Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 0:24

Antwoord op onderwerp  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Boete bij te late schorsing... 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
993 4S
Bericht Re: Boete bij te late schorsing...
Ik laat het uit principe voorkomen. Heeft Jeroen914 ook gedaan en die hoefde in hoger beroep geen boete te betalen.
Maakt me niet uit als dat meer kost dan de boete. :bang:

12 sep 2012 16:47
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Olaf schreef:
Daar ben ik me van bewust :arrow: .. en heb de verz. allemaal netjes op orde :salut:

Heel goed!

12 sep 2012 17:04
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Anne 2.7 schreef:
Had net zo goed het recept van appeltaart op kunnen sturen.
:flush:

Nou, dat had hij misschien wel gelezen... ;)

12 sep 2012 17:05
Profiel
Jos Targa schreef:
heb ook zoiets aan de hand. Kocht in april een Jeep die vanuit nederland naar Duitsland is uitgevoerd en vervolgens weer is ingevoerd. Eigenaar wqas een autobedrijf die de zakelijk gebruikte dus niet in de bedrijfsvoorraad had staan. Hij heeft de invoer betaald en ik de tenaamstelling. Auto heb ik vervolgens mee naar huis genomen in afwachting op de kentekenpapieren. Ik heb de auto direct verzekerd omdat ik ervan uit ging dat na het betalen van de tnaamstelling bij de RDW ik belasting en verzekeringsplichtig was. s'maamdags gebeld met de RDW en alles was in orde. de papieren zouden dinsdags op de bus gaan. Ik ben toen wel een beetje stout geweest en heb de originele kentekenplaten die nog in de auto lagen erop geschroeft en ben gaan rijden omdat ik van mening was dat ik hoogstens een boete kon krijgen voor het niet bij hebben van de kentekenpapieren. Helaas werd ik geflitst door de belastingdients. Nu blijkt dat de auto automatisch bij keuren op de bedrijfsvoorraad is gezet door de RDW en de dealer nu een naheffing krijgt van 824€ die ik, omdat ik natuurlijk heb gereden mag betalen.

Ik ga uiteraard bezwaar aantekenen maar vrees het ergste. Eigenlijk ongeloofelijk dat je zo'n hoge boete krijgt. De auto heeft dus hooguit 6 dagen in de bedrijfsvoorraad gestaan en de dealer krijgt een boeten van een jaar belastingplus 100% wat op de groene bedrijfsplaten geld!

BPM? Dan kom je er wel mee weg lijkt mij. Belastingcollege's zijn doorgaans zeer correct met toepassing van het recht.

12 sep 2012 17:07
Profiel
Ex: Boxster 986 3.2S
DEN HAAG
Tja inmiddels al 2x 316,00 boete gekregen voor een Solex die totaal in onderdelen in de garage ligt!
Het 1e bezwaarschrift was afgewezen en de tweede boete (lees: pijldatum) viel precies één week vóór de definitieve schorsing bij de RDW!!! Duhhh op mijn 2e bezwaarschrift werd doodleuk geantwoord dat een schorsing nooit met terugwerkende kracht kan zijn!
Ik moest gewoon betalen :bang:
En dus heb ik inmiddels 632,00 euries afgetikt voor een kapotte SOLEX :ass: tjonge wat was ik boos!

Privilege Beauty & more...

12 sep 2012 17:34
Profiel Facebook 
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Leuker konden ze het niet maken, waarschijnlijk :roll: :bang:

12 sep 2012 17:38
Profiel
Porsche 914 2.7 1970 Porsche Panamera GTS 2016 Porsche Boxster Cup
Urmond
Devils son schreef:
Jos Targa schreef:
heb ook zoiets aan de hand. Kocht in april een Jeep die vanuit nederland naar Duitsland is uitgevoerd en vervolgens weer is ingevoerd. Eigenaar wqas een autobedrijf die de zakelijk gebruikte dus niet in de bedrijfsvoorraad had staan. Hij heeft de invoer betaald en ik de tenaamstelling. Auto heb ik vervolgens mee naar huis genomen in afwachting op de kentekenpapieren. Ik heb de auto direct verzekerd omdat ik ervan uit ging dat na het betalen van de tnaamstelling bij de RDW ik belasting en verzekeringsplichtig was. s'maamdags gebeld met de RDW en alles was in orde. de papieren zouden dinsdags op de bus gaan. Ik ben toen wel een beetje stout geweest en heb de originele kentekenplaten die nog in de auto lagen erop geschroeft en ben gaan rijden omdat ik van mening was dat ik hoogstens een boete kon krijgen voor het niet bij hebben van de kentekenpapieren. Helaas werd ik geflitst door de belastingdients. Nu blijkt dat de auto automatisch bij keuren op de bedrijfsvoorraad is gezet door de RDW en de dealer nu een naheffing krijgt van 824€ die ik, omdat ik natuurlijk heb gereden mag betalen.

Ik ga uiteraard bezwaar aantekenen maar vrees het ergste. Eigenlijk ongeloofelijk dat je zo'n hoge boete krijgt. De auto heeft dus hooguit 6 dagen in de bedrijfsvoorraad gestaan en de dealer krijgt een boeten van een jaar belastingplus 100% wat op de groene bedrijfsplaten geld!

BPM? Dan kom je er wel mee weg lijkt mij. Belastingcollege's zijn doorgaans zeer correct met toepassing van het recht.

Nee, houderschapsbelasting. De dealer wordt aangeslagen wegens het niet voeren van correcte garageplaten. Hij wordt nu aangeslagen voor 1 jaar houderschapsbelasting op de groene platen plus 100%. Zowel hij als ik zijn er niet vanuit gegaan dat op het moment dat hij zijn zakelijke prive auto op Duits kenteken aanbood voor keuring, en ik direct de tenaamstelling betaal de auto in de tussentijd automatisch in zijn voorraad zou belanden. Feitelijk heb ik de auto gekocht op Duits kenteken en heeft hij voor mij de keuring geregeld.

12 sep 2012 21:02
Profiel WWW Facebook 
Jos Targa schreef:

Nee, houderschapsbelasting. De dealer wordt aangeslagen wegens het niet voeren van correcte garageplaten. Hij wordt nu aangeslagen voor 1 jaar houderschapsbelasting op de groene platen plus 100%. Zowel hij als ik zijn er niet vanuit gegaan dat op het moment dat hij zijn zakelijke prive auto op Duits kenteken aanbood voor keuring, en ik direct de tenaamstelling betaal de auto in de tussentijd automatisch in zijn voorraad zou belanden. Feitelijk heb ik de auto gekocht op Duits kenteken en heeft hij voor mij de keuring geregeld.

Mits e.e.a. goed gedocumenteerd lijkt mij dat op zijn minst de boete eraf zal gaan. Zeker niet kansloos, dus: in bezwaar!

13 sep 2012 9:50
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 964 Turbo 3.3
Michiel911 schreef:
Ik ben inderdaad bang dat het niet gaat lukken. :cry: Als je het via het internet hebt laten schorsen krijg je overigens geen herinnering meer zoals vroeger toen je er voor naar het postkantoor moest.
......

Ik heb keurig een herinnering gekregen van de RDW (via papieren post) dat de schorsing over 4 weken zou aflopen, heb'm al een aantal maal via internet geschorst, ben ook wel wat laks in dit soort dingen maar keurige herinneringen zorgen dat ik dan uiteindelijk m'n burgerplicht doe :flush:

Vond het antwoord van Devils Son wel hi-la-risch overigens met die mooie foto erbij 8)

14 sep 2012 20:30
Profiel
Porsche diversen
Overijssel
Ik leef met je mee.... ken het gevoel wan ik heb eenzelfde schikking op de deurmat gehad.....
Eentje voor 126 euro en eentje van 390 euro....... gebrek aan APK en verzekering na verlopen schorsing..... 522 euro-tjes..!!
Ze kunnen beter de schorsing door laten lopen tot jij aangeeft dat deze verlopen is...... maar dat levert natuurlijk te weinig geld op voor de schatkist..... verdrietig wordt je ervan......

17 sep 2012 9:38
Profiel
Porsche 914 2.7 1970 Porsche Panamera GTS 2016 Porsche Boxster Cup
Urmond
Devils son schreef:
Jos Targa schreef:

Mits e.e.a. goed gedocumenteerd lijkt mij dat op zijn minst de boete eraf zal gaan. Zeker niet kansloos, dus: in bezwaar!

Alles aantoonbaar en geducumenteerd. Goed contact inmiddels met de behadelaar. Ik heb goede hoop. Alles minder dan 830€ is meegenomen!

17 sep 2012 12:35
Profiel WWW Facebook 
Porsche diversen
Overijssel
Cloaca schreef:
Ik leef met je mee.... ken het gevoel wan ik heb eenzelfde schikking op de deurmat gehad.....
Eentje voor 126 euro en eentje van 390 euro....... gebrek aan APK en verzekering na verlopen schorsing..... 522 euro-tjes..!!
Ze kunnen beter de schorsing door laten lopen tot jij aangeeft dat deze verlopen is...... maar dat levert natuurlijk te weinig geld op voor de schatkist..... verdrietig wordt je ervan......

Heb zelf afgelopen maand bezwaar gemaakt.
Vandaag een brief op de mat gekregen van de RDW.

....."Hierbij deel ik u mee dat de zaak, met controle datum 19 september 2012, is ingetrokken".....

That's it..!! Geen boete meer van 390 euro..!! :thumleft:
Dus het is niet onmogelijk..!! :mrgreen:

08 nov 2012 19:27
Profiel
PorscheForum Rakker
ex- 964 C2C Indisch rood, nu 996 C2 handbak.
Regio Den Haag
Ook het verschijnsel schorsing wordt door de overheid kennelijk gebruikt om geld te genereren. Waarom kun je niet gewoon schorsen totdat je zelf aangeeft dat je dat niet meer wilt.

waarom zit daar een termijn van een jaar op? ik kan niets bedenken.......behalve dat je jaarlijks een vergoeding moet betalen om het gemis aan houderschapsbelasting te verzachten....

08 nov 2012 20:29
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Cloaca schreef:

That's it..!! Geen boete meer van 390 euro..!! :thumleft:

Zoals het hoort :!: :wink:

08 nov 2012 20:32
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Brabant - Westland
Ik heb hetzelfde gehad.

Wilde de auto schorsen netjes binnen de periode maar volgens RDW kon het niet en moest ik contact opnemen met RDW. Contact opgenomen en ze vertelde me dat er niets aan de hand was en ik me gewoon kon uitschrijven/afmelden.
Week daarop gedaan maar viel buiten 'de periode' van uitschrijving en een boete gekregen van 90€. Toen bezwaarschrift ingediend niks te horen gekregen. Daarna verhoging naar 170€ en wederom bezwaarschrift ingediend. Heb gewoon alles moeten betalen inclusief verhoging. Zo oneerlijk :(

Ex: 924 Turbo Targa '80
Ex: 986 Boxster S '01

Dreamers cannot be tamed. Dreams are not for sale.

10 nov 2012 11:18
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 40 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2