Auteur |
Bericht |
WillemB
Ex 964 C2
nu 'n VW T2b PickupKeistad
|
Re: artikel 964 youngtimer
Ja inderdaad na de opknapbeurt, in 2009 was taxatie 25K met 212.000 Km
|
14 nov 2012 22:55 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Re: artikel 964 youngtimer
Netjes.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
14 nov 2012 23:34 |
|
|
marino
997 GTS C2 cabrio '11 zwart
ex 964 Jubi #445 '93 viola
ex 996TT '03 zwart
ex 993 TT '98
ex 993 cabrio '94
ex 997 C2 '05vlakbij de Koekstad....
|
Re: artikel 964 youngtimer
mijne getaxeerd in 2012 op 50k....
|
14 nov 2012 23:49 |
|
|
steef
Porsche 911 2003Waterland
|
Re: artikel 964 youngtimer
Die van mij liefst zo laag mogelijk......insiders snappen wel wrom.... (en als die dan op 30 is getaxeerd, moet je de gemiddelde garage maar es vragen wat je nog aan inruil terug krijgt...... )
_________________________________________ Racing is about technique, no electrique....!
|
15 nov 2012 0:03 |
|
|
porscheware
Ex. 964 C2 Zwart/Zwart, California T5, Kever 1303 Karmann CabrioRotterdam
|
Re: artikel 964 youngtimer
C2 1991 zwart, 117.000 km, taxatie 8/2012 33.000
|
15 nov 2012 9:10 |
|
|
kristof
Cayman R - 924 turbo projectzandhoven - belgie
|
Re: artikel 964 youngtimer
blij die hoge taxaties hier te lezen, maar ik kom ze toch meestal goedkoper tegen. Heb het al eerder ergens gezegd : voor mij is de 964 (heb hem nu +/- 6 maand) de fijnste 911 die ik al gehad heb ! En euh : De term goedkoop in eenzelfde zin als de naam Wolbert ........ Bij ons noemen ze dat duur !
|
15 nov 2012 14:53 |
|
|
André
KozijnenboerBerkelland (Achterhoek) PF #345
|
Re: artikel 964 youngtimer
Vervangings-waarde bij schade of diefstal wil je graag actueel hebben. Inruil zit je idd 10K lager...........
_________________________________________ De wijzen komen uit het oosten.....:wink: Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae Si vis pacem, para bellum
|
15 nov 2012 16:05 |
|
|
jan-1
Porsche 911 SC
(ex 964 coupe, ex 993 targa)
|
Re: artikel 964 youngtimer
Zoals ik het hier al tussen de regels door las.....Die taxaties geven een richting aan, maar zeggen natuurlijk ook niet alles. De kwaliteit van de 964 (en 993) gekoppeld aan de relatief gering gebouwde aantallen en natuurlijk de mystiek van de luchtgekoelde motor lijken de waarde echter wel positief te beinvloeden (negatief voor de potentiele koper , positief voor de potentiele verkoper )
|
15 nov 2012 16:08 |
|
|
Evert Jan v H
ex 964 C2.
|
Re: artikel 964 youngtimer
Begrijpelijk, Kan mij ook vinden in de reacties dat een 911 met een lagere vraagprijs te vinden is. Taxatiewaarde is ook anders dan een verkoop prijs. Zeker. Maar taxatie en minstens 1 keuring door een echte specialist zegt wel heel veel. Ik vond het ook een hoop geld toen ik mijn huidige 964 kocht, maar duur noem ik het niet. Sowiezo als je porsche wilt rijden is aanschafbedrag maar een deel van alles.... maar goed dat terzijde. Waarom ? En wat is Duur?! Ik heb geleerd uit het verleden, want wat ik duur vond was de goedkope 911 die ik jaren geleden van iemand kocht die er altijd goedkoop mee had gereden, zij hij. Het klopte achteraf ook wel, want na kostbare motorrevisie en ABS was ik mooi duur uit toen. De auto was niet geheel schadevrij (ook zo''n ding! Schadevrij, of nooit schade gehad...) dus het gevoel klopte ook steeds net niet. De Porsche waar ik nu van geniet geeft mij al een hele tijd elke keer weer die kick van porsche. Ben een perfectionist, niet altijd prettig, dus vind ik vast wel iets, bij deze gewoon niet. Ik denk wel zeker dat er minder dure exemplaren te vinden zijn. Zeker met wat geluk en na, meestal, lang geduldig zoeken kan iemand die best vinden. Mijn zoektocht strande steeds weer, met de vorige ervaring in mijn gedachten, vandaar dat ik zo blij met ben met de huidige. Aangezien ik geen porsche koop om hem weer in te ruilen heb ik ervoor gekozen om er iets meer aan te besteden en daarmee telkens weer te genieten van een echte originele mooie auto, geen mooi gemaakte. Prachtig gespoten, uitgedeukt en weinig kilometers en toch nieuwe stoelen.. Al is het nog zo mooi. Niet voor mij ! En ook niet voor een goede taxateur trouwens, dus zegt taxatie wel iets, of over de taxateur Dat handelaren liefst zoveel mogelijk verdienen begrijp ik, maar niet aan mij want ik geniet eerst nog een paar jaar voordat ik denk aan inruilen of verkopen. Hoewel ... een 993 .S of Turbo .. [/quote]
