Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 4:35

Antwoord op onderwerp  [ 174 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Kabinet & zorgverzekering !!! 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: Kabinet & zorgverzekering !!!
Goede samenvatting in de email van een VVD bobo.

Citaat:
VVD-prominent Marcel Kummel levert in een e-mail aan zijn partijleiding ongezouten kritiek op het regeerakkoord.
Beste Halbe, beste Benk,
Sorry. Allemaal bull shit! Om het maar even onparlementair te zeggen. Praat niet over verantwoordelijkheid, trots, lastenverlichting, betrouwbaar....We hebben onze huid zeer duur verkocht. Wat was het verhaal na de verkiezingen? Niet naar heilige huisjes kijken maar handelen in het belang van het land. Bezuinigen maar niet nivelleren! Ordinair graaien, zo je wilt. Uitgerekend de PvdA heeft de heilige huisjes binnengehaald ten koste van de VVD: nivelleren en de hypotheekrente aanpakken! Dat jullie niet precies weten wat de inkomenseffecten zijn is helemaal een godspe. Hoe verklaar je de mail van Stef Blok dan die wel met cijfertjes komt naar veronruste leden? En, arme Edith mag nu het rekenwerk gaan doen. Wat een amateuristisch onbetrouwbaar gedraai. Nu ook nog eens blijkt dat volgens NRC op de dag van de verkiezingen de VVD afscheid heeft genomen van de huidige hypotheekrenteregeling, vraag ik mij echt af met waar voor onderhandelaars we hier te maken hebben gehad. En, vooral een lijsttrekker die de leden en de kiezer gewoon heeft bedrogen en een crisis deze week ook nog eens volledig laat ontsporen. Is dat leiderschap? Laat mij niet lachen. Helaas moet ik hier denken aan de geschikt en ongeschiktheids campagne van het ministerie van Defensie. Hoe durven jullie akkoord te gaan met plannen die ongewis zijn en door het CPB onderuit worden gehaald. Ook hier gaat een goede gewoonte van onze partij naar de knoppen. Ik doel hier op goede Hollandse koopmanskunst. Met andere woorden, kijk eerst wat het kost, maak de beste prijs en neem dan een besluit. Kwalijk vind ik tevens dat de fractie afgelopen maandag met stoom en kokend water akkoord is (moeten)gaan en later in de week opeens uren nodig had om de rijen te sluiten. Het zegt genoeg over de chaos en de slechte informatie. Onverantwoordelijk gedrag, derhalve. En, ik kan niet aan de indruk ontkomen dat hier sprake is van regentengedrag van de top in optima forma. Wie niet voor ons is, is tegen ons.
Wat de waterschapparagraaf in het regeerakkkoord betreft: halveren van het aantal waterschappen, dus fuseren is een goed idee. Waterschap Regge en Dinkel en Velt en Vecht hebben het voornemen per 1 januari 2014 samen te gaan. E.e.a. betekent dat er in november 2013 schriftelijke verkiezingen worden gehouden. Hoera. Ik verheug me op de uitslag! Een zeer slecht idee is het om de waterschappen onder te brengen in z.g. landsdelen. Waterschappen zullen dan onderdeel zijn van een begroting van een landsdeel en worden zodoende slachtoffer van keuzes en prioriteiten in een brede begroting. Droge voeten en schoon water versus digitale snelheidsinfo's langs de provinciale wegen......Aangezien de waterschapsverkiezingen op de dag van de provinciale statenverkiezingen in 2015 plaatsvindt, zijn de waterschappen voorlopig nog een zelfstandig bestuursorgaan. En, terecht.
Veel wijsheid. Een zeer gekwetste en bedrogen,
Marcel Kummel
fractievoozitter VVD
waterschap Regge en Dinkel

04 nov 2012 15:00
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 911 SC (ex 964 coupe, ex 993 targa)
Citaat:
Als je de zorgpremies inkomens afhankelijk wilt maken, stop je niet bij € 70.000,- maar ken je geen plafond toe! Prima dat de minima er iets op vooruit gaan, maar nu pak je een groep mensen in loondienst en laat je de succesvolle ondernemers met rust. Sterker nog, die gaan er op vooruit! Hoezo inkomens afhankelijk???

