Auteur |
Bericht |
Knot
|
Re: Opblazen motor 997
Sneu dat ie is stukgelopen zeg... naast de 996 heeft de 997 er dus ook las van.. tussenaslager en/of koelproblemen, dat hadden ze wel op mogen lossen bij deze modelserie.
|
04 okt 2012 20:51 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: Opblazen motor 997
correctie: je bedoelt de 1e serie van de 997, die met gloeilamp verlichting, t/m model 2008
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
04 okt 2012 21:32 |
|
|
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
Re: Opblazen motor 997
kmeen mij te herinneren dat de modificatie van dat euvel plaats heeft gevonden na 10de maand 2006
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
04 okt 2012 21:44 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: Opblazen motor 997
kan goed zijn, maar de basis van het blok is die van begin 996.
pas bij genoemde modelwissel is er een geheel ander blok gekomen...
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
04 okt 2012 21:50 |
|
|
Knot
|
Re: Opblazen motor 997
Ik weet er ook het fijne niet van hoor, maar bij lancering 997 hadden ze het van mij op mogen lossen als je weet dat dit soort zaken spelen.
Blijkbaar dus bij de 997mk2 wel in orde?
|
04 okt 2012 21:53 |
|
|
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
Re: Opblazen motor 997
btw eerste NL 991 plofblok was al na 800 km een paar maanden geleden een feit .
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
04 okt 2012 22:05 |
|
|
André
KozijnenboerBerkelland (Achterhoek) PF #345
|
Re: Opblazen motor 997
Heb ook een gevoelige IMS Lager gehad,.................... in de uitlaat
_________________________________________ De wijzen komen uit het oosten.....:wink: Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae Si vis pacem, para bellum
|
04 okt 2012 22:16 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: Opblazen motor 997
er zullen altijd fatale - bij dealer!... - problemen zijn. gaat hier om de omvang.
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
04 okt 2012 22:18 |
|
|
sarsrich
997 4S Cabrio MK2
Exen: 997 4S Cabrio MK1, Boxster 1997,Dodge Dart Swinger, Mustang, Herald, Spitfire, GT6 en TR6Heeze
|
Re: Opblazen motor 997
Ik ben toch benieuwd wat nu de status is van deze P?
En wil ook wel weten wat voor een motor het was. Een 3.6 of een 3.8?
_________________________________________ BETER LAAT DAN NOOIT
|
06 okt 2012 13:54 |
|
|
bully
|
Re: Opblazen motor 997
Tja Rich, ze plempen wat neer en je hoort niets meer van de afloop. Of het was een plof-trol
|
06 okt 2012 14:26 |
|
|
A-Line
LEEUWARDEN
|
Re: Opblazen motor 997
|
06 okt 2012 15:00 |
|
|
sunnyfunny
|
Re: Opblazen motor 997
Heb net het hele verhaal over de 996,986 en 997 problemen gelezen op de site van Hartech. Interssant verhaal en iets om rekening mee te houden bij mijn 996. Ben benieuwd waarom er nu weer een 991 vroegtijdig toe aan een revisie is. Auto's zouden een Black box moeten hebben zodat je kan zien hoe er mee gereden is.
_________________________________________ Life's to short not to live it up a little!
|
07 okt 2012 2:35 |
|
|
Delnoy
LadaHelemaal in het zuiden.
|
Re: Opblazen motor 997
Ach, 991 kan ook stuk. Zet die trut van een Lindsey Lohan maar achter het stuur Ploft het niet dan crasht het wel.