_________________________________________ Soms komen dromen uit. Moet je er wel wat voor doen.
|
15 nov 2012 21:07 |
|
|
WillemB
Ex 964 C2
nu 'n VW T2b PickupKeistad
|
Re: artikel 964 youngtimer
Wat is duur wat is goedkoop, het gaat erom wat je ZELF wil Als ik alles optel wat ik inmiddels aan m'n 964 heb uitgegeven dan zit ik ver boven de taxatiewaarde. Boeit dat , mij niet. Ik heb een hoop plezier met de auto, beetje rijden, beetje poetsen, beetje sleutelen, beetje erover praten met de buren, kortom een leuke hobby en die mogen geld kosten. Ik ken iemand die een godsvermogen per maand uitgeeft aan een aquarium , als hij daar nou blij van wordt moet diegene dat toch helemaal zelf weten En inderdaad een taxatiewaarde is geen verkoopwaarde, maar ik wil mijn 964 helemaal niet kwijt
|
15 nov 2012 21:15 |
|
|
porsche964
964 Targa, 911T hotrod ('70)
EX: 3.2 Coupe
|
Re: artikel 964 youngtimer
Mijn 64 targa was ook geen koopje. Maar net els ej, wel eentje die gewoon heel mooi is met weinig km. Verkopen zit ook niet in de planning. Dus taxatie dan wel aankoop dan wel verkoopprijs het is mij om het even. Wat wel in de planning zit om hem een keer helemaal te laten spuiten. Niet omdat het nou echt nodig is, maar de steenslag plekjes aan de voorkant als me teveel beginnen irriteren dan ben ik zo'n Pietje precies dat ik hem echt weer helemaal egaal en zonder ook maar geringste kleur verschil gespoten wil hebben.
|
15 nov 2012 21:17 |
|
|
kristof
Cayman R - 924 turbo projectzandhoven - belgie
|
Re: artikel 964 youngtimer
Klopt ! En wie van dag 1 een perfecte 911 wil, zal meer betalen, dan eentje waar hier of daar nog iets in orde moet gezet worden. Zolang de basis -kas en mechaniek- goed is, geen probleem vind ik. Zelf heb ik voor het laatste gekozen. Er liggen hier nog wat spullen klaar om te vervangen, maar heb geen tijd. Wordt tijd dat het winter wordt
|
15 nov 2012 21:29 |
|
|
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
Re: artikel 964 youngtimer
al zou de mijne op 50 k getaxeerd zijn (dat issue niet hoor!) ik krijg voor dat geld nooit meer zo,n auto als deze bijelkaar ! gaat enlkelt maar eens even een setje speedliners vinden in deze staat en dan nog niet over de rest vd staat vd auto te spreken wat er allemaal vernieuwd en vervangen is enz enz ... maarja .... .
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
15 nov 2012 21:30 |
|
|
Ronaldo
964 c2Den Haag
|
Re: artikel 964 youngtimer
Verkopen kan sowieso niet, met een wittuh blijf je zittuh..