Ja, helemaal mee eens. En de grootste grap is, dat nota bene de SP in de eerste kamer niet zal instemmen met de zorgplannen, omdat zij niet willen dat de rekening eenzijdig bij de middenklasse wordt gelegd.
De voormalige VVD aanhang uit de middenklasse moet het nu dus hebben van de SP.....de SP :scratch:

04 nov 2012 16:00
Profiel
Maarten schreef:
Citaat:
Ordinair graaien, zo je wilt. Amateuristisch onbetrouwbaar gedraai. Een lijstrekker die de leden en de kiezer gewoon heeft bedrogen en een crisis deze week ook nog eens volledig laat ontsporen. Ik doel hier op goede Hollandse koopmanskunst. Onverantwoordelijk gedrag. En, ik kan niet aan de indruk ontkomen dat hier sprake is van regentengedrag van de top in optima forma. Wie niet voor ons is, is tegen ons.
Gelukkig trekt de arbeidsmarkt en de huizenmarkt en de ....... :wink:

04 nov 2012 16:00
Profiel
MY00 schreef:
bully schreef:
Laat die 8 miljard nou net het bedrag zijn dat we in Griekenland hebben zitten :wink:

Geld is een lening en zolang nog niet uitgesproken is dat we het niet terug krijgen, krijgen we dit terug betaald met een mooie rente.
Ik weet ook wel dat dit waarschijnlijk niet gaat gebeuren, maar dit is nu nog geen bedrag wat we moeten weg werken en wordt dus ook nergens genoemd.
Je hebt gelijk Rene, die 8 miljard zit
hier :wink:

04 nov 2012 16:04
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 911 SC (ex 964 coupe, ex 993 targa)
Citaat:
Gelukkig trekt de arbeidsmarkt en de huizenmarkt en de .......

.....aan (maar niet heus)

was even een kleine aanvulling voor hen die het niet begrepen :)

04 nov 2012 18:37
Profiel
Cayman S
Denk dat we zo nog wel een paar gaatjes (van een bedrag x tot 8 miljard) kunnen vinden hoor.

René

04 nov 2012 18:47
Profiel
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Wilders had dus wel mooi gelijk met zijn uitspraak 'VVD stemmen betekent PVdA stemmen.' :wink:

04 nov 2012 18:57
Profiel
997 4S cabrio ex 964 cabrio 92 midnight blue
Tja de partij van het nivelleren heeft nu ook de pensioenen gekort lees ik net.
Gaat lekker zo.!!

05 nov 2012 18:30
Profiel
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Ging het Kabinet eigenlijk ook niet bezuinigen? Ik telde vandaag namelijk één minister meer op het bordes dan in 2010.

05 nov 2012 18:50
Profiel
PorscheForum Rakker
991 Carrera S Cabrio Ex 997 Turbo
Rotterdam
Zie je geen (gedoog)partij over het hoofd?
Stonden toen niet op het bordes....

06 nov 2012 12:40
Profiel
‘64 Kever
Nah, gaat om het aantal ministers... Dat zou verminderd worden, immers, ministers kosten geld ;)

06 nov 2012 17:30
Profiel Facebook 
Ik wil er wel 5 aanwijzen hoor :mrgreen:

06 nov 2012 17:59
Profiel
PorscheForum Rakker
:roll:

O o wat zijn we weer zielig. Dank zij jullie stemmen hebben wij dit Kabinet :bang:

Heb altijd gezegd de VVD staat voor Vereniging Van Dieven.

Elke keer als de VVD in een kabinet zit wordt er keihard bezuinigd, betalen we steeds meer belastingen en loopt de werkeloosheid op.
Er wordt met geen enkel woord gerept over stimulering vd economie.

We krijgen de regering die we verdiend hebben. :res: :popcorn:

06 nov 2012 18:15
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
En op welke knalpartij heb jij dan gestemd?

06 nov 2012 18:19
Profiel
Laat mij raden :roll: de (p)artij van de (a)fbraak :mrgreen:

Laatst bijgewerkt door renetrzes op 06 nov 2012 19:41, in totaal 1 keer bewerkt.

06 nov 2012 18:23
Profiel
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Ferdi's Porsche schreef:
Er worden geen gaten in begrotingen gedicht, er wordt slechts met gaten geschoven..... o.a. van de rijksbegroting naar de mijne......

Was dat maar waar; het is uitsluitend schuiven met premie; onder de streep komt er dus nergens meer geld binnen om problemen mee op te lossen !
Daar heb ik nog het meeste moeite mee.

06 nov 2012 18:31
Profiel
Moderator
PF #57
VM020 schreef:
O o wat zijn we weer zielig. Dank zij jullie stemmen hebben wij dit Kabinet :bang:

Nee. SP hadden we inderdaad moeten stemmen. Stom. Had het maar eerder gezegd.

