Vandaag hebben we de koppeling vervangen van de 997 MK1.
(Plaat, druklager en drukgroep van Sachs)
Het is inderdaad een vrij eenvoudig klusje wat je goed zelf kunt uitvoeren.
De versnellingsbak kan makkelijk worden gedemonteerd,zodat je er goed aan kunt werken.
Het vliegwiel was nog in goede staat na ruim 160000 km.
Ook de krukaskerring was nog mooi droog.
Alleen bij die 2 boutjes van de koppelingscilinder bovenop kun je niet zo makkelijk bij. (handen te groot?).
De koppelingsplaat was versleten en de lager was flink ingelopen en vertoonde veel speling.
De veren van de drukgroep waren ongelijk en de drukgroep vertoonde vlekjes wat volgens mij het gevolg was van hitte.
Geen overbodige luxe dat ze vervangen werden.
Nu eea gedemonteerd was, alles mooi gepoetst en schoongemaakt.
Ook de bakolie ververst met de originele Porsche olie.
Na de montage rijd de 997 weer als nieuw.
Het trillen is weg en het aangrijpen van de koppeling is veel plezieriger.
Ook de pedaal bedienen kost minder kracht.
Ook al was het enkele uren werk, zeer de moeite waard!
Groeten Wim,