_________________________________________ 'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best] 'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]
|
15 nov 2012 22:24 |
|
|
steef
Porsche 911 2003Waterland
|
Re: artikel 964 youngtimer
_________________________________________ Racing is about technique, no electrique....!
|
16 nov 2012 1:35 |
|
|
shaggy
ex 964 c4 '89 zwart
997 c2 zwart
|
Re: artikel 964 youngtimer
mijne is getaxeerd op 27d euro en vind hem dat ook wel waard, na anderhalf jaar restaureren. inruilprijs op een 964 turbo zou om van te huilen zijn dus blijf ik er lekker mee rijden
|
16 nov 2012 22:17 |
|
|
Rad911
718 Cayman SLoosdrecht
|
Re: artikel 964 youngtimer
1990 964 C4 165.000 km 35K getaxeerd
_________________________________________ "Sie können länger Frühstücken. Sie sind früher zum Abendessen zurück. Gibt es ein besseres Familienauto?"
|
17 nov 2012 12:56 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: artikel 964 youngtimer
Komt door dat houtpakket van je
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
17 nov 2012 15:42 |
|
|
Rad911
718 Cayman SLoosdrecht
|
Re: artikel 964 youngtimer
Misschien Maar ik denk eerder dat de andere 7 X-codes de vervangingswaarde wat verhogen...
_________________________________________ "Sie können länger Frühstücken. Sie sind früher zum Abendessen zurück. Gibt es ein besseres Familienauto?"
|
17 nov 2012 20:34 |
|
|
ruud964
Hoeksche Waard
|
Re: artikel 964 youngtimer
Als ik ooit weer een 964 zou willen, dan zou ik me zeker niet blindstaren op taxatiebedragen en vraagprijzen. Zoals eerder geschreven zijn de jaarlijkse kosten, mits het onderhoud goed wordt uitgevoerd, in verhouding vele malen hoger dan de aanschaf. Zonder bijzonderheden in onderhoud kom ik jaarlijks al minimaal tot € 6.000,-. Ik heb mijn 964 al een kleine 8 jaar, dus reken maar uit Maar ja, dan krijg je daar ook wel wat voor terug. Ik blijf me nog steeds in positieve zin verbazen over de kracht en duurzaamheid van zo'n 911. Ik denk dat ik deze auto wel ga missen.
|
18 nov 2012 10:38 |
|
|
Delnoy
LadaHelemaal in het zuiden.
|
Re: artikel 964 youngtimer
Dat is erg veel geld. Kwam ik met het oude hok niet aan. Gisteren de wagen opgehaald van een grote beurt. Standaard prijs is bij mijn specialist 650 euro. Omdat er toch wel het een en ander mankeerde was ik deze keer 2750 kwijt maar wel met 6x nieuwe bougies, 6x bobines, dynamo revisie, nieuwe vrijloopkoppeling, versnellingsbak olie, velgen met winterbanden en spacers, 2x stabilisator stangen en sound Tuning. Blijft een aardig bedrag maar als ik zie wat ze ervoor gedaan hebben dan valt het weer reuze mee.
Als ik 6K+ ieder jaar aan onderhoud kwijt was kocht ik een Aygo.
_________________________________________ Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?
|
18 nov 2012 10:56 |
|
|
Ivo 3.6
Cayman S MKII Speedgelb
Cayenne 957 3.6 Crystal Silber Met.
Stromer ST1 Platinum
|
Re: artikel 964 youngtimer
€ 6000,- per jaar voor een 964 is zeker niet nodig. Om een 964 rijdend te houden zonder extra reparaties kom je met € 2000,- weg. Als je voor alleen regulier onderhoud incl banden 6K kwijt bent ben ik benieuwd naar de opbouw van die 6K
_________________________________________ http://www.speedgelb.nl Speedgelb Meeting uitgesteld life is too short to drive boring colors
|
18 nov 2012 10:59 |
|
|
André
KozijnenboerBerkelland (Achterhoek) PF #345
|
Re: artikel 964 youngtimer
6K pj
_________________________________________ De wijzen komen uit het oosten.....:wink: Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae Si vis pacem, para bellum
|
18 nov 2012 11:01 |
|
|
ruud964
Hoeksche Waard
|
Re: artikel 964 youngtimer
Jaarlijkse kosten, dus niet alleen onderhoud.
|
18 nov 2012 11:13 |
|
|
Rad911
718 Cayman SLoosdrecht
|
Re: artikel 964 youngtimer
Inclusief benzine
_________________________________________ "Sie können länger Frühstücken. Sie sind früher zum Abendessen zurück. Gibt es ein besseres Familienauto?"
|
18 nov 2012 11:15 |
|
|