Auteur |
Bericht |
HansA
1989 911 Carrera 2 (964)Baarn, NL
|
89-er 964 slaat tijdens het rijdens soms af
Vorige week deed zich het volgende probleem een aantal keer voor.
Tijdens rustig rijden houdt de motor plotseling in en slaat af. Wil niet meer starten, startmotor draait maar wil niet aanslaan. Af en toe wel maar dan draait hij zeer slecht en onregelmatig, niet meer dan 150-200 toeren en rookt als een schoorsteen. Minuutje of 5- 10 wachten en dan doet hij het weer en kon ik weer verder. Heel raar allemaal. Rotor en lamba sonde was al pas vervangen dus die kunnen het eigenlijk niet zijn
Porsche Centrum Leusden heeft alles nagekeken en nagemeten en bij hen deed het probleem zich ook voor. Ze hebben uren testgereden in hun eigen tijd maar niks kunnnen vinden.
Iemand suggesties (behalve het ding naar Visser of van Gugten te brengen)?
Hans
_________________________________________ Life's too short to drive boring cars.....
|
14 okt 2012 21:35 |
|
|
PaulusdB
964 Carrera 4 Coupé, zwart, '92Grootenbosch
|
Re: 89-er 964 slaat tijdens het rijdens soms af.
Tankdop eens losdraaien. Mogelijk wordt de tank vacuüm gezogen omdat de ontluchting dicht zit.
|
14 okt 2012 21:48 |
|
|
HansA
|
dacht PCL ook aan en hebben ze gecheckt maar dat was het niet.
_________________________________________ Life's too short to drive boring cars.....
|
14 okt 2012 23:29 |
|
|
WillemB
Ex 964 C2
nu 'n VW T2b PickupKeistad
|
Klinkt als DME relais of TDC sensor vliegwiel, maar ik neem aan dat PCL die gecontroleerd hebben Edit: Kon PCL niks uitlezen toen de storing zich bij hun ook voordeed
|
15 okt 2012 5:58 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Is de (kabel van) de stekker aan de stappenmotor (stationair) ook gecontroleerd Of heb je daar (al) een modificatie op Inderdaad zoude ze iets uit moeten kunnen lezen - of in iedergeval alle storingen resetten - zodat ze bij een volgende keer hopelijk alleen die storing te zien krijgen (bij het uitlezen).
|
15 okt 2012 6:11 |
|
|
Lambiek
ex 964 C2 Coupé 1992
Unischwarz/zwart leer/sperdiff.Twente
|
mijn suggestie: sensor van de nokkenas
groet rene
_________________________________________ Since the internet, nothing is as it used to be. Nice to know the 911 is the exception. 4-6-13 in Porsche Museum
|
15 okt 2012 6:28 |
|
|
P-Track
Haarlem
|
To assume makes an ASS out of U and ME.... Zou deze toch uitsluiten door een ander setje te monteren. Zo heb ik lang lopen klooien met een slecht startende 964 omdat ik dacht dat een nieuw relais het probleem niet kon zijn.
|
15 okt 2012 10:16 |
|
|
donkey
964 C4 1990utrecht
|
gelet op het enorme roken wat mi duidt op teveel brandstof zou ik gaan zoeken in die richting. Hangende injector of verkeerd signaal waardoor de injectoren teveel brandstof geven.
_________________________________________ Make the most of now!
|
15 okt 2012 12:01 |
|
|
964hans
997.2 turbo S
993 4SBoekelo
|
Een 964 heeft geen nokkenas sensor! Mijn 964 hield er destijds ook mee op, echter geen rook oid. Bleek DME relais te zijn. Als je het DME relais wilt uitsluiten en niet direkt een nieuw DME relais wilt aanschaffen kun je de drie grote contacten, die je ziet als je het DME relais verwijderd hebt, met elkaar doorverbinden. Verwijder deze doorverbinding wel weer als je stopt met rijden.
|
17 okt 2012 16:02 |
|
|
Targa Floriaan
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2Leiden
|
Hans, oorzaak al gevonden? Zelf nooit last van gehad bij m'n ex.
_________________________________________ Het is zoals het is - en niet anders...
|
02 nov 2012 13:30 |
|
|
HansA
|
inmiddels DME vervangen en vandaag 150km probleemloos gereden. Toen ging ik tanken, daarna nog 10km gereden. Weer even gestopt en toen weer verder en de laatste km weer gestotter en afslaan. Heb nu het vermoeden dat het probleem zich vnl voordoet na het tanken en of kort daarna, is nl eerder ook al zo geweest. Begin toch de ontluchting te verdenken. Ik puzzel nog even verder.
|
19 nov 2012 20:02 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Niet helemaal vol tanken - en de dop niet (helemaal) vast draaien - .. als het probleem dan weg is - weet je dat je het in het vacuum zuigen van de tank moet gaan zoeken
|
20 nov 2012 6:55 |
|
|
Jaco
Negenhonderdvijfenzestig.
|
Re: 89-er 964 slaat tijdens het rijdens soms af
Check je brandstofpomp relais eens, of wissel ze. Heb met mn ex P nl precies hetzelfde gehad, roken en slecht lopen. Bleek dus 1 van de 2 relais kuren te hebben. (was wel met een 930, dat dan weer wel.... )
_________________________________________ Don't need to know where i'm going, just need to know where i've been......
|
20 nov 2012 23:53 |
|
|