Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 17:49

Antwoord op onderwerp  [ 120 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
74 911 demontage begonnen 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht Re: 74 911 demontage begonnen
zaterdag wat offerte's opgevraagd voor de benodigde delen, deze week de spullen ophalen zodat met het herstel begonnen kan worden.

04 jun 2012 15:36
Profiel
PorscheForum Rakker
Hoe staat het met je restauratie ? Knap dat je het zelf ter hand neemt! Enig wat ik doe is een racebandje van mijn racefiets wisselen:)....

16 jun 2012 14:42
Profiel
PorscheForum Rakker
nou, ik doe niet alles zelf, nu is er bijvoorbeeld iemand de bodem en dorpels aan het lassen en al de bijkomende werkzaamheden.

16 jun 2012 16:45
Profiel
PorscheForum Super Junkie
hisolid schreef:
om een of andere reden vergeet ik steeds foto's te maken.... tis ook niet zo spannend hoor.
Maar is veel leuker om te volgen.

16 jun 2012 17:39
Profiel
PorscheForum Rakker
ja snap ik ook, maak wel foto's voor documentatie op de telefoon, alleen degene die last doet t niet.
T'is voor mij ook een soort logboek dit verslag, maar ik zal de foto's in het album weer 'ns updaten.

16 jun 2012 17:51
Profiel
ex 993 ex 996
mooi project

allen niet lekker te volgen zonder pics

16 jun 2012 23:03
Profiel
PorscheForum Rakker
Intermeccanica 356 Speedster, Formule Vee, VW 1302 S Karmann Cabrio #PF 613#
Een foto zegt meer dan 100 woorden ..... laat eens wat zien!

16 jun 2012 23:42
Profiel
PorscheForum Rakker
......via "mijn album" wat foto's geplaatst
http://www.mijnalbum.nl/Album=YVOZPQCQ

17 jun 2012 12:31
Profiel
Je pakt het goed aan :thumleft:

17 jun 2012 12:57
Profiel
PorscheForum Rakker
inmiddels is er al meer weggezaagd en hersteld, moet ook nog enkele plaatdelen bestellen.
Bodem zit er nu losvast in, als ik de laatste stukken heb kan de linkerkant dicht , met de deur erin en het scherm erop en in de primer/filler.
daarna de rechterkant, ik heb voor de rechterkant dezelfde plaatstukken gehaald.
Vaart is er wel een beetje uit, maar in heb zelf weinig tijd, gelukkig komt de plaatwerker naar mij toe en hoeft de auto niet weg.

17 jun 2012 13:02
Profiel
PorscheForum Rakker
binnendorpel, buitendorpel, bodemplaat en nog wat kleine plaatdelen aan de linkerkant zijn geplaatst, nog wat kleine dingen aflassen en voorbereiden voor spuitplamuur en primer. De deuren toch ook maar kaalgemaakt nu we toch bezig zijn en twee nieuwe deurvangers besteld.
Eigenlijk van plan om naar Berkel te rijden om naar stoelen te kijken maar is er niet van gekomen, ik vind de rs kuipjes erg leuk maar ik wil er eerst in zitten voor ik ze aanschaf, ik heb wel de tip gekregen de stoelen op de bodem te monteren om zo wat hoogte te krijgen.
Als deze week de linkerzijde helemaal klaar is kan de wagen omgedraaid worden om daar het verhaal nog 'ns te herhalen, ik heb iig alle plaatdelen voor rechts alvast gekocht dus we kunnen snel door, daarna moet de auto op de brug om nog wat laatste laswerkzaamheden te verrichten en de bodem in de schutz te spuiten.
Gisteren nog wat foto's gemaakt die ik mijn album zal plaatsen.

24 jun 2012 14:37
Profiel
carrera 3.0 1977
Asperen
hisolid schreef:
dit vin ik nou leuk!
54324
en dan alles zwart, misschien alleen het 911 script achterop goud......

Erg gaaf!

Houd van die gewaagde uni non metallic kleuren!

Heb nog originele seventies color chips. Als je een keer interesse hebt... succes!

06 jul 2012 15:03
Profiel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
nog nooit zo'n lang restauratie topic gezien met zo weinig fotos

06 jul 2012 15:54
Profiel
Kozijnenboer
Berkelland (Achterhoek) PF #345
welke foto's :scratch: :mrgreen:

06 jul 2012 16:06
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
wegens vakantie project op een laag pitje, linkerkant weer volledig kaal gehaald vanwege gebruikte sealer en primer die op elkaar reageerden, planning is om het scherm en kofferdeksel te monteren en de passingen te controlleren, gasfles voor het lasapparaat vullen en de laatste laswerkzaamheden links afronden.

