prachtige discussie weer! Zolang we ons hier druk over kunnen maken, gaat het best goed!
20 nov 2012 9:59
Hartwiek
Re: Opblazen motor 997
@jeroen914....geloof me nou maar, die herfstblaadjes kunnen een hoop elende veroorzaken.....dat is een feit!!!!
20 nov 2012 16:26
993turbopeter
Re: Opblazen motor 997
Heb zelf een 997 4s (eind 2006) en een 993 4s en neem bijna altijd de 997. 997 is veel sneller en zeer betrouwbaar en als de motor ploft ...... men neme 10 000euro en hij rijdt weer. Indien je boos wordt om 10 000 euro dan moet je geen porsche rijden. Dus stop met janken en koop dan een ......
_________________________________________ ex 964; ex 993; ex 993turbo nu 997 4S en 993 4S
20 nov 2012 20:39
Gizmo
911 C2 Cabrio
Den Haag
Re: Opblazen motor 997
Probleem zit in het feit dat men steeds meer wil produceren tegen steeds meer lagere kosten. Aan dit kosten aspect gaat dan ook vaak de kwaliteit verloren. Dit is al het geval vanaf 996. Indien iemand moody's gelezen heeft vorige maand had hij kunnen lezen hoe de chinezen produceren, en gebouwen, bruggen bouwen allemaal levensduur van maximaal 25 jr. daarna vallen ze om of storten ze in. Dit is ook het geval bij Porsche en dat is ook niet erg vandaar dat ze meeste resultaat behalen per auto. Maar kwaliteit loopt daarmee wel achteruit.
Geval van keuzes maken in je bedrijfsvoering, en er op gokken dat de consument gek genoeg blijft om steeds weer het nieuwe model te kopen. En laten we eerlijk zijn, blijkbaar werkt het, want er wordt steeds meer verkocht door Porsche.
20 nov 2012 22:38
Rad911
718 Cayman S
Loosdrecht
Re: Opblazen motor 997
993turbopeter schreef:
en als de motor ploft ...... men neme 10 000euro en hij rijdt weer. Indien je boos wordt om 10 000 euro dan moet je geen porsche rijden. Dus stop met janken en koop dan een ......
Kijk, de ware patser aan het woord. Ik zal mijn Porsche maar verkopen, want ik vind 10.000 euro erg veel geld...
_________________________________________ "Sie können länger Frühstücken. Sie sind früher zum Abendessen zurück. Gibt es ein besseres Familienauto?"
20 nov 2012 23:04
arenarood
993 biturbo 2WD
Cerisy la Forêt Fr.
Re: Opblazen motor 997
Rad911 schreef:
Kijk, de ware patser aan het woord. Ik zal mijn Porsche maar verkopen, want ik vind 10.000 euro erg veel geld...
10.000 euro vind ik ook veel geld. Ik denk dat het altijd tegenslag is als de motor stukloopt.(allen al de teleurstelling in je auto). Mijn 997 mk 1 heeft al ruim 160000km gereden en nu net de 1e koppeling vervangen. Aan de motor is verder nog niet gesleuteld.(behalve normaal onderhoud), en loopt nog als nieuw. Dan kun je toch van superkwaliteit spreken bij een sportauto die zo goed presteert. Een italiaan is al 100000 km eerder op. Er zullen altijd uitzonderingen blijven , en die zullen altijd negatief posten.
Alle Porsches die mooi heel blijven en voor heel veel plezier zorgen, kunnen zich hier niet verdedigen.
Groeten Wim,
_________________________________________ Je hoeft niet bang te zijn voor 325 paardjes onder de kap van de auto,wel voor de ezel die er in zit.
20 nov 2012 23:55
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019
Haarlem e/o
Re: Opblazen motor 997
993turbopeter schreef:
...... men neme 10 000euro en hij rijdt weer.......
Hé dat komt niet lekker over Heb in de 30 jaar dat ik 911 rijd dit bedrag nog nooit aan een motor besteed
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
en als de motor ploft ...... men neme 10 000euro en hij rijdt weer. Indien je boos wordt om 10 000 euro dan moet je geen porsche rijden. Dus stop met janken en koop dan een ......
Kijk, de ware patser aan het woord. Ik zal mijn Porsche maar verkopen, want ik vind 10.000 euro erg veel geld...
Nee joh, valt wel mee... Hij verdient ze gewoon makkelijk.
_________________________________________ IF IT ROLLS, THEN RACE IT!
21 nov 2012 1:10
Olaf
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Re: Opblazen motor 997
... en ook eerlijk, denk je
21 nov 2012 3:06
horn
PF #57
Re: Opblazen motor 997
jongens niet zo zeuren hier. wat is nou 10 mille.... wisselgeld. muntjes voor de parkeermeter. zakgeld voor je kinderen.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
21 nov 2012 7:32
Johann
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924S
Utrechtse Heuvelrug
Re: Opblazen motor 997
10k voor een incident is misschien veel, maar... - Ik heb in 2 jaar 10K uitgegeven aan mijn 964 voor "reguliere" onderhoud. Draagarmen vervangen, olieleidingen vervangen. Er was niets kapot, maar de onderdelen waren versleten en aan vervangen toe. Mijn auto had 140k op de teller - De 968 has een rekening van 8K over 2,5 jaar. Koppelng, distributieriem, uitlaat....de auto had 100K op de teller - Moes een keertje 4K neertellen voor nieuwe remtrommels op de 356 en 4K voor een revisie van de cilinderkoppen
Dus, welke kost meer...een 996/997 die bijna nooit kapot gaan of een oude Porsche waar daar altijd wat mee is?
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
21 nov 2012 8:02
Rad911
718 Cayman S
Loosdrecht
Re: Opblazen motor 997
Ik heb ook genoeg uitgegeven aan de auto's en ik ben de laatste om te zeggen dat het een goedkope hobby is. Maar de toon maakt de muziek. Ik baal van elke euro die ik onvoorzien uit moet geven.
_________________________________________ "Sie können länger Frühstücken. Sie sind früher zum Abendessen zurück. Gibt es ein besseres Familienauto?"
21 nov 2012 8:21
Johann
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924S
Utrechtse Heuvelrug
Re: Opblazen motor 997
Rad911 schreef:
Ik baal van elke euro die ik onvoorzien uit moet geven.
Helemaal mee eens
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
21 nov 2012 9:36
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019
Haarlem e/o
Re: Opblazen motor 997
Johannvb schreef:
- Moes een keertje 4K neertellen voor nieuwe remtrommels op de 356 en 4K voor een revisie van de cilinderkoppen
Had het al eerder gehoord, onderdelen zijn kostbaar van de 356 Stond een jaartje terug in dubio om een coupé aan te schaffen
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
21 nov 2012 9:43
arjan
Re: Opblazen motor 997
Johannvb schreef:
Dus, welke kost meer...een 996 die bijna nooit kapot gaan of een oude Porsche waar daar altijd wat mee is?
een 996 raakt ook al aardig op leeftijd, verschil tussen laatste 993 en eerste 996 is te verwaarlozen. Zal bij die serie ook wel het eea naar boven komen, net zoals de oudere modellen. Dan blijft het niet alleen bij het risico op een gevoelige IMS Lager.............
21 nov 2012 9:57
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Re: Opblazen motor 997
Rad911 schreef:
Ik heb ook genoeg uitgegeven aan de auto's en ik ben de laatste om te zeggen dat het een goedkope hobby is. Maar de toon maakt de muziek. Ik baal van elke euro die ik onvoorzien uit moet geven.
Hier idem. Als ik een onverwachte rekening krijg van 10K voor mijn Porsche gaat hij niet weg want ik heb die 10K wel, maar ik baal daar dan wel stevig van. Voor 10K kan ik ook een paar keer met mijn gezin op vakantie. Het is hier nu ook weer niet zo dat ik van gekkigheid niet meer weet wat ik met mijn geld moet doen, helaas
21 nov 2012 10:23
Johann
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924S
Utrechtse Heuvelrug
Re: Opblazen motor 997
arjan schreef:
een 996 raakt ook al aardig op leeftijd, verschil tussen laatste 993 en eerste 996 is te verwaarlozen. Zal bij die serie ook wel het eea naar boven komen, net zoals de oudere modellen. Dan blijft het niet alleen bij het risico op een gevoelige IMS Lager.............
Touché
Zou we een keertje de onderhoudskosten van een 993 naast die van een vergelijkbare 996 liggen ?
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
21 nov 2012 10:42
arjan
Re: Opblazen motor 997
Beste Johan, ik eindigde niet voor niets met een
het is naar mijn mening toch appels met peren vergelijken, je kan geluk hebben met een 996 en pech met een 993. Op een gegeven moment praat je niet meer over gewoon onderhoud maar moeten er delen worden vervangen die gezien hun leeftijd hun beste tijd hebben gehad. Ik geloof best dat normaal onderhoud aan een 993 toendertijd meer koste dan met een vergelijkbare 996, maar nogmaals gezien de leeftijd kan je niet meer praten over normaal onderhoud. De 996 zal ook deze kosten gaan krijgen....
heb zelf dit jaar mijn parafaan laten herstellen en ben nu bezig met de achter onderzijde aan het opknappen, wilde alleen maar een paar andere dempers monteren en kwam van het één in het ander. Bumpersteunen, hitte schilden, spanbanden katalysator enz.... Dit is voor mij een aardig "duur" jaar geweest wat betreft de porsche, alleen het onderhoud wat nodig was, een olie beurtje valt in het niets in vergelijking om hem netjes te houden
21 nov 2012 11:19
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019
Haarlem e/o
Re: Opblazen motor 997
Johannvb schreef:
Touché
Zou we een keertje de onderhoudskosten van een 993 naast die van een vergelijkbare 996 liggen ?
Kheb de 993 S nu bijna 8 jaar, kosten nieveel , enne ook niet onbelangrijk, afschrijven watisdat
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
21 nov 2012 15:08
Hartwiek
Re: Opblazen motor 997
Ik heb op 1 jaar tijd voor mn 2 996jes ongeveer 30K uitgegeven aan revisie,s velgen, nieuwe bak, en veel klein spul......Maar dat was voor een gedeelte mijn eigen schuld, ik heb de 4s met een kapotte motor en bak gekocht......Bij mn cabrio was het niet voorzien.....jammer maar helaas....dat van de cabrio vond ik pijn geld, dat voor de 4s wist ik gedeeltelijk van te voren waar ik aan begon....Maar ik verwacht nu ook geen grote uitgaven meer de komende tijd....
21 nov 2012 15:52
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Re: Opblazen motor 997
molen934 schreef:
Johannvb schreef:
Touché
Zou we een keertje de onderhoudskosten van een 993 naast die van een vergelijkbare 996 liggen ?
Kheb de 993 S nu bijna 8 jaar, kosten nieveel , enne ook niet onbelangrijk, afschrijven watisdat
fijne n=1 opmerking. luchtkoelers hebben gewoon duur onderhoud nodig. als je er mee rijdt tenminste.
_________________________________________ oud is beter
21 nov 2012 15:54
DennisvdB
Re: Opblazen motor 997
Johannvb schreef:
10k voor een incident is misschien veel, maar... - Ik heb in 2 jaar 10K uitgegeven aan mijn 964 voor "reguliere" onderhoud. Draagarmen vervangen, olieleidingen vervangen. Er was niets kapot, maar de onderdelen waren versleten en aan vervangen toe. Mijn auto had 140k op de teller - De 968 has een rekening van 8K over 2,5 jaar. Koppelng, distributieriem, uitlaat....de auto had 100K op de teller - Moes een keertje 4K neertellen voor nieuwe remtrommels op de 356 en 4K voor een revisie van de cilinderkoppen
Dus, welke kost meer...een 996/997 die bijna nooit kapot gaan of een oude Porsche waar daar altijd wat mee is?
4K voor cilinderkoppen van een 356?! Zo, dat was een duur bedrijf. Ahnendorp in Duitsland (net over de grens) is wat dat betreft een heeel stuk goedkoper.
Er was ook ander factoren, uitbouw, inbouw, keringen etc. maar dat kost geen 2,3k extra.
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
21 nov 2012 23:29
Delnoy
Lada
Helemaal in het zuiden.
Re: Opblazen motor 997
Ben je gek, een paar euro bij de action.
_________________________________________ Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum