Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 nov 2024 18:31

Antwoord op onderwerp  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Ongeval in Heerlen 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
997 4S Cabrio ex. 993 4S, ex. 964 C4, ex. 968
Nederland
Bericht Re: Ongeval in Heerlen
Rottig gezicht zo'n opgekrulde auto. Daar wil je natuurlijk niet inzitten als je tegen een boom klapt. Hopelijk inzittende OK! :(

19 jul 2012 23:45
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Delnoy schreef:
Weet niet meer dan dat ze eruit geknipt moesten worden.

.. aan de foto van Ed te zien, is er weinig geknipt - en zal het met/voor de inzittende ook wel meegevallen zijn :wink:

19 jul 2012 23:51
Profiel WWW Facebook 
Lada
Helemaal in het zuiden.
Bericht uit de krant. En knippen is meer dan alleen het dakje eraf halen, is ook het hydraulisch verbuigen van carrosserie delen om beknelling van bijvoorbeeld benen weer vrij te krijgen. Lekker belangrijk overigens, als ze het maar goed maken. :wink:

20 jul 2012 0:00
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 911 3.0SC 1982
Varik
Dat de mensen het goed maken, of dat ze de auto weer goed maken... :mrgreen:

Zonder gekheid, zo'n klap gaat je niet in de koude kleren zitten. Heb ooit eens een aanrijdinkje meegemaakt. Enkel blikschade, toch ben je er een tijdje door van slag.

20 jul 2012 10:22
Profiel
PorscheForum Rakker
911 997 Speedster Look
Voor diegene wat het willen weten, de bestuurder heeft voeten benen knieen 1 arm gebroken, heup gescheurd, bijrijder alleen been.
Manuel was al bij de eigenaars geweest int zh. Hoop natuurlijk dat alles goed geneest. Tis wat pfffff. Weet er alles van. :bang:

20 jul 2012 15:46
Profiel
Lada
Helemaal in het zuiden.
Heftig. Sterkte voor beide :salut:

20 jul 2012 16:00
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster Spyder '10
Kwam gisteren nog voorbij het punt, boom staat natuurlijk wel listig, zonder vangrail op een plek waar de weg een lichte bocht maakt. Toch vraag je je dan af, hoe kan het gebeuren op een stuk waar normaliter vanwege de flitsers toch netjes 100 wordt gereden en een 911 die frontaal een boom raakt ipv met de zij of achterkant. Als ik dan naar de voorbanden kijk op Edd zijn foto (alhoewel de kwaliteit veel te raden over laat) lijkt het er op dat de voorbanden beperkt profiel hebben. Aquaplanning voor en rechtdoor geschoten?

Zuur voor beide heren, hopelijk knappen ze snel op en kunnen ze hun Porschehobby toch weer oppakken.

20 jul 2012 17:10
Profiel
Moderator
911 Carrera S
't blijft natuurlijk gissen - en alleen de bestuurder zal weten wat er exact gebeurd is (als deze het al, of nog, weet).

Dat een voertuig an zich frontaal tegen een boom rijdt is niet vreemd - een fout die de meeste mensen maken, als ze in een slip-partij terecht komen, is te kijken naar daar waar ze niet heen willen :| ... vaak ziet men ook dat de bijrijderskant er het slechtste aan toe is ... en de oorzaak kan zijn dat de bestuurder op het laatste moment van het aan te rijden object heeft afgestuurd ...

ed-naat schreef:
de bestuurder heeft voeten benen knieen 1 arm gebroken, heup gescheurd

Da's niet mis :shock:

Beterschap voor de rijder en bijrijder :!:

20 jul 2012 17:17
Profiel WWW Facebook 
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Remmel schreef:
Sta er altijd van te kijken (zie dat filmpje in de 1e post) dat er zoveel beroepsmensen op zo'n ongeval afkomen.
Er werken er 3 aan de auto en er staan er zo'n 15 langs te kant met elkaar te kletsen.
Bergers, brandweer, politie, veel verborgen werkeloosheid zo te zien :?

Wat een on-ge-lo-fe-lijk gezeur weer. Zou het niet kunnen zijn dat je bij zo'n ongeval beter maar iedereen kunt sturen die je MISSCHIEN nodig zou kunnen hebben ? Wellicht heb je de meeste hulpverleners ook wel degelijk nodig maar niet tegelijkertijd ? Of heb jij een APP waarmee je een half uur voor het ongeval al kunt zien wie je wel en niet nodig hebt ?

Ik stel voor dat als jij beklemd in je auto tegen een boom staat, dat we eerst alleen een veldwachter poolshoogte laten nemen. Deze kan dan op zn gemak beoordelen wie hij verder eens gaat inschakelen. Mocht dat niet genoeg zijn, dan kun je altijd nog extra mensen bellen. Wedden dat je dan in no time met je advocaat en weet ik veel wie nog meer, een partij stennis gaat lopen maken. En op dit forum je beklag doet van "waarom ze brandweer / ambulance / trauma heli niet meteen hebben gestuurd". Iedereen had toch kunnen zien dat ...

Hou toch op.

24 jul 2012 14:59
Profiel
PorscheForum Rakker
997S C2 cabrio
Krimpenerwaard
@ Lindemans: +1 helemaal mee eens.

Ik heb zelf regelmatig bij deze ongevallen gestaan en geloof me, beter te veel als te weinig personeel. Ook de politie lijkt er vaak doelloos bij te staan maar reken maar dat een spoedtransport gecoördineerd door die mannen vlotjes verloopt. = beter voor het slachtoffer.

24 jul 2012 15:33
Profiel
Lada
Helemaal in het zuiden.
En ineens viel het kwartje. :bang:

Was vorige week bij Manuel Pelzer. Auto kreeg een grote beurt. Vroeg om een paar winterbanden en hij heeft me de velgen en banden verkocht voor een appel en een ei. Volgens mij zijn het die van deze wagen. Hoop dat ik er wat meer mazzel mee heb dan de vorige eigenaar.

20 nov 2012 9:57
Profiel
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Ik zou geen velgen/banden willen die van een auto afkomen die zo'n smak gemaakt heeft.

20 nov 2012 11:10
Profiel
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Als ze inderdaad hier onder hebben gelegen dan zou ik ze ook niet willen.

20 nov 2012 13:14
Profiel
Lada
Helemaal in het zuiden.
Even navraag gedaan. Zijn niet deze velgen. De velgen onder betrokkene wagen zijn krom. Welliswaar identiek maar niet die velgen. Gelukkig maar.

21 nov 2012 0:49
Profiel
Moderator
911 Carrera S
.. toeval bestaat niet :popcorn:

Citaat:
Volgens mij zijn het die van deze wagen

.. zou inderdaad (bijna) zelf zo'n conclusie hebben getrokken - als ik 1 en 1 had opgeteld :wink:

21 nov 2012 1:07
Profiel WWW Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 40 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2