_________________________________________ Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?
|
07 okt 2012 7:08 |
|
|
Hartwiek
|
Re: Opblazen motor 997
@ sunnyfunny....je kunt uitlezen hoe vaak hij in de toerenbegrenzer is gegaan....zegt niet alles maar je krijgt wel een idee.....
|
07 okt 2012 9:07 |
|
|
sunnyfunny
|
Re: Opblazen motor 997
Cool, wist niet dat je dat kon uitlezen. Maar die toerenbegrenzen ligt best ver weg, dus dat zegt inderdaad niet zoveel. je zou een overdruk in de olie moeten kunnen uitlezen. knallen bij koude olie ik ben em nog niet tegengekomen in de praktijk, die toerenbegrenzer maar ik hou dan ook van schakelen
_________________________________________ Life's to short not to live it up a little!
|
07 okt 2012 14:54 |
|
|
Pietro911
|
Re: Opblazen motor 997
MH Peize heeft de auto perfect gemaakt Ik wil iedereen bedanken voor de tips!
|
05 nov 2012 15:57 |
|
|
Edd997
911 997 Speedster Look
|
Re: Opblazen motor 997
Ik sprak onlangs nog iemand die zijn 997S met 3,8 motor had laten herstellen na een gevoelige IMS Lager!! Deze heer en dame reden in het treintje mee naar de herfst meeting. Het bleek een vergelijkbaar probleem te zijn met de 996 gevoelige IMS Lager.
|
05 nov 2012 16:35 |
|
|
erwin996
M140i
|
Re: Opblazen motor 997
Van een Porsche dealer hoorde ik dat de 997 (4)S gevoeliger is voor de plof dan een niet-S...
_________________________________________ In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas
|
05 nov 2012 16:59 |
|
|
raelle
ex964, ex993, 997S cab, 970
|
Re: Opblazen motor 997
|
05 nov 2012 20:46 |
|
|
sarsrich
997 4S Cabrio MK2
Exen: 997 4S Cabrio MK1, Boxster 1997,Dodge Dart Swinger, Mustang, Herald, Spitfire, GT6 en TR6Heeze
|
Re: Opblazen motor 997
@pietro Wat meer info zou fijn zijn. Zoals MKI of MKII Motor type Km stand
_________________________________________ BETER LAAT DAN NOOIT
|
05 nov 2012 20:56 |
|
|
Edd997
911 997 Speedster Look
|
Re: Opblazen motor 997
Raelle, jij had een mk2 toch? En bij 40k km was het jou gebeurd, herinner ik het me goed? Kostenplaatje rond 11k? En nu alweer 15k km gereden.
|
05 nov 2012 21:17 |
|
|
raelle
ex964, ex993, 997S cab, 970
|
Re: Opblazen motor 997
Yes, 997S MK 1, 43000km, enorm olieverbruik en...plof, K... gevoel Bleek een stukje metaal tussen zuiger en cylinderwand. Endoscopie voor liefhebbers ter inzage. Redelijk coulant PCA, ruilmoter met alle nevenaggregaten voor genoemde prijs. Blijf zitten met het idee dar de handelaar(Danny in Kortrijk, inmiddels failliet tijdens de rechtszaak) ervan wist. Maar na drie 911's en meer dan 200K kilometer in 20 jaar blijft het plezier even groot
|
05 nov 2012 21:52 |
|
|
sunnyfunny
|
Re: Opblazen motor 997
997 mk1 is min of meer dezelfde motor als de 996 mk2 heb ik begrepen. Dus is de plofkans niet minder . Verbaast me wel dat er een stuk metaal tussen cilinder en zuiger is gekomen. Enig idee waar dat metaal vandaan kwam? Mooi om te lezen dat de P in ieder geval weer operationeel is.
_________________________________________ Life's to short not to live it up a little!
|
05 nov 2012 22:01 |
|
|
raelle
ex964, ex993, 997S cab, 970
|
Re: Opblazen motor 997
Nee, niemand heeft enig idee; het stuk is waarschijnlijk door de uitlaat naar buiten verdwenen. Goed te weten is dat zowel de aankoopkeuring als de 111 punten check niets opgemerkt hebben. Een paar duizend kilometer later was het dan zover, Eerst de uitlaten aan de rechterzijde zwart, dan verhoogd olieverbruik, incidenteel blauwe rook uit de uitlaat en plof uit.
|
05 nov 2012 22:10 |
|
|
Edd997
911 997 Speedster Look
|
Re: Opblazen motor 997
Ok een mk1, maar dan nog 996jes waren de 3,4 met het euvel , en raelle heeft een 3,8. Stukje metaal was volgens mij van de cilinderwand, toch?
|
05 nov 2012 22:16 |
|
|