Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 19:50

Antwoord op onderwerp  [ 189 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Opblazen motor 997 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
986 S
040
Bericht Re: Opblazen motor 997
prachtige discussie weer! Zolang we ons hier druk over kunnen maken, gaat het best goed!

20 nov 2012 9:59
Profiel
PorscheForum Rakker
@jeroen914....geloof me nou maar, die herfstblaadjes kunnen een hoop elende veroorzaken.....dat is een feit!!!!

20 nov 2012 16:26
Profiel
PorscheForum Rakker
Heb zelf een 997 4s (eind 2006) en een 993 4s en neem bijna altijd de 997.
997 is veel sneller en zeer betrouwbaar en als de motor ploft ...... men neme 10 000euro en hij rijdt weer. Indien je boos wordt om 10 000 euro dan moet je geen porsche rijden. Dus stop met janken en koop dan een ......

20 nov 2012 20:39
Profiel
PorscheForum Junkie
911 C2 Cabrio
Den Haag
Probleem zit in het feit dat men steeds meer wil produceren tegen steeds meer lagere kosten. Aan dit kosten aspect gaat dan ook vaak de kwaliteit verloren. Dit is al het geval vanaf 996. Indien iemand moody's gelezen heeft vorige maand had hij kunnen lezen hoe de chinezen produceren, en gebouwen, bruggen bouwen allemaal levensduur van maximaal 25 jr. daarna vallen ze om of storten ze in. Dit is ook het geval bij Porsche en dat is ook niet erg vandaar dat ze meeste resultaat behalen per auto. Maar kwaliteit loopt daarmee wel achteruit.

Geval van keuzes maken in je bedrijfsvoering, en er op gokken dat de consument gek genoeg blijft om steeds weer het nieuwe model te kopen. En laten we eerlijk zijn, blijkbaar werkt het, want er wordt steeds meer verkocht door Porsche.

20 nov 2012 22:38
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
718 Cayman S
Loosdrecht
993turbopeter schreef:
en als de motor ploft ...... men neme 10 000euro en hij rijdt weer. Indien je boos wordt om 10 000 euro dan moet je geen porsche rijden. Dus stop met janken en koop dan een ......

Kijk, de ware patser aan het woord. Ik zal mijn Porsche maar verkopen, want ik vind 10.000 euro erg veel geld...

20 nov 2012 23:04
Profiel
993 biturbo 2WD
Cerisy la Forêt Fr.
Rad911 schreef:

Kijk, de ware patser aan het woord. Ik zal mijn Porsche maar verkopen, want ik vind 10.000 euro erg veel geld...
+1

20 nov 2012 23:20
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
996 C4 cabrio.
Bladel
10.000 euro vind ik ook veel geld. :D
Ik denk dat het altijd tegenslag is als de motor stukloopt.(allen al de teleurstelling in je auto).
Mijn 997 mk 1 heeft al ruim 160000km gereden en nu net de 1e koppeling vervangen.
Aan de motor is verder nog niet gesleuteld.(behalve normaal onderhoud), en loopt nog als nieuw.
Dan kun je toch van superkwaliteit spreken bij een sportauto die zo goed presteert.
Een italiaan is al 100000 km eerder op.
Er zullen altijd uitzonderingen blijven , en die zullen altijd negatief posten.

Alle Porsches die mooi heel blijven en voor heel veel plezier zorgen, kunnen zich hier niet verdedigen.

Groeten Wim, :D

20 nov 2012 23:55
Profiel
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
993turbopeter schreef:
...... men neme 10 000euro en hij rijdt weer.......

Hé dat komt niet lekker over :oops:
Heb in de 30 jaar dat ik 911 rijd dit bedrag nog nooit aan een motor besteed :!:

21 nov 2012 0:06
Profiel
PorscheForum Junkie
ex. '77 911S US Targa _ex. '07 Cayenne 957_ ex. ’07 997.1 C2S X51 ____'96 993 C4S____ _’12 991.1 C2S X51_ _’10 LP560-4 Spyder_
Nederland
Rad911 schreef:
993turbopeter schreef:
en als de motor ploft ...... men neme 10 000euro en hij rijdt weer. Indien je boos wordt om 10 000 euro dan moet je geen porsche rijden. Dus stop met janken en koop dan een ......

Nee joh, valt wel mee... Hij verdient ze gewoon makkelijk. :roll: :wink:

21 nov 2012 1:10
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
... en ook eerlijk, denk je :?: :cheesy:

21 nov 2012 3:06
Profiel WWW Facebook 
Moderator
PF #57
jongens niet zo zeuren hier. wat is nou 10 mille.... wisselgeld. muntjes voor de parkeermeter. zakgeld voor je kinderen.

:bang: :bang: :bang: :?

21 nov 2012 7:32
Profiel
Forum Admin
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924S
Utrechtse Heuvelrug
10k voor een incident is misschien veel, maar...
- Ik heb in 2 jaar 10K uitgegeven aan mijn 964 voor "reguliere" onderhoud. Draagarmen vervangen, olieleidingen vervangen. Er was niets kapot, maar de onderdelen waren versleten en aan vervangen toe. Mijn auto had 140k op de teller
- De 968 has een rekening van 8K over 2,5 jaar. Koppelng, distributieriem, uitlaat....de auto had 100K op de teller
- Moes een keertje 4K neertellen voor nieuwe remtrommels op de 356 :shock: en 4K voor een revisie van de cilinderkoppen

Dus, welke kost meer...een 996/997 die bijna nooit kapot gaan of een oude Porsche waar daar altijd wat mee is? :popcorn:

21 nov 2012 8:02
Profiel WWW
718 Cayman S
Loosdrecht
Ik heb ook genoeg uitgegeven aan de auto's en ik ben de laatste om te zeggen dat het een goedkope hobby is. Maar de toon maakt de muziek. Ik baal van elke euro die ik onvoorzien uit moet geven.

21 nov 2012 8:21
Profiel
Forum Admin
Utrechtse Heuvelrug
Rad911 schreef:
Ik baal van elke euro die ik onvoorzien uit moet geven.

Helemaal mee eens

21 nov 2012 9:36
Profiel WWW
Haarlem e/o
Johannvb schreef:
- Moes een keertje 4K neertellen voor nieuwe remtrommels op de 356 :shock: en 4K voor een revisie van de cilinderkoppen

Had het al eerder gehoord, onderdelen zijn kostbaar van de 356 :evil:
Stond een jaartje terug in dubio om een coupé aan te schaffen :oops:

21 nov 2012 9:43
Profiel
PorscheForum Junkie
Johannvb schreef:
Dus, welke kost meer...een 996 die bijna nooit kapot gaan of een oude Porsche waar daar altijd wat mee is? :popcorn:

een 996 raakt ook al aardig op leeftijd, verschil tussen laatste 993 en eerste 996 is te verwaarlozen. Zal bij die serie ook wel het eea naar boven komen, net zoals de oudere modellen. Dan blijft het niet alleen bij het risico op een gevoelige IMS Lager............. :wink:

21 nov 2012 9:57
Profiel
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Rad911 schreef:
Ik heb ook genoeg uitgegeven aan de auto's en ik ben de laatste om te zeggen dat het een goedkope hobby is. Maar de toon maakt de muziek. Ik baal van elke euro die ik onvoorzien uit moet geven.

Hier idem.
Als ik een onverwachte rekening krijg van 10K voor mijn Porsche gaat hij niet weg want ik heb die 10K wel, maar ik baal daar dan wel stevig van. Voor 10K kan ik ook een paar keer met mijn gezin op vakantie.
Het is hier nu ook weer niet zo dat ik van gekkigheid niet meer weet wat ik met mijn geld moet doen, helaas :mrgreen:

21 nov 2012 10:23
Profiel
Forum Admin
Utrechtse Heuvelrug
arjan schreef:

een 996 raakt ook al aardig op leeftijd, verschil tussen laatste 993 en eerste 996 is te verwaarlozen. Zal bij die serie ook wel het eea naar boven komen, net zoals de oudere modellen. Dan blijft het niet alleen bij het risico op een gevoelige IMS Lager............. :wink:

Touché

Zou we een keertje de onderhoudskosten van een 993 naast die van een vergelijkbare 996 liggen ? :idea:

21 nov 2012 10:42
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Beste Johan, ik eindigde niet voor niets met een :wink:

het is naar mijn mening toch appels met peren vergelijken, je kan geluk hebben met een 996 en pech met een 993. Op een gegeven moment praat je niet meer over gewoon onderhoud maar moeten er delen worden vervangen die gezien hun leeftijd hun beste tijd hebben gehad. Ik geloof best dat normaal onderhoud aan een 993 toendertijd meer koste dan met een vergelijkbare 996, maar nogmaals gezien de leeftijd kan je niet meer praten over normaal onderhoud. De 996 zal ook deze kosten gaan krijgen....

heb zelf dit jaar mijn parafaan laten herstellen en ben nu bezig met de achter onderzijde aan het opknappen, wilde alleen maar een paar andere dempers monteren en kwam van het één in het ander. Bumpersteunen, hitte schilden, spanbanden katalysator enz....
Dit is voor mij een aardig "duur" jaar geweest wat betreft de porsche, alleen het onderhoud wat nodig was, een olie beurtje valt in het niets in vergelijking om hem netjes te houden :mrgreen:

21 nov 2012 11:19
Profiel
Haarlem e/o
Johannvb schreef:
Touché

Zou we een keertje de onderhoudskosten van een 993 naast die van een vergelijkbare 996 liggen ? :idea:

Kheb de 993 S nu bijna 8 jaar, kosten nieveel :mrgreen: , enne ook niet onbelangrijk, afschrijven watisdat :?:

21 nov 2012 15:08
Profiel
PorscheForum Rakker
Ik heb op 1 jaar tijd voor mn 2 996jes ongeveer 30K uitgegeven aan revisie,s velgen, nieuwe bak, en veel klein spul......Maar dat was voor een gedeelte mijn eigen schuld, ik heb de 4s met een kapotte motor en bak gekocht......Bij mn cabrio was het niet voorzien.....jammer maar helaas....dat van de cabrio vond ik pijn geld, dat voor de 4s wist ik gedeeltelijk van te voren waar ik aan begon....Maar ik verwacht nu ook geen grote uitgaven meer de komende tijd....

21 nov 2012 15:52
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
molen934 schreef:
Johannvb schreef:
Touché

Kheb de 993 S nu bijna 8 jaar, kosten nieveel :mrgreen: , enne ook niet onbelangrijk, afschrijven watisdat :?:

fijne n=1 opmerking. luchtkoelers hebben gewoon duur onderhoud nodig. als je er mee rijdt tenminste.

21 nov 2012 15:54
Profiel
PorscheForum Junkie
Johannvb schreef:
10k voor een incident is misschien veel, maar...
- Ik heb in 2 jaar 10K uitgegeven aan mijn 964 voor "reguliere" onderhoud. Draagarmen vervangen, olieleidingen vervangen. Er was niets kapot, maar de onderdelen waren versleten en aan vervangen toe. Mijn auto had 140k op de teller
- De 968 has een rekening van 8K over 2,5 jaar. Koppelng, distributieriem, uitlaat....de auto had 100K op de teller

Dus, welke kost meer...een 996/997 die bijna nooit kapot gaan of een oude Porsche waar daar altijd wat mee is? :popcorn:

4K voor cilinderkoppen van een 356?! Zo, dat was een duur bedrijf. Ahnendorp in Duitsland (net over de grens) is wat dat betreft een heeel stuk goedkoper.

http://www.ahnendorp.com/Porsche/Porsch ... oer-21/#21

21 nov 2012 22:31
Profiel
Forum Admin
Utrechtse Heuvelrug
Wist ik dat maar 3 jaar geleden :bang:

Er was ook ander factoren, uitbouw, inbouw, keringen etc. maar dat kost geen 2,3k extra.

21 nov 2012 23:29
Profiel WWW
Lada
Helemaal in het zuiden.
Ben je gek, een paar euro bij de action.

12 jan 2013 1:15
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 189 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende