Auteur |
Bericht |
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
 Re: het wijn topic
Klopt wat mij betreft als een bus wolfie! Dus voel me ook zeker niet aangesproken. Heb echt geen verstand van wijn, helaas. Bezoek alleen af en toe samen met Nynke en soms vrienden wijn&champagne huizen in oa Duitsland en Frankrijk en combineer dat dan met leuke overnachtingen, stappen en uit eten. Neem dan paar doosjes mee voor in de kelder thuis. Het liefst met de 911. That's it. Meursault kwamen we paar jaar geleden ook toevallig nadat we in Beaune gelunched hadden en nog een paar flesjes wijn wilde kopen in de buurt... Geen idee wat voor een huis dat was. Bleek later best een aardige naam te hebben... Barolo is zoals je wel weet meer de connaisseur.
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
13 nov 2012 11:07 |
|
 |
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
als ik regelmatig kastelen af zou rijden zou ik me meer verdiepen... zeker de bourgogne is een mijnenveld voor ignoranti. a fool and his money are easily parted. tenzij alles hetzelfde smaakt voor jou natuurlijk, dan heb ik niks gezegd.
_________________________________________ oud is beter
|
13 nov 2012 17:52 |
|
 |
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
You are right. Maar heb idd helaas heel weinig verstand van de Bourgogne. Dat wij bij Meursault terecht kwamen was zoals al gezegd puur toeval, we hebben een leuke rondleiding, proeverij gehad, paar flessen gekocht en de reis naar huis vervolgd. Maar meestal doe ik wel ietsje meer voorwerk. Kan en wil hier gewoon niet met de connaisseurs in conclave, want die kennis ontbeer ik. Heb wel een wijnkelder voor ongeveer 1000 flessen ...dat dan weer wel.... Ligt niet helemaal vol hoor, kan nog wel wat bij!  En sinds kort een leuke wijnkoelkast die ik nog in de keuken ga plaatsen: http://www.bol.com/nl/p/aeg-wijnkoelkast-s71300wsb0/9000000012212304Lijkt me wel prettig voor een diner, altijd de rode en witte wijn op de juiste temperatuur. Verder gewoon een leuk aangezicht in de keuken en hoef ik niet zo vaak de kelder in... 
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
14 nov 2012 0:09 |
|
 |
barolo
3.2S010
|
Jeroen kent wel de Duitse adresjes voor een goede Riesling. Ik kan hem geen ongelijk geven. Drink liever een Riesling dan een Chardonnay. Ben ook lid van de ABC club. Maak alleen een uitzondering voor Chassange - Montrachet of een Puligny - Montrachet. Daar mag je me voor wakker maken. Dat zijn Nirwana wijnen. Als je die drinkt, dan waan je je in Nirwana. Dus rij je van Beaune naar Meursault, dan moet je het gaspedaal nog ff indrukken.
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
14 nov 2012 1:16 |
|
 |
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
..ik snap wat je bedoelt.
Ooit wel eens een paar flessen Puligny - Montrachet cadeau gekregen en die waren idd heel, heel erg goed.
The size of their toys!
|
14 nov 2012 1:33 |
|
 |
horn
PF #57
|
heb gisterenavond nog maar 2 doosjes chocolate block besteld a 19,75 de fles via de eerder hier geplaatste site. vanuit afrika kan ik geen 2 doosjes meenemen en voor die 2,25 per fles extra laat ik ze maar gewoon thuis bezorgen. 
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
14 nov 2012 7:59 |
|
 |
smartbart
996 cabrio, bj 1999Dronten
|
Ik wilde ook bestellen echter ik kreeg via de site de mededeling dat ze nog op een zending zitten te wachten. Heb je de 2008 besteld? Via een andere site kan ik wel nieuwere jaren bestellen, hoe zijn die?
|
14 nov 2012 10:42 |
|
 |
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
De zoon van een collega van me kan ze ook leveren. Chocolate Block staat niet op de site maar hij heeft ze wel. Was ook ergens rond de twee tientjes toen ik ze de laatste keer bij hem bestelde als ik me goed herrinner. http://www.iljaswijnen.nl/
|
14 nov 2012 11:21 |
|
 |
horn
PF #57
|
heb de 2011 meegenomen uit Afrika in de zomer. Was top. Ik heb begrepen dat eerdere jaren daar volledig uitverkocht zijn. Dus oudere jaren zou je waarschijnlijk alleen nog kunnen vinden bij verkopende partijen.
Ik hoor net van onze secretaresse dat zij ook zo'n melding terug gekregen heeft. Dus ik ga even Ilja bellen.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
14 nov 2012 11:26 |
|
 |
horn
PF #57
|
Ewout, dank voor de tip. Ga vrijdag twee doosjes ophalen. 22e p st.
|
14 nov 2012 11:34 |
|
 |
Ewout
|
De zoon van mijn collega heet Robert, Ilja is zijn vrouw. Edit: zo jij bent snel, je hebt al gebeld. 
|
14 nov 2012 11:35 |
|
 |
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
ik knap al af op die naam. overoaked overalcoholic? pinotage?
|
14 nov 2012 11:46 |
|
 |
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
http://www.chocolateblock.nl/Ken de wijn niet, maar lijkt erop dat een aantal mensen hier hem zeer kunnen waarderen. 
The size of their toys!
|
14 nov 2012 11:57 |
|
 |
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
even gegoogled, 23 miljoen hits,  250000 flessen, overpriced. voor de helft koop je veel betere zuidfranse blends.
|
14 nov 2012 12:11 |
|
 |
Ewout
|
Geen beoordeling schrijven zonder proeven, herr doktor 
|
14 nov 2012 12:14 |
|
 |
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
waarom niet? dit is allemaal marketing dat proef je van een kilometer. 
|
14 nov 2012 12:29 |
|
 |
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
if that's so.....dan zie ik een geweldige business voor jou! Of ben je niet zo goed in marketing Mr Wolf?  Nogmaals, ik ken de wijn niet en heb hem helaas nog nooit mogen proeven. But neither have you! Maar geloof best dat ze vanwege het grote succes leuk aan de wijn zullen verdienen. Soort Faustino I effect van een paar jaar geleden. Niks mis mee toch? Maar de helft betere? Happy hunting and please share the results, dan zie ik een PF group buy, heb nog wel wat plek in de kelder..... 
The size of their toys!
|
14 nov 2012 12:54 |
|
 |
Ewout
|
Ondanks plaatsgebrek heb ik toch maar een paar dozen van de eerste twee flessen op de foto besteld en daarnaast nog wat van deze:  . Komt uit de Languedoc en is voor een franse wijn nog best te drinken. 
|
14 nov 2012 13:37 |
|
 |
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
The size of their toys!
|
14 nov 2012 13:54 |
|
 |
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
...als je ze echt niet kwijt kan mag je ze wel bij mij in de kelder leggen hoor... 
The size of their toys!
|
14 nov 2012 13:56 |
|
 |
horn
PF #57
|
Chocolate Block is voor wolf niet oud genoeg  ach jongens, ik weet er de ballen van. Drink gemiddeld een flesje wijn per week, als ik dat al red. Weet dat er miljoenen mogelijkheden zijn, maar als ik wat lekkers ontdek, blijf ik daarbij tot ik er genoeg van heb of toevallig elders wat anders ontdek. Mijn witte favoriet is Salentijn Chardonnay, mijn rode is Chocolat Block en mijn favo rosé is Aix. En dat bevalt me prima.
|
14 nov 2012 14:01 |
|
 |
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
ewoaut jonguh. cabernet...languedoc... horn moet iets meer moeite doen dan deze 3 massaprodukten. de audi a4 onder de wijn. goed maar zero opwindend.
|
14 nov 2012 14:10 |
|
 |
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
Gelukkig is Aix wars van hype en marketing.... 
The size of their toys!
|
14 nov 2012 14:14 |
|
 |
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
proleet in de quote.
|
14 nov 2012 14:23 |
|
 |
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
 plus een paar tekens...
The size of their toys!
|
14 nov 2012 14:24 |
|
|