06 nov 2012 19:21
Profiel
‘64 Kever
lindemans schreef:
Ferdi's Porsche schreef:
Er worden geen gaten in begrotingen gedicht, er wordt slechts met gaten geschoven..... o.a. van de rijksbegroting naar de mijne......
Was dat maar waar; het is uitsluitend schuiven met premie; onder de streep komt er dus nergens meer geld binnen om problemen mee op te lossen !
Daar heb ik nog het meeste moeite mee.
Als voorbeeld in deze vind ik het erger dat er hetzelfde geld uitgegeven blijft worden en dus niet efficiënter of "zuiniger" met het geld omgesprongen gaat worden... DAT is pas jammer :cry:

06 nov 2012 20:47
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
968, bj. 1994 Ex. 924S / 924 (3x)
Amersfoort
VM020 schreef:
:roll:

Heb altijd gezegd de VVD staat voor Vereniging Van Dieven.

Eh... Ik heb net even naar je post geschiedenis gekeken, maar je hebt geen stemadvies gegeven voor de verkiezingen...

Een stemadvies achteraf hebben we niet zoveel aan, he!

06 nov 2012 20:50
Profiel
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
In dit land mag je pas stemmen vanaf je 18e :idea: :wink:

07 nov 2012 11:27
Profiel
PorscheForum Rakker
ja
in de Krimpenerwaard
Hoewel ik absoluut niet vrolijk wordt van de huidige opzet tot nivellering, vraag ik me af wat er gebeurd zou zijn bij een coalitie van PVDA/SP/GL enz.
Dan waren we waarschijnlijk nog veel verder van huis geweest.
Persoonlijk snap ik ook niet waarom dit via de zorgpremie gaat en niet via belastingen....... het is TE krom. :scratch:

(ja ik heb wel op Rutte gestemd)

07 nov 2012 16:02
Profiel WWW
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
volgens mij maakt het allemaal niet uit waar we op gestemd zouden hebben die brill of die hoogblonde

die tig miljard die tekort is/komt moet toch vd lengte of breedte komen van aller onze ruggen lijkt miij :idea:

als we de man 2 , 3 , 4 of 5 duizend moeten af tikken, dan tik ik ze heel graag af als de economie daar weer van gaat draaien :wink:

.

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:

07 nov 2012 16:21
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
ja
in de Krimpenerwaard
Denk dat je me niet begrijpt.
Ik ben van mening dat we er "alles" aan moeten doen om uit de crisis te komen en de begroting redelijk sluitend te krijgen (liefst natuurlijk weer een overschot in de toekomst)
Dat de breedste schouders hier meer van dragen is prima, maar nivelleren is het slechtste wat je in een samenleving kunt doen.
Dat is namelijk demotiverend. :wink:

07 nov 2012 16:26
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
996 cabrio, bj 1999
Dronten
Volgens mij is 'de sterkste schouders moeten het meeste dragen' nagenoeg hetzelfde als nivelleren...
Ik ben wel met je eens dat het absurd is dat de laagste inkomens 20 euro zorgpremie betalen en de hoogste 483 euro (dat is ruim 20 keer zoveel) nog afgezien van het hogere eigenrisico voor de laatste groep. Zorg, maar vooral de bekostiging daarvan was een collectiviteitsbeginsel, maar de hele grondslag daarvan begint wel scheuren te vertonen. Daarbij komt de laagste inkomens ook nog veel meer gebruik maken van de eenvoudige zorg (zoals eerste hulp en huisarts).
Ik denk dat het beter was geweest om de IB niet zo veel (nou ja veel...) te verlagen en aan de andere kant de inkomsafhankelijke premie minder extreem te maken.

07 nov 2012 16:47
Profiel
Porsche 911 2003
Waterland
Ik wordt doodziek van alleen maar opkomen voor de zwakkeren in de samenleving......is er dan helemaal niemand die ooit bedenkt dat hard werken wel eens beloond zou mogen worden?

Hoe asociaal is het dat een zwakkere op de zak van veelverdieners teert? Die kant wordt maar al te vaak vergeten!

De meeste Nederlanders zijn alleen maar bezig om hun ego te strelen: kijk eens hoe goed ik aan het goede doel schenk! Kijk mij eens lekker links stemmen! Kijk eens hoe goed ik voor een zwakke medemens opkom?

Al dat geneuzel maakt de Nederlander tot een zeer zwak volk. Er mag best een sociaal draagvlak zijn, maar in alle redelijkheid, dat is er nu niet voor de hardwerkenden! Nederlanders zijn vooral ook verzekeringsgeil.....alles indekken, en het liefst op de zak van een ander!

07 nov 2012 19:37
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 174 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende