt
Da's VM020
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
04 nov 2012 16:29 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Vrijstelling motorrijtuigenbelasting oldtimers geschrapt
Niet uit jouw post, dus relax.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
04 nov 2012 16:30 |
|
|
Remmel
ex 928-S4 ClubSport
ex 928-S4
ex 928-S3nu Alpine en Lotus
|
Re: Vrijstelling motorrijtuigenbelasting oldtimers geschrapt
_________________________________________ 80% van het salaris is voor mijn auto, de rest verknoei ik.
|
04 nov 2012 16:47 |
|
|
André
KozijnenboerBerkelland (Achterhoek) PF #345
|
Re: Vrijstelling motorrijtuigenbelasting oldtimers geschrapt
Gangnam style
_________________________________________ De wijzen komen uit het oosten.....:wink: Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae Si vis pacem, para bellum
|
04 nov 2012 17:09 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Re: Vrijstelling motorrijtuigenbelasting oldtimers geschrapt
Relax? Ik zat op koopzondag in Eindhoven bij de McDonalds omdat mijn dochtertje zo graag een Happy Meal wilde dus ik ben alles behalve relax.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
04 nov 2012 18:54 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Vrijstelling motorrijtuigenbelasting oldtimers geschrapt
pssssst.... mcdrive.... ben je in een half uur weer thuis. Met koude frietjes, dat dan weer wel...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
04 nov 2012 19:30 |
|
|
Dial_888
911 3.2 Carrera
|
Re: Vrijstelling motorrijtuigenbelasting oldtimers geschrapt
Naast de discussie over de zorgpremie hadden gisteren in de uitzending van Kassa ook de hamburger test.....en: Febo hamburgers kwamen goed uit de test....Mc/Burgerking slecht.....
_________________________________________ early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise
|
04 nov 2012 20:04 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Re: Vrijstelling motorrijtuigenbelasting oldtimers geschrapt
Haha ja, Lindemans himself 25 kg geleden, haha. Ik mis m echt die automaat met schuifdak, in Joegoslavie zweefde ik 's nachts vaak met 120 - 130 over de gaten in de weg tussen Zagreb en Belgrado. Langzamer was minder comfortabel. Mijn record is Istanbul - Gouda in anderhalve dag. Doel was altijd om rond 03.30 uit Istanbul weg te rijden en diezelfde avond in Oostenrijk aan de Schnitzel te zitten. Vaak lukte dat nog ook. Nostalgie. Diesel kostte toen omgerekend in YU en TR ca EUR 0,30 ...
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
05 nov 2012 0:56 |
|
|
Dimitri-Turbo
Omg. Amsterdam
|
Re: Vrijstelling motorrijtuigenbelasting oldtimers geschrapt
Tja dat wordt dat ouwe hok verkopen dan... dacht dat ik over 3 jaar lekker goedkoop zou zitten
_________________________________________ Het leven gaat door..
|
05 nov 2012 2:12 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Re: Vrijstelling motorrijtuigenbelasting oldtimers geschrapt
Da's niet zo lastig. Je verstrekt aan mensen die voor de klassieker-regeling kiezen een dagenkaart die ze bij ieder gebruik moeten invullen en een apart (duidelijk herkenbaar als anders) kenteken (blauwe plaat terug?). Als iemand die van deze regeling gebruik maakt wordt betrapt op misbruik (logboek niet ingevuld of al meer dan 60 dagen gereden) dan is de boete hoger dan de volle mep zou zijn. En iemand twee keer betrappen betekent dat ie nooit meer van deze regeling gebruik mag maken. Een stap verder zou zijn (zoals hier) om het alleen mogelijk te maken wanneer je lid bent van een club, en de club (mede) verantwoordelijk te houden voor misbruik. Aan de andere kant, Nederlanders kennende heb je dan binnen no-time verschillende "MB190D" of "Nissan Patrol" Clubs
|
05 nov 2012 4:23 |
|
|
Delnoy
LadaHelemaal in het zuiden.
|
Re: Vrijstelling motorrijtuigenbelasting oldtimers geschrapt
Die gaten heb ik gemaakt.............
_________________________________________ Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?
|
05 nov 2012 7:47 |
|
|
stobbie
geen 996 Carrera Cabrio meer
|
Re: Vrijstelling motorrijtuigenbelasting oldtimers geschrapt
Voor mijn 996 betaal ik netjes belasting, net als voor mijn Land Rover Discovery TDV6, maar... Ik heb wel 8 hobby Land Rovers op diesel (en ik ben eigenaar van een bedrijfje dat deze restaureert, waarvoor ik er wel 40 op voorraad heb). Samen rij ik nog geen 1000km per jaar met deze auto's. Per auto zou ik bijna 2400 euro per jaar moeten gaan betalen, dat is dus 1600 euro per maand. Ik heb al mijn geld in mijn hobbyauto's zitten, die hierdoor vrijwel niets meer waard zijn. Mijn bedrijf kan wel sluiten, personeel komt op straat, en tonnen aan investering waarvoor ik jaren hard gewerkt heb is in één keer grotendeels weg. Zolang er onzekerheid is zal er vrijwel niemand meer een restauratieopdracht geven of een oldtimer kopen.
Ik heb goede hoop dat de nieuwe regeling toch wordt afgeblazen of bijvoorbeeld alleen voor nieuwe gevallen gaat gelden. Veel van mijn collega's zullen echter meer dan een jaar zonder inkomsten niet gaan overleven met hun bedrijf.
Als de klassieker organistaties niet genoeg doen of niet genoeg resultaat behalen heb ik het volgende voorstel:
We zouden ons met alle oldtimerbezitters en bedrijven moeten verenigen. En voor elke oldtimer 100 euro in de vereningskas storten. Als iedereen meedoet hebben we bij 300.000 oldtimers 30 miljoen euro in kas. Volgens mij moeten we daar een procedure tegen de staat kunnen beginnen. En dat voor maar een zeer beperkt bedrag per auto.
Ik ben niet van plan de nieuwe regeling zonder slag of stoot te accepteren. Ik wacht eerst eens af of de gespecialiseerde organisaties iets gaan doen. Anders ben ik van plan alle collega oldtimer gerelateerde bedrijven aan te schrijven om te kijken of we daar gezamelijk iets mee kunnen, of eventueel de FEHAC kunnen gaan ondersteunen. Desnoods moeten we alle oldtimer kentekens maar gaan opvragen bij de RDW en gaan aanschrijven en oproepen tot actie. Natuurlijk heb ik niet de illusie dat iedereen meedoet. De petitie van de KNAC is echter té vrijblijvend, en nog lang niet iedereen weet van de regeringsplannen en al helemaal niet van de petitie. Als iedereen wordt aangeschreven is in elk geval iedereen op de hoogte. Een gok van 100 euro is altijd de moeite waard, dit is ongeveer de hoeveelheid belasting per maand van een 190D, zelfs als we als enig resultaat een uitstel van afschaffing van maar één maand konden bewerkstelligen hebben veel mensen de 100 euro al weer terug. Oók de 190D rijders hebben recht op de regeling, je kan niet eerst iets beloven en dan later weer afnemen. De meeste van deze auto's rijden maar een zeer beperkt aantal kilometers per jaar en zijn ook nog eens vrij zuinig. Bovendien levert het plan geen 153 miljoen op, maar kost de afschaffing de regering juist geld. Onder anderen door de vele failliete bedrijven en het verlies van werkgelegenheid. Een deel van het kapitaal van de stichting kon worden aangewend om dit eens goed te laten doorrekenen en op een goede manier aan de regering te presenteren.
Het oude plan waarbij auto vanaf 1987 gewoon helemaal niet meer belastingvrij worden lijkt mij de beste oplossing. De oude 190D's zullen vanzelf uitsterven, en de mensen die wél geld in hun auto hebben gestopt zullen een auto hebben die zijn waarde behoudt.
|
05 nov 2012 8:27 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Re: Vrijstelling motorrijtuigenbelasting oldtimers geschrapt
Dan vind ik dat je deze regeling voor iedereen beschikbaar moet maken. Als iemand een splinternieuwe Porsche Turbo aanschaft en er maar een aantal dagen per jaar mee rijdt dan zou die persoon er ook gebruik van moeten maken.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
05 nov 2012 10:23 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Vrijstelling motorrijtuigenbelasting oldtimers geschrapt
Vorlgens Van Dale is misbruik: mis·bruik het; o -en 1 verkeerd gebruik 2 overdadig gebruik Dus in dit geval wel degelijk misbruik. Houdoe!
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
05 nov 2012 10:26 |
|
|