12 aug 2012 14:47
Profiel
PorscheForum Rakker
sinds een week de werkzaamheden weer opgepakt,
ik had iemand die las en plaatwerk wilde doen maar die is niet meer geweest, dus ben ik zelf maar weer verder gegaan.
Vloer links zit er nu helemaal in, verder ben ik begonnen met het kaalmaken van de wielkasten en inmiddels heb ik de linkervoorkant kaal en in de roestwerende primer gezet, verder de hoedenplank en de zittingen achter schoongemaakt, geschuurd roestplekken behandeld en samen met de nieuwe vloerhelft ook in de roestwerende primer gezet. Verder heb ik de voorstoelbevestigingen verwijderd door de puntlassen uitteboren, en daar vervolgens een stripje over gelast.
Bij het uitboren de benzineleiding geraakt, :bang: maar deze wilde ik toch al vernieuwen.
In de linkerdeur was ook de deurvanger uitgebroken en hier heb ik ook een nieuw stuk in gemaakt.
Lassen gaat eigenlijk steeds beter, ben er vooral achter dat het opmaat maken van het passtuk en het goed schoonmaken van het staal waar het inkomt essentieel is voor een mooie reparatie. Lasnaden werk ik af met Aluminiumplamuur.
Voor de binnenkant gebruik ik zinkfosfaatprimer met een roller/kwast en voor de buitenkant heb ik een 2k washprimer aangeschaft die ik ga verspuiten of rollen.....
Mede door een draadje op de "Pelican" ben ik op het spoor van rollen gekomen, anyways, planning is om de bagegeruimte en de linkerachterwielkuip schoon te maken en te primeerden.
Achter is het sleepoog weggerot, u weet ik niet of ik dit ga herstellen of gewoon volledig weg ga slijpen, beetje afhankelijk van de APK-eisen betreffende het sleepoog.

14 nov 2012 22:33
Profiel
PorscheForum Rakker
.....interieur aan de linkerkant schoongemaakt, geschuurd en geprimerd met een roestwerende primer, ook de linker wielkuipen behandeld.
Daarna de kofferbak zoveel mogelijk gedemonteerd en schoongemaakt, geschuurd en voor de helft in de primer gezet.
Al het plaatwerk is nu aan de buitenkant volledig kaal gemaakt voor de etsprimer, de binnenkanten haal ik niet volledig kaal, maar deze schuur ik grof, ontvet ze en zet ze in een roestwerende primer, met kwast en roller. De binnenkant maak ik zijdeglanzend zwart, maar dat doe ik in 1 keer, dwz als de linker en rechterkant 2 keer in de primer en nadenkit staan slijp ik deze en zet ze 2keer in de lak, hetzelfde geld voor de kofferbak en de wielkuipen, de laatse krijgen dan wel een laagje Bodyschutz voor het aflakken.
Door de beperkte ruimte doe ik eerst de linker,- en voorkant en dan kan ik hem omdraaien.
De kachel en alle bijbehorende draden/kabels zijn er ook uit, hiervoor wil een nieuwe aanjager plaatsen, de accu en het ruitenwisserreservoir gaan ook naar een nieuw plekje.
Voor de tank wil wellicht ee nieuwe vullopening plaatsen , hetzij door of onder de "hood", wordt zoiets in nederland verkocht?

01 dec 2012 11:47
Profiel
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Voor de Sint een foto camera :idea: :?:
53952
Foto uit 1983 in Spaarndam, links van mijn vriend en rechts net opgehaald :cheers:

01 dec 2012 11:55
Profiel
PorscheForum Rakker
ja ja, camera Ik weet 't, op een of andere manier geef ik me zelf de kans/tijd niet om te doen......
t'is voor mijn ook een soort dagboek.
Wellicht dat ik er vanmiddag ff heen rij voor wat foto's. :?

01 dec 2012 15:05
Profiel
Haarlem e/o
Die gele was van 1974 en reed ook zo goed :drive:
Als je doortrok dat heerlijke rauwe geluid met de klapraampjes open :thumleft:
Officieel had hij een "B" nr maar er was een nieuwer kenteken opgezet dat kon vroeger :oops:

01 dec 2012 16:12
Profiel
PorscheForum Rakker
de mijne is exact dezelfde kleur geweest, zat alleen nog in de binnenkant, helaas nog maar weinig in gereden.....
leuke foto iig!

01 dec 2012 16:26
Profiel
PorscheForum Rakker
Carrera 3.2 uit 84
Die linker is in juli nog te naam gesteld volgens RDW. Rijdt waarschijnlijk nog gewoon rond dus :D

01 dec 2012 18:47
Profiel
>> 911 2.7 1977 << ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
De rechter drie jaar geleden en heeft nog APK tot januari 2014. Rijdt dus waarschijnlijk ook nog.

02 dec 2012 9:07
Profiel
Haarlem e/o
Anne 2.7 schreef:
De rechter drie jaar geleden en heeft nog APK tot januari 2014. Rijdt dus waarschijnlijk ook nog.

Klopt, Eric zag hem staan op marktplaats en heb wat mailtjes naar de eigenaar verstuurd.
Je wilt niet weten wat de auto allemaal heeft meegemaakt :oops:
16129
Hier staat hij in de midden voor de fabriek in Stuttgart 1984, 3 x 2.7 :!:

02 dec 2012 11:44
Profiel
PorscheForum Rakker
Projectleider
Lekker bezig,
maar ook hier de veel gemaakt fout.. bij werken aan dorpels vloeren en achterschermen moet de auto op zijn eigen wielen staan!!
NU op de krik vervorm je de auto en door daar dan de nieuwe vloeren en dorpel in te lassen bllijft de auto krom..
Deuren enz passen is leuk voor de naadjes ..
En bij complete vervanging dorpel is het beter ff een stukje pijp of koker in de deuropening te lassen om vervorming tegen te gaan..

02 dec 2012 12:25
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 